Şimdi Ara

Emisyona dayalı mtv (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
2.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Etkisiz Eleman

    Klasik otomobiller ne olucak?

    Eski araçlara meraklı insanlar ne yapasak 560 sec e elektrikli motor mu atıcak? (:


    Hiç 560 sec sürdünüz mü ne kadar yaktığı konusunda bilginiz var mı bilmem ama klasik meraklıları zaten o vergileri ödeyecek güç ve kudrettedir zaten....
  • Aslında vergilendirme konusunda Karbon salınımı ve çevre kirliliği bu denli önemseniyor olsaydı otomobillerin yıllık kullanım ve tüketimleri de baz alınabilirdi.
    110 gr/m3 karbon salınımı olan bir araç yıllık 40 bin km yol yapıyor veya 2000 lt motorin tüketiyorsa
    140 gr/m3 karbon salınımlı eski nesil bir araç 10 bin km yol katedip 600 lt motorin tüketiyorsa salınımı fazla olan araç aslında çevreci diye satılan modern araçtır. Hükümetlerin amacı ne olursa olsun gelir elde etmek oldugundan asıl amaçlarının çevreyi korumak oldugunu düşünmüyorum.
  • Ben bu hükümetin halk için yapılan bir vergilendirme sistemi görmedim henüz yine olan halka olucak bıktım yeni şeyler çıkarmalarından uçan kuşa niye uçmuyor diye vergi kesicekler bizden."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    Aslında vergilendirme konusunda Karbon salınımı ve çevre kirliliği bu denli önemseniyor olsaydı otomobillerin yıllık kullanım ve tüketimleri de baz alınabilirdi.
    110 gr/m3 karbon salınımı olan bir araç yıllık 40 bin km yol yapıyor veya 2000 lt motorin tüketiyorsa
    140 gr/m3 karbon salınımlı eski nesil bir araç 10 bin km yol katedip 600 lt motorin tüketiyorsa salınımı fazla olan araç aslında çevreci diye satılan modern araçtır. Hükümetlerin amacı ne olursa olsun gelir elde etmek oldugundan asıl amaçlarının çevreyi korumak oldugunu düşünmüyorum.

    dunyann neresinde boyle bi vergilendirme sistemi var ?
    aslina bakilirsa vergi bizde yuksek ama ben rusyadayim aracima kasko bedeli 2000 $ istediler arabanin degeri 17 000 $ turkiyede ayni arac icin 600 700 $ ancak isterler .
    buna gore araclar aslinda ucuzlamiyacak diye bi kaydede yok . suan bile 2000 motor araclarin nasil deger kaybettigi oratada C sinif araclarda ozellikle 2007 oncesi araclarda buyuk dususler yasanacagi dusuncesindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reanimate -- 24 Nisan 2011; 4:08:49 >




  • telaş yapmayin, yeni sistemi sifir alinacak 2012 model ve yukarisi araclar icin uygularlar. eski araclar eski sistemden bir süre daha vergi ödemeye devam eder. ne şiş yanar ne kebab.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    telaş yapmayin, yeni sistemi sifir alinacak 2012 model ve yukarisi araclar icin uygularlar. eski araclar eski sistemden bir süre daha vergi ödemeye devam eder. ne şiş yanar ne kebab.



    Şahinler Doğanlar efsane kasalar biraz daha prim yaparlar diyorsun yani.
    Bu dediğin gerçekleşirse herkes bu arabalara hücum eder, vergisinin çoğalacağı düşüncesiyle kimse yeni araca yönelmez.
    Şahsi kanaatim asla senin dediğin olmaz gibime geliyor.
    İşi bitiriyorlar, eski araçları elden çıkarma vaktidir benden söylemesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sonatave6


    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal



    Hatta 2.0 dizel motorlu eski teknoloji epica, sonata gibi araçların ucuz sayılacak fiyatlara satılmasını da buna bağlıyorum ( avrupada satamıyorlar, emisyona dayalı vergi olan yerde kim alır bunları, sahipleri alınmasın arabaların kalitesi değil mevzu..)
    Ne dersiniz?

    Düşünülen bir proje ama bizde gerçekleşmesi bu şekliyle zor çünkü işler tersine döner eski model arabalar çok yüksek emisyon değerlerine sahip oldukları için yaş haddinden kazandıkları avantajları yitirir ve yüksek vergili düşük model bir arabaya rağbet eden olmaz ve kamu mağduriyeti doğar dolayısı ile böyle bir uygulama sadece emisyon üzerinden gerçekleşitirilemez gibi görünüyor.Bir Sonata sahibi olarak da yanlışınızı düzeltmek istiyorum arabam Euro5 emisyonlarına sahip bir motora sahip sanırım ne anlama geldiğini biliyorsunuz?


    Uygulanması çok zor değil bence, sadece zamanlaması ne olur onu bilemiyorum, belirli bir yıl öncesi için de makul sayılacak bir seviye tuttururlar gibime geliyor, tek problem yaşlanmayla vergi düşüşü olmaması biraz sorun oluşturacaktır, bu da ikinci elini düşürür bu tip araçların..

    2.0 dizel otomatikse aracınız, (manual olsa da farketmez Türkiyede satılmıyor bildiğim kadarıyla manual), euro 4 normunda, kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam euro4 ile euro5 normları arasında co2 salımında ciddi fark yok esas diğer partiküller de ciddi kısıtlar geliyor. Euro4 normu araçlar için vergi vs değil, satışına izin verilmemek gibi kısıtlar uygulanıyor bir takım ülkelerde..
    Siz arabanızın euro5 normuna sahip olmadığını bilmiyorsunuz sanırım?
    http://www.nextgreencar.com/view-car/24431/hyundai-sonata-diesel-automatic-4-speed



    Evet 2.0 dizel H-matıc şanzuman ancak sizin verdiğiniz sitede euro 4 olduğunu bilertir bir bilgi görmüyorum lakin ben euro5 olduğunu resmi sitesinde okumuştum yeterli vaktim olmadığı için araştırıp bulamıyorum.




  • Eğer bu olay gerçek olursa ilk 5 sene eski araç sahipleri yani düşük bütçeliler mahvolur, ancak uzun vadede düşük gelirliler düşük fiyata daha iyi araç sahibi olurlar. Ancak emisyon değerleri adam gibi ölçülerek mi yapılacak yoksa motorun modeline göre kafadan mı verilecek. Eğer kafadansa hiç bir anlamı yok. Yok ölçümleyse ölçüm günü adam motoru düzenler gider, ölçüm bittikten sonra araç yağ mı yakar, siyah duman mı atar önemli değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Eğer bu olay gerçek olursa ilk 5 sene eski araç sahipleri yani düşük bütçeliler mahvolur, ancak uzun vadede düşük gelirliler düşük fiyata daha iyi araç sahibi olurlar. Ancak emisyon değerleri adam gibi ölçülerek mi yapılacak yoksa motorun modeline göre kafadan mı verilecek. Eğer kafadansa hiç bir anlamı yok. Yok ölçümleyse ölçüm günü adam motoru düzenler gider, ölçüm bittikten sonra araç yağ mı yakar, siyah duman mı atar önemli değil...


    Ölçüm fabrikada yapılan geçerli olur, zaten her araç için yazıyor teknik spesifikasyonlarına baktığınızda, belki oldukça eski arabalar için yoktur onlar için zaten motor hacmine göre bir standart getirebilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sonatave6


    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sonatave6


    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal



    Hatta 2.0 dizel motorlu eski teknoloji epica, sonata gibi araçların ucuz sayılacak fiyatlara satılmasını da buna bağlıyorum ( avrupada satamıyorlar, emisyona dayalı vergi olan yerde kim alır bunları, sahipleri alınmasın arabaların kalitesi değil mevzu..)
    Ne dersiniz?

    Düşünülen bir proje ama bizde gerçekleşmesi bu şekliyle zor çünkü işler tersine döner eski model arabalar çok yüksek emisyon değerlerine sahip oldukları için yaş haddinden kazandıkları avantajları yitirir ve yüksek vergili düşük model bir arabaya rağbet eden olmaz ve kamu mağduriyeti doğar dolayısı ile böyle bir uygulama sadece emisyon üzerinden gerçekleşitirilemez gibi görünüyor.Bir Sonata sahibi olarak da yanlışınızı düzeltmek istiyorum arabam Euro5 emisyonlarına sahip bir motora sahip sanırım ne anlama geldiğini biliyorsunuz?


    Uygulanması çok zor değil bence, sadece zamanlaması ne olur onu bilemiyorum, belirli bir yıl öncesi için de makul sayılacak bir seviye tuttururlar gibime geliyor, tek problem yaşlanmayla vergi düşüşü olmaması biraz sorun oluşturacaktır, bu da ikinci elini düşürür bu tip araçların..

    2.0 dizel otomatikse aracınız, (manual olsa da farketmez Türkiyede satılmıyor bildiğim kadarıyla manual), euro 4 normunda, kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam euro4 ile euro5 normları arasında co2 salımında ciddi fark yok esas diğer partiküller de ciddi kısıtlar geliyor. Euro4 normu araçlar için vergi vs değil, satışına izin verilmemek gibi kısıtlar uygulanıyor bir takım ülkelerde..
    Siz arabanızın euro5 normuna sahip olmadığını bilmiyorsunuz sanırım?
    http://www.nextgreencar.com/view-car/24431/hyundai-sonata-diesel-automatic-4-speed



    Evet 2.0 dizel H-matıc şanzuman ancak sizin verdiğiniz sitede euro 4 olduğunu bilertir bir bilgi görmüyorum lakin ben euro5 olduğunu resmi sitesinde okumuştum yeterli vaktim olmadığı için araştırıp bulamıyorum.


    Sayfada 'Euro Emissions Standard' diye geçen bilgi (sonata fotoğrafının sağına bakarsanız göreceksiniz, altlarda)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    telaş yapmayin, yeni sistemi sifir alinacak 2012 model ve yukarisi araclar icin uygularlar. eski araclar eski sistemden bir süre daha vergi ödemeye devam eder. ne şiş yanar ne kebab.



    Böyle birşeyin mantığı yok,eski araçlara da uygularlar fakat ılımlı bir şekilde...
  • Çok tepki alırlar, siyasiler böylesi oy kayıplarını göze alamazlar..yavaş yavaş uygulamaya geçirirler bence, önce genç araçlara, 0 araçlar afalan uygularlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex


    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    quote:

    Orijinalden alıntı: baykal_74

    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.



    Ne güzel işte en azından piyasadan temizlenir bu tekerlekli tabutlar. Kimse 10.000 TL'ye tabut almaz kendine. Adam gibi arabalara ucuza bineriz... Birşey değişmez...

    Bencillik yapmanın mantığı yok,onlar da o arabalara binmekten pek hoşnut değiller..


    Nerden çıkardınız bencilliği. Hoşnut olmamakla ne alakası var. 10.000-15.000 TL'ye satılan şahin doğanlar mı? Yoksa 15.000 TL'ye satılan şahin doğandan farkı olmayan kestane kasa toyota corollalar mı? Bunların yüzünden ülkemizde arabaya binmek lüks. Neymiş tutuluyormuş. 15 yaşında bir aracın etmesi gerek maksimum değer 5.000 olmalı... Ben hoşnutluktan bahsetmiyorum. Bu vergi yasası yürürlüğe girdiğinde ve tekerlekli tabutlar piyasadan kalktığında adam gibi arabalar ucuzlayacak yine aynı paraya daha kaliteli araçlara binecekler insanlar....

    Senin imzandaki araba da pek yeni sayılmaz.Bendeki 1.6 palioyla senin arabanın motoru aynı eğer emisyona göre vergilendirme gelirse bizde zararlı çıkacağız.Bu arabalar euro3 tipi motorlu şimdi euro 4-5 tipi motorlar var.




  • Ne zaman uygulamaya gecicek ?
  • Tam da araba almayı düşünüyordum. Benim düldülü satsammı o halde. Ya da yenilerde pahalı mı olacak? Ne oalcaksa bi an önce belli olsun. Dizel mi alalım LPG'li mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    telaş yapmayin, yeni sistemi sifir alinacak 2012 model ve yukarisi araclar icin uygularlar. eski araclar eski sistemden bir süre daha vergi ödemeye devam eder. ne şiş yanar ne kebab.



    Şahinler Doğanlar efsane kasalar biraz daha prim yaparlar diyorsun yani.
    Bu dediğin gerçekleşirse herkes bu arabalara hücum eder, vergisinin çoğalacağı düşüncesiyle kimse yeni araca yönelmez.
    Şahsi kanaatim asla senin dediğin olmaz gibime geliyor.
    İşi bitiriyorlar, eski araçları elden çıkarma vaktidir benden söylemesi.



    piyasa dengelerini bozmayacak bi ayarlama yapilir. yeni araclar bugunkune benzer bi fiyattan vergi oder. 3-5 sene sona da duzenine girer sistem tam uygulanir. bu beklenti olunca da bit pazarina nur yagmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Eğer bu olay gerçek olursa ilk 5 sene eski araç sahipleri yani düşük bütçeliler mahvolur, ancak uzun vadede düşük gelirliler düşük fiyata daha iyi araç sahibi olurlar. Ancak emisyon değerleri adam gibi ölçülerek mi yapılacak yoksa motorun modeline göre kafadan mı verilecek. Eğer kafadansa hiç bir anlamı yok. Yok ölçümleyse ölçüm günü adam motoru düzenler gider, ölçüm bittikten sonra araç yağ mı yakar, siyah duman mı atar önemli değil...


    Arkadaş önemli bir konuya değinmiş.Aracın bakımlı olup olmamasına göre bu değişiyor.Zift gibi yağı olan arabalarlar dolaşıyor millet bizzat şahidim.Şimdi onun aracının egsoz salımı ile yeni bir aracın arasında fark olacaktır.Her sene götürmek lazım o zaman.Sonsuza kadar fabrika emisyon değeri tutturulamayacaktır.Bu biraz garip bir durum.Avrupada nasıl yapıyorlar acaba,biri bilgilendirse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details
    Aslında vergilendirme konusunda Karbon salınımı ve çevre kirliliği bu denli önemseniyor olsaydı otomobillerin yıllık kullanım ve tüketimleri de baz alınabilirdi.
    110 gr/m3 karbon salınımı olan bir araç yıllık 40 bin km yol yapıyor veya 2000 lt motorin tüketiyorsa
    140 gr/m3 karbon salınımlı eski nesil bir araç 10 bin km yol katedip 600 lt motorin tüketiyorsa salınımı fazla olan araç aslında çevreci diye satılan modern araçtır. Hükümetlerin amacı ne olursa olsun gelir elde etmek oldugundan asıl amaçlarının çevreyi korumak oldugunu düşünmüyorum.

    +1903

    Bencede herkes ne kadar kirletiyorsa o kadar odesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sonatave6


    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sonatave6


    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal



    Hatta 2.0 dizel motorlu eski teknoloji epica, sonata gibi araçların ucuz sayılacak fiyatlara satılmasını da buna bağlıyorum ( avrupada satamıyorlar, emisyona dayalı vergi olan yerde kim alır bunları, sahipleri alınmasın arabaların kalitesi değil mevzu..)
    Ne dersiniz?

    Düşünülen bir proje ama bizde gerçekleşmesi bu şekliyle zor çünkü işler tersine döner eski model arabalar çok yüksek emisyon değerlerine sahip oldukları için yaş haddinden kazandıkları avantajları yitirir ve yüksek vergili düşük model bir arabaya rağbet eden olmaz ve kamu mağduriyeti doğar dolayısı ile böyle bir uygulama sadece emisyon üzerinden gerçekleşitirilemez gibi görünüyor.Bir Sonata sahibi olarak da yanlışınızı düzeltmek istiyorum arabam Euro5 emisyonlarına sahip bir motora sahip sanırım ne anlama geldiğini biliyorsunuz?


    Uygulanması çok zor değil bence, sadece zamanlaması ne olur onu bilemiyorum, belirli bir yıl öncesi için de makul sayılacak bir seviye tuttururlar gibime geliyor, tek problem yaşlanmayla vergi düşüşü olmaması biraz sorun oluşturacaktır, bu da ikinci elini düşürür bu tip araçların..

    2.0 dizel otomatikse aracınız, (manual olsa da farketmez Türkiyede satılmıyor bildiğim kadarıyla manual), euro 4 normunda, kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam euro4 ile euro5 normları arasında co2 salımında ciddi fark yok esas diğer partiküller de ciddi kısıtlar geliyor. Euro4 normu araçlar için vergi vs değil, satışına izin verilmemek gibi kısıtlar uygulanıyor bir takım ülkelerde..
    Siz arabanızın euro5 normuna sahip olmadığını bilmiyorsunuz sanırım?
    http://www.nextgreencar.com/view-car/24431/hyundai-sonata-diesel-automatic-4-speed



    Evet 2.0 dizel H-matıc şanzuman ancak sizin verdiğiniz sitede euro 4 olduğunu bilertir bir bilgi görmüyorum lakin ben euro5 olduğunu resmi sitesinde okumuştum yeterli vaktim olmadığı için araştırıp bulamıyorum.


    Bugün Konya yolundaki Hyundai - Neziroğluna uğradım, 1-2 arabaya baktık arkadaşla, sonataya ilişkin emisyonunu da sordum, satıcı Euro 4 normunda olduğunu söyledi internette de bulduğum bilgilerde bu şekilde. Size birileri yanlış bilgi vermiş. Başkalarına euro5, 4 vs nin anlamını bilip bilmediğini sormadan önce kendi arabanız hakkında biraz daha bilgi edinmeniz faydalı olabilir..

    Bu arada Türkiyede euro4 emisyonlu dizel araçların satışı 2012 de yapılamıyacak, bu tip araç almak isteyen arkadaşların özellikle yıl sonuna doğru elinde stok kalan firmalarda çok cazip kampanyalardan faydalanmaları söz konusu olabilir.

    http://www.otomobilport.com/Otomotivde-Euro-5-kabusu-basladi-OPW3653
    http://www.arabam.com/haber/Otomobil-Kampanyalari-Dizel-Fiat-Linea-Ezber-Bozuyor/Detay-291739 ( özellikle altta bir yorum var Hasan Demiröz e ait, kesinlikle bu sebepten olmalı bu dizel linea kampanyası)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal

    Bugün Konya yolundaki Hyundai - Neziroğluna uğradım, 1-2 arabaya baktık arkadaşla, sonataya ilişkin emisyonunu da sordum, satıcı Euro 4 normunda olduğunu söyledi internette de bulduğum bilgilerde bu şekilde. Size birileri yanlış bilgi vermiş. Başkalarına euro5, 4 vs nin anlamını bilip bilmediğini sormadan önce kendi arabanız hakkında biraz daha bilgi edinmeniz faydalı olabilir..

    Bu arada Türkiyede euro4 emisyonlu dizel araçların satışı 2012 de yapılamıyacak, bu tip araç almak isteyen arkadaşların özellikle yıl sonuna doğru elinde stok kalan firmalarda çok cazip kampanyalardan faydalanmaları söz konusu olabilir.

    http://www.otomobilport.com/Otomotivde-Euro-5-kabusu-basladi-OPW3653
    http://www.arabam.com/haber/Otomobil-Kampanyalari-Dizel-Fiat-Linea-Ezber-Bozuyor/Detay-291739 ( özellikle altta bir yorum var Hasan Demiröz e ait, kesinlikle bu sebepten olmalı bu dizel linea kampanyası)



    Ben Euro5 olarak biliyordum siz 4 olduğunu iddia ediyorsunuz olabilir o kadar önemli bir konu değil euro 4 te olsa ben memnunum.154-184 g/km gibi bir salınım böyle bir araç için fazla değil.Amerikada 2008 yılının çevre dostu otomobili ödülünü aldığını biliyorum.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.