Şimdi Ara

Elantra'da kullanılan çeliğin, Cerato'da kullanılmaması!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
1.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bilindiği üzere Hyundai/Kia grubu yeni nesil araçlarında AHSS adı altında normal çeliğe oranla daha hafif ama daha mukavemetli bir çelik türü kullanıyor.
    http://www.repairerdrivennews.com/2015/09/09/next-gen-hyundai-elantra-now-53-advanced-high-strength-steel/

    Bu çeliğin oranı Hyunda/Kia modellerinde farklı oranlarda kullanılıyor.
    Teknik bültenlerde i30da %53.5, Elantrada,Niroda %53, Tucson, Sportage, Rio, Optimada %51, Picantoda %44 oranında kullanıldığı belirtilmiş.
    Zaten IHSS testlerine giren AHSS kullanılan Hyundai/Kia grubu araçların A sutünları esnemiyor bile.

    Ama gel gelelim donanım ve fiyat avantajı olan Ceratoda(Forte,K3), AHSS kullanıldıgıyla ilgili ufacık dahi bir bilgi yok.

    Ayrıca Cerato, 2017 modelinde bazı güvenlik yardimcilarinin eklenmesiyle, A-B sütünlarındaki gücpebdirmeler ve yan/perde airbaglerin etki alaninin genisletilmesiyle Top Safety Pick+ almıs. (bknz; IHSS 2017 Cerato tüm rapor)

    Bu da demek oluyor ki 2016 Ceratolar, 2017ler kadar sağlam ve güvenli degil. 2017 Ceratolar, Elantralar kadar güvenli ancak ama yinede catı dayanimi Ceratoda 4.98 iken, Elantra 5.44

    Elantra'da kullanılan çeliğin, Cerato'da kullanılmaması!

    Şimdi asıl mesele şu; uygun fiyata donanımlı ve performanslı bir araç sahibi olduk ancak bizim araçlarımız ELANTRA kadar sağlam mı?

    Elantra'da kullanılan çeliğin, Cerato'da kullanılmaması!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 16 Ağustos 2017; 16:12:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Değil.
  • Belki yüzdelikten ziyade çeliğin derecesi ön plandadır.Elantra'da kullanılan çeliğin, Cerato'da kullanılmaması!

    Kırmızı daha sert çelik



    Elantra'da kullanılan çeliğin, Cerato'da kullanılmaması!



    Civic

    Elantra'da kullanılan çeliğin, Cerato'da kullanılmaması!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _mp_ -- 16 Ağustos 2017; 14:48:41 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elantra Cerato'ya göre daha yeni bir araç.
    İkisi de ülkemizde aynı tarihlerde satışa çıkmış olsa da Cerato ülkemize geç gelmiş bir model.
    Dolayısıyla böyle farklar olması normal.
    Diğer taraftan Ceratoda yan ayna önünde küçük bir cam mevcut. Elantrada bu yok ve orası a sütunun bir parçası durumunda ve A sütununu destekliyor.
    Paylaştığınız resimde bu nokta görülebilir.
    Ancak bence ortada çok endişe edilecek bir durum yok.
    İkisi de yeterince güvenli araçlar.
  • Ama bu forumda ısrarla Kia daha kaliteli diyorlarrrr.
  • Bu biraz da mühendislikle alakalı birşey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elantra daha güncel bir model şuanki Cerato önceki Elantra ile benzer tarihte üretime geçmişti.Yeni karoser de Elantra ile hemen,hemen aynı olacaktır.Ama zaten ikiside çok güvenli araçlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • cerato eski elantranın şasinini kullanıyor diye bir muhabbet vardı.
  • Aklın yolu bir,boşuna elantra almadık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İ20'de de %42 oranında ahss kullanılmış diyor.

    Advanced High Strength Steel (AHSS):
    Hyundai’s capability to make their own high strength steel alloy is a real benefit, one you won’t notice until you need it. Advanced high strength steel makes up 42% of the body structure, which has increased torsional rigidity by an impressive 81% compared to the outgoing model.


    Millet ağır hasarlı araç arıyor biraz daha ucuza alabilmek için, kimsenin umursayacağını sanmam çelik alaşımını türkiyede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AAABBBTR42 -- 16 Ağustos 2017; 19:40:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AAABBBTR42

    İ20'de de %42 oranında ahss kullanılmış diyor.

    Advanced High Strength Steel (AHSS):
    Hyundai’s capability to make their own high strength steel alloy is a real benefit, one you won’t notice until you need it. Advanced high strength steel makes up 42% of the body structure, which has increased torsional rigidity by an impressive 81% compared to the outgoing model.


    Millet ağır hasarlı araç arıyor biraz daha ucuza alabilmek için, kimsenin umursayacağını sanmam çelik alaşımını türkiyede.

    Kia Rioda %51 AHSS

    i20de de iş yok o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu saçma bence:)

    Ahss için 590mpa diyor, phs için bu değer 1470mpa.

    Ahss olması ne anlama geliyor, konunun amacı ne, %100 olsa ne farkediyor, can sıkıntısı tamamen.

    Ayrıca konu sahibinin karakter zaafı var net. Konuya katkı için eksik kalan modeli ekliyorsunuz, ana okulu çocuğu gibi kaş göz işareti yapıp sidik yarıştırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AAABBBTR42 -- 16 Ağustos 2017; 21:41:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uyandırıcı bir konu.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AAABBBTR42

    Konu saçma bence:)

    Ahss için 590mpa diyor, phs için bu değer 1470mpa.

    Ahss olması ne anlama geliyor, konunun amacı ne, %100 olsa ne farkediyor, can sıkıntısı tamamen.

    Ayrıca konu sahibinin karakter zaafı var net. Konuya katkı için eksik kalan modeli ekliyorsunuz, ana okulu çocuğu gibi kaş göz işareti yapıp sidik yarıştırıyor.

    Karakteri tahlili yapacak kadar ne zaman buyudün sen?



    Arastir da bilgi sahibi ol.

    AHSS kullanilan yerler de UHS kullaniliyordu. Ki bircokaracta yine öyle.

    AHSS, UHSden hem hafif hem daha dayanıklı.

    Öte yandan elbette sert celiğin kullanildigi yerler farklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • değişik bir konu , taki edelim bakalım..

    ceed, cerato kullanan arkadaşım var. Hyundai 'ye göre daha güvenilir olduğunu söylüyor. İkisi de kardeş fabrika çokta bir fark göremiyorum ama buna rağmen servis satış olarak hyundai bir adım daha öne çıkıyor benim gözümde.
  • Araç fiyatları halen zihnimi meşgul ediyorken bu konu beni çok aşıyor. Kolay gelsin.
  • Evet elantra yeni kasayla yeni platforma geçti. Cerato ise mevcut kasa bize yeni gelse de aslında 2012 gibi çıkmıştı ve önceki sene makyaj yedi. Makyaj yerken takdir edersiniz ki şasi değişmez. Yeni kasa muhtemelen 2 seneye yeni platform ile gelir ve elantra benzeri dayanım değerleri olur.

    Öte yandan şu hali bile çoğu alman aracının alamadığı top safety pick plus skoru almış, geçen seneki şase ile de bunun bir altı değer almış ki bu bile canınızı emanet edebileceğiniz anlamına gelir.

    Her şeye kafayı takarsak sürekli kendimizi noterde buluruz, çoluk çocuğun rızkı havaya gider Mis gibi binin işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 17 Ağustos 2017; 0:56:21 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • biri eski biri yeni platform elbette materyal farkı olacaktır.

    ayrıca çeliği mukavemeti tek başına etken değil, kullanılan miktar da önemli. yüksek mukavemetli çeliği sadece aracı hafifletmek için kullanıyorsan güvenlik avantajın yok olacak demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    biri eski biri yeni platform elbette materyal farkı olacaktır.

    ayrıca çeliği mukavemeti tek başına etken değil, kullanılan miktar da önemli. yüksek mukavemetli çeliği sadece aracı hafifletmek için kullanıyorsan güvenlik avantajın yok olacak demektir.

    Zaten amaç normal celikten hafif ve daha mukavemetli olması.

    https://youtu.be/Bckbpt6kOfs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.