Şimdi Ara

Elektrikli araçlara karşı mıyız? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
2
Favori
835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • çözüm elektrik değil. çözüm Hidrojen. elektrik sadece petrol bağımlılıgını durdurmak için alınmıs en hızlı çözüm. herkes de buna uyuyor. hidrojen uçarı kaçarı bir molekül. birşeye bağlamak gerekiyor. burda kurşuna bağlanabilir ama kurşun çok ağır. 1kg hidrokjen için 200 kg kurşun taşıman lazım bu da ciddi bir ağırlık. ancak bor var işte bor hidrür pilleri ile 1 kg hidrojen için 10 kg bor ile çalışabiliyor. bu çok hafif oluyor kursuna göre. ama borun büyük rezervi ülkemizde oldugundan yabancılar, muhtaç olmak istemiyorlar. yani dün başka ülkedeki petrole muhtaçtık bu gun de başka ülkeden bora muhtacız ne değişir ki modundalar. Haklılar. aslında bu atılımı bizim yapmamız lazım.


    elektrikli araba bana çok yaramıyor. 300 km gidicem 4 saat şarj edicem 300 km geri donucem 4 saat şarj edicem. 2X4 saat 8 saat ediyor nerdeyse bi mesai.

  • Fiyatlari belli bir seviyeye düşene kadar geçmeyi düşünmüyorum. Şöyle ki içten yanmali %80 ÖTV li Opel astra 1.6m , ayni aracin %10 ÖTV li hali de 1.5m :) ÖTV nin KDV’si alindigi ülkemizde nereden baksaniz %75 civari köpük var suan. İki araç ayni donanim paketinde olduğunu belirteyim.
    Not: Marka fan boyu değilim, örnek olsun, ayni marka model araç içten yanmali vs elektrikli karsilastirmasini net olarak görün diye ekledim.
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Ben o kadar süreceğini zannetmiyorum. Ekonomi bugün kötü yarın daha iyi veya daha kötü olur bilemem fakat bu sanayi devrimini kaçırdığımız da dediğiniz gibi millet elektrikli modern araçlara biniyorken biz kuş serisi ve +10 yaş üstü külüstürlere binmeye devam ederiz.


    Üretmekten başka çaremiz yok. Yapılanı veya yapılmak isteneni küçük girmek yada aşağılamak ruhsal ve kanı bozukluk Sizin icin demiyorum genelleme olarak ortaya konustum .(Yerli üretim yapmaya çalışan firmalar için)


    Netice de hiç bir ülkeye gökten refah gelmiyor. Çalışmak ve dünyaya ayak uydurmak zorundayız hatta öne geçmek zorundayız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kikiemre61 -- 17 Nisan 2024; 13:26:4 >
  • gelecek elektriklide

  • Gittiği yere kadar içten yanmalı motorlu araç kullanmayı düşünen biri olarak konuşursam elektrikliye karşı değilim. Hatta elektrikli araçlara bu denli hızlı geçişi kendi açımdan olumlu karşılıyorum.


    Halkta genel anlamda elektrikli araca geçişte bir direnme olsaydı devlet bu konuda cezalandırma yoluna gidecekti ama elektrifikasyon (bu ne demekse) hızlı gerçekleştiği için belki de devlet ileride 300-500 içten yanmalı araç sahibi ile uğraşmaz ve kullanmamıza izin verir.


    Yalnız başlığı açan arkadaşın bir sözüne çok katılıyorum. Burada makul tartışma esnasında Ekşi'den kopup gelme tipler yazılanları bile okumadan facebook kezbanı gibi millete laf sokuyor. Adamların beyninde sorgulama kısmı kapalı. Tüm dünyada elektrikli otomobil övülüyorsa herkes istisnasız övecek. Farklı bir şey yazdığın an beyni error vererek kendini imha ediyor. Bunlar 3-5 ay sonra niye elektrikli kullanmıyorsunuz diye elde sopa milletin arabasına saldırır.





  • Elektrikli araçlara karşı değilim. Geleceğin de elektrli araçlarda olduğuna eminim ancak;


    -Tek şarjda "ayağını gazdan sakınmadan" 600-700 km şehirler arası menzil sunmadan

    -10 dk'da tam şarj veya en azından benim için "evden şarj" imkanı olmadan

    -Uzun vadede pil, motor ve ikinci el değerinin ne hale geldiğini görmeden


    elektrikli bir aracı evimin tek aracı yapamam.


    Benim ekonomime ve kullanım amacıma uymuyor.


    Biraz durumum iyi olursa Fiat 500e veya muadili bir aracı şehiriçinde kullanmak üzere eşime alabilirim. Elektrikli araçların bakım ve özellikle evden şarj edildiğinde tasarrufları tartışmaya kapalı ve rakipsiz.

  • Temmuz 2023 den beridir Tesla Model Y kullanıyorum. Yıllık 12bin km yapan biriydim ancak 10 ayda 21bin km yapmışım. Az çok teknolojidan anlayan herkese tavsiye ediyorum. Bu arada elektrikli araç baş ağrısı yapmıyor :) (her gören ilk bunu soruyor) tam tersine uzun yolda otopilot sayesinde yola odaklanmak zorunda kalmadığım için motorlu araçlara göre çok daha konforlu yol alıyorum. Km de bu yüzden yürüdü gitti.


    Menzil konusuna gelince 1000 km lik elektrikli araçlar çıksa dahi ben 500-600 km lik versiyonunu satın alırım en fazla. Yılda 8-10 kez uzun yola çıkacağım diye o ağır bataryanın hamallığını yapmak istemem.


    Elektrikli araçlar motorlu araçların yerini alalı epey oldu. Bunun anlaşılması süreci biraz zaman alıyor... Hangi hesaplamayı yaparsanız yapın elektrikli araç avantajlı oluyor...

  • mustafasc kullanıcısına yanıt

    120 ile sabit uzun yolda ne kadar harcıyor. Kw/100 km olarak ?

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Düze yakın olduğunu düşünürsek 150-160kwh civarı.

  • mustafasc kullanıcısına yanıt

    Toplam batarya kapasitesinin yani 75 kw olan kapasitenin. 100 km / kw olarak tüketimini sormuştum.

    23 kw / 100 km gibi olan tüketim değeri ?

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    100km de 15-16 kw kadar tüketiyor.

  • Karsi değilim, ilgiyle takip ediyorum ama suan almam acikcasi. Sehirici ikinci arabam olarak dusunebilirim ancak. Biraz amelelik isteyen bir enerji çeşidi. Mesela yolda bir sarj istasyonuna durdun, hani hemencecik bulduğunu varsayalim. Ee şarj yerleri doluysa ne olacak? Sıraya gir, bekle, sonra sarja tak yine bekle falan derken ömür çürütür. Mazot almaya girdigimde bile bazen pomba basinda arabayi birakip markette 2 saat ödeme yapan tiplere uyuz oluyorum. Ki abartiyorum max 5-10 dk icinde geliyor. Yani hele nüfusun kalabalık olduğu ve bazi noktalarda yogunlastigi bizim gibi ulkelerde herkesin elektrikli arac kullanmasi felaket olur gibime geliyor.
  • mustafasc kullanıcısına yanıt

    Olmaz hocam o hesapla 500 km yol alıyor olur. Bence yarısı anca gider.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.