Şimdi Ara

Elektrikli araç tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 1.650.000 lira nakit param var. Hali hazırda 3 yaşında Peugeot 3008 dizel aracım mevcut. Hanıma ikinci araç lazım oldu. İkinci aracı da elektrik alalım diye düşündük. Eş dost tavsiyesiyle Kia Niro Ev elagance bakıyoruz. Şekli ve öğrenebildiğim kadarıyla özellikleri hoşumuza gitti. YKilometre ne kadar önemli bilmiyorum ama 20.000 km altı araç bakıyorum ve Kia Niro lar bütçem civarında fiyatlanıyor. Yalnız elektrikli araç piyasasından uzak olduğum için acaba bu fiyatlara daha mantıklı elektrikli araç alternatifleri olur mu ? Çoğunlukla şehir içi kullanılacak.Tavsiyelerinizi bekliyorum . Şimdiden teşekkürler.




    _____________________________
  • Honda jazz 2025 bir gözatın derim.

    Şehiriçi diyorsanız jazz biçilmiş kaftan , şamda kayısı , hatta arttırıyorum fiyat performansta bulunmaz hint kumaşı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asyadangelen -- 31 Ağustos 2025; 0:29:41 >
    _____________________________
  • Ama elektrikli değil hibrit.

    2025 Jazz Crosstar var bende.

    Tavsiye ederim.


    donanımhaber forum
    HONDA JAZZ 1.5 E:HEV MENZİL ARTTIRICILI ELEKTRİKLİ ARAÇ-STD 10 AİRBAGLİ TEK B SEGMENTİ OTOMOBİL | DonanımHaber Forum
    https://forum.donanimhaber.com/2024-honda-jazz-hybrid-elagance-hakkinda-hersey--159312129
    _____________________________
  • Bu bütçe ve 20bin kilometre civarı için Niro EV gayet iyi bir seçenek, Hyundai Kona'ya da bakmışsınızdır büyük ihtimalle zaten.


    Biraz daha büyük bir şey isteseniz TOGG fena bir seçenek değil.


    Kullanım şekliniz tamamen şehir içi ise Frontera ya da C3 Aircross'un 0'ını biraz daha ucuza bile alabilirsiniz.


    Elektrikli araç konusunda hiç korkmayın bence, öyle Jazz mazz ile kafanızı karıştırıp, daha düşük segmentte bir araç, hem de Japon konforsuzluğu ile kendinize eziyet etmenize hiç gerek yok.

    _____________________________
  • 1.5 milyona temiz bir jeep avenger bakılabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • EV araçta kararlıysanız eş dost tavsiyesinden devam edin derim. Çoğu kişi ezberledikleri, sahip olmadıkları araçları sıralayacaklar size, kafanız karışacak. Karışırsa; o araçların şikayetlerini mutlaka araştırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Elektrikli araçlar son dönemde büyük ilgi görüyor. Çevreci, sessiz, düşük yakıt maliyeti gibi cezbedici özellikleri var. Ancak bu geçiş süreci, sandığımız kadar pürüzsüz ilerlemiyor. Üstelik yaşanan sıkıntılar, henüz bu işin başındayken ortaya çıkmaya başladı.

    Örneğin; Eşarj gibi şarj sağlayıcı firmalar, henüz yaygınlaşma sürecinde olmalarına rağmen art arda zam yapıyor. Daha araç sayısı bu kadar azken fiyatlar bu kadar yükseliyorsa, kullanım arttıkça ne olacak? Bugün nispeten ekonomik görünen şarj ücretleri, yakın gelecekte benzin ve dizelin yerini aratmayacak seviyelere ulaşabilir. Tıpkı dizelin bir dönem ucuzken şimdi benzinle yer değiştirmesi gibi.

    Şarj Altyapısı ve Gerçekler

    Elektrikli araçla ilgili asıl mesele ise “şarj” konusu. Evde şarj imkânınız yoksa ya da site/apartman yönetiminiz buna izin vermiyorsa, işiniz gerçekten zor.

    Bugün birçok apartman ve site yönetimi, otoparklara şarj istasyonu kurulumuna sıcak bakmıyor. Elektrik altyapısı gerekçesiyle ret veriliyor veya yönetimlerde kavga, tartışma çıkıyor. Hatta bazı yerlerde bu mesele yüzünden komşular birbirine düşmüş durumda.

    Bir elektrikli araç sahibi olup da her akşam priz aramak ya da en yakın istasyona gitmek zorunda kalmak, konfor değil çile anlamına geliyor.

    Gizli Maliyetler ve Riskler

    Elektrikli araçların fiyatları, hâlihazırda içten yanmalı araçlara göre yüksek. Üstelik zamanla batarya değişimi, soğuk havalarda menzil kaybı gibi ekstra maliyetler de devreye giriyor.

    Sıfır veya düşük kilometreli bir elektrikli araç almak ilk etapta mantıklı görünebilir, ancak birkaç yıl sonra bu araçların ikinci el piyasasında nasıl değer kaybedeceğini kimse öngöremiyor. Şarj altyapısı oturmadan bu araçlara yatırım yapmak, uzun vadede pişmanlık getirebilir.

    Menzil Gerçeği

    Üreticilerin belirttiği 400–500 km menziller, çoğu zaman ideal laboratuvar şartlarında elde ediliyor. Gerçek kullanımda bu değerlerin çok daha altına düşüldüğü, kullanıcı yorumlarından net şekilde görülebiliyor.

    Kış aylarında, klima açıkken, şehir içi dur-kalk trafikte bu menziller hızla eriyor. Menzil kaygısıyla yola çıkmak, birçok kullanıcı için elektrikli araç keyfini gölgeleyen bir stres kaynağı haline geliyor.

    Özetle: Düşünmeden Adım Atmayın

    Elektrikli araçlar elbette geleceğin teknolojisi. Ama bugünün şartlarında, özellikle de Türkiye gibi altyapısı hâlâ gelişmekte olan bir ülkede, elektrikli araç sahibi olmak bir konfor değil; ciddi bir planlama ve sabır gerektiriyor.

    Henüz dizele tam geçmeden yapılan zamlar nasıl önümüzü kestiyse, elektrikli araçlar da daha yaygınlaşmadan ekonomik ve yapısal sorunlar sinyal vermeye başladı.

    Eğer ikinci bir araç almayı düşünüyorsanız ve kullanımınız şehir içiyle sınırlıysa, az yakan benzinli veya dizel bir otomobil, hem ekonomik hem de pratik açıdan çok daha mantıklı olabilir.

    Şarj istasyonlarında zaman kaybetmeden, apartman yönetimiyle kavga etmeden, düşük ikinci el riski taşımadan bir araç sahibi olmanın değeri, bu geçiş sürecinde her geçen gün daha da netleşiyor.

    Kısacası: Daha bu başlangıç. Gerisi daha pahalı, daha karışık ve daha zahmetli olabilir.

    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç Tavsiyesi
    8 ay önce açıldı
    Elektrikli bisiklet önerisi
    7 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Full opsiyonlu (masajlı koltuk vs) E-C4 Max paket alınabilir. Bayide kaç bilmiyorum ama ikinci edle 1700 gibi full paketler hem Psa ya yabancı da değilsiniz.

    Niro güzel bir araç ama Kia hem modellerden hem de fiyat listesinden kaldırdı. Satışta olmayan bir araca bu parayı ödüyorsanız eğer Mg Zs Ev (2023+ 72 kwh) veya Mg4 Luxury V2 olanlar (66 Kwh) bence Niro dan daha önce tercih edilebilir modeller...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Guest-12B463169 G kullanıcısına yanıt
    Diye diye %10 yerine %25 dilime kaldi insanlar ve cok daha iyi arabalari daha pahaliya almak zorunda kaldilar.
    Tesla’mi sattim ve yerine zaten o ozelliklerde arac bulamadigim gibi yakinindan bile gecen araba alamiyorum.
    Felaket senaryolari yazmayin bosuna. Bu ulkede zaten hersey sacmalik oldu, bir EV mi dert olacak? 1.5 sene mutlu mesut kullandim. Bir tek defa dahi pisman olmadim, dert cekmedim ki 32Bin km yaptim tek arac ustunde.
    Elektrikli alan pisman olmaz asil almayan olur derdim ve fiyati da yukseldi. Iddia ediyorum daha da yukselecek.
    EV herkese gore degil ama fosil yakitli da herkese gore degil. EV’den indim ve cok daha fazla harcamadan arac begenemiyorum.
    Altyapiya filan kizacaginiza sizi iyi sartlardan alikoyan hukumete kizin arkadaslar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xedos. -- 12 Kasım 2025; 8:25:15 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Xedos. kullanıcısına yanıt

    Çok güzel özetlemişsiniz.


    Konuya gelirsek. Evin ikinci aracı olacaksa ve şehir içinde kullanılacaksa A veya A+ olarak geçen güzel modeller var.


    Bütçem olsa kesinlikle Hyundai İnster veya Renault 5 tarzı araçlara bakardım.


    Hatta üretimden kalkmış Renault Zoe'ler Reşat altını gibi inanılmaz paralara satılıyor hala. İkinci nesil 50'likler tabii..


    Stellantis'in şarjdan kaynaklı kronik sorunları vardı forumlarda. Sonuç ne oldu bilmiyorum.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.