Şimdi Ara

egzos sisteminde kaçak var araba çok yakıyor...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
27.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Egzoz Neden çürür: / Yakit Neden Fazlalaşir


    Araci çaliştirdiğiniz Zaman Egzoz Içerisine Dolan Sicak Egzoz Gazi Sistem
    Içerisinde Buhar Ve Suya Dönüşür Bu Su Isinma Sonucu Kuruma Devresine

    Geçer Araci (stop) Etiyimiz Zaman Isinan Egzoz Sogumaya Ve Buhara Dönüşür Sonuç: Su Egzoz Içerisinde Bekleyen Su Paslanma Devresini Başlatır

    Araci Az Kulanmak Susturucu Ve Paletlerin çökmesine Neden Olur

    Egzoz ömrü : Aslinda Araca Göre Deyilde Kulaniciya Göre Degişiyor
    Aktif Kulanicinin Egzozu 4 / Yil Giderken Normal Kulanicida 2 / Yil
    Az Kulanicida 1 / Yila Kadar Düşüyor

    c...............
    Egzoz ömrü : Uzun Kilometrelerde Aşiri Isiya Maruz Kaldigi Için
    Bu Seferde Kavrulma Sonucuyla Susturucu Ve Paletlerinin çökmesine ,
    Neden Olur ,

    Yakit Manifoltan Gelen Gaz Egzoz Içerisinde Beli Bir Zamanlama Yapar Sonra çikişa Geçer

    Eger Susturucuda /yada Boruda Kaçak Varsa Susturucu Içindeki Genişlemeyi Tamamlayamayan Gaz çürük Yerlerden Normalden Fazla çikiş Yapar Buda Aracin çekişinin Düşmesine Ve Anormal Bir Yakit Sarfiyatina Yol Açar

    Egzozda Bir Filitredir Tikandigi Zaman Sistemin Normalden Fazla Isinmasina
    Biz Buna Kavrulma Deriz Buda Egzozun Patlamasina Sebebtir.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇETİN USTA -- 5 Eylül 2007; 10:09:18 >







  • Çetin Usta mrb.

    Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor. Bildigim kadarıyla katalitik konvertörün ikinci bir görevi daha var o da motordan gelen sıcak eksoz gazlarını ilk konvertör karşıladıgı için nispeten sıcak alevleri arka susturucuya iletmemesi yerine biraz sogumuş gaz olarak iletmesi.

    Konvertör iptali yapıldıgında bu sıcak gazları karşılayan konvertör blokajı kalkıyor bu durum arkada bulunan susturuculara zarar vermezmi?
  • çetin bey teşekkürler. güzel bilgiler.


    en çok neden sonuç içeren bilgileri okumayı seviyorum. saygılar.
  • bigi için tşk
  • Sanırım Çetin usta sadece canı sıkıldıkça yazıyor sorulanlara cevap verme diye birşey yok.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazar111

    Çetin Usta mrb.

    Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor. Bildigim kadarıyla katalitik konvertörün ikinci bir görevi daha var o da motordan gelen sıcak eksoz gazlarını ilk konvertör karşıladıgı için nispeten sıcak alevleri arka susturucuya iletmemesi yerine biraz sogumuş gaz olarak iletmesi.

    Konvertör iptali yapıldıgında bu sıcak gazları karşılayan konvertör blokajı kalkıyor bu durum arkada bulunan susturuculara zarar vermezmi?





  • quote:

    Orjinalden alıntı: stres

    Sanırım Çetin usta sadece canı sıkıldıkça yazıyor sorulanlara cevap verme diye birşey yok.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazar111

    Çetin Usta mrb.

    Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor. Bildigim kadarıyla katalitik konvertörün ikinci bir görevi daha var o da motordan gelen sıcak eksoz gazlarını ilk konvertör karşıladıgı için nispeten sıcak alevleri arka susturucuya iletmemesi yerine biraz sogumuş gaz olarak iletmesi.

    Konvertör iptali yapıldıgında bu sıcak gazları karşılayan konvertör blokajı kalkıyor bu durum arkada bulunan susturuculara zarar vermezmi?





    sorunuza ben cevap vereyim..aslında konvertörün dediğiniz gibi bir görevi yoktur..yani konvertör gazların sıcaklığını düşürmez..aksine konvertör içerisindeki kimyasal tepkimeden dolayı oluşan sıcaklık normal egzoz gazının sıcaklığından çok çok fazladır..bu yüzden konvertör egzoz sisteminin en fazla ısınan parçasıdır..dolayısıyla konvertör iptali sonrası son susturucuda fiziksel bir hasar olmaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 5 Eylül 2007; 22:17:25 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: stres

    Sanırım Çetin usta sadece canı sıkıldıkça yazıyor sorulanlara cevap verme diye birşey yok.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yazar111

    Çetin Usta mrb.

    Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor. Bildigim kadarıyla katalitik konvertörün ikinci bir görevi daha var o da motordan gelen sıcak eksoz gazlarını ilk konvertör karşıladıgı için nispeten sıcak alevleri arka susturucuya iletmemesi yerine biraz sogumuş gaz olarak iletmesi.

    Konvertör iptali yapıldıgında bu sıcak gazları karşılayan konvertör blokajı kalkıyor bu durum arkada bulunan susturuculara zarar vermezmi?





    sorunuza ben cevap vereyim..aslında konvertörün dediğiniz gibi bir görevi yoktur..yani konvertör gazların sıcaklığını düşürmez..aksine konvertör içerisindeki kimyasal tepkimeden dolayı oluşan sıcaklık normal egzoz gazının sıcaklığından çok çok fazladır..bu yüzden konvertör egzoz sisteminin en fazla ısınan parçasıdır..dolayısıyla konvertör iptali sonrası son susturucuda fiziksel bir hasar olmaz..


    +1000




  • Bilgi için teşekkürler.
  • benım bıldıgım egzosta kacak olunca egzos gazı rahat cıktıgı ıcın yakıtta cok azda olsa bır dusus ve cok azda olsa guc artısı olur.....

    dedıgımın aksı olsaydı eger, tum f1 aracları bızım araclardakı gıbı egzos kullanıp guclerını arttırırdı ve yerı göğü ınleten o muhtesem sesı cıkarmazlardı değilmi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Raja Clavata

    benım bıldıgım egzosta kacak olunca egzos gazı rahat cıktıgı ıcın yakıtta cok azda olsa bır dusus ve cok azda olsa guc artısı olur.....

    dedıgımın aksı olsaydı eger, tum f1 aracları bızım araclardakı gıbı egzos kullanıp guclerını arttırırdı ve yerı göğü ınleten o muhtesem sesı cıkarmazlardı değilmi


    yanlış biliyorsunuz..egzozdaki kaçaklar performansı düşürür ve tüketimi arttırır..f1 araçları ile bizim araçları hiçbir yönden karşılaştıramazsınız çünkü onların motor yapıları çok farklıdır..bizim motor yaktığımız devirler o motorların rölanti devridir..
  • ben tam tersı sanıyordum...
    neyse benım ıcın faydalı bır bılgı oldu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ÇETİN USTA

    Araci Az Kulanmak Susturucu Ve Paletlerin çökmesine Neden Olur

    Egzoz ömrü : Aslinda Araca Göre Deyilde Kulaniciya Göre Degişiyor
    Aktif Kulanicinin Egzozu 4 / Yil Giderken Normal Kulanicida 2 / Yil
    Az Kulanicida 1 / Yila Kadar Düşüyor



    Naıl yani? Şimdi ben aracımı az kullanıyorum. 2006 ocak çıkışlı. 15.000 km de. Yani 21 aylık kullanımda ayda ortalama 715 km yapmışım. Egzozum eskimişmidir???
  • Orjinalden alıntı: yazar111

    Çetin Usta mrb.

    Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor. Bildigim kadarıyla katalitik konvertörün ikinci bir görevi daha var o da motordan gelen sıcak eksoz gazlarını ilk konvertör karşıladıgı için nispeten sıcak alevleri arka susturucuya iletmemesi yerine biraz sogumuş gaz olarak iletmesi.

    Konvertör iptali yapıldıgında bu sıcak gazları karşılayan konvertör blokajı kalkıyor bu durum arkada bulunan susturuculara zarar vermezmi?

    [/quote


    selamlar ilk önce açtıgım konuya cevap vermekte geciktiyim için özür dilerim

    sayın yazar 111

    soru 1_ Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor.

    cevap 1_ burada susturucu takılıyor olayını biraz açalım katalitik konvertör iptalinde

    uygulamalar

    1_ katalitik konvertörün içi boşaltılıyor

    2 _katalitik konvertör iptal edilip yerine düz boru atılıyor

    3_ katalitik konvertör basit bir egzoz takılıyor

    4_ katalitik konvertör yerine özelikle hazırlanmış türbülanslı bir filitre takılıyor

    görevi katalitik konvertörün tepkimesine uygun manifoltan gelen gaza zamanlama

    yaptırmak bu zamanlamadan faydalanan oksijen sensör fişi ucu sürtünme ve ısınmadan

    oluşan elektirigi beyine aktararak okuma görevini yerine getirir eyer bu kordinasyon saglanamasa

    arıza lanbası yanar katalitik konvertör manifolt arasında kalan oksijen sensörü aynı orjinal degerde

    geri basınç ve sürtünme kordinasyonunu her zaman bekler bu aksaklık farklı bilgi algılayan

    sistemin hava ve yakıt ayarını karıştırmasına neden olur buda manifolta fazladan yakıtın

    dökülmesine fazla dökülen yakıt yüzünden manifolt içerisinde normalden fazla patlatmalara sebep

    olur öyleki yakıt yogunlugu manifolta yanacak yer bulamadıgı için egzozların içerisinde

    yanmaya devam eder buda araçta şişkinlik oluşturur performansın düşmesine kadar devam eder

    aslında konu bu kadar kısa deyil ama ben her zaman özeti anlatmadan yanayım




  • Orjinalden alıntı: ÇETİN USTA


    Orjinalden alıntı: yazar111

    Çetin Usta mrb.

    Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor. Bildigim kadarıyla katalitik konvertörün ikinci bir görevi daha var o da motordan gelen sıcak eksoz gazlarını ilk konvertör karşıladıgı için nispeten sıcak alevleri arka susturucuya iletmemesi yerine biraz sogumuş gaz olarak iletmesi.

    Konvertör iptali yapıldıgında bu sıcak gazları karşılayan konvertör blokajı kalkıyor bu durum arkada bulunan susturuculara zarar vermezmi?

    [/quote


    selamlar ilk önce açtıgım konuya cevap vermekte geciktiyim için özür dilerim

    sayın yazar 111

    soru 1_ Araçlardaki katalitik konvertör söküldügünde genelde yerine ses seviyesi artmasın diye küçük boy bir susturucu takılıyor.

    cevap 1_ burada susturucu takılıyor olayını biraz açalım katalitik konvertör iptalinde

    uygulamalar

    1_ katalitik konvertörün içi boşaltılıyor

    2 _katalitik konvertör iptal edilip yerine düz boru atılıyor

    3_ katalitik konvertör basit bir egzoz takılıyor

    4_ katalitik konvertör yerine özelikle hazırlanmış türbülanslı bir filitre takılıyor

    görevi katalitik konvertörün tepkimesine uygun manifoltan gelen gaza zamanlama

    yaptırmak bu zamanlamadan faydalanan oksijen sensör fişi ucu sürtünme ve ısınmadan

    oluşan elektirigi beyine aktararak okuma görevini yerine getirir eyer bu kordinasyon saglanamasa

    arıza lanbası yanar katalitik konvertör manifolt arasında kalan oksijen sensörü aynı orjinal degerde

    geri basınç ve sürtünme kordinasyonunu her zaman bekler bu aksaklık farklı bilgi algılayan

    sistemin hava ve yakıt ayarını karıştırmasına neden olur buda manifolta fazladan yakıtın

    dökülmesine fazla dökülen yakıt yüzünden manifolt içerisinde normalden fazla patlatmalara sebep

    olur öyleki yakıt yogunlugu manifolta yanacak yer bulamadıgı için egzozların içerisinde

    yanmaya devam eder buda araçta şişkinlik oluşturur performansın düşmesine kadar devam eder

    aslında konu bu kadar kısa deyil ama ben her zaman özeti anlatmadan yanayım




    bir yerlerden alıntıya benziyor..




  • mesaj jpg olarak direkt kopyalanıp yapıştırıldığından alıntı mesajları da aynı formatmış gibi görünüyor..açıklamanın bir yerden alıntı olduğu kesin...lütfen alıntı yaptığımızda bunu açıkça belirtelim..
  • 210 tane kendi yazdıgım konum var alıntı olayı ban ters

    bu benim işim ben işimi bilerek yapıyorum ispat istersen

    performans_egzoz_antepli-cetinusta@hotmail.com soracagınız soroyu canlı

    sorun cevabıda canlı alın egzozla ilgili her konuda cevabınızı alacaksınız

    beni tanımıyor olabilirsiniz tanıdıgınızda bu iddianız size cevap olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: Raja Clavata

    benım bıldıgım egzosta kacak olunca egzos gazı rahat cıktıgı ıcın yakıtta cok azda olsa bır dusus ve cok azda olsa guc artısı olur.....

    dedıgımın aksı olsaydı eger, tum f1 aracları bızım araclardakı gıbı egzos kullanıp guclerını arttırırdı ve yerı göğü ınleten o muhtesem sesı cıkarmazlardı değilmi


    yanlış biliyorsunuz..egzozdaki kaçaklar performansı düşürür ve tüketimi arttırır..f1 araçları ile bizim araçları hiçbir yönden karşılaştıramazsınız çünkü onların motor yapıları çok farklıdır..bizim motor yaktığımız devirler o motorların rölanti devridir..



    EGZOZUN MOTOR ÜZERİNDEKİ GÖREVİ :


    YANMA ODASINA DOLAN YAKIT BUJİLERİN ATEŞLEMESİ İLE PATLAR BU


    PATLAMADAN OLUŞAN DALGALI BASINÇ TİTREŞİMLİ DALGALARLA


    EGZOZLARA DOLAR BUDA HIZLI ÇALIŞAN PİSTONLARIN GAZI RAHAT


    ATMASINI EGZOZ İÇERİSİNDEKİ GENLEŞME VE SIKIŞMAYLA GAZIN SUSMASINI


    SAGLAYAN EGZOZ BİR NEVİDE SOĞUTMA GÖREVİNİ YERİNE GETİRİR EGZOZ


    BİR NEVİ ZAMANLIYICI GÖREVİ GÖRDÜYÜ İÇİN BU ZAMANLAMANIN


    GEREYİN,DEN FAZLA OLMASI ? YANLIŞ OLDUĞU GİBİ GEREYİNDEN AZ


    OLMASIDA PERFORMANS, DÜŞÜKLÜYÜNE FAZLADAN YAKIT SARFİYATINA


    NEDEN OLUR :


    ÖRNEK;
    ANA MANİFOTAN DIŞARI ATILAN GAZ SALİSEDE 300/ SANTİ/METRE KÜP


    OLDUGUNU


    DÜŞÜNELİM SİSTEM AKICIYSA SORUNSUZ ÇIKIŞA GEÇER AKICI DEYİLSE



    300/SANTİ/METRE KÜP GAZIN 250/SANTİ/METRE KÜPÜ SIKIŞARAK ÇIKIŞA


    GEÇER


    50/SANTİ/ METRE KÜP GAZIN GERİ BASINCA GEÇMESİ ARAÇTA ŞİŞKİNLİK


    OLUŞTURUR MANİFOLDUN NORMALDEN FAZLA ISINMASINA SEBEP OLUR


    BURADA : ARACA TAKILAN EGZOZUN KALİTESİ TARTIŞILIR ? :::::::::


    YENİ BİR ARAÇ TASARLANIRKEN O ARAÇTA KULANILACAK EGZOZ DA


    TASARLANIR


    ARAÇ SAHİBİ GENELDE EGZOZUN SES KALİTESİNE ÖNEM VERİR


    DİGER ÖNEMLİ ÖZELİKLERİ HİSSEDEMEZ,


    BURADA : EGZOZCUNUZUN TAKİP ETİYİ KALİTEMİ > UCUZ EGZOZ ALIP > UCUZ


    EGZOZ


    TAKAN ANLAYIŞMİ TERCİH EDİYORSUNUZ ? YOKSA >HEM KALİTE > HEM


    EKONOMİYİMİ+
    - ?- >>>> UCUZ EGZOZ >>>>>>>>> PAHALI EGZOZDUR BİR DEPO BENZİNLE


    ( 600/KM


    YOLDA GİDİLİR ) ( 500 KM/ YOLDA GİDİLİR )MEKANİK SORUNLARI


    SAYMAYALIM



    ÇETİN USTA


    emesenden canlı olarak sorularınızı bekliyorum sayın doktor performans_egzoz_antepli-cetinusta@hotmail.com




  • arkadaşlar benim araba beyaz renkli duman atıyor ustaya sordum dediki eksozu içindeki elyaflar su dolmuş dedi o kuruyana kadar duman atar dedi motoruda yeni yaptırdım blok patlamıştı opel vectra 2.0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.