Şimdi Ara

Ekrandan Okuma Yapmak Öğrenmeyi Engelliyor !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Okumalarımızı ekrandan yani bilgisayar ya da farklı cihazlardan yapmak derin öğrenmeyi engeller mi? Evet.


    1) Ekranlarda, kitaplarda olduğu kadar dokunma duyusu kullanılmaz.


    Okuma eylemi, çoklu algılama işidir. Araştırmaya göre, okuma yapılırken beyin sadece görme yetisini değil, dokunma yetisini de kullanıyor. Fiziksel olarak bir sayfaya dokunmanız onu daha çabuk öğrenmenizi sağlıyor. “Kağıttan ekrana yapılan geçiş, sadece bir yazıyı okumamızda değişiklik yapmıyor, aynı zamanda dikkat derecesini ve konuya odaklanmayı da etkiliyor” (Carr, 2011).

    2) Ekrandan okumak anlamayı zorlaştırıyor ve özellikle hiper metinlerde dikkati yönlendiriyor.

    Hiper metinler internetin en önemli araçlarından biridir. Aslında “internet ağı” isminin kullanılmasının sebebi de hiper metinlerdir. Kullanıcı fare kullanarak bir içerikten diğerine kolayca geçebiliyor, bir geçiş ağı oluşturuyor. Genelde, nerede olduğunuz ve oraya nasıl geldiğiniz de pek belli olmayabilir. Tabii araştırmanız için bilgi toplamanızda size kolaylık sağlayacaktır.

    Ancak hiper metinler uzun okumalarda en dikkat dağıtıcı şeylerdir. “Araştırma yine gösteriyor ki çizgisel okuma yapan insanlar linkler üzerinden okuma yapanlara göre daha çok hatırlıyor ve daha çok öğreniyor” (Carr, 2011). Araştırmaların birinde, 35 yetişkine okumaları için çizgisel olarak yazılı halde bulunan kısa hikayeler veriliyor ve aynı şekilde başka bir 35 kişilik gruba da link üzerinden hiper metin olarak aynı hikaye okutturuluyor. Daha uzun süre okumalarına rağmen hiper metin okuyanların 4’te 3’ünün yazıyı takip etmekte zorlandığı, çizgisel okuyanların ise sadece 10’da 1’inin okumada zorlandığı rapor edildi.

    3) Yüzeysel olarak okuma yaygınlaşıyor.


    Basılı kitaplarda, yazar, yazdıklarını bir mantıksal ve nedensel sıraya koymak için çok zaman harcar. Okuyucu kitabı okurken gerekli yerlerde durabilir, üzerinde derin düşünebilir. Düşündükleri bittiğinde kitap hala oradadır ve tekrar bu uzun yazıyı okumaya hazırdır. Hiper metinlerde bir noktadan başka noktaya, bir yazardan başka bir yazara, bir konudan başka bir konuya geçme söz konusudur ve nadiren başladığınız noktaya geri dönebilirsiniz. Bu yüzden, okuyucu materyali yüzeysel olarak gözden geçirir ve ilgisini çeken haberlerin peşine takılır. Bir okuyucu internet sayfalarında ortalama olarak sadece 18 saniye durmaktadır.

    4) Dijital cihazlar dikkat dağıtıcıdır.


    İnternetten okuma yapabileceğiniz cihazlar ya da önceden yüklenmiş video oyunları yüksek derecede dikkat dağıtıcıdır. Öğrencilerin %90’ı dijital ekranlardan okurken birden fazla şeyle uğraştıkları hissine kapılıyor, öğrencilerin sadece %1’i yazılı materyalin bu hissi ortaya çıkardığını düşünüyor. Geriye kalan %9’u ise fark olmadığını söylüyor.

    İnternet üzerinden yapılan okumaların öğrenmeyi etkilediğine dair fazlaca kanıt olsa da bu delil bir şekilde tamamlanmamış gibi… Böyle olsa da okuyucuların %89’unun yazılı materyali, %11’nin ise dijital ekranları seçtiği kesin- bu iki imkân okuyuculara sunulsa da yazılı materyal seçiliyor. Bu oran Amerika, Japonya ve Almanya üzerinde yapılan çalışmalarla sabit.

    kaynak:
    1







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.