Şimdi Ara

Elektrikli Hyundai Ioniq 5, sürücüsüz taksiye dönüştürüldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli Hyundai Ioniq 5, sürücüsüz taksiye dönüştürüldü



    Hyundai'nin tasarım ve teknoloji olarak büyük beğeni toplayan elektrikli otomobili Ioniq 5 otonom sürüş teknolojileriyle buluştu. Motional şirketiyle ortak geliştirilen Ioniq 5 Robotaxi isimli model, adından da anlaşılacağı üzere sürücüsüz taksi olarak kullanılacak.



    Geleceğin teknolojisi olarak nitelendirilen bu özel projede kullanılacak olan sürücüsüz taksiler, 2023 yılından itibaren dünyanın bir çok ülkesinde yollara çıkacak. Akıllı, güvenilir ve sürdürülebilir olan bu konsept proje, Motional şirketinin ilk ticari modeli olarak karşımızda. Motional, geçtiğimiz yıl Aptiv ve Hyundai tarafından 4 milyar dolar yatırımla Waymo gibi otonom sürüş teknolojileri geliştiren şirketlere rakip olarak kuruldu.



    Ayrıca Bkz.Audi Grandsphere konsepti tanıtıldı: Elektrikli ve otonom sürüş, 710 beygir güç



    Aynı zamanda şirketin gelişimi için de önemli bir kilometre taşı olan Ioniq 5 Robotaxi, gövdesine yerleştirilen 30’dan fazla sensör aracılığıyla seviye 4 otonom olarak tamamen kendi kendine hareket edebiliyor. Araçta kombine radarlar, ön ve arka kameralar ile birlikte trafikteki yayaları, objeleri ve diğer araçları tespit eden özel bir sistem bulunuyor.



    Motional'ın robot taksi projesi için Ioniq 5 tercih edildi çünkü Hyundai’nin elektrikli modeller için özel olarak geliştirdiği E-GMP platformu, Robotaxi’nin sistemleri için son derece uyumlu bir alt yapıya sahip. Ioniq 5’in bu projede tercih edilmesinin bir diğer sebebi ise hem oldukça geniş bir iç mekana hem de 482 kim gibi yeterli bir menzile sahip olması.



    Ioniq 5 Robotaxi, 7-12 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek IAA Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5, sürücüsüz taksiye dönüştürüldü
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5, sürücüsüz taksiye dönüştürüldü
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5, sürücüsüz taksiye dönüştürüldü









  • bu araç ölümlü kazaya karıştıgında , yazılımcı mı hapise gidecek ? Hata kimin olacak ?

  • Tesla'nın kameralar ile hallettiği sistemi 30 sensör ile yapıyorlar :D

  • Atiker otonom dönüşüm sistemleri !

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    bu araç ölümlü kazaya karıştıgında , yazılımcı mı hapise gidecek ? Hata kimin olacak ?

    Fıtrat Elektrikli Hyundai Ioniq 5, sürücüsüz taksiye dönüştürüldü 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elektrikliarabasever

    Tesla'nın kameralar ile hallettiği sistemi 30 sensör ile yapıyorlar :D

    Yanlış bilmiyorsam Tesla 2.seviye Otonom seviyesinde burada 4.seviyeden bahsediliyor. Arada ciddi teknoloji farkı var. Tam otonom'un bir seviye altı.

  • güzelmiş he şu begenmedigimiz hyundai bile adam oldu biz halen araba çıkartıcaz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Tesla nin elde ettiği veriler ve deneyim için milyarlarca dolar para harcaması lazım. Önemli olan maliyet ve son kullanıcıya ulaştırabilmek. Örneğin şu anda en ileride gösterilen waymo bir avuç arabaya sahip ve her araba için milyonlarca dolar masraf ediyor. Tesla ise inanılmaz bir oranda kar ediyor ve yuz binlerce arabadan veri topluyor. Tesla seviyesine gelmeleri için kırk fırın ekmek yemeleri gerekir. Örnek video:https://www.youtube.com/watch?v=mkya1tgSD0M&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SimsekIndustries

    Tesla nin elde ettiği veriler ve deneyim için milyarlarca dolar para harcaması lazım. Önemli olan maliyet ve son kullanıcıya ulaştırabilmek. Örneğin şu anda en ileride gösterilen waymo bir avuç arabaya sahip ve her araba için milyonlarca dolar masraf ediyor. Tesla ise inanılmaz bir oranda kar ediyor ve yuz binlerce arabadan veri topluyor. Tesla seviyesine gelmeleri için kırk fırın ekmek yemeleri gerekir. Örnek video:https://www.youtube.com/watch?v=mkya1tgSD0M&feature=youtu.be

    Tam olarak alakayı anlayamadım ama Elon Musk'ın söylediği cümle var bizim araçlarımızın otonom seviyesi 2 diye. Seviye 4 ile Seviye 3 arası bile teknolojik anlamda baya farklı iken Seviye 4, SEviye 2'den baya ileride demektir.


    Tesla seviye 4-5 yapamaz demiyorum satıştaki arabayı yorumluyorum.





  • daha bizde elektrliksizi yok adamlar taksiyi sürücüsüz yapıyorlar

  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Burada birçok etken var. Kanun ve kuralların buna göre düzenlenmesi lazım mesela. Teknoloji ve bilgi birikimin el verdiğinde direkt insanı denklemden cikartamazsin. Evet, seviye 3-4 olduğunu iddia eden şirketler güzel işler yapiyorlar ama söylemek istediğim son kullanıcıya ulaşmaktan çok uzaklar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu alanda en büyük ilerleme yapay zeka ile olacak. Şu anda kamera sensör vs. den ziyade yapay zekalı araçlara odaklanılıyor. Yani computer lere araç kullanmayı öğretiyorlar. Kamera görüntüsünün içindeki görüntüyü algılayacak yorumlayacak karar vererek ilerleyecek. Bu konuda oldukça fazla yol kat edildi tahminen 2023 yılı itibariyle yollarda olacak bu araçlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Tam olarak alakayı anlayamadım ama Elon Musk'ın söylediği cümle var bizim araçlarımızın otonom seviyesi 2 diye. Seviye 4 ile Seviye 3 arası bile teknolojik anlamda baya farklı iken Seviye 4, SEviye 2'den baya ileride demektir.


    Tesla seviye 4-5 yapamaz demiyorum satıştaki arabayı yorumluyorum.



    Alıntıları Göster

    Şuanki Beta sürümündeki FSD 4. seviye hocam full sürüm yayınlanınca Seviye 4 olmuş olacak yani.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.