Şimdi Ara

Elektrikli Bisiklet Dönüşüm Kitleri // Tavsiye Konusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
8
Favori
38.781
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 28 jant şehir bisikletim var. Elektrikli dönüşüm kitlerinden düşünüyorum.

    Önden veya arkadan motorlu olanları var, lipo lion gibi çeşit çeşit pil seçenekleri var. 750w-1000w-1500w olanları var. Yani çok çeşitli bir konu.

    Tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi istiyorum; 1000w veya 750w, önden veya arkadan motorlu , pil ne olmalı ? Ev-iş arası günlük 20-30km yapacak, beni yani 100kg taşıyacak bir şeyler bakıyorum. Yokuşlu-eğimli rota oldukça fazla. Hızdan ziyade stability daha önemli 30-40km/s hızlar gayet yeterlidir.

    Tüm öneri, bilgi ve tecrübe paylaşımları için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exodusium -- 26 Eylül 2017; 18:11:3 >



  • Selam, bu konuda tecrübem yok ama araştırdığım kadarı ile size bilgi vereyim. Piyasada 2 çeşit motor var birisi hub motor diğeri mid drive dedikleri orta tahrik motoru. Hub motorları daha uygun fiyatlı oluyor, daha sessizler, bakım dertleri yok, düz yolda daha performanslı. Dezavantajları pili daha çok yemeleri. Tabi bunları ön tekere veya arka tekere takabiliyorsun yada her ikisine birden. Öne takarsan çekişi düşecektir çünkü bisiklet dizaynı gereği motorlu çalışma prensibi üzerine yapılmadığından ağırlık merkezi daha çok orta ve arka kısımda. Bundan dolayı çekişi düşer patinaj çekme gibi durumlar olur. Arkaya takmak daha mantıklı tabi bu bisikletin tipine göre değişir dediğim gibi. Mid drive düşünürsen bunlar daha pahalı, pili daha verimli kullanan, yokuş performansı daha iyi olan motorlar ama belli süreden sonra bakım gerektirebilen motorlar. Belli süre dediğim 5000+ km sonra. Yüksek süratlerde gürültülü çalışabiliyorlar. Kullandığınız ayna kol ve arka dişliler önemli. Düşük dişli ve büyük ayna kolda kullanırsanız motorun performansı düşer vs. klasik bisikletin çalışma prensibi motor içinde geçerli. Bunda ağırlık merkezi bisikletin ortasında olduğu için daha verimli bir sürüş olduğu söyleniyor. Motor dışında pil mevzuları var birde. Bisiklette de iki tip pil ağırıklı olarak kullanılıyor bunlardan biri li-on diğeri lifepo4. li-on pillerin voltaj değerleri daha yüksek 3.7 sanırım, hafifler, patlama olasılıkları var, ağır yük altındayken pili tamamen bitirirsen pilin performası bitiyor diye biliyorum ama bundan emin değilim, pil ömrü 400-800 dolum arası. Lifepo4 ise 2 kat ağır diğerine göre, 3.4 volt, daha güvenli patlama sorunları yok, pil ömrü 1000-2000 dolum arası, kullanırken tamamen bitirsen bile sorun olmaz performans kaybı olmuyor. 30-40km yol gideceksen 48w 10ah yeterli olabilir. Bunun üzeride olabilir bütçene göre. Yüksek yokuşlar varsa 1000w veya üzeri bir motor bakmanızı öneririm. Yurt dışından bakacaksanız motorlara hub motor için golden motor güzel tercih olabilir kontrolcüleri motorun içerisinde ve elektronik fren özelliği var yani fren yaparken bataryayı birazda olsa şarj edebilirsiniz. Magic Pie 5 modelleri 1000w lık oluyor. Mid drive bakarsanız zaten tek seçenek var oda bafang BBSHD ve BBS02B modelleri. BBSHD 1000W ama 600$ civarinda. BBS02B ise 750w 350$ civarı onlarda. Bu arada pil konusunda bulabiliyorsanız Panasonic pil alın en iyisi onlar, yoksa Samsung, Lg veya Sanyo ama bilmediğiniz bir marka olmasın li-on pillerde, çin malı kesinlikle almayın. Benim araştırdıklarım bunlar dediğim gibi tecrübem yok yanlışlarım olabilir, eksikler varsa bilen arkadaşlar düzeltirlerse bende sevinirim. İyi günler.
  • Selam, bu konuda tecrübem yok ama araştırdığım kadarı ile size bilgi vereyim. Piyasada 2 çeşit motor var birisi hub motor diğeri mid drive dedikleri orta tahrik motoru. Hub motorları daha uygun fiyatlı oluyor, daha sessizler, bakım dertleri yok, düz yolda daha performanslı. Dezavantajları pili daha çok yemeleri. Tabi bunları ön tekere veya arka tekere takabiliyorsun yada her ikisine birden. Öne takarsan çekişi düşecektir çünkü bisiklet dizaynı gereği motorlu çalışma prensibi üzerine yapılmadığından ağırlık merkezi daha çok orta ve arka kısımda. Bundan dolayı çekişi düşer patinaj çekme gibi durumlar olur. Arkaya takmak daha mantıklı tabi bu bisikletin tipine göre değişir dediğim gibi. Mid drive düşünürsen bunlar daha pahalı, pili daha verimli kullanan, yokuş performansı daha iyi olan motorlar ama belli süreden sonra bakım gerektirebilen motorlar. Belli süre dediğim 5000+ km sonra. Yüksek süratlerde gürültülü çalışabiliyorlar. Kullandığınız ayna kol ve arka dişliler önemli. Düşük dişli ve büyük ayna kolda kullanırsanız motorun performansı düşer vs. klasik bisikletin çalışma prensibi motor içinde geçerli. Bunda ağırlık merkezi bisikletin ortasında olduğu için daha verimli bir sürüş olduğu söyleniyor. Motor dışında pil mevzuları var birde. Bisiklette de iki tip pil ağırıklı olarak kullanılıyor bunlardan biri li-on diğeri lifepo4. li-on pillerin voltaj değerleri daha yüksek 3.7 sanırım, hafifler, patlama olasılıkları var, ağır yük altındayken pili tamamen bitirirsen pilin performası bitiyor diye biliyorum ama bundan emin değilim, pil ömrü 400-800 dolum arası. Lifepo4 ise 2 kat ağır diğerine göre, 3.4 volt, daha güvenli patlama sorunları yok, pil ömrü 1000-2000 dolum arası, kullanırken tamamen bitirsen bile sorun olmaz performans kaybı olmuyor. 30-40km yol gideceksen 48w 10ah yeterli olabilir. Bunun üzeride olabilir bütçene göre. Yüksek yokuşlar varsa 1000w veya üzeri bir motor bakmanızı öneririm. Yurt dışından bakacaksanız motorlara hub motor için golden motor güzel tercih olabilir kontrolcüleri motorun içerisinde ve elektronik fren özelliği var yani fren yaparken bataryayı birazda olsa şarj edebilirsiniz. Magic Pie 5 modelleri 1000w lık oluyor. Mid drive bakarsanız zaten tek seçenek var oda bafang BBSHD ve BBS02B modelleri. BBSHD 1000W ama 600$ civarinda. BBS02B ise 750w 350$ civarı onlarda. Bu arada pil konusunda bulabiliyorsanız Panasonic pil alın en iyisi onlar, yoksa Samsung, Lg veya Sanyo ama bilmediğiniz bir marka olmasın li-on pillerde, çin malı kesinlikle almayın. Benim araştırdıklarım bunlar dediğim gibi tecrübem yok yanlışlarım olabilir, eksikler varsa bilen arkadaşlar düzeltirlerse bende sevinirim. İyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T|G

    Selam, bu konuda tecrübem yok ama araştırdığım kadarı ile size bilgi vereyim. Piyasada 2 çeşit motor var birisi hub motor diğeri mid drive dedikleri orta tahrik motoru. Hub motorları daha uygun fiyatlı oluyor, daha sessizler, bakım dertleri yok, düz yolda daha performanslı. Dezavantajları pili daha çok yemeleri. Tabi bunları ön tekere veya arka tekere takabiliyorsun yada her ikisine birden. Öne takarsan çekişi düşecektir çünkü bisiklet dizaynı gereği motorlu çalışma prensibi üzerine yapılmadığından ağırlık merkezi daha çok orta ve arka kısımda. Bundan dolayı çekişi düşer patinaj çekme gibi durumlar olur. Arkaya takmak daha mantıklı tabi bu bisikletin tipine göre değişir dediğim gibi. Mid drive düşünürsen bunlar daha pahalı, pili daha verimli kullanan, yokuş performansı daha iyi olan motorlar ama belli süreden sonra bakım gerektirebilen motorlar. Belli süre dediğim 5000+ km sonra. Yüksek süratlerde gürültülü çalışabiliyorlar. Kullandığınız ayna kol ve arka dişliler önemli. Düşük dişli ve büyük ayna kolda kullanırsanız motorun performansı düşer vs. klasik bisikletin çalışma prensibi motor içinde geçerli. Bunda ağırlık merkezi bisikletin ortasında olduğu için daha verimli bir sürüş olduğu söyleniyor. Motor dışında pil mevzuları var birde. Bisiklette de iki tip pil ağırıklı olarak kullanılıyor bunlardan biri li-on diğeri lifepo4. li-on pillerin voltaj değerleri daha yüksek 3.7 sanırım, hafifler, patlama olasılıkları var, ağır yük altındayken pili tamamen bitirirsen pilin performası bitiyor diye biliyorum ama bundan emin değilim, pil ömrü 400-800 dolum arası. Lifepo4 ise 2 kat ağır diğerine göre, 3.4 volt, daha güvenli patlama sorunları yok, pil ömrü 1000-2000 dolum arası, kullanırken tamamen bitirsen bile sorun olmaz performans kaybı olmuyor. 30-40km yol gideceksen 48w 10ah yeterli olabilir. Bunun üzeride olabilir bütçene göre. Yüksek yokuşlar varsa 1000w veya üzeri bir motor bakmanızı öneririm. Yurt dışından bakacaksanız motorlara hub motor için golden motor güzel tercih olabilir kontrolcüleri motorun içerisinde ve elektronik fren özelliği var yani fren yaparken bataryayı birazda olsa şarj edebilirsiniz. Magic Pie 5 modelleri 1000w lık oluyor. Mid drive bakarsanız zaten tek seçenek var oda bafang BBSHD ve BBS02B modelleri. BBSHD 1000W ama 600$ civarinda. BBS02B ise 750w 350$ civarı onlarda. Bu arada pil konusunda bulabiliyorsanız Panasonic pil alın en iyisi onlar, yoksa Samsung, Lg veya Sanyo ama bilmediğiniz bir marka olmasın li-on pillerde, çin malı kesinlikle almayın. Benim araştırdıklarım bunlar dediğim gibi tecrübem yok yanlışlarım olabilir, eksikler varsa bilen arkadaşlar düzeltirlerse bende sevinirim. İyi günler.

    Öncelikle yanıt için çok teşekkür ederim, bende konuyu açtığım günden bu yana araştırmalarda bulundum. Söylediklerinize katılıyorum, en mantıklısı arkadan motorlu 1000w veya üstü bir motor almak... Yani ortadan motorlulara göre verim açısından düşük olmakla beraber sonuçta normal bisiklet üzerinde pedal destekli kullanmayı düşündüğümüzde büyük kolaylık. Bakım masraflarının ise 20000+km gibi rakamlarda olması arkadan motorluyu biraz daha cazip kılıyor.

    Golden Motor bu işin lokomotifi gibi ama neye göre nasıl tercih yapmak gerek gerçekten tecrübe işi, çok fazla opsiyon var. Diğer bir mevzuu ise piller ki, pil zaten başlı başına bir maliyet ve arapsaçı bir durum...

    700-800 arası bir dolum-boşalma ömrü olduğunu düşünürsek, her dolumda ortalama 40-50km arası (sadece pil enerjisi kullanırsak) günde ortalama 25 km den , yani 2 günde bir şarj demek. Toplamda yıllık 185 gibi bir şarj ortlaması çıkıyor biz buna 200 diyelim, yani piller günlük 25km kullanımda 4 sene gibi bir süre dayanıyor.

    Günlük dolum yaparsak 3 sene dayanıyor ki , 2500tl civarı bir pil ile 48w 10a dersek (sizin söylediğiniz) km'de 3-4 kuruş yakıyor. Yanlış hesaplamadıysam. 45.0000-50000km gibi bir pil ömrü çıkıyor ki, muhteşem bir tasarruf ve rahatlık...

    Yalnız aklımda 2 soru var şu anda elimde ince tekerlekli trekking(gezi-şehir) bisikleti var. Elektrikli kit alacaksam fatbike veya MTB gibi büyük tekerlekli bisikletler daha özgür kullanım sunuyor. https://pillibisiklet.com/ burada hazır bisikletler de var. Fakat bir türlü hangisi daha verimli olur çözemedim.

    Şu anki bisikletime kit mi alsam yoksa, fatbike gibi koca tekerlek alıp, kaldırım dağ taş dinlemeden mi dolaşsam? Tabi şu an ki bisikleti de elden çıkarmak var. Oldukça kararsızım. Önümüzde ki baharda şehir içi ulaşımı tamamen bisiklet ile sağlamayı düşünüyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exodusium -- 9 Ekim 2017; 19:16:57 >




  • exodusium kullanıcısına yanıt
    Selam,

    Çok fazla hub motor var ben 20" katlanır bir bisiklet için düşünüyordum 1000w golden motordan ama adamlar 20" için telli yapmıyorlar demirli bir jantı var ondan istememiştim çünkü ön jant telli arkası demirli. Sonra 2 tane 500w alayım dedim golden motorlar destekliyor iki tane kullanımı, ama fiyat pahalı geldi vazgeçtim. Bende de iki tane yol bisikleti var tekini satıp katlanır bisiklet alıp elektrikli yapmak istiyorum ama şimdi şey düşünmeye başladım acaba bu kitler elektriksiz kullanımda ağırlığından dolayı ne kadar sürüşü etkiler. Benim evin avrupa yakasında işim anadolu yakasında 40-50km falan yol var metrobüs ile gidiyorum bu çileden kurtulmak için aslında istiyorum ama ne kadar gerçekçi bir düşünce olur uygulamaya gelince ondan da emin değilim. Bence fatbike kesinlikle almayın sürtünmesi fazla ve ağır, ya katlanır bisiklet alın istediğiniz zaman binin otobüse yada metroya vapura yada arabanıza atın, yada mtb bakın. Pilli bisiklete bende baktım eskiden onlar golden motor ile çalışıyorlardı artık çalışmıyorlar, kullandıkları motorun markasını bilmiyorum, kullandıkları bisikletler en düşük seviye genelde. Ben katlanır bisiklet bakmıştım mosso marine vardı. Disk frenli bir bisiklet olması gerek bana kalırsa elektrikli bisikletlerde. Bu arada elektrik harcaması olarak bende hesaplamıştım senelik hergün şarj etseniz 150tl gibi bir masrafı çıkıyordu muazzam birşey hem maddi yönden hem sağlık hemde çevreyi kirletmiyor. Hub motorları için mid motorlardan daha zayıf falan diyorlar ama benim izlediğim her videoda hub motorlar daha üstünde daha hub ı geçebilen mid motor görmedim onuda anlamadım. Sanırım mid motorlarda bisiklet havasını daha çok yakalayabiliyorsun hubta biraz daha motorsiklet gibi oluyor kullanım hissiyatı 1000w üzerinde. Kafalar çorba cevaplanamayan sorular :) İki kararsız biz çıkamayız bu konudan :) Senin gezi bisikletin varsa en temizi golden motor 1000w 48w17ah lık li-on pil yada 48w20ah lifepo4 pil alman olur. Ben alamadım sen al bari :) Bu arada ben de elektrikliden vazgeçtim sonra sadece katlanır olsun dedim hafif olsun temiz olsun dedim ondan sonra dün akşam elimdeki yol bisikleti için yeni grup set bakıyodum, bu senede metrobüs gibi duruyor benim iş :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T|G

    Selam,

    Çok fazla hub motor var ben 20" katlanır bir bisiklet için düşünüyordum 1000w golden motordan ama adamlar 20" için telli yapmıyorlar demirli bir jantı var ondan istememiştim çünkü ön jant telli arkası demirli. Sonra 2 tane 500w alayım dedim golden motorlar destekliyor iki tane kullanımı, ama fiyat pahalı geldi vazgeçtim. Bende de iki tane yol bisikleti var tekini satıp katlanır bisiklet alıp elektrikli yapmak istiyorum ama şimdi şey düşünmeye başladım acaba bu kitler elektriksiz kullanımda ağırlığından dolayı ne kadar sürüşü etkiler. Benim evin avrupa yakasında işim anadolu yakasında 40-50km falan yol var metrobüs ile gidiyorum bu çileden kurtulmak için aslında istiyorum ama ne kadar gerçekçi bir düşünce olur uygulamaya gelince ondan da emin değilim. Bence fatbike kesinlikle almayın sürtünmesi fazla ve ağır, ya katlanır bisiklet alın istediğiniz zaman binin otobüse yada metroya vapura yada arabanıza atın, yada mtb bakın. Pilli bisiklete bende baktım eskiden onlar golden motor ile çalışıyorlardı artık çalışmıyorlar, kullandıkları motorun markasını bilmiyorum, kullandıkları bisikletler en düşük seviye genelde. Ben katlanır bisiklet bakmıştım mosso marine vardı. Disk frenli bir bisiklet olması gerek bana kalırsa elektrikli bisikletlerde. Bu arada elektrik harcaması olarak bende hesaplamıştım senelik hergün şarj etseniz 150tl gibi bir masrafı çıkıyordu muazzam birşey hem maddi yönden hem sağlık hemde çevreyi kirletmiyor. Hub motorları için mid motorlardan daha zayıf falan diyorlar ama benim izlediğim her videoda hub motorlar daha üstünde daha hub ı geçebilen mid motor görmedim onuda anlamadım. Sanırım mid motorlarda bisiklet havasını daha çok yakalayabiliyorsun hubta biraz daha motorsiklet gibi oluyor kullanım hissiyatı 1000w üzerinde. Kafalar çorba cevaplanamayan sorular :) İki kararsız biz çıkamayız bu konudan :) Senin gezi bisikletin varsa en temizi golden motor 1000w 48w17ah lık li-on pil yada 48w20ah lifepo4 pil alman olur. Ben alamadım sen al bari :) Bu arada ben de elektrikliden vazgeçtim sonra sadece katlanır olsun dedim hafif olsun temiz olsun dedim ondan sonra dün akşam elimdeki yol bisikleti için yeni grup set bakıyodum, bu senede metrobüs gibi duruyor benim iş :D

    Başka bir forumda gene aynı şekilde sizin gibi katlanabilir bisiklet arayan fakat yardım arayan bir arkadaş vardı mesajını birebir kopyalıyorum;

    quote:

    @amedras mtb almaktan vazgeçtim. tern node d8 24'' aldım. pilli bisiklet ile uzun zamandır temastayım. dönüşüm konusunda profesyonel çalışıyorlar.
    tern node d8 24'' için 1200w 42v 12a dönüşüm kitim hazır. fakat bisikleti bu halde biraz kullanmak istiyorum. tern çok güzel bir bisiklet yapmış. İstanbul gibi şehirde offroad deneyimi yaşatan bir şehirde çok başarılı. çok hafif bir bisiklet. katlanabilir olması büyük avantaj. katlanır bisikletler genelde 20'' fakat küçük lastikler bozuk yolda ve uzun mesafelerde yoruyor. ayrıca 1200w gibi güçlü bir tork un lastik tarafında emilmesi için bence minimum 24'' tercih etmek gerekir. bu yüzden ortada bir ölçü seçtim. frenler ve vites geçişleri harika. 8 vites yokuşlarda çok az da olsa kondısyon gerektiriyor ancak rahatsız etmıyor. çok kıvrak bir bisiklet. gidon tepkisi çok hassas. kaldırımlardan hoplaya zıplaya gitmeye biraz cekiniyorsunuz acaba jant'a ve donanıma zarar verırmıyım dıye ama sorun cıkartacağa benzemıyor. malzeme kalitesi çok iyi. büyük ve şehir bisikletlerine para vermeye gerek yok. butceyı bıraz daha genısleterek bu bısıkletı sıddetle tavsıye edıyorum. bisikleti bağdat caddesi ileri bisiklet murat ve hüsamettin beyden piyasa fiyatının %20 altına aldım. bisikleti alırken selesini sr in geniş ve yaylı selesi ile değiştirdim. ayrıca küçük hediyeler de verdiler. far, kilit gibi. 15 yıl once yogun bısıklet kullanımını bırakıp motorlu tasıtlar ıle seyahat eden biri olarak; bacak kondısyonundan dolayı benı zorlamadı. ayrıca çok ilgi çekici. bisikletimi dönüştürmeyi biraz ertelemeyi düşünüyorum. ama dönüşüm kesinlikle farklı bır deneyım. hazır bir pedelec almayı da düşündüm. ancak motorları kucuk. satıs sonrası servıs soru ısaretı. bu yuzden genc yaslarına ragmen gercek bır esnaf olmayı basarmıswww.pillibisiklet.com (dadaş bisiklet mustafa) ile sanırım bu ay donusumu tamamlayacagım. pedelec ve katlanır bısıkletler ile ilgili deneyımlerımı paylaşmaya hazırım. herkese saygılar, sevgıler...


    Bu arkadaş 32 yaşında, istanbul'da yaşıyor. Ben Sivas'ta yaşıyorum yani benim için katlabilir bisiklet olayı gerekli bir durum değil yani şehir baştan sona 40km yok bile :) Her neyse belki fikir olur diye kopyalayalım dedim. Türkiye'de bisiklet kültürü yok , dolayısıyla saygıda yok. Yani yeri gelince ciddi ciddi bu elektrik olayının desteğine ihtiyacım var. Araştırmalarım halen sürüyor ama ilgi odağım şu sıralar çok farklı pek vakit ayıramıyorum ama tavsiyelerine kesinlikle bakacağım. Bisiklet olayından kesinlikle vazgeçmemek dileğiyle ... :)




  • Arkadaşlar bende 1500 W kitli bisiklet var. 1,5 yıldır kullanıyorum ise gidip geliyorum. Katlanır bisiklet kullanıcıları kit takarsanız pille beraber 24 25 kg gibi bir ağırlığa ulaşır bunu dikkate alın. Ancak katlandiginda tekerleğin üzerinde taşınabiliyor. Ancak elektrik kiti yokuşlarda çok faydalı. bildiğiniz motosiklet gibi çıkıyor. Pedala verdiğiniz destekle menzil uzuyor. Pedal çevirmeniz hafif olacak yani yorucu şekilde değil. Sorulan sorulara cevap verebilirim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman_goksel

    Arkadaşlar bende 1500 W kitli bisiklet var. 1,5 yıldır kullanıyorum ise gidip geliyorum. Katlanır bisiklet kullanıcıları kit takarsanız pille beraber 24 25 kg gibi bir ağırlığa ulaşır bunu dikkate alın. Ancak katlandiginda tekerleğin üzerinde taşınabiliyor. Ancak elektrik kiti yokuşlarda çok faydalı. bildiğiniz motosiklet gibi çıkıyor. Pedala verdiğiniz destekle menzil uzuyor. Pedal çevirmeniz hafif olacak yani yorucu şekilde değil. Sorulan sorulara cevap verebilirim.

    1500w hangi motor? Ve hangi pil ?

    Birde şehir bisikleti diye tabir ettiğimiz ince/orta kalınlıkta tekerlekli bisikletlere uyumlu mudur acaba ? Hazır satılan kitli bisikletlerden ziyade mevcutta bulunan bisiklete uygulamak istiyorum. Aklıma en çok takılan ince/orta ince tekerlek ile performansı nasıl olur? Yoksa Bir MTB'ye takmak daha mı mantıklı?

    Sizde ki katlanabilir sanırım, toplu ulaşım araçlarına sığdırabilmek için?




  • exodusium kullanıcısına yanıt
    Markası sanırım golden motor. Pilli bisiklet den almıştım. Pilleri Samsung markaymış. Bisikletim katlanır değil dağ bisikleti. Pilli bisiklet de Mustafa bey var sorulara cevap verecek kişi o. Maşa açıklığı çok dar değilse her bisiklete uygulanabilir diye biliyorum. Kendileri hibrit, katlanır, dağ fat bike ve şehir bisikleti ne uygulamış.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • osman_goksel kullanıcısına yanıt
    ben de bisiklet alıp elektrikli motor takmayı düşünüyorum. işe gidip gelmek için en ucuz yöntem bu olacak sanırım. elektrikli motor ile birlikte hem yüksek hızdan hem de ağırlıktan dolayı bisiklet daha çok zorlanacak. bunun etkilerini bisiklette gördünüz mü? fren sistemini değişmek gerekir mi
  • https://pillibisiklet.com/urun/1000w-ozel-servis-montajli-kit/ , ağırlık fazla fark etmiyor. extra +10kg diyebiliriz. 1000w'dan aşağı almayın o zaman zorlanma veya ağırlık sorunlarına takılmazsınız. Fren sistemi ise ben mekanik bisiklet biniyorum ama tekerlek fren sisteminden daha önemli... Tr şartlarında etrafta insan varsa x4 hayvan varsa x2 dikkat etmek gerek.
  • Bende de katlanır bisiklet var ve elektrik kiti takmak istiyorum. Ama aşırı pahalı. Maliyeti bu kadar mı yüksek ki bu kitleri bu kadar pahalıya satıyorlar. Elektirikli motoaikletler bile kitten daha uugun fiyat :) acaba kendi kiti mi kendim mi yapsam demiyorum değil :) sizler ne yaptınız arkadaşlar, elektrikliye çekilebildiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kitler gayet ucuz ve mantıklı, asıl pahalı olan piller. piller bildiğiniz kuru akü veya jel akü pillerinden değil cep telefonlarınızda kulladnığınız piller. Dolayısıyla hafif ve verimli oluyorlar. Bir elektrikli kitin maliyeti, yüksek ortalama ile 1000$ civarı. ne yazık ki aşırı değersiz türk lirası ve alım gücümüz ile insanları zorluyor ve ülkemizde daha elektrikli araç kavramı destek görmüyor.
  • Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 ay kadar önce aliexpressten kit ve batarya alarak rockrider 520 bisikletime elektrik kiti montajını yaptım, sorularınız varsa vakit buldukça cevaplamaya çalışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dts006

    Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 ay kadar önce aliexpressten kit ve batarya alarak rockrider 520 bisikletime elektrik kiti montajını yaptım, sorularınız varsa vakit buldukça cevaplamaya çalışırım.
    Arka tekere takmayı düşünüyorum, Jant değişimi gerektirmeyen orjinal janta takabileceğim, kaliteli 500w "rear hub kit" önerebilir misiniz? 36 telli jantım.

    Link olarak atarsanız sipariş vereceğim.

    Montajını herhangi bir bisikletçi yapabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna4242 -- 9 Ağustos 2018; 9:46:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuna4242

    Arka tekere takmayı düşünüyorum, Jant değişimi gerektirmeyen orjinal janta takabileceğim, kaliteli 500w "rear hub kit" önerebilir misiniz? 36 telli jantım.

    Link olarak atarsanız sipariş vereceğim.

    Montajını herhangi bir bisikletçi yapabilir mi?

    Alıntıları Göster
    Ben jantlı olarak 500w bafang aldım, jantsız alırsan ördürmen lazım, onu da birkaç bisikletçiye sor bence herkes yapamayabilir. benim aldığım kit şu ;

    https://tr.aliexpress.com/item/Waterproof-48v500w-Bafang-Cst-Rear-Cassette-Electric-Bike-Conversion-Kit-Brushless-Hub-Motors-20-26-28/32864202872.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5bd04c4dLi8Dkc

    Bu motor geared olarak geçiyor, içinde 3 dişli var, maksimum hızı gearless a göre biraz düşük ama torku yüksek, ayrıca şarj bittiğinde veya motoru kullanmazken sana kuvvet uygulamaz, normal bisiklet sürmeye devam edebilirsin. Gearless da ise sürüş zorlaşır.

    Bafang ın arka kitte vites rublesine göre 2 türlü motor tipi var, biri casette tip, diğeri screw freewheel. Bisikletindeki rublenin türüne göre jantsız olarak şu kitler fena değildir;

    https://tr.aliexpress.com/store/product/2017-Ko-tu-Su-Ge-irmez-48v500w-Bafang-Cst-Arka-Kaset-Elektrikli-Bisiklet-D-n-m/3562004_32864258127.html?spm=a2g10.12010612.8148356.8.257c568dDAr9L2

    https://tr.aliexpress.com/store/product/Eletrica-2018-Waterproof-48v500w-Bafang-Front-rear-Electric-Bike-Conversion-Kit-Brushless-Hub-Motors-Motor-Wheel/3562004_32853233781.html?spm=a2g10.12010612.8148356.20.257c568dDAr9L2




  • dts006 D kullanıcısına yanıt
    sizin aldığınız ürüne pil dahil mi?
    ben de terlemeden işe gidip gelmek için elektrikli bisiklet bakıyorum. amacım spor yapmak değil. bisikleti ayrı dönüşüm kitini ayrı almak daha mantıklı geldi.sadece pille kullanacağım için bisiklet seçiminin önemli olmadığını düşünüyorum. bu fikrime katılıyor musunuz? en ucuz şehir bisikletini almayı düşünüyorum.
    günlük toplam 30km mesafe ve biri %22(40metre), diğeri %17(100 metre) eğimli kısa mesafeli iki yokuşu pedal desteği gerektirmeden çıkaracak batarya için kaç v/ah yeterli olur. dönüşüm kitini 500watt düşündüm.
  • geçen bisiklete 50 cc mobilet motoru takıp benzinli kullanan gördüm. ince bi motor sesi geliyordu.. trafikte herhangi sıkıntısı olur mu plakasız ruhsatsız motor oluyor sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: posterity

    sizin aldığınız ürüne pil dahil mi?
    ben de terlemeden işe gidip gelmek için elektrikli bisiklet bakıyorum. amacım spor yapmak değil. bisikleti ayrı dönüşüm kitini ayrı almak daha mantıklı geldi.sadece pille kullanacağım için bisiklet seçiminin önemli olmadığını düşünüyorum. bu fikrime katılıyor musunuz? en ucuz şehir bisikletini almayı düşünüyorum.
    günlük toplam 30km mesafe ve biri %22(40metre), diğeri %17(100 metre) eğimli kısa mesafeli iki yokuşu pedal desteği gerektirmeden çıkaracak batarya için kaç v/ah yeterli olur. dönüşüm kitini 500watt düşündüm.
    Pil dahil değil, pile de 290 dolar vermiştim ama o zamanlar dolar 4.40 falandı. Ben de işe gidip gelmek için aldım, ev ile iş arası 2.5 km mesafede 80 metre rakım farkı var. Benim aldığım pil 48V 10,4 Ah, haftasonları da Ankara içinde hemen her yere gidebiliyorum. Hiç pedal çevirmeden ortalama menzil eğime, trafiğe göre 20-30 km arasında değişiyor. Bendeki kit de 500w lık ama tam güçte sürekli olarak 850-950 watt arası güç verebiliyor. İşe gittiğinizde tekrar şarj etme imkanı varsa benim pil kapasitesi yeterli olur. Benim bisikletim btwin rockrider 520 modeli, siz de çok kalitesiz olmadıkça, kitin uyum sağlayacağı herhangi bir bisikleti alabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nabiaga

    geçen bisiklete 50 cc mobilet motoru takıp benzinli kullanan gördüm. ince bi motor sesi geliyordu.. trafikte herhangi sıkıntısı olur mu plakasız ruhsatsız motor oluyor sonuçta.
    Plaka ve ruhsat olması gerekiyor diye biliyorum, polis çevirmesinde sıkıntı çıkabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dts006

    Plaka ve ruhsat olması gerekiyor diye biliyorum, polis çevirmesinde sıkıntı çıkabilir

    Alıntıları Göster
    şasesi olmayan araca benzinli motor takmak, motorlu araca çevirerek yola çıkmak vergi ödememek, muayenesi izni ruhsatı olmaması sıkıntı olur dedi Trafik şubeden memur arkadaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.