Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
580
Cevap
16
Favori
406.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    mühendis adayı olmasanız kabul edeceğim ama kurum yanmaz demek cahillikten başka birşey değildir. Gerekli şartlar sağlanıra bal gibi yanar . DPF de ne yapılıyor. Link veriyorum konular es geçilip hep yanlış çıkarımlar yapılıyor.artık direk yazıyorum
    İncomplete combustion sonucu çıkan ürünler aslında dolaylı yakıtlardır ve geri döşüşümlerde ısıl enerjilerinden yararlanabilinsin diye sisteme dahil edilmektedirler. Buna deyip değmeyeceği ayrı bir sorudur ama CO da bir yakıttır PM yanikurum da .genlleme yapamazsını grafikte nerde artısı nerede eksisi olduğu görünüyor .Sadece eksi yönlerine odaklanarak bir şeyin yararlı veya zararlı olduğu kabul edilemez. Usta mantığını bırakalım artık.gerekli sıcaklık ve şartlar sağlanırsa yanar


    Kurumu yanma odasında tekrar yanmaz dedim.Kurum dediğimiz şey karbondan oluşmaktadır.Ve herkesinde bildiği gibi kurum sübaplarda,piston tepelerinde,enjektör ağızlarında orda burda birikir yapışır.Gerekli şartlar yanma odasında sağlanmaz,sağlanmaya çalışılmaz :)
    Sözleri çarpıtmayalım! Partikül filtresi ile hiç konuyu karıştırmayın.

    Ben hep aynı şeyleri savunuyorum.Dediklerim söylediklerim hep aynı.Konu verimden performanstan açıldı,tüketim değerleri konuşuldu,araca zararı olacağını söylediniz,motor yaptırmaktan iyidir dedim turbonun revize edilmesi.şimdi partikül filtresine kadar geldi :D

    Deneyim var tecrübe var.Bizzat iptal ettim ettirdim diyorum.Yorumlar hep olumlu.Siz hala daha iptal edilmemesini savunuyorsunuz.Ben daha ne diyeyim sayın vezir.

    İnsanların aynı şeyleri düşünmeleri,aynı şeyleri savunmaları zaten olmaması gerekir.Yoksa şu anda yazdığım laptop bile olmazdı :) Saygılarr sevgiler...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Kurumu yanma odasında tekrar yanmaz dedim.Kurum dediğimiz şey karbondan oluşmaktadır.Ve herkesinde bildiği gibi kurum sübaplarda,piston tepelerinde,enjektör ağızlarında orda burda birikir yapışır.Gerekli şartlar yanma odasında sağlanmaz,sağlanmaya çalışılmaz :)
    Sözleri çarpıtmayalım! Partikül filtresi ile hiç konuyu karıştırmayın.


    demek ki kurum yanabiliyormuş , gerisini de siz araştırın artık ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Kurumu yanma odasında tekrar yanmaz dedim.Kurum dediğimiz şey karbondan oluşmaktadır.Ve herkesinde bildiği gibi kurum sübaplarda,piston tepelerinde,enjektör ağızlarında orda burda birikir yapışır.Gerekli şartlar yanma odasında sağlanmaz,sağlanmaya çalışılmaz :)
    Sözleri çarpıtmayalım! Partikül filtresi ile hiç konuyu karıştırmayın.


    demek ki kurum yanabiliyormuş , gerisini de siz araştırın artık ...

    Alıntıları Göster
    Volvo Vida yazılımından alıntıdır

    ''EGR valfi, motor kumanda modülü tarafından elektriksel olarak kontrol edilir. EGR teknolojisi, egzoz sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx emisyonunu düşürmek için kullanılır. Bu, egzoz gazının bir kısmının yanma odasına geri dönmesini gerektirir.

    Geri dönen egzoz gazı miktarına bir EGR step motor tarafından kumanda edilir ve böylece kesin olarak ayarlanabilir. Geri dönen egzoz gazları, emme manifolduna beslenmeye başlamadan önce, bir EGR soğutucu vasıtasıyla soğutulur. ''

    Burdanda anlaşılacağı gibi NOx emisyonunu düşürmek için kullanılır.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    Volvo Vida yazılımından alıntıdır

    ''EGR valfi, motor kumanda modülü tarafından elektriksel olarak kontrol edilir. EGR teknolojisi, egzoz sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx emisyonunu düşürmek için kullanılır. Bu, egzoz gazının bir kısmının yanma odasına geri dönmesini gerektirir.

    Geri dönen egzoz gazı miktarına bir EGR step motor tarafından kumanda edilir ve böylece kesin olarak ayarlanabilir. Geri dönen egzoz gazları, emme manifolduna beslenmeye başlamadan önce, bir EGR soğutucu vasıtasıyla soğutulur. ''

    Burdanda anlaşılacağı gibi NOx emisyonunu düşürmek için kullanılır.

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    egr den herkes oyle böyle bahsetmiş ancak hiç kimse egr nin en önemli görevi olan silindir içi eksik basıncı tamamlama görevinden bahsetmemiş ??

    egr bu basıncı tamamlayarak ekonomiye yardımcı oluyor (bir süredir egr sini iptal etmiş ve dünlerdir bu konuyu araştıran birisiyim)

    http://autospeed.com/cms/title_Tweaking-the-EGR-Part-1/A_112729/article.html
    http://autospeed.com/cms/title_Tweaking-the-EGR-Part-2/A_110581/article.html
    buradaki uzman arkadaş yakıt tuketimi inanılmaz düşük hybrid bir araç olan honda insight de denemeler yapıyor.

    egr yi iptal etmeden 10 k ohmluk bir direnç ile aracın ecu sunu şaşırtarak egr yi kolayca daha az veya daha fazla kullanabiliyor ve bunun sonuçlarını anlatıyor

    egr yi artırdığında 3,1/100 km olan tuketimi 3,0/100 km ye düşüyor...
    egr yi azalttığında ise 3,5/100 km ye çıkıyor.

    yazılar ingilizce daha iyi çevirebilcek biris varsa çok makbule geçecek benim içinde....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    egr den herkes oyle böyle bahsetmiş ancak hiç kimse egr nin en önemli görevi olan silindir içi eksik basıncı tamamlama görevinden bahsetmemiş ??

    egr bu basıncı tamamlayarak ekonomiye yardımcı oluyor (bir süredir egr sini iptal etmiş ve dünlerdir bu konuyu araştıran birisiyim)

    http://autospeed.com/cms/title_Tweaking-the-EGR-Part-1/A_112729/article.html
    http://autospeed.com/cms/title_Tweaking-the-EGR-Part-2/A_110581/article.html
    buradaki uzman arkadaş yakıt tuketimi inanılmaz düşük hybrid bir araç olan honda insight de denemeler yapıyor.

    egr yi iptal etmeden 10 k ohmluk bir direnç ile aracın ecu sunu şaşırtarak egr yi kolayca daha az veya daha fazla kullanabiliyor ve bunun sonuçlarını anlatıyor

    egr yi artırdığında 3,1/100 km olan tuketimi 3,0/100 km ye düşüyor...
    egr yi azalttığında ise 3,5/100 km ye çıkıyor.

    yazılar ingilizce daha iyi çevirebilcek biris varsa çok makbule geçecek benim içinde....

    Alıntıları Göster
    kafam iyice allak bullak, birkac prof çıkıyor yararlı diyor birkaçı zararlı. bazıları diyorki egr olmazsa sıcaklık artar vs, birkaç gündür onsuz kullanıyorum fan sesini duymadım ayrıca gosterge 1 mm yerinden oynamadı bile,
    hepsini geçtim 3000-3500 gibi devirlerden sonra egr zaten devreden çıkıyor deniyor, egr nin devreden çıkması zararlı olsaydı, aracımı cok buyuk oranda uzun yolda ve yuksek hızda yani 4500 devirlerin dahi ustunde cok uzun sure kullandım, nasıl 200bin km ye sorunsuz geldi bu makine...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    kafam iyice allak bullak, birkac prof çıkıyor yararlı diyor birkaçı zararlı. bazıları diyorki egr olmazsa sıcaklık artar vs, birkaç gündür onsuz kullanıyorum fan sesini duymadım ayrıca gosterge 1 mm yerinden oynamadı bile,
    hepsini geçtim 3000-3500 gibi devirlerden sonra egr zaten devreden çıkıyor deniyor, egr nin devreden çıkması zararlı olsaydı, aracımı cok buyuk oranda uzun yolda ve yuksek hızda yani 4500 devirlerin dahi ustunde cok uzun sure kullandım, nasıl 200bin km ye sorunsuz geldi bu makine...

    Egr açıkken yani egzost gazları motora alınan yakıcı madde(hava) ile karıştığında motorun yanma verimi düşüyor.Dolayısı ile ortaya çıkan güç azalıp,sıcaklık düşüyor.
    Egr nin tek bir amacı var buda emisyonları düşürmek.
    Egr valfi günümüz araçlarında gaz depalı konum kaptöründne gelen değerlere göre çalışmakta.Yani güç istendiği durumlarda egr valfi kapanıyor ve egzost gazlarının geçişine izin verilmiyor. Neden? Yüksek güç elde etmek için.Demek ki egr valfi motorun yanma verimini arttıran bir ekipman değil.

    Mühendisler bilmiyor mu egr nin verim düşürdüğünü? Tabiki biliyor ama emisyon gerçeği var.Emisyona göre vergi alınan ülkeler var. Euro 4,euro5 dediğimiz normlar var,olması gereken maximum değerler var.Bunları göz önüne alarak egr konuluyor araçlara.

    Gelelim diğer sorduğunuz egr nin en önemli görevi olan silindir içi eksik basıncı tamamlama görevine...

    Aracın dizaynına,çalışma şartlarına bağlı olarak bazı araçlarda egr iptalinde dediğiniz gibi silindir içerisine yeterli miktarda yakıcı giremiyor.Turbolu araçlarda bu sorun olmuyor fakat turbosuz araçlarda egr iptalinden sonra motora yeterli hava emilemediği için verim düşüklüğü olabiliyor.Bu tüm turboşarjsız veya süperşarjsız araçlarda olan bir durum değil.Dediğim gibi motorun dizaynına göre bu sorun olabiliyorr.Ama hava akışmetresi olan,mutlak basınç sensörü olan araçlarda bu sorun olmayacaktır. Egr si olup map ve maf sensörü olmayan kaç araç var bilmiyorum.Ama marka bazında bakarsak piyasada olan araçlardan farklı markaların 2 bilemedim 3 modelinde bu tip motor vardır.

    Safyanın gerilerinde onlarca örnek verdim.Onları incelemenizi rica ediyorum.Kendinizde iptal ettirmişsiniz anladığım kadarıyla.Hepsini alt alta toplayınız üstünede kurum kaplanmayan emme manifoldunuzu,aynı şekilde kurumlaşmayan piston tepenizi,silindir kapağınızı,sübaplarınızı düşünün.Kararı siz veriniz.

    Saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    kafam iyice allak bullak, birkac prof çıkıyor yararlı diyor birkaçı zararlı. bazıları diyorki egr olmazsa sıcaklık artar vs, birkaç gündür onsuz kullanıyorum fan sesini duymadım ayrıca gosterge 1 mm yerinden oynamadı bile,
    hepsini geçtim 3000-3500 gibi devirlerden sonra egr zaten devreden çıkıyor deniyor, egr nin devreden çıkması zararlı olsaydı, aracımı cok buyuk oranda uzun yolda ve yuksek hızda yani 4500 devirlerin dahi ustunde cok uzun sure kullandım, nasıl 200bin km ye sorunsuz geldi bu makine...

    Egr açıkken yani egzost gazları motora alınan yakıcı madde(hava) ile karıştığında motorun yanma verimi düşüyor.Dolayısı ile ortaya çıkan güç azalıp,sıcaklık düşüyor.
    Egr nin tek bir amacı var buda emisyonları düşürmek.
    Egr valfi günümüz araçlarında gaz depalı konum kaptöründne gelen değerlere göre çalışmakta.Yani güç istendiği durumlarda egr valfi kapanıyor ve egzost gazlarının geçişine izin verilmiyor. Neden? Yüksek güç elde etmek için.Demek ki egr valfi motorun yanma verimini arttıran bir ekipman değil.

    Mühendisler bilmiyor mu egr nin verim düşürdüğünü? Tabiki biliyor ama emisyon gerçeği var.Emisyona göre vergi alınan ülkeler var. Euro 4,euro5 dediğimiz normlar var,olması gereken maximum değerler var.Bunları göz önüne alarak egr konuluyor araçlara.

    Gelelim diğer sorduğunuz egr nin en önemli görevi olan silindir içi eksik basıncı tamamlama görevine...

    Aracın dizaynına,çalışma şartlarına bağlı olarak bazı araçlarda egr iptalinde dediğiniz gibi silindir içerisine yeterli miktarda yakıcı giremiyor.Turbolu araçlarda bu sorun olmuyor fakat turbosuz araçlarda egr iptalinden sonra motora yeterli hava emilemediği için verim düşüklüğü olabiliyor.Bu tüm turboşarjsız veya süperşarjsız araçlarda olan bir durum değil.Dediğim gibi motorun dizaynına göre bu sorun olabiliyorr.Ama hava akışmetresi olan,mutlak basınç sensörü olan araçlarda bu sorun olmayacaktır. Egr si olup map ve maf sensörü olmayan kaç araç var bilmiyorum.Ama marka bazında bakarsak piyasada olan araçlardan farklı markaların 2 bilemedim 3 modelinde bu tip motor vardır.

    Safyanın gerilerinde onlarca örnek verdim.Onları incelemenizi rica ediyorum.Kendinizde iptal ettirmişsiniz anladığım kadarıyla.Hepsini alt alta toplayınız üstünede kurum kaplanmayan emme manifoldunuzu,aynı şekilde kurumlaşmayan piston tepenizi,silindir kapağınızı,sübaplarınızı düşünün.Kararı siz veriniz.

    Saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    kakarı verdim, egr valfinin altına bir teneke keserek egr yollarını kapattım ve valfin fişini taktım, araç şuan fiş çıkık haline göre çok daha güzel çalışıyor, çekişte çok küçük bir miktar artış var, agr yolları açıkken yaşadığım kelkinme problemim yok, yakıt tuketimi ne derece değişti şuan için hiçbir bilgim yok, bir kaç kez test etmeden emin olmam. Tek problemim motor arıza ışığım halen sönmedi bunu yakan etmen nedir onu bilmiyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    kafam iyice allak bullak, birkac prof çıkıyor yararlı diyor birkaçı zararlı. bazıları diyorki egr olmazsa sıcaklık artar vs, birkaç gündür onsuz kullanıyorum fan sesini duymadım ayrıca gosterge 1 mm yerinden oynamadı bile,
    hepsini geçtim 3000-3500 gibi devirlerden sonra egr zaten devreden çıkıyor deniyor, egr nin devreden çıkması zararlı olsaydı, aracımı cok buyuk oranda uzun yolda ve yuksek hızda yani 4500 devirlerin dahi ustunde cok uzun sure kullandım, nasıl 200bin km ye sorunsuz geldi bu makine...

    Egr açıkken yani egzost gazları motora alınan yakıcı madde(hava) ile karıştığında motorun yanma verimi düşüyor.Dolayısı ile ortaya çıkan güç azalıp,sıcaklık düşüyor.
    Egr nin tek bir amacı var buda emisyonları düşürmek.
    Egr valfi günümüz araçlarında gaz depalı konum kaptöründne gelen değerlere göre çalışmakta.Yani güç istendiği durumlarda egr valfi kapanıyor ve egzost gazlarının geçişine izin verilmiyor. Neden? Yüksek güç elde etmek için.Demek ki egr valfi motorun yanma verimini arttıran bir ekipman değil.

    Mühendisler bilmiyor mu egr nin verim düşürdüğünü? Tabiki biliyor ama emisyon gerçeği var.Emisyona göre vergi alınan ülkeler var. Euro 4,euro5 dediğimiz normlar var,olması gereken maximum değerler var.Bunları göz önüne alarak egr konuluyor araçlara.

    Gelelim diğer sorduğunuz egr nin en önemli görevi olan silindir içi eksik basıncı tamamlama görevine...

    Aracın dizaynına,çalışma şartlarına bağlı olarak bazı araçlarda egr iptalinde dediğiniz gibi silindir içerisine yeterli miktarda yakıcı giremiyor.Turbolu araçlarda bu sorun olmuyor fakat turbosuz araçlarda egr iptalinden sonra motora yeterli hava emilemediği için verim düşüklüğü olabiliyor.Bu tüm turboşarjsız veya süperşarjsız araçlarda olan bir durum değil.Dediğim gibi motorun dizaynına göre bu sorun olabiliyorr.Ama hava akışmetresi olan,mutlak basınç sensörü olan araçlarda bu sorun olmayacaktır. Egr si olup map ve maf sensörü olmayan kaç araç var bilmiyorum.Ama marka bazında bakarsak piyasada olan araçlardan farklı markaların 2 bilemedim 3 modelinde bu tip motor vardır.

    Safyanın gerilerinde onlarca örnek verdim.Onları incelemenizi rica ediyorum.Kendinizde iptal ettirmişsiniz anladığım kadarıyla.Hepsini alt alta toplayınız üstünede kurum kaplanmayan emme manifoldunuzu,aynı şekilde kurumlaşmayan piston tepenizi,silindir kapağınızı,sübaplarınızı düşünün.Kararı siz veriniz.

    Saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    EGR performans için de faydalı olabilir. Volvo'nun soğutulmuş EGR ile özellikle turboşarj motorlarda yaptığı çalışmalar vardı. Volvo %13 EGR sayesinde 0.88 lambda 8° 'de makul olabilen avansı, yakıtı zenginleştirmeden 20°ye taşıyabiliyor. Yani yanma için 12° daha çok zaman.

    Konuyla ilgili olarak her iki yönde de internette çok referans vardır, ancak ciddi olan referanslar EGR için faydalar gösteryor. Kronoloji açısından EGR emisyonlar için geliştirildi fakat aynı zamanda da bir verimlilik/performans aygıtıdır. Genellikle emisyon ve verimlilikler birbirinden çok ayrı yönde çalışan şeyler değillerdir.

    Bu başlık içinde bence sıklıkla içine düşülen bir hata yanmanın laboratuvar koşullarında düşünülmesi. Halbuki içten yanmalı motorlarda yanma için çok az zaman vardır ve her şekilde laborauvar koşullarındaki stoykometriye göre verimsizdir. Yani yanma (ve verimlilikler) -benzinli veya dizel- patlama teorisine göre de düşünülmelidir.

    Pratik bir hata da bu aygıtın bir periyodik bakım kalemi olduğunun unutulması, belki servislerin de bunu bilmemesi olabilir. 30 veya 50bin km'de bir temzlenmesi gerekiyor. 310bin km'deki arabamda orjinal EGR valfini kullanıyorum. Temizlenip sadece contası değişiyor. Çabuk tıkanan valfler tasarım hatası veya yakıt kalitseziliği olabilir Firmaların dizel motorlardaki EGR için bir tecrübesizliği olabilir. Neticede EGR çalıştırabilenler için bilimsel bir imkan.

    EGR, bazı durumlarda yakıtı zenginleştirmenin bir alternatifi olarak kullanılıyor. Gözden kaçmaması gereken nokta zengin karışımın da en az EGR kadar kurum potansiyeli getirmesi. Bence karbon biriktirmeyen bir motor ancak doğru kullanımla mümkün. Bu tecrübe ederek zamanla öğrenilebiliyor. Diğer halde ise silindirler -EGR veya EGR'siz- kurum biriktirebilir.


     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    Isıl kapasite bakımından yakıt zenginleştirmeye karşı EGR kıyaslaması

     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    5000 d/dak tam yükte vuruntu istatistiği. Bu dağılım ileri bir teknikle, her iş devrini kaydedebilecek kadar hızlı sensörlerle oluşturulmuş. EGR'de "peak"ler var fakat toplam detonasyonlu devirler daha az. (Yüksek devir detonasyonu her motorda az çok vardır, 3500d/dak sonra "artışta artış" şeklinde yükselir. Kullanıcı tarafından gözlemlenemez.)

     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    Tam yükte yakıt tüketimi bakımından EGR ile yakıt zenginleştirmenin kıyaslanması.

    grafikler: SAE

    1999-01-3505
    "Replacing Fuel Enrichment in a Turbo Charged SI Engine: Lean Burn or Cooled EGR"

    Börje Grandin and Hans-Erik Ångström, Royal Institute of Technology, KTH Stockholm, Sweden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    kakarı verdim, egr valfinin altına bir teneke keserek egr yollarını kapattım ve valfin fişini taktım, araç şuan fiş çıkık haline göre çok daha güzel çalışıyor, çekişte çok küçük bir miktar artış var, agr yolları açıkken yaşadığım kelkinme problemim yok, yakıt tuketimi ne derece değişti şuan için hiçbir bilgim yok, bir kaç kez test etmeden emin olmam. Tek problemim motor arıza ışığım halen sönmedi bunu yakan etmen nedir onu bilmiyorum...

    Kestiğiniz teneke sacının kalınlığı yeterli düzeyde olmalı.Bir arkadaş ince pul koydurmuştu Focusuna pul kırılmış parçalanmış gitmiş egr valfini bozmuş.Arıza lambası yakmıştı aracı.Mecburen yeni egr valfi aldı ve daha kalın bir sac ile kapattı.

    Fiş çekik iken tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum.Valf kapalıyken çekince kapalı mı kalıyor açıkken çekince açık mı kalıyor yoksa fiş sadece bilgi mi veriyor ecu ya bilmiyorum .Arıza lambası yakmasının nedeni fişi söküp taktığınızdan dolayı olabilir yada egr valfi koyduğunuz sac ile açılıp kapanamıyordur hareketi engelleniyordur bu yüzdende arıza vermiş olabilir. Veyahut farklı bir nedenden dolayıda yanıyor olabilir.Bilgisayara bağlayıp bakmak lazım nedir diye.

    Ama çekişince artış varsa,tekleme yok olduysa faydalı olduğuna eminim.Sizide egr iptal edip memnun kalanlar listesine alıyoruz :))

    Tüketim testini düz,durup kalkma yapmadan,hızınızı 80-90 km/s hıza sabitleyip bir yolda yani trafiğin olmadığı çevre yolu veyahut otobanda anlık tüketim değerini egr iptali ve öncesi ile kıyaslamak kısa bir test olur.80-90 km/s hızlarında düz yolda gaz pedalı 2/8-3/8 kadar basılı olur.Dolayısıyla egr valfi açıktır.egr valfi iptali öncesi ve sonrası kıyaslanırsa net cevap elde edilmiş olur.Tabiki göstergelerdeki anlık tüketim gerçekçi değildir tam olarak ama yinede az çok bilgi verir.

    Sakin kullanımlarda egr iptali öncesine göre tüketimde düşüş olduğuna eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    kakarı verdim, egr valfinin altına bir teneke keserek egr yollarını kapattım ve valfin fişini taktım, araç şuan fiş çıkık haline göre çok daha güzel çalışıyor, çekişte çok küçük bir miktar artış var, agr yolları açıkken yaşadığım kelkinme problemim yok, yakıt tuketimi ne derece değişti şuan için hiçbir bilgim yok, bir kaç kez test etmeden emin olmam. Tek problemim motor arıza ışığım halen sönmedi bunu yakan etmen nedir onu bilmiyorum...

    Kestiğiniz teneke sacının kalınlığı yeterli düzeyde olmalı.Bir arkadaş ince pul koydurmuştu Focusuna pul kırılmış parçalanmış gitmiş egr valfini bozmuş.Arıza lambası yakmıştı aracı.Mecburen yeni egr valfi aldı ve daha kalın bir sac ile kapattı.

    Fiş çekik iken tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum.Valf kapalıyken çekince kapalı mı kalıyor açıkken çekince açık mı kalıyor yoksa fiş sadece bilgi mi veriyor ecu ya bilmiyorum .Arıza lambası yakmasının nedeni fişi söküp taktığınızdan dolayı olabilir yada egr valfi koyduğunuz sac ile açılıp kapanamıyordur hareketi engelleniyordur bu yüzdende arıza vermiş olabilir. Veyahut farklı bir nedenden dolayıda yanıyor olabilir.Bilgisayara bağlayıp bakmak lazım nedir diye.

    Ama çekişince artış varsa,tekleme yok olduysa faydalı olduğuna eminim.Sizide egr iptal edip memnun kalanlar listesine alıyoruz :))

    Tüketim testini düz,durup kalkma yapmadan,hızınızı 80-90 km/s hıza sabitleyip bir yolda yani trafiğin olmadığı çevre yolu veyahut otobanda anlık tüketim değerini egr iptali ve öncesi ile kıyaslamak kısa bir test olur.80-90 km/s hızlarında düz yolda gaz pedalı 2/8-3/8 kadar basılı olur.Dolayısıyla egr valfi açıktır.egr valfi iptali öncesi ve sonrası kıyaslanırsa net cevap elde edilmiş olur.Tabiki göstergelerdeki anlık tüketim gerçekçi değildir tam olarak ama yinede az çok bilgi verir.

    Sakin kullanımlarda egr iptali öncesine göre tüketimde düşüş olduğuna eminim.

    Alıntıları Göster
    saç ince değil, yağ tenekesinden kesip koydum ayrıca sedece deliğe değil tum valfin boyutunda kesip koydum, ayrıca fiş çekik iken valf kapalı kalıyor (en azından hondada durum böyle) elektrik verildiğinde valfin üzerindeki pim dışarı çıkıyor elektrik kesildiği anda bunu hızla içeri alıyor ve deliği kapatıyor, ancak aracın valfi görememesi farklı bir modda çalışmasına sebp veriyor bir süre sonra çekiş düşüyor motor sesli çalışıyor. şuanda durum iyi, ilerleyen zamanda ışık halen sönmez ise sacın valfin tam pimine denk gelen kısmına bir delik açarak valfin rahat girip çıkabilmesini sağlayacağım, diğer delik kapalı olduğu için egzos gazı yine motora giremeyecek... çekiş artığına göre aynı hızda gidebilmek için daha az gaza basacağım ve araba daha az yakacak gibime geliyor ancak dediğim gibi ben tüketim düştü diyebilmek için, en az daha önce sürdüğüm şartlarda ve yolda 500-1000 km sürüp test edeceğim.

    Cevaplar için teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: londoncall

    egr valfi egsozdan çıkarken yanmamış gazları tekrar dönüşüm yaparak motora veren parçadır.iptal edilirse pek bi sakıncası görülmez.çevreyi daha çok kirletirsin ve yakıttan tasarrufun azalır.bu arada otomotiv mühendisiyim

    otomotiv muh. egr nin egsozdan yanmamış gazları ayıklayıpda bunları motora geri gönderdiğini sanıyorsa vay halimize...
  • Hocam benim ismimi memnun kalanlar listesinden silebilirsiniz. Honda civic de iptal etmek tüketimi artiriyor diyebilirim hemde az buz değil 100kmde 1 litre lpg civarinda. Bir değil iki değil üç defa test ettim 7,2 olan tüketimim 8 litreye cikti tum kasmalarıma rağmen en düşük 7,5 yaktım ki bu kadar kastigimda 6,7 lere iniyordum. Tenekeyi soktum tekrar test edeceğimki hava sogumasina bağlama ihtimali kalmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Hocam benim ismimi memnun kalanlar listesinden silebilirsiniz. Honda civic de iptal etmek tüketimi artiriyor diyebilirim hemde az buz değil 100kmde 1 litre lpg civarinda. Bir değil iki değil üç defa test ettim 7,2 olan tüketimim 8 litreye cikti tum kasmalarıma rağmen en düşük 7,5 yaktım ki bu kadar kastigimda 6,7 lere iniyordum. Tenekeyi soktum tekrar test edeceğimki hava sogumasina bağlama ihtimali kalmasın.
    merhaba arkadaşlar
    2006 model 75.000 km de ford fusion 1.6 tdci aracım var
    fatrklı zaman aralıklarında her zaman değil çok yoğun beyaz duman atıyordu, soğuktan atılan duman değil baya atıryordu
    durumu nford yetkili servisteki ustaya anlatınca enjektörlerden olabileceğini söyle di
    kendi ustamdfa enjektör olabileceğini söyleyince kendi ustama bıraktuıım
    egr ile ilgili bi role ( bakı-r tel sarılı bi bobin ) değişti bi kızdırma bujisi değişti egre değişti ( ustam enjektörden değil mi elektrik voltajında bi sorun var diyince bu işlemleri yaptı )
    bu işlemlerden sonra araç gaz yememye başladı 4000 deviri geçmiyor , araç bilgi,sayara bağlanınca egr arızası veriyaor , emanet bi egr takıldı yine arıza verdi
    sizin fikirlerinizi almak istiyorum
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aygun02

    merhaba arkadaşlar
    2006 model 75.000 km de ford fusion 1.6 tdci aracım var
    fatrklı zaman aralıklarında her zaman değil çok yoğun beyaz duman atıyordu, soğuktan atılan duman değil baya atıryordu
    durumu nford yetkili servisteki ustaya anlatınca enjektörlerden olabileceğini söyle di
    kendi ustamdfa enjektör olabileceğini söyleyince kendi ustama bıraktuıım
    egr ile ilgili bi role ( bakı-r tel sarılı bi bobin ) değişti bi kızdırma bujisi değişti egre değişti ( ustam enjektörden değil mi elektrik voltajında bi sorun var diyince bu işlemleri yaptı )
    bu işlemlerden sonra araç gaz yememye başladı 4000 deviri geçmiyor , araç bilgi,sayara bağlanınca egr arızası veriyaor , emanet bi egr takıldı yine arıza verdi
    sizin fikirlerinizi almak istiyorum
    teşekkürler

    Egr arızası verdiği sürecede motor kendini korumaya alıyor olabilir.Neden egr arızası verdiğinin üstünde durulmalı.Valf sürekli açık veya sürekli kapalı konumda kalıyorsa kısacası görevini yerine getiremiyorsa egr arızası verir.Sıfır egr biraz pahalı oluyor.Başka bir egr ilede denemişsiniz yine geçmemiş.Egr ile ilgili değişen role dediğiniz nedir? Değiştirdiği parçada da sıkıntı olmuş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    quote:

    Orijinalden alıntı: aygun02

    merhaba arkadaşlar
    2006 model 75.000 km de ford fusion 1.6 tdci aracım var
    fatrklı zaman aralıklarında her zaman değil çok yoğun beyaz duman atıyordu, soğuktan atılan duman değil baya atıryordu
    durumu nford yetkili servisteki ustaya anlatınca enjektörlerden olabileceğini söyle di
    kendi ustamdfa enjektör olabileceğini söyleyince kendi ustama bıraktuıım
    egr ile ilgili bi role ( bakı-r tel sarılı bi bobin ) değişti bi kızdırma bujisi değişti egre değişti ( ustam enjektörden değil mi elektrik voltajında bi sorun var diyince bu işlemleri yaptı )
    bu işlemlerden sonra araç gaz yememye başladı 4000 deviri geçmiyor , araç bilgi,sayara bağlanınca egr arızası veriyaor , emanet bi egr takıldı yine arıza verdi
    sizin fikirlerinizi almak istiyorum
    teşekkürler

    Egr arızası verdiği sürecede motor kendini korumaya alıyor olabilir.Neden egr arızası verdiğinin üstünde durulmalı.Valf sürekli açık veya sürekli kapalı konumda kalıyorsa kısacası görevini yerine getiremiyorsa egr arızası verir.Sıfır egr biraz pahalı oluyor.Başka bir egr ilede denemişsiniz yine geçmemiş.Egr ile ilgili değişen role dediğiniz nedir? Değiştirdiği parçada da sıkıntı olmuş olabilir.

    Alıntıları Göster
    evet dediğiniz gibi motor kendini korumaya almış ondan 4000 devri geçmiyomuş
    şuan sorunum çözüldü ancak 4000 devirden sonra gaz yiyişi yavaş biraz
    kurum bağlamış olabilir egzoz veya benzeri yerler çünkkü ben devirsşiz kullanırım çok basmam kısa uzun yolda
    ustamda biraz bi süre devirli kullan dedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aygun02

    evet dediğiniz gibi motor kendini korumaya almış ondan 4000 devri geçmiyomuş
    şuan sorunum çözüldü ancak 4000 devirden sonra gaz yiyişi yavaş biraz
    kurum bağlamış olabilir egzoz veya benzeri yerler çünkkü ben devirsşiz kullanırım çok basmam kısa uzun yolda
    ustamda biraz bi süre devirli kullan dedi

    Alıntıları Göster
    merhaba, egr hakkında herşey:
    gönderilerde ilk dikkatimi çeken yanlış, tam gaz da egr nin kapalı olduğu...
    hayır egr rölanti devrinde çalışmaya başlar ve motor devri ve gaza basılmasına göre kademeli olarak açılır. yanmamış gazın silindirlere alınması tanımlaması doğru değildir. egr nin temel amacı yanmış gazın içeri verilerek daha düşük bir sıcaklıkta yanmanın sağlanması, böylece daha az atık gaz oluşumunu sağlamaktır.
    ya da şunu okudum, egzost manifoltundan çıkan yanmamış gaz 3. 4. silindire gönderilir.... hayır bu yanlıştır
    artık günümüzde neredeyse tüm dieseller commonrail + turbo + intercooler teknolojisinde olduğundan bu donanımdaki diesel teknolojiyi inceleyelim.
    egr nin temel amacı, silindir içerisinde yanma sıcaklığını düşürerek daha az zararlı gaz oluşmasını sağlamaktır.
    bu prensip yukarıda yazdığımız tip diesellerde aynı zamanda performans da sağlamaktadır.
    en önemli soruya gelelim: egr performans kaybımıdır? iptali ile performans artar mı? KESİNLİKLE HAYIR. günümüz teknolijisi diesel motoru yukarıda tarif ettik. bu sistemde egzost manifoltundan çıkan gaz turboya girmeden emme manifoltuna gönderilir. işte burası çok önemli. çünkü bu sistem turbo basıncında ciddi bir fayda sağlamaktadır. turbo daha az çalışarak daha yüksek verim verir. ben yaklaşık 20 değişik model diesel araçta egr iptali ve performans uygulamaları denedim. egr nin iptali kesinlikle performans sağlamaz. araç yazılımıyla ya da değişik yöntemlerle (saç conta ile gaz geçişini kapamak) egr iptal ettiğinizde turbo basıncı performansı daha zayıf olmaktadır. bu durumda araç karışım oranlarında hata yapabiliyor ama sorun olmuyor.
    niye egr iptal ediyoruz? çünkü araçlarda kurum hatta zift sorunu olmaktadır. arkadaşlar bu tamamen yakıt kalitesi ve bakım kalitesi ile alakalı. avrupada 500 bin km üzerinde araçlar gördüm. kesinlikle ne egr tıkanması ne kurum sorunu var. sorun yakıt kalitesi ve bakım kalitesi....
    bir kere şunu hemen vurgulamak isterim. bu tür diesel aracınızda içinde deterjan içeren ve üzerinde özellikle turbo diesel araçlar için yazan kaliteli yağ kullanmak gerekmektedir. üzerinde hiç bir ibare yazmayan 5/40 yağ ile aynı markanın üzerinde turbo diesel için yazan yağ fiyatlarını lütfen karşılaştırın.
    ama en önemlisi kaliteli mazot kullanmak. kurum tamamen mazottan kaynaklanmaktadır.
    aracınızda egr iptali ile uğraşmak ve masraf etmek yerine daha kaliteli yakıta yönelin ve bakımları ihmal etmeyin. şu anda ortalama araçlarda bakım 15 bin km de. biz her bakım arasında bir kerede hava filtresini değiştirmeyi tavsiye ediyoruz. hava filtresinin temiz olması direkt olarak turbonunzun ömrünü ve siyah duman sorunun temel kaynağıdır.
    peki egr iptal etsem ne olur, sorun olur mu? hayır. eğer doğru şekilde iptal ederseniz hiçbir sorun olmaz. iptal etmenin bir çok yöntemi var. burada anlatmaya gerek yok. egr iptali ile özellikle alt devirlerde tork kaybı olur. onun dışında maksimum hızda, hızlanmada yakıt tüketiminde hiçbir fark olmaz.
    bir yanlış algı da: motora kirli hava verilmesinin performans kaybı olacağı söylenmesidir. bu benzinli araçlarda doğru fakat diesellerde doğru değildir. diesel motorda gerçek bir ateşlemeli alevli bir yanma olmaz. dieselde sıkıştırılmış havaya basınçla mazot püskürtülür. silindir içindeki havanın içindeki okisijen miktarı direkt olarak yanmanın performansını etkilemez. fakat benzinli motorlarda durum farklı. sıkıştırılmış hava benzin karışımı buji kıvılcımı ile yakılır. burada yanmanın kalitesi için hava içerisindeki oksijen miktarı çok önemlidir. evet benzinli araçlarda egr bir miktar güç kaybına neden olur. fakat bu fark hissedilmeyecek kadar azdır.
    benim tavsiyem kaliteli mazot kullanın, bakımları ihmal etmeyin, gerçek turbo diesel motor yağı kullanın, hava filtrenizi mümkünde bakım arası bir kere değişin ya da en azında temizleyin. inanın egr ile diesel performansı kesinlikle daha iyi. çünkü şunu unutmayın aracın yazılım programı, egr den gelecek gaza göre dizayn edilmiştir. egr ciddi şekilde turbo basıncında fayda sağlamaktadır. unutmayın ki diesel aracımız turbo olmadan yani o sıkıştırma basıncı olmadan hiçbirşeydir.....
    aklınıza takılan her soru için yardımcı olabilirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ert2000

    merhaba, egr hakkında herşey:
    gönderilerde ilk dikkatimi çeken yanlış, tam gaz da egr nin kapalı olduğu...
    hayır egr rölanti devrinde çalışmaya başlar ve motor devri ve gaza basılmasına göre kademeli olarak açılır. yanmamış gazın silindirlere alınması tanımlaması doğru değildir. egr nin temel amacı yanmış gazın içeri verilerek daha düşük bir sıcaklıkta yanmanın sağlanması, böylece daha az atık gaz oluşumunu sağlamaktır.
    ya da şunu okudum, egzost manifoltundan çıkan yanmamış gaz 3. 4. silindire gönderilir.... hayır bu yanlıştır
    artık günümüzde neredeyse tüm dieseller commonrail + turbo + intercooler teknolojisinde olduğundan bu donanımdaki diesel teknolojiyi inceleyelim.
    egr nin temel amacı, silindir içerisinde yanma sıcaklığını düşürerek daha az zararlı gaz oluşmasını sağlamaktır.
    bu prensip yukarıda yazdığımız tip diesellerde aynı zamanda performans da sağlamaktadır.
    en önemli soruya gelelim: egr performans kaybımıdır? iptali ile performans artar mı? KESİNLİKLE HAYIR. günümüz teknolijisi diesel motoru yukarıda tarif ettik. bu sistemde egzost manifoltundan çıkan gaz turboya girmeden emme manifoltuna gönderilir. işte burası çok önemli. çünkü bu sistem turbo basıncında ciddi bir fayda sağlamaktadır. turbo daha az çalışarak daha yüksek verim verir. ben yaklaşık 20 değişik model diesel araçta egr iptali ve performans uygulamaları denedim. egr nin iptali kesinlikle performans sağlamaz. araç yazılımıyla ya da değişik yöntemlerle (saç conta ile gaz geçişini kapamak) egr iptal ettiğinizde turbo basıncı performansı daha zayıf olmaktadır. bu durumda araç karışım oranlarında hata yapabiliyor ama sorun olmuyor.
    niye egr iptal ediyoruz? çünkü araçlarda kurum hatta zift sorunu olmaktadır. arkadaşlar bu tamamen yakıt kalitesi ve bakım kalitesi ile alakalı. avrupada 500 bin km üzerinde araçlar gördüm. kesinlikle ne egr tıkanması ne kurum sorunu var. sorun yakıt kalitesi ve bakım kalitesi....
    bir kere şunu hemen vurgulamak isterim. bu tür diesel aracınızda içinde deterjan içeren ve üzerinde özellikle turbo diesel araçlar için yazan kaliteli yağ kullanmak gerekmektedir. üzerinde hiç bir ibare yazmayan 5/40 yağ ile aynı markanın üzerinde turbo diesel için yazan yağ fiyatlarını lütfen karşılaştırın.
    ama en önemlisi kaliteli mazot kullanmak. kurum tamamen mazottan kaynaklanmaktadır.
    aracınızda egr iptali ile uğraşmak ve masraf etmek yerine daha kaliteli yakıta yönelin ve bakımları ihmal etmeyin. şu anda ortalama araçlarda bakım 15 bin km de. biz her bakım arasında bir kerede hava filtresini değiştirmeyi tavsiye ediyoruz. hava filtresinin temiz olması direkt olarak turbonunzun ömrünü ve siyah duman sorunun temel kaynağıdır.
    peki egr iptal etsem ne olur, sorun olur mu? hayır. eğer doğru şekilde iptal ederseniz hiçbir sorun olmaz. iptal etmenin bir çok yöntemi var. burada anlatmaya gerek yok. egr iptali ile özellikle alt devirlerde tork kaybı olur. onun dışında maksimum hızda, hızlanmada yakıt tüketiminde hiçbir fark olmaz.
    bir yanlış algı da: motora kirli hava verilmesinin performans kaybı olacağı söylenmesidir. bu benzinli araçlarda doğru fakat diesellerde doğru değildir. diesel motorda gerçek bir ateşlemeli alevli bir yanma olmaz. dieselde sıkıştırılmış havaya basınçla mazot püskürtülür. silindir içindeki havanın içindeki okisijen miktarı direkt olarak yanmanın performansını etkilemez. fakat benzinli motorlarda durum farklı. sıkıştırılmış hava benzin karışımı buji kıvılcımı ile yakılır. burada yanmanın kalitesi için hava içerisindeki oksijen miktarı çok önemlidir. evet benzinli araçlarda egr bir miktar güç kaybına neden olur. fakat bu fark hissedilmeyecek kadar azdır.
    benim tavsiyem kaliteli mazot kullanın, bakımları ihmal etmeyin, gerçek turbo diesel motor yağı kullanın, hava filtrenizi mümkünde bakım arası bir kere değişin ya da en azında temizleyin. inanın egr ile diesel performansı kesinlikle daha iyi. çünkü şunu unutmayın aracın yazılım programı, egr den gelecek gaza göre dizayn edilmiştir. egr ciddi şekilde turbo basıncında fayda sağlamaktadır. unutmayın ki diesel aracımız turbo olmadan yani o sıkıştırma basıncı olmadan hiçbirşeydir.....
    aklınıza takılan her soru için yardımcı olabilirim..

    Alıntıları Göster
    egr valfi iyi birşey yanma olayına olumlu yansıyan iyi bişey olsaydı komple egzoz manifoldunu silindirlerin içine gaz basacak şekilde ayarlarlardı hala burda olumlu birşeydir diyerek insanları yanlış bilgilendirenler var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CyberKnight

    egr valfi iyi birşey yanma olayına olumlu yansıyan iyi bişey olsaydı komple egzoz manifoldunu silindirlerin içine gaz basacak şekilde ayarlarlardı hala burda olumlu birşeydir diyerek insanları yanlış bilgilendirenler var.

    Alıntıları Göster
    herkes teknik bilgisi ve tecrübesi kadardır.
    söylediğiniz şekilde egzost manifoltunun komple motora verilmesi gibi birşeyin mümkün olmadığı aşikardır.
    fakat bu mantık egr nin zararlı olduğunun bir ispatı olamayacak kadar da temelsizdir.

    ford araçtan bahsedilmiş. eğer araç focu ise, kullanılan 1.6 tdci motor aslına ford motoru değildir. psa nın geliştirdiği bu motor:
    ford peugeot citroen volvo da ortak kullanılmaktadır.
    egr iptali için fiş çekerseniz araç direkt olarak saniyeler için lamba yakar ve kendini korumalı moda alarak neredeyse yürümez hale gelir.
    egr içerisinde bir çeşit geri bildirim vardır. bu bildirim ile motor kontrol ünitesi egr açıklık oranını takip etmektedir. bu verideki bir kesiklik
    yada yanlış açıklık oranı geri bildirimi (tıkanması) direkt olarak lamba yakar.
    iptal etmek için, egr nin alt kütüğünü söküp, bloğa bağlandıpı yere en az 3 mm saç ile kapatılmalı. en uygun olan 4 mm alülinyum kullanmak.
    ben bir çok defa egr farkını test etmeleri için arkadaşlara şöyle denemeler yaptım: araç üzerindeki egr yi hiç ellemeden,
    motor yakının uygun bir yere başka bir egr bağlayıp, fişi ona takıyoruz. böylece motor kontrol ünitesi sistemde bağlı, doğru çalışan bir egr den
    sinyal alıyor ve herşey normal durumda çalışıyor. fişi bir motor üzerindekine takıyor bir deneme sürüşü yapıyor, sonra fişi değiştiriyoruz.
    sonuçta inanın egr ile performans ve kullanım çok daha iyi. inanmayan kuru kuru idda etmek yerine bu testi yapsın....
    psikolojik etkilenmeyi notralize etmek için, aracı kullanan kişi, fişin hangi egr de takılı olduğunu bilmemeli. biri fişi değiştirsin diğeri kullansın.
    bu arada bu fiş değişimi için kontak tamamen kapalı olmalı ve motor stop ettikten sonra yaklışık 30 sn beklenmeli. bu sürede egr 6-8 kere motor kontrol tarafından açılıp kapatılır.

    arkadaşlar olaya bir de şu açıdan bakın. egr nin temel amacı egzostan çıkan zararlı gazları azaltmaktır. performans arttırmak için
    dizayn edilmemiş olmasına rağmen, günümüz diesel teknolojisinde turbo basınç performansında olumlu etki ile fayda da sağlamaktadır.
    benzinli araçlarda ise egr bir miktar güç kaybı yapsa da çok da hissedilir seviyerlerde değil.

    peki şu sorulara bir bakalım:
    egr için neden üreticiler bu kadar arge yapıyor? neden bu kadar araç üzerine ilave sistemler koymaya çalışıyor?
    egr hiç olmadan motor yapamıyorlar mı sanıyorsunuz? kesinlikle hayır.
    peki bu adamların amacı ne? egr kötü ve motora zarar veriyor da neden araçlarına 150 bin km ye varan garantiler veriyorlar?
    egr yeni nesillere yeni kuşaklara daha temiz bir çevre bırakmak için şu an olabilecek en iyi çözüm. o yüzden sığ düşüncelerden çıkın.
    o kadar mühendislerin çalışmalarını yatırımları küçümseyerek, araya bir conta koyarak kendimizi bir şey sanmayalım. (pardon neyi icat ettik?)
    madem o kadar akıllıyız, hadi buyrun, daha az emisyon değerlerine sahip bir motor dizayn etsenize.....
    lütfen enerjinizi paranızı egr iptaline harcamak yerine, kaçak akaryakıt yerine kaliteli mazot kullanın. bakımları ihmal etmeyin.
    en kötüsü 50 bin km de bir kere egr sökülüp temizlense ne olur? dünyanın sonu mu? oysa bir çok kişi biliyorum ki, egr iptal edecem diye
    egr yi bozuyor sonra yenisini almak zorunda kalıyor. ford focus da egr valfinin yeni fiyatı yaklaşık bin tl nin üzerinde.....
    diğer yandan daha temiz bir çevreyi siz de hak etmiyor musunuz? o zaman egr leri kurcalamaktan vazgeçin....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ert2000

    herkes teknik bilgisi ve tecrübesi kadardır.
    söylediğiniz şekilde egzost manifoltunun komple motora verilmesi gibi birşeyin mümkün olmadığı aşikardır.
    fakat bu mantık egr nin zararlı olduğunun bir ispatı olamayacak kadar da temelsizdir.

    ford araçtan bahsedilmiş. eğer araç focu ise, kullanılan 1.6 tdci motor aslına ford motoru değildir. psa nın geliştirdiği bu motor:
    ford peugeot citroen volvo da ortak kullanılmaktadır.
    egr iptali için fiş çekerseniz araç direkt olarak saniyeler için lamba yakar ve kendini korumalı moda alarak neredeyse yürümez hale gelir.
    egr içerisinde bir çeşit geri bildirim vardır. bu bildirim ile motor kontrol ünitesi egr açıklık oranını takip etmektedir. bu verideki bir kesiklik
    yada yanlış açıklık oranı geri bildirimi (tıkanması) direkt olarak lamba yakar.
    iptal etmek için, egr nin alt kütüğünü söküp, bloğa bağlandıpı yere en az 3 mm saç ile kapatılmalı. en uygun olan 4 mm alülinyum kullanmak.
    ben bir çok defa egr farkını test etmeleri için arkadaşlara şöyle denemeler yaptım: araç üzerindeki egr yi hiç ellemeden,
    motor yakının uygun bir yere başka bir egr bağlayıp, fişi ona takıyoruz. böylece motor kontrol ünitesi sistemde bağlı, doğru çalışan bir egr den
    sinyal alıyor ve herşey normal durumda çalışıyor. fişi bir motor üzerindekine takıyor bir deneme sürüşü yapıyor, sonra fişi değiştiriyoruz.
    sonuçta inanın egr ile performans ve kullanım çok daha iyi. inanmayan kuru kuru idda etmek yerine bu testi yapsın....
    psikolojik etkilenmeyi notralize etmek için, aracı kullanan kişi, fişin hangi egr de takılı olduğunu bilmemeli. biri fişi değiştirsin diğeri kullansın.
    bu arada bu fiş değişimi için kontak tamamen kapalı olmalı ve motor stop ettikten sonra yaklışık 30 sn beklenmeli. bu sürede egr 6-8 kere motor kontrol tarafından açılıp kapatılır.

    arkadaşlar olaya bir de şu açıdan bakın. egr nin temel amacı egzostan çıkan zararlı gazları azaltmaktır. performans arttırmak için
    dizayn edilmemiş olmasına rağmen, günümüz diesel teknolojisinde turbo basınç performansında olumlu etki ile fayda da sağlamaktadır.
    benzinli araçlarda ise egr bir miktar güç kaybı yapsa da çok da hissedilir seviyerlerde değil.

    peki şu sorulara bir bakalım:
    egr için neden üreticiler bu kadar arge yapıyor? neden bu kadar araç üzerine ilave sistemler koymaya çalışıyor?
    egr hiç olmadan motor yapamıyorlar mı sanıyorsunuz? kesinlikle hayır.
    peki bu adamların amacı ne? egr kötü ve motora zarar veriyor da neden araçlarına 150 bin km ye varan garantiler veriyorlar?
    egr yeni nesillere yeni kuşaklara daha temiz bir çevre bırakmak için şu an olabilecek en iyi çözüm. o yüzden sığ düşüncelerden çıkın.
    o kadar mühendislerin çalışmalarını yatırımları küçümseyerek, araya bir conta koyarak kendimizi bir şey sanmayalım. (pardon neyi icat ettik?)
    madem o kadar akıllıyız, hadi buyrun, daha az emisyon değerlerine sahip bir motor dizayn etsenize.....
    lütfen enerjinizi paranızı egr iptaline harcamak yerine, kaçak akaryakıt yerine kaliteli mazot kullanın. bakımları ihmal etmeyin.
    en kötüsü 50 bin km de bir kere egr sökülüp temizlense ne olur? dünyanın sonu mu? oysa bir çok kişi biliyorum ki, egr iptal edecem diye
    egr yi bozuyor sonra yenisini almak zorunda kalıyor. ford focus da egr valfinin yeni fiyatı yaklaşık bin tl nin üzerinde.....
    diğer yandan daha temiz bir çevreyi siz de hak etmiyor musunuz? o zaman egr leri kurcalamaktan vazgeçin....

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar e60 520d aracım var chip yapıldı 177 hp den 218 hp ye yükseldi.Egr yazılımdan iptal edildi.egryi mekanik olarakta iptal ettirmelimiyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    arkadaşlar e60 520d aracım var chip yapıldı 177 hp den 218 hp ye yükseldi.Egr yazılımdan iptal edildi.egryi mekanik olarakta iptal ettirmelimiyim?

    Arkadaslar merhaba,bugun ustaya gittim egryi mekanik olarakta iptal ettirdim ve carbon clean yaptirdim.
    Usta aracin cekisten dusecegini soyledi,zaten dip gaz da egr devreden cikmiyormu? Neden performanstan dussun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hk@n

    Arkadaslar merhaba,bugun ustaya gittim egryi mekanik olarakta iptal ettirdim ve carbon clean yaptirdim.
    Usta aracin cekisten dusecegini soyledi,zaten dip gaz da egr devreden cikmiyormu? Neden performanstan dussun?



    Aynen öyle.Gaz pedalı potansiyometresi 3/4 ten itibaren ekü egr yi kapatıyor.Birçok araçta böyle.
    Daha önceleri uzun uzun yazdım egr iptalinin neler getirip neler götürdüğünü. Bu arada egr iptalinden sonra emme manifoldu basıncının düştüğü ile ilgili yazılar yazılmış.Egr tam zıttı basınç kaybı yaşatıyor.Motorun vakumunun belirli kısmı egrden atık gaz çekmeye gidiyor. Egr'nin emisyondaki katkısını tartışan yok. Tartışılan motora ne zararı var,çekişi arttırır mı vs vs... Yineliyorum önceki yorumlarımda fikirlerimi uzun uzun yazdım. Ülkemizdeki yakıt kalitesini göz önünde bulundurup bu şekilde düşünülmeli...
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.