Şimdi Ara

Elektrikli bisikletin voltajını arttırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
7.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam Forumdaşlar,
    3000 watt çin malı elektrikli scooterlar ortalama 60 - 70 km/h hız yapabiliyor. Bu scooterlarda genelde 12 voltluk 14 - 20 Ah kapasiteli jel aküler bulunuyor. Bu aküyü söküp yerine verdiğim linkteki 72 voltluk 35 Ah kapasiteli lityum aküyü takarsak (https://tr.aliexpress.com/item/Great-Power-72v-35Ah-72v-3000w-electric-bike-kit-1000w-72v-2000w-35Ah-30Ah-battery-pack/32577317139.html?spm=2114.49010208.4.59.dsxQiA);

    1) Bisikletin motoruna verilen gerilimi 6 kat arttırdığımız için motorun gücü de o oranda mı artar?

    2) Tork, ara hızlanmalar, son hız ne kadar değişir?

    3) Kısa, orta veya uzun vadede motora ne gibi zararı olabilir?

    4) Yasal olarak herhangi bir engele takılırmıyız?

    6) Elektrikli bisikletlerde kullanılan motorlar fırçasız tip mi? Eğer değilse aynı watt değerinde fırçasız motor takarak performansı ne kadar arttırabiliriz?







  • 12v × 6 aküye sahipsiniz oda 72v yapar ,

    Voltaj yükselmesi gibi bir durum yok,

    Ama lityum pil daha dayanıklı, şarj etmesi daha kolay,

    1000 şarj döngüsüne sahip,ayrıca jel aküye göre çok daha hafiftir öyleki bu pil en fazla 15kg dir,

    Jel akü ise 7kg ×6 =42 kg yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yurt disindan pil gelmez yasak gumrukte takilir yerlilere bak bir arastir derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neonxxl1001

    Yurt disindan pil gelmez yasak gumrukte takilir yerlilere bak bir arastir derim.

    Ben ebay yoluyla yurtdışından 9v şarj edilebilen 4 adet pil, ayrıca 2 kez de s3 mini telefon bataryası ve bataryası içinde bir nintendo ds getrirttim. Hiç te gümrüğe takılmadı.
  • 3000 watt diye geçen bir çoK elektrikli scooter ortalama 60-70 değil 40-45 km/s hız yaparlar. Volta vs-7 ve bir iki istisna model 65 civarı hız görebilir. Elektrikli scooterların en zayıflarında bile 12 volt x 4 akü yani 48 volt gerilim verecek akü grubu bulunur, sizin bahsettiğiniz 3000 w diye geçenler (ki çoğu 3000w felan değil ancak orası ayrı bir konu) solideo arkadaşın da dediği gibi zaten 12 volt tek akü değil 12 v x6 akü olduğundan zaten 72 volt.
    Bu genel girişten sonra sizin maddeler halindeki sorularınıza, bildiğim kadarıyla aynı sıralamada cevaplar yazayım. Bu cevapları yazarken gerçekten motora verilen gerilimin yükseldiğini farzederek yazıyorum.
    1- Bisikletin motoruna verilen gerilimi 6 kat arttırdığımız için motorun gücü de o oranda mı artar? Bisikletin motoruna verilen gerilim akülerden bir kablo aracılığıyla direk motora gitmiyor, arada motor sürücü var, motora gerilimi gönderen bu sürücü olduğundan onun da gerilim değeri daha yükseğe çıkarılmadıkça akülerin gerilimini artırsanız da ya sürücü kendini korumaya alacak, ya da direk yanacaktır. Bazı istisnai kaliteli sürücülerin çıkış mosfet volt-amper değerleri daha yüksek gerilimlere uygun üretilmiş oluyor, böyle bir sürücüye sahipseniz ve sizin örnekteki gibi değil de gerçekten motora uygulanan gerilim ve amper artarsa motorun da dakikadaki devir sayısı artacağından kesinlikle düz yolda eskiye göre daha hızlı gidecektir. Ama motor gücü kavramı diğer sorularınızda da gündeme getirdiğiniz tork vs.. birçok parametreile ilgili olduğundan hız artsa da motor gücü artar diyemeyiz. Motor gücü artışı ancak motor içindeki mıknatısların kalınlığı, sayısı , aralığı, kullanılan tellerin kalınlığı, uzunluğu vs.. parametrelerin değişimi ile artırılabilir.
    2- Tork, ara hızlanmalar özellikle motor sürücünün amper değeri yani anlık ve sonrasında sabit olarak motora kaç amper verebileceği ile ilgili olduğundan sürücüde bir değişiklik yapılmadan sürücü çalışsa bile eğer mosfetlerin amper değerleri düşükse tork ve ara hızlanmalarda belli belirsiz değişiklikler olur.
    3- Motora uygulanan voltajın yükselmesi deneyimlerime göre kısa ve orta vadede dıştanhissedilir bir zarar vermiyor, ancak uzun vadede motor içindeki teller kavrulur.
    Kısacası şu şartlarda eğer bu aküyü takmak istediğiniz araç zaten 6 akülü 72 voltsa yeni alacağınız akünün amper değeri eskisine nazaran 20 yerine 35 olduğundan bir de hafifliğinin avantajı ile scooter eskisine göre ortalama 2 kat daha uzun yol gider. Bunun yanında hafifilikten kaynaklı bir tork ve son hız artışı olur. Klasik jel akülerdekine kıyasla dolmasını beklemeden kısa parçalar halinde gittiğiniz yerlerde şarj edebilme ve hızlı şarj avantajı olur. Aküler bundan klasik jel aküler gibi zarar görmez. Ancak bu akü lityum iyon akü, lityum demir fosfatlar gibi uzun ömürlü değildir. Mutlaka klaşik jel akülerden uzun ömürlü olacaktır ama abartıldığı kadar değil. Jel akülerden 2 ya da 2.5 kat fazla ömrü olur. Fiyatı ise 6 adet jel akünün 5 katı, hadi zaten 2 kat mesafe uzun yol gideceğini farz edelim, böylece kafa kafaya gelir, ama bu kadar parayı tek seferde peşin ödemek yine mantıklı değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 6 Mart 2017; 9:18:43 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.