|
Elektrikli Hyundai Ioniq 5, sürücüsüz taksiye dönüştürüldü
-
-
bu araç ölümlü kazaya karıştıgında , yazılımcı mı hapise gidecek ? Hata kimin olacak ?
-
Tesla'nın kameralar ile hallettiği sistemi 30 sensör ile yapıyorlar :D
-
Atiker otonom dönüşüm sistemleri !
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kaygeryabu araç ölümlü kazaya karıştıgında , yazılımcı mı hapise gidecek ? Hata kimin olacak ?
Fıtrat
-
quote:
Orijinalden alıntı: Elektrikliarabasever
Tesla'nın kameralar ile hallettiği sistemi 30 sensör ile yapıyorlar :DYanlış bilmiyorsam Tesla 2.seviye Otonom seviyesinde burada 4.seviyeden bahsediliyor. Arada ciddi teknoloji farkı var. Tam otonom'un bir seviye altı.
-
güzelmiş he şu begenmedigimiz hyundai bile adam oldu biz halen araba çıkartıcaz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tesla nin elde ettiği veriler ve deneyim için milyarlarca dolar para harcaması lazım. Önemli olan maliyet ve son kullanıcıya ulaştırabilmek. Örneğin şu anda en ileride gösterilen waymo bir avuç arabaya sahip ve her araba için milyonlarca dolar masraf ediyor. Tesla ise inanılmaz bir oranda kar ediyor ve yuz binlerce arabadan veri topluyor. Tesla seviyesine gelmeleri için kırk fırın ekmek yemeleri gerekir. Örnek video:https://www.youtube.com/watch?v=mkya1tgSD0M&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: SimsekIndustries
Tesla nin elde ettiği veriler ve deneyim için milyarlarca dolar para harcaması lazım. Önemli olan maliyet ve son kullanıcıya ulaştırabilmek. Örneğin şu anda en ileride gösterilen waymo bir avuç arabaya sahip ve her araba için milyonlarca dolar masraf ediyor. Tesla ise inanılmaz bir oranda kar ediyor ve yuz binlerce arabadan veri topluyor. Tesla seviyesine gelmeleri için kırk fırın ekmek yemeleri gerekir. Örnek video:https://www.youtube.com/watch?v=mkya1tgSD0M&feature=youtu.beTam olarak alakayı anlayamadım ama Elon Musk'ın söylediği cümle var bizim araçlarımızın otonom seviyesi 2 diye. Seviye 4 ile Seviye 3 arası bile teknolojik anlamda baya farklı iken Seviye 4, SEviye 2'den baya ileride demektir.
Tesla seviye 4-5 yapamaz demiyorum satıştaki arabayı yorumluyorum.
-
daha bizde elektrliksizi yok adamlar taksiyi sürücüsüz yapıyorlar
-
Burada birçok etken var. Kanun ve kuralların buna göre düzenlenmesi lazım mesela. Teknoloji ve bilgi birikimin el verdiğinde direkt insanı denklemden cikartamazsin. Evet, seviye 3-4 olduğunu iddia eden şirketler güzel işler yapiyorlar ama söylemek istediğim son kullanıcıya ulaşmaktan çok uzaklar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu alanda en büyük ilerleme yapay zeka ile olacak. Şu anda kamera sensör vs. den ziyade yapay zekalı araçlara odaklanılıyor. Yani computer lere araç kullanmayı öğretiyorlar. Kamera görüntüsünün içindeki görüntüyü algılayacak yorumlayacak karar vererek ilerleyecek. Bu konuda oldukça fazla yol kat edildi tahminen 2023 yılı itibariyle yollarda olacak bu araçlar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Tam olarak alakayı anlayamadım ama Elon Musk'ın söylediği cümle var bizim araçlarımızın otonom seviyesi 2 diye. Seviye 4 ile Seviye 3 arası bile teknolojik anlamda baya farklı iken Seviye 4, SEviye 2'den baya ileride demektir.
Tesla seviye 4-5 yapamaz demiyorum satıştaki arabayı yorumluyorum.
Alıntıları GösterŞuanki Beta sürümündeki FSD 4. seviye hocam full sürüm yayınlanınca Seviye 4 olmuş olacak yani.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X