Şimdi Ara

Elektrikli scooterlara yeni düzenleme: Coğrafi çitleme ve yerli üretim şartı geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
334
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli scooterlara yeni düzenleme: Coğrafi çitleme ve yerli üretim şartı geliyor
    Resmi Gazete’de yayımlanan karar ile elektrikli scooter yönetmeliğinde değişikliğe gidildi. Elektrikli scooterların izin verilmeyen bölgelerde sürüşünün engellenmesi, konum bilgilerinin resmi kurumlara anlık olarak iletilmesi, kaza ve düşmelerin tespit edilmesi gibi çeşitli yenilikler geliyor.



    Yasak bölgelerde hız 6 km/h'ye düşecek



    Düzenleme ile “coğrafi çitleme” (geofencing) teknolojisi hayata geçiriliyor. Elektrikli scooter’ın girmesinin yasak olduğu bölgeler “coğrafi çitleme” teknolojisiyle yazılımsal olarak sınırlandırılacak. Bu bölgeye yaklaşan sürücüler mobil uygulamadan ve direksiyondaki ikaz sistemi ile uyarılacak. Sürücü yasaklı bölgeye girdiğinde, scooter hızı geri dönebilmesine imkan verecek şekilde 6 km/saat’e indirilecek. Kullanıcılar nerelerde sürüş yapamayacağı ve nerelere park edemeyeceğini mobil uygulamadaki haritada açıkça görecek.



    Anlık konum bildirimi zorunlu olacak



    Paylaşımlı scooter firmaları, scooterların konumlarını 3 dakikalık periyotlarla U-Net ağına aktaracak. U-Net ağına aktarılan canlı bilgilere belediyeler, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı erişebilecek. Ayrıca U-Net ağına aylık periyotlarla kaza ve şikayet bilgileri de iletilecek.



    Ayrıca Bkz.Huawei yapay zekâlı pelüş oyuncağını duyurdu



    Devrilme ve kaza tespiti



    Sürüş esnasında devrilme ve kaza algılandığında kiralayan firma tarafından sürücü ile cep telefonu üzerinden irtibata geçilecek. Acil durum olduğu tespit edildiğinde olay bölgesine ilk yardım ekipleri gönderilecek.



    Mobil uygulamalara yeni özellikler geliyor



    Scooter kiralama şirketlerinin mobil uygulamalarına da yeni özellikler getiriliyor. Hizmete sunulan scooterların şarj seviyesi kiralamadan önce yüzdelik olarak ve gidebileceği tahmini menzil miktarı kullanıcıya gösterilecek. Sürüş esnasında anlık ücret bilgisi haritanın altında açıkça gösterilecek. Sürüşle birlikte otomobillere kıyasla ne kadar karbon tasarrufu sağlandığı bilgisi hesaplanarak sürücüye gösterilecek. Üyelik veya ilk kullanım öncesinde, kask koruyucu ekipman ve güvenlik yükümlülüklerine ilişkin video, animasyon ve yazılı olarak bilgilendirme yapılacak.



    Scooter kiralama şirketleri kullanıcılara 7 gün 24 saat hizmet verebilecek çağrı merkezi veya mobil müşteri temsilcisi bulundurmak zorunda olacak. Kullanıcıların şikayet ve sorunları en kısa sürede sonuçlandırılacak.



    Filonun yüzde 30'u yerli üretim olacak



    Filolardaki scooterların en az yüzde 30’u yerli üretim olacak. Bu madde 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren uygulanacak. 




    Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/12/20251202-3.htm







  • Geofence muhabbeti Marti'da yillardir var zaten. U-net bildirim mevzusunu yeni duyuyorum ama devlet o kadar veriyi nasil isleyecek orasini dusunemiyorum. Biz sirketin kendi verisini toplarken bile fazla geldiginden Amazon Athena kullaniyorduk.

  • Çitleme zaten vardı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yaş sınırı ve ehliyet şart olmalı.

    _____________________________
    DH 2006
  • Öncelikle park yeri konusuna çözüm bulsunlar bence. Kaldırımlar, özel mülkler, garaj kapıları, yol köşeleri... istisnasız her yere scooter bağlıyorlar, yıllardır da böyle devam ediyor.

  • Martı mobiletleri hep ana yol kenarlarında kaldırımlarda buna bir çözüm bulunması lazım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.