Şimdi Ara

egzos muayenesinden nasıl geçerim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Muyaneye girmeden egzos muayenesini yapmak için sanayiye gittim 3 farklı yerde denedim geçmedi,egzos kontrol edilde sorun yok,bujilere bakıldı sorun yok,genelde yatan araba ,usta yakıt katkısı koy gazla biraz dedi.ne yapmalıyım.
    egzos muayenesinden nasıl geçerim?







  • 0,74 lambda ile geçmemesi çok normal. Zaten verilere göre motor da düzgün çalışmıyor. Araç nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 11 Ağustos 2018; 21:52:23 >
  • var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    0,74 lambda ile geçmemesi çok normal. Zaten verilere göre motor da düzgün çalışmıyor. Araç nedir?
    marea motor çekişinde vs bir sıkıntı yok.
  • beybiger B kullanıcısına yanıt
    Motor gaz verince aşırı zengine kaçıyor öyle olunca CO miktarı çok yükseliyor. Yanma sıkıntılı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Motor gaz verince aşırı zengine kaçıyor öyle olunca CO miktarı çok yükseliyor. Yanma sıkıntılı.
    araç yatan bir araç o nedenle olabilir mi?yakıt katkısı fayda eder mi lpg yok araçta
  • Yakıt katkısı koy, hava filtresini değiştir ya da değiştirdiysen çıkart geçersin büyük ihtimal. Motor zengin karışıma düşüyor görünene göre. Katkı yerine yakıta alkol de karıştırabilirsiniz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    Yakıt katkısı koy, hava filtresini değiştir ya da değiştirdiysen çıkart geçersin büyük ihtimal. Motor zengin karışıma düşüyor görünene göre. Katkı yerine yakıta alkol de karıştırabilirsiniz.
    yakıt katkısı koydum ,katkıyı bitirip mi gideyim muayeneye depodayken mi ?
  • beybiger B kullanıcısına yanıt
    Depodayken. Yani yakıtla beraber yanacak konumdayken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    Depodayken. Yani yakıtla beraber yanacak konumdayken.
    teşekkürler katkı depoda birde filtreyi kontrol edeyim
  • Karbüratörlü bir araçsa karbüratör ayarı gerekiyor olabilir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor sicakken git. Hatta gitmeden önce iyice sıkıştır devir çevir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beybiger B kullanıcısına yanıt
    Verilere göre lambda değeri çok bozuk, bu yüzden karbon monoksit değeri ve yanmamış hidrokarbon değerleri çok yüksek çıkmış, sorunun ben maf sensöründen veya oksijen sensörünün arızasından kaynaklandığını değerlendiriyorum.

    Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basit şeylerden başlayarak devam edeceksin arızayı aramaya. Filtre,bujiler ilk akla gelen. Sonra Würth gibi ürünlerin motor temizleyicileri var depoya atılır,üstüne depo doluncaya kadar yakıt doldurulur bir veya iki defa bunu yapmak motoru temizler gerçi bunu araç egzozdan geçse de 10 veya 20 bin km de bir yapmak tavsiye edilir. Hala düzelmez ise oksijen sensörleri sökülüp temizlenir gerekirse değiştirilir eğer hala düzelmiyorsa araçta katalitik varsa kontrol edilir,sonuç yoksa eğer motora kompresyon testi yapılır ( basit birşey motor ustaları bilir) motor da kaçak olup olmadığı kontrol edilir.

    Bir de baktık sorun yok kısmı çok göreceli örneğin oksijen sensörünü temizlemekle uğraşmak istemez usta sorun yok der geçer gibi.
  • araca cihaz bağlayıp lambda değerlerinin sıfırlanması gerekiyor, kısa süre de kullanılırsa değerler normale dönecektir belirgin bir arıza yoksa ki oksijen sensörü arızalarında da egzoz muayenesinden kalmaz öyle kolay kolay, gerçi sistem değişti ve eskiye göre şartlar daha ağır
  • Araçta katalizör iptali var mı,eğer yoksa şu ani mevcut katalizörün durumu nedir?Egzoz kontrolü adam akıllı yapıldı mı manifolddan son susturucuya kadar?

    Şuan araçta yanan bir arıza ışığı var mı?Serviste arıza tespit cihazına bağlattırın aracı.

    Modeline göre(mk1 ve mk2) Euro 2 ya da Euro 3 normlarında oluyor Marealar bildiğim kadarı ile.Araç yattı demişsiniz,motor 5 silindir 20v olanlardan mı?İlk olarak görece lambda sensörü ve debimetre aklıma geliyor ancak lpg takılmamış orijinal ve yatan bir araç demişsiniz.Buji,pipo,kablolar yani ateşleme birimlerinin sıradan kontrolü yapılmalı,ölçüm yapılıp değerlerle kendini belli eder sıkıntı.

    Bujilerde yağlanma var mı bir baktırın,yağlanma pekçok şeyin habercisi olabilir motora dair,ayrıca Bujileri orijinal ve doğru bujileri mi bir kontrol edin?Yağsız kontak sprey ile debimetre içini güzel bir spreyleyip,5dk bekletip takın.Sakın yağlayıcı özellik taşıyan wd40 ve türevi bir yağ sıkmayın debimetreye.




  • Katalizör değişecek başka türlü gecemezsin CO (karbonmonoksit) çok yüksek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.