Şimdi Ara

Elon Musk’tan eski Tesla sahiplerini üzecek ve kızdıracak açıklama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elon Musk’tan eski Tesla sahiplerini üzecek ve kızdıracak açıklama



    Tesla’nın tam otonom sürüş teknolojisine yönelik uzun süredir devam eden yolculuğu, beklenenden daha karmaşık ve uzun bir sürece işaret ediyor. Şirket CEO’su Elon Musk, Tesla’nın daha eski model araçlarında tam otonom sürüşe (Full Self-Driving/FSD) ulaşmanın zor olduğunu belirtti. Bu açıklama, tüm Tesla araçlarının kendi kendine sürüş yeteneğine sahip olacağı yönündeki yıllardır süren vaatlerle tezat oluşturuyor. Zira Musk, yıllardır denetim gerektirmeyen FSD'nin "çok yakında" olduğunu söylüyordu.Musk, FSD'nin "bu yıl" veya "gelecek yıl" gerçekten otonom olacağını o kadar çok iddia etti ki şirketi yakından takip edenler arasında alay konusu haline geldi.



    Tüm Tesla’lar otonom olamayacak



    Tesla’nın 2024 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarının ardından düzenlenen bir telekonferansta konuşan Musk, Tesla’nın eski donanım sistemlerine sahip araçlarının tam otonom sürüşe ulaşamayabileceğini kabul etti. Şirketin en yeni otopilot sistemi donanımı olan HW4, geçen yıl tanıtılmış ve önceki nesil HW3’e göre çok daha güçlü olduğu ifade edilmişti. Musk, HW4’ün işlevsellik bakımından HW3’e kıyasla çok daha fazla yeteneğe sahip olduğunu ve HW3’e tam otonom sürüş işlevlerini eklemenin ciddi bir çaba gerektirdiğini söyledi: “HW3'ün denetimsiz FSD'ye izin veren güvenlik seviyesine ulaşamama ihtimali var.”



    Elon Musk’tan eski Tesla sahiplerini üzecek ve kızdıracak açıklama
    Tesla'nın direksiyon ve pedalsız tam otonom araçları Cybercab ve Robovan.



    Musk’ın bu açıklamaları, özellikle FSD paketi satın alan HW3 donanımlı Tesla sahipleri için bir hayal kırıklığı yarattı. Musk, kullanıcıların yaşadığı bu potansiyel memnuniyetsizliği azaltmak için HW3 donanımlı araç sahiplerine ücretsiz yükseltme sunmayı düşündüğünü belirtti. Ancak bu yükseltme, maliyet açısından Tesla’ya büyük bir yük getirebilir. HW4 sistemi, farklı bir güç ve kamera bağlantısına sahip olmanın yanı sıra farklı bir bilgisayar formuna sahip. Bu nedenle, mevcut araçları HW4 ile güncellemek teknik olarak karmaşık ve maliyetli bir süreç olabilir.



    Ayrıca Bkz.Toyota Avrupa, ilk 9 ayda tüm zamanların rekoruna ulaştı



    HW4, HW3’teki kameralara kıyasla çok daha yüksek çözünürlük ve düşük ışık performansı sunuyor. Bu, gece görüşü gibi zorlu koşullarda Tesla araçlarının performansını yükseltiyor. Ancak, tam otonom sürüşe ulaşmak için HW4 kamerasının da yükseltilip yükseltilmeyeceği henüz net değil.



    Öte yandan halihazırda yaklaşık 500.000 Tesla sahibi, kamuya açık yollarda kullanılmak üzere araçlarında FSD (Tam Otonom Sürüş-Full Self-Driving) özelliğini etkinleştirmiş durumda. Tesla, ismine rağmen FSD sisteminin araçları tamamen otonom hale getirmediği konusunda ise net. Firma ayrıca FSD sahiplerinin her an müdahale edebilecek şekilde tetikte olmaları gerektiği konusunda uyarıyor.




    Kaynak:https://www.techspot.com/news/105313-elon-musk-admits-full-self-driving-likely-wont.html







  • Zaten taraflı yazmışlar, Tesla sahibiyim ne üzüldüm ne de kızdım aksine şeffaflığı ve dürüstlüğü daha çok hoşuma gitti, yukarda da dedim yıllarca beta da kalabilirdi ki başka firmaların ADAS özellikleri Tesla'nın sunduklarının yarısı kadar bile değil ve bu kadar güvenilir değil.


    Bu arada müdahele edemeyeceğin faktörlerin olduğu bir ortamda %100 kusursuz bir sistem olamaz , kazalar elbet olacak yalnız insan sürücü faktöründen bir tık bile daha iyisi güvenli sürüş kabul edilebilir.


    ADAS konusuna örnek aşağıya en basitinden AEB videosu bırakıyorum  


    https://www.youtube.com/watch?si=Ts5j7lQ3SUAIOxDW&v=QS4BHrc-H8Q&feature=youtu.be

  • Buna FSD dememek gerekiyor sürücüyü komple saf dışı bırakana kadar.

    Bu arada Tesla istese eski modellere de getirir ama yeni modellerin satışını düşürmek istemeyeceği getireceğini pek sanmıyorum.
  • OzdalDogru O kullanıcısına yanıt
    eski modellerdeki chipsetin o kadar datayi islemeye gucu hakkatende yetmeyebilir. uzman degilim afaki konusuyorum. Sonucda 2 yil gibi sureler icerisinde ozellikle gpu tarafinda ne denli performans farki ortaya ciktigini dusunecek olursak mantikli geliyor. Ha adamin millete yillardir umut sattigi gercegini hafifletmiyor tabi
  • Hani bir deyiş vardır sözünü tutmayan erkekler için söylenir.
  • Tesla’ya güven olmaz zaten iyi ki almamışım.
  • Resmen dalga geçiyor elon musk otonom sürüş tam bir fiyasko internette kaza videolari dolu bunu biomelerine ragmen otonom sürüş reklami yapiyorlar insanlarda buna guveneek yola cikiyorlar
  • Bu manevra şaşırtmadı, ticaret erbabı müşterisini tanır ona göre tavır sergiler.
  • Beta olan bir çalışma , elbette en iyi sonuç elde edilene kadar geliştirilecek. Bu arada yıllarca beta diye de oyalayabilirlerdi , bu firmanın dürüst olmasını çok seviyorum ve hep ilk tercihim olacak.



    Ayrıca geleceğin şekillenmesinde katkımız oluyorsa ne mutlu..
  • Başlık haber ile uyumsuz.

    Musk fsd için hw3'lü araç sahiplerine ücretsiz yükseltme yapacağız demiş. Haber temelde bu,
    Başlık tesla sahipleri kızdı, e neye kızmışlar
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    “HW3'ün denetimsiz FSD'ye izin veren güvenlik seviyesine ulaşamama ihtimali var.”
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Zaten taraflı yazmışlar, Tesla sahibiyim ne üzüldüm ne de kızdım aksine şeffaflığı ve dürüstlüğü daha çok hoşuma gitti, yukarda da dedim yıllarca beta da kalabilirdi ki başka firmaların ADAS özellikleri Tesla'nın sunduklarının yarısı kadar bile değil ve bu kadar güvenilir değil.


    Bu arada müdahele edemeyeceğin faktörlerin olduğu bir ortamda %100 kusursuz bir sistem olamaz , kazalar elbet olacak yalnız insan sürücü faktöründen bir tık bile daha iyisi güvenli sürüş kabul edilebilir.


    ADAS konusuna örnek aşağıya en basitinden AEB videosu bırakıyorum  


    https://www.youtube.com/watch?si=Ts5j7lQ3SUAIOxDW&v=QS4BHrc-H8Q&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 29 Ekim 2024; 8:57:28 >




  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt

    E bu hw4 içinde var işlemci değişimi ücretsiz yapılınca zaten arada bir fark kalmıyorki. Kameraları değiştirmek kolay,


    Üstüne fsd zaten ülkelerin yüzde 90'ı için imkansız. Clickbait birde kötü bir clickbait,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 29 Ekim 2024; 9:13:38 >
  • khanstern kullanıcısına yanıt
    Evet bence de videoda açıkça görülüyor. Tesla bu işte pek çok markadan iyi. İşin otonom boyutuna çok takılmayın, otonomdan ziyade ADAS sisteminin çalışma kalitesine bakın. Eğer kötü bir çapışma önleme sistemine sahipseniz zaten durum sizin için vahim. Bir de videoda IONIQ 5 ile kıyas edilmiş. Demek ki bu araç sınıfta kalmış. Yani sözün özü canınızı seviyorsanız, otonom olayına takılmayıp iyi bir ADAS sistemine sahip bir araç almalısınız.
  • Ne zaman araçta direksiyon ve pedallar falan olmaz o zaman tamam diyebiliriz.

  • MBK3334 VAUVJ M kullanıcısına yanıt

    Tesla'yı seçerken düşündüğüm tek şey ailemle güvenli seyahat etmek, genelde güvenlik deyince akıllara Volvo gelir ama Euroncap'de Volvo'dan bile yüksek skor almıştı


    Tesla;


    Elon Musk’tan eski Tesla sahiplerini üzecek ve kızdıracak açıklama


    Volvo;



    Elon Musk’tan eski Tesla sahiplerini üzecek ve kızdıracak açıklama




  • khanstern kullanıcısına yanıt
    Evet, başarılı bir skor tablosu.
  • symbiat kullanıcısına yanıt

    O zaman eski modelleri yenilemeye/yükseltmeye gidebilir diye düşünüyorum. Nasıl ki savaş uçakları modernizasyon kiti ile güncellenebiliyor ise bunlar da güncellenir. Anakart ise anakart, işlemci ise işlemci, ekstra sensör ise sensör, kamera ilavesi ise kamera ilavesi.


    Umarım yargı yolu açıktır da ya para iadesi ya da tazminat ödemek zorunda kalır.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.