bugün aracıma egzoz muayenesi yaptırdım. lpg li bir araç için şu değerler nasıldır?
benzinde ve lpg de ortalama değerler ne aralıkta olmalıdır?
her koşulda pulu yapıştırdıkları için değerler hakkında bir yorum alamadım ama aracın ne durumda olduğunu bunlardan bir nebze de olsa anlayabiliriz herhalde
CO (karbon monoksit) = 0.023% HC (hidro karbon sanırım) = 21 ppm O2 (oksijen) = 0.0% lambda = 0.000 CO - halt (tam okuyamadım ama bu yazıyor herhalde) = 0.0% temp (sıcaklık) 16.3'C
devir 0 yazmış ancak bunlar 2000-4000 arası gaz verirken ölçülen değerler.
birincisi 0.5 in ARTINDA OLCAK Kİ olmus gaz ayarını da oyle yapıyolar.
araba sanırım hiç çiğ atmıyor. nerdeyse herşeyi yakmış ne bulduysa
boş geçmeyen araba. gerçi lpg de çalışmasının da büyük etkisi var herhalde. arkadan safi su buharı çıkıyor yoğun bir şekilde. ve baya bir su damlıyor egzozdan. lpgde
Evet ne bulduysa yakmış Lamda değeri bile sıfır çıkmışO pulcuların cihazlarına güvenme birçoğunun kalibirasyonu bozuktur.
quote:
Orjinalden alıntı: oguzhannn
Evet ne bulduysa yakmış Lamda değeri bile sıfır çıkmışO pulcuların cihazlarına güvenme birçoğunun kalibirasyonu bozuktur.
bosch serviste yaptırdım yav. ankara tunus caddesinde sanırım en büyük bosch ankaradaki.
Gerçek ölçüm için motor sıcak olacak fanı en az iki defa devreye girecek birde rolanti de ve 3000 d/d ayrı ayrı yapılması lazım saygılar
quote:
Orjinalden alıntı: oguzhannn
Gerçek ölçüm için motor sıcak olacak fanı en az iki defa devreye girecek birde rolanti de ve 3000 d/d ayrı ayrı yapılması lazım saygılar
valla okuldan çıktım, 20 km zaten okulla bosch servis arası. kalorifer açıktı (ısıtabiliyordu yani arabayı) zaten hararet normal seviyede(ortadaydı). öotoru hiç stop ettirmedim
rölantide baktı sonra gaza bas dedi, 2000 de tuttum bas dedi 3000 e çıkardım bir kere daha bastım 3500 e çıktı. sonra tamam dedi. bir kağıda 3 kere değerler yazıldı. bana verdiği bölümde yazan değerler bunlardı.