Şimdi Ara

E5'TE SOL ŞERİT ANİDEN DURUYOR. AMA NEDEN?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Her gün E5'te Gebze - Kartal güzergahından işe gidip gelmekteyim. Bu yolda neredeyse her gün sol şeridin aniden durması yüzünden ölüm tehlikesiyle burun buruna geliyorum. Allah koruyor da gerçekten ucuz atlatıyoruz.

    Olay şöyle gerçekleşiyor; sol şerit 100-120 arası güzelce akıyor ve öndekiyle malum İstanbul şartları 2-3 araba kadar mesafe bırakarak takip ediyorum yoksa sağdan ya bir minibübüs ya da kamyon önüme dalıyor. Neyse, bu şekilde ilerlerken önümdeki araç nedenini anlayamadığım şekilde birden durabiliyor ve sağ şeritteki araçlar 70-80'le tabiri yerindeyse uçarak yanımızdan geçip devam ediyorlar. Bu esnada soldakilerden birisi şerit akmıyor diye burnunu sağa çıkarsa acı fren sesiyle beraber bir kaza atlatılıyor. Bu sıkışıklık yaklaşık 30sn kadar sürüyor ve sağdan onlarca araba geçtikten sonra sol şerit tekrar akmaya başlıyor.

    Bu olayı o kadar sık yaşıyorum ki artık tesadüfen solda birisi durdu gibi istisnai birşey olarak da düşünemiyorum. Nedenini anlayamadığım bu olay yüzünden birden freni köklemek zorunda kalıyorum ve dikiz aynasından arkadan gelenin nasıl zar zor fren yaptığını takip ediyorum. Her aracın fren kabiliyeti de aynı değil, bu yüzden bir kaç kez de arkamdaki araç duramayıp kendini sağa atarak zor kurtardı. Ama sağda araba olsaydı onu da yapamayacaktı. İşte böyle stresli biçimde kelle koltukta işe gidip geliyorum her gün. Bilen birisi şu sol şeridin aniden durmasını açıklayabilirse memnun olacağım.

     E5'TE SOL ŞERİT ANİDEN DURUYOR. AMA NEDEN?







  • Pendik'te eski Hyundai şimdiki bankaların karşısımı burası ?
  • Benim de basima geldi geçen ,Istanbul trafiğinde 3 4 gun ancak arac kullanmisligim var.
    Sok oldum , 110 ile akan yol bi anda zink diye durdu..
    Heran tetikte olmak ve takip mesafesini korumak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında sol şerit aniden duran bir araç yüzünden o hale gelmiyor.
    İstanbulda yaşamıyorum ama ben de yaşadığım şehirde çokça şahit olduğum için bu durumu şöyle açıklıyorum.
    Sol şeritte seyreden araçlar sizin de ifade ettiğininz sebepten dolayı takip mesafe kuralına uymuyorlar. işte bu arasında çok az mesafeyle belli bir hızda seyreden konvoyun arasında bir araç her ne sebepten olursa olsun frenaj yaptığında, her bir aracın fren tepki zamanları arasındaki farktan ötürü her sürücünün durması gereken mesafe ve frene basma şiddeti bir öndekine göre biraz daha fazla oluyor. Bu zincirleme reaksiyon bir noktada artık yeterli zaman ve mesafenin kalmamasından dolayı acı frenle ve dolayısıyla çarpışmayla sonuçlanıyor.
    Özetlersek her fren bir önündekinden daha şiddetli oluyor..
    Genellikle akan trafikteki sol şerit kazaları bu şekilde olur.
    Çözüm: takip mesafesine uymak ve her an konsantre vaziyette araç kullanmak..




  • Burası Istanbul. Burada marşa bastıgın andan itibaren tetikte olacaksın. Ama ani durmalara bende anlam veremiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun tek sebebi takip mesafesinin yetersiz olmasindandir.

    Bir abimiz yukarda guzelce aciklamis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kamyonları trafikten men et herşey çözülür

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunuzun cevabi asagida linkini verdigim simulasyonda aciklanmakta. Eger trafikte bir arac gereksiz yere yavaslarsa, zincirleme reaksiyona neden oluyor ve trafik belirli noktalarda duracak hale geliyor.

    Linkte once setup sonra go butonlarina basin.
    http://ccl.northwestern.edu/netlogo/models/run.cgi?TrafficBasic.730.430

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Her gün E5'te Gebze - Kartal güzergahından işe gidip gelmekteyim. Bu yolda neredeyse her gün sol şeridin aniden durması yüzünden ölüm tehlikesiyle burun buruna geliyorum. Allah koruyor da gerçekten ucuz atlatıyoruz.

    Olay şöyle gerçekleşiyor; sol şerit 100-120 arası güzelce akıyor ve öndekiyle malum İstanbul şartları 2-3 araba kadar mesafe bırakarak takip ediyorum yoksa sağdan ya bir minibübüs ya da kamyon önüme dalıyor. Neyse, bu şekilde ilerlerken önümdeki araç nedenini anlayamadığım şekilde birden durabiliyor ve sağ şeritteki araçlar 70-80'le tabiri yerindeyse uçarak yanımızdan geçip devam ediyorlar. Bu esnada soldakilerden birisi şerit akmıyor diye burnunu sağa çıkarsa acı fren sesiyle beraber bir kaza atlatılıyor. Bu sıkışıklık yaklaşık 30sn kadar sürüyor ve sağdan onlarca araba geçtikten sonra sol şerit tekrar akmaya başlıyor.

    Bu olayı o kadar sık yaşıyorum ki artık tesadüfen solda birisi durdu gibi istisnai birşey olarak da düşünemiyorum. Nedenini anlayamadığım bu olay yüzünden birden freni köklemek zorunda kalıyorum ve dikiz aynasından arkadan gelenin nasıl zar zor fren yaptığını takip ediyorum. Her aracın fren kabiliyeti de aynı değil, bu yüzden bir kaç kez de arkamdaki araç duramayıp kendini sağa atarak zor kurtardı. Ama sağda araba olsaydı onu da yapamayacaktı. İşte böyle stresli biçimde kelle koltukta işe gidip geliyorum her gün. Bilen birisi şu sol şeridin aniden durmasını açıklayabilirse memnun olacağım.

     E5'TE SOL ŞERİT ANİDEN DURUYOR. AMA NEDEN?


    100 ile gidiyorsanız aradaki mesafe 50 metre olması lazım
    Bunu sizde biliyorsunuz
    Adam zank diye durur kurtaramazsınız aracı
    Bir araç ortalama 5 metre uzunluğunda
    Arada 10 araba mesefesi kadar mesafe bırakman lazım
    Aradaki mesafen az oldugu için öndekilerin ani frenleri seni daha çok etkiler
    Şunu unutmayın arkadaki araçları tehlikeye atma hakkınız yok
    En sinir olduğum konuyu açmışsınız bunun için ayrıca teşekkur ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flowerhorn -- 26 Nisan 2014; 13:28:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ankarada, istanbul yolunda bu olay çok sık oluyor.ozellikle alt gecide girerken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde ayrımdan çıkmak isteyenler yavaşlayıp şerit değiştirmeye çalışıyor.

    Hangi mantıkla yapıyorlarsa bunu.

    2.köprüde orta şerit durduysa bilin ki kesin kaza vardır.

    İki şerit aynanda durup biri akıyorsa bilinki 5 dakika geçmeden o da durur çünkü akıllı bir toplumuz hemen herkes bir birinin önüne atlar ve bir kaza daha olur.

    EN güzeli S çizerek gidin anca kazalara gelmedne bu şekilde gidilir

    2.köprüde her sabah rahat 20-30 kaza oluyordur.Çünkü her gün ben geçerken en az 1-2 tane oluyor

    Akşam ise ufak araçlara tırlar çok güzel çarpıyor akşam o tip kazalardan da 20-30 tane rahat oluyordur.Hele sıkışık trafik olduğu günler 2-3 tane peş peşe görmek mümkün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Kamyonları trafikten men et herşey çözülür

    Kamyonlara ve kamyonculara bende karşıyım ama... Men etmekle olmaz, aç kalırız :)

    Bence istanbulda kamyonlar sadece gece 00-06 arasında seyehat etmeli.
  • e-5 uzunçayır kadıköy sapağı

    bu sapağın girişinden sonra otobüslerin yan yolu başlıyor tek şerit olduğu için bir minibüs illaki duruyor ve sapağın ağzı doluyor. dolan sapak ağzı trafiği solun bir yanındaki ikinci şeride kadar tıkıyor bazen. sonra zibidinin birisi bir kafa çıkarıyor sol şeride. güm. bu olay direk yaşanıyor.

    şimdi bir de tam o sapağa yeni açılan alışveriş merkezinin girişini koydular. aman yarabbi.

    takip mesafenizi iyi ayarlayın derim.
  • Istanbulda yasanirmi yahu. Allah kolaylik versin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hem E5 hem de E6 da en tehlikeli şerit sol şerittir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sebebi yazıyorum :)

    Zaten E-5 i kullanıyorsanız sürekli aynı şeritte gidemezsiniz.

    Mesela bostancı köprüsüne gelmeden en sağ şerit,çıkar çıkmaz hemen sol,kozyatağı carrefoura kadar orta şerit,sonrası Tuzcuoğlu köprüsüne kadar sol şerit,sağ tarafdaki tem bağlantıdan katılan araçları geçer geçmez sağ şerit (ne hikmet ise tem baglantıdan e-5 ekatılanlar sağ şerit boş oldugu halde sol şerite saldırıyorlar)

    Yeni sahra otobüs duraklarını geçer geçmez optimum önündeki bariyer ile ayrılmış yan yola girin.Çünkü e-5 bu noktada felç,bu yan yol medical parkın önüne kadar su gibi akar.


    Medical parkın önündeki otobüs duragını geçer geçmez hemen sol şerite katılın,göztepe köprüsünü geçip çeşme duragına gelmeden en sağ şerite yani 1. köprüye gider gibi yapın,uzunçayır metrobüs ayrımında son anda en sola katılıp araya sıkışın.

    Bu şekilde gebzeden hareme kadar yazabilirim .:)




  • Benzer stratejileri avrupa yakası için ben de yazabilirim.

    Genel olarak bir şerit biraz fazla hızlanınca herkes o şeride atlıyor, insanlar önlerine araba almamak için de yakın takip yapınca ani frenlemeler oluyor haliyle.
  • Aydınlatıcı cevaplarınız için teşekkürler.

    Şimdi mantığı oturttum, hakikaten domino etkisi gibi öndeki şerit değiştirmelerden kaynaklı anlık yavaşlamalar arkada daha büyük duraklamalara neden oluyor olmalı. Sadece hep de en sol şeritte olması biraz enteresan ama yapacak bir şey yok demek ki.
  • sol şerit, sollama şeritidir. ama ülkemizde böyle olmuyor.

    sol şeritte olmaması gereken araçlar orayı sürekli işgal ediyor.

    mesela o resimdeki kartal. senin ne işin var orada?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.