Şimdi Ara

E.C.A servis çalışanıyım arkadaşlar sorularınızı yanıtlayabilirim (80. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
1.883
Cevap
51
Favori
335.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gezgin42 kullanıcısına yanıt
    +9 ve - 9 olsada 3 dk dolmayınca devreye girmez 3 dk dolsada +9 - 9 olmayınca devreye girmez.
    Filitre/tesisat tıkalı. Olmazsa filitreyi hiç takma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gezgin42 kullanıcısına yanıt
    Filitre temiz olduğu halde aynı ise ya tesisatta sorun var yada filitre geçişi sıkıtılı. Tesisatı temizlendiyse Bu sorunu servis çözemez. Eğer sık devreye girme ayarlanırsa çok yakar ama kalorifer kapasite düşümü yapılabiliyorsa o başka. Reglaj ayarı yap. En yakın peteği tamamen kapat çeyrek tur aç, sonraki iki peteği çeyrekten biraz fazla aç(petek 1 metreden büyükse yarım olabilir) sonraki iki peteği yarım tur aç. Sorunun ortadan kalkar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gezgin42 kullanıcısına yanıt
    n egüzel işte uzun aralıklı aranılan modulasyon
  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt
    hocam tesisat temizliği çok kez yapıldı herhalde tesisat temizlenirken filtreyi de temizlemişlerdir diye umuyorum. hatta gelen iki üç usta ısrarla temizleyip sonuçta hiç pislik yokmuş deyip gitti. kaldi ki tesisat yeni sayılır çok kullanılmadı bile o yüzden pislik ve tıkalı olma ihtimali zordu. reglaj ayarını da deneyeyim madem ama zaten her petekte termostatik vana var ayrıca salon petekleri de kapalı. sadece en yakın olan mutfakta ısınabiliyoruz konforlu bir şekilde ki zaten ocak falan yanıyor o yüzden. kombi 3 dk bekleyip devreye girene kadar dönen su 35-40 lara kadar düştüğü için tekrar 70-80 e ısıtana kadar uğraşıyor ve bu yüzden daha çok yakıyor bence. ev tam anlamıyla asla ısınmıyor ve ısınmadığımız gibi fatura zaten baya kabarık geliyor. sirkulasyon da asla durmadığı için ve uzak odada ufo yaktığımız için elektrik de yüklü geliyor. havalar iyi olduğu halde kombi şu an 70 derecede çalışıyor ama mutfaktan koridora montla çıkacaz neredeyse. en azından çok yaktım ama hakkıyla ısındım diyebilmeyi istiyorum. son çare parametre ayarlarını düzeltmesini isteyeceğim servisten. bir de peteklerin alimünyum olması etkiliyor olabilir mi acaba? normal peteklere göre boyutuna daha az kapasiteli gibi bir durum olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gezgin42 -- 25 Şubat 2020; 2:36:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gezgin42 kullanıcısına yanıt
    sirkülasyon hemen her kombide kalorifer konumunda iken 7/24 çalışır. 70 dereceye çıkıyor ve peşinden 35-40 lara dönüyorsa kesinlikle suyun dönüşünde sıkıntı var yada 3 yollu kaçırıyor yada bypass açık kalmıştır. bu iş parametre ile düzelmez( biraz düzelir ama sık devreye girerse daha çok yakar ve kombi ömrü azalır ve mutfakta sürekli sesi rahatsız eder) önce sorunun kaynağının tespit edilmesi şart. gelen kombiciler anlaşılan işten anlamıyor. öncelikle şunu sorayım tesisatın eski tip tek hattan dağılmalı olanmı yoksa her peteğe giden mobil sistemmi.
    70e çıkıp peşinden 35-40 düşmesi demek peteklerin tamamen ısınmaması demek. yukarda bahsettiğim 3 arızanın olmadığını farzederek senin yapman gereken kesinlikle reglaj ayarıdır.
    reglajı yaparken peteklerin tek musluğunu (alt-üst farketmez, hatta termostatik vanalı olanında alttaki musluğu yapacaksın).
    1-en yakın peteğin tek musluğunu kapat çeyrek tur aç
    2-sonraki en yakın iki peteği tam kapat yarım ve çeyrek tur arası aç(petek büyükse yarım tur olabilir)
    3-sonraki iki peteği yarım tur aç
    4-banyo çok uzaksa yarım yakınsa çeyrek aç, en uzak tam açık olsun
    bu ayarları yaptıktan 10-15dk sonra petekleri kontrol et, uzak petekler ısınmamış ama tam ısınan petek varsa o peteğin musluğunu 10-20 derecelik açı kadar kapat(yarım tur ile çeyrek tur arası açmışsan çeyrek tura indir)
    not; tesisatta ters bağlantı varmı kontrol et (biri alttan diğeri üstten bağlantı ise)
    ters bağlantıyı kontrol etmek için giriş ve çıkış vanasına aynı anda dokun, kombi çalışınca üstten sıcak su girecek alttaki vana üstteki vanadan daha soğuk olacak. hepsi alttan bağlanmışsa ters bağlantı olmaz.
    tesisat temizlendi demen tesisatın veya filitreden kaynaklı kusuru gidermez. gerekirse filitreyi sök at bi zararı olmaz. özellikle plastik filitre yüksek ihtimal geçişsizdir, özellikle özay marka ise (ki üzerinde özay yazar sanki iyi bi markaymış gibi, 10 yıldır üretiyorlarsa 10 yıldır kusurlu ürettikleri malın kusurunu göremediler daha, yeri gelmişken yazayım dedim




  • hocam öncelikle cevabın için teşekkürler. reglaj ayarını dediğin gibi yaptım umarım işe yarar. ayrıca geçen hafta sırf denemek için tüm petekleri kapatıp sadece banyo ve iki uzak odayı açmıştım ama sonuç yine aynısıydı.
    sorularına gelince sistem evet mobil tip sanırım çünkü kombinin altında dolapta borular ayrı ayrı 7 tane çıkıyor dağıtıcı var. tüm malzemeler filtre vanalar dahil eca marka ve plastik değil. ters bağlantıyı da kontrol ettirdim yok dediler ki sizin dediğiniz gibi hepsi sol üstten girip sağ alttan çıkıyor. peteklere dokununca da üst sıcak alt soğuk. zaten kombi ve petekleri bağlatırken kendim vardım başında ve ustaları baya sık boğaz etmiştim aman ters düz falan olmasın diye. tesisat yeni denebilir 6 yıl oldu yapılalı ve toplam 3 kış anca kullanılmıştır.
    hocam sıcaklık hemen 40 lara düşmüyor. mesela ben 75 e ayarladım +9 yapıp 84 te duruyor fakat tekrar devreye girmek için 3 dk beklediği için o 3 dk dakika bekleme boyunca dönen su 40 a kadar düşmüş oluyor. tabi ki ev de büyük 180 m2 kadar son kat ve altımız yanmıyor. nerden bulduysak altımıza almanci oturmuş şansımıza. ne kadar yalıtımlı olsa da bu sebeplerden ötürü ısı kaçağı fazla oluyor sanırım. ve kombi 3dk bekleyip devreye girene kadar evi ısıtmaya gücü yetmiyor diye düşünüyorum. zaten bu sürede petekleri de kontrol ediyorum ve kombi ateşleme yaptığı zaman güzel petekler ısınıyor fakat durup da 3 dk beklediği zaman soğuyup gidiyor petekler. konya gibi bir yerde soğuk petekle koca ev ısınır mı ısınmaz tabi. ben buna yordum kullanım ve deneyimlerim sonucu. tabi umarım sizin dediğimiz arızalar da yoktur. ayrıca ben yokken geçen kış sonunda servis çağırmışlar yine filtre falan temizlemiş ve genleşme tankını değiştirmiş oldu bittiye getirip yüksek bir ücret talep etmiş. umarım işgüzarlık yapmamıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gezgin42 -- 25 Şubat 2020; 18:40:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gezgin42 kullanıcısına yanıt
    petekleri kapattığın halde ısınmayan petekler ısınmadıysa reglajda fayda vermez. petekler 3 dakikada 80li derecelerden 40lara düşmez(alimunyum olsa dahi), peteğin tamamı ısınmadığından dolayı kombideki derece hemen düşüyor. alt kat veya üst katın yanmamasından ziyade peteğinin tamamen ısınıp ısınmaması şu an ilk sorun. petek ısındığı halde ısınamıyorum desen o başka.
    eğer dediğin gibi bütün petekleri kapattığın halde uzaklar yine ısınmıyorsa termostatik vanalar takılı kalmış olabilir, termostatik vanalar uzun süre hareket etmez ve sabit kalırsa bazen kapalı konumda kilitleniyor(yaz boyunca ev sıcak olduğundan tam kapalı konuma kalır) veya kollektörden çıkış vermiyordur, ama en yüksek ihtimal t.vanaların kilitlenme ihtimali. ve birde kombide de bypass açık kalmışsa olur, onuda şöyle anlarsın. en sağdaki filitrenin olduğu boru ısınmadığı halde derecesine geliyorsa bypass kaçırıyordur. daha önce karşılaşmadım ama şöyle bi ihtimal daha var. bu kombi dicom denen bi sistemle alev boyunu ayarlıyor, eğer iyon çubuğu oksitlendiyse ve kombi az iyon algıladığı için gazı yükseltiyorsa bu da peteklerin ısınmamasına sebebdir. ama dicom tam böylemi algılıyor tam bilmiyorum, bilen arkadaşlar yazabilir. eğer böyle ise banyo suyunda bi kaynar bi soğuk akar tabiki.




  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt
    kombiyi bir süre gözlemledim. şu an 66 ya ayarlı. 75 olunca duruyor. 3 dk bekliyor ve dönen suyun sıcaklığı 38 oluyor. sonra yaklaşık 2 dk çalışıyor 75 olunca tekrar duruyor. 4-5 tur böyle gözlemledim dönen su 38 veya 39 genelde. termostatik vanaları kontrol ettim takılma gibi bir durum yok. peteklere su gelişi de var. yani peteklerin hepsi az çok ısınıyor. ama az ısınıyor işte ve haliyle ev de az ısınıyor. son odada ders çalışan çocuk olduğunu için ufo takviyeli şu anda. bu aralar havalar nispeten iyi dışarısı 10-15 derece ve 66 ya ayarlı idare ediyor. 70 80 lere ayarlasam aşırı konforlu olacak gibi. peki hava eksilere düştüğünde ne olacak sonuç hüsran. soğuk günlerde 80 dereceye maksimuma ayarlayıp ısınamadım geçen haftalarda. yani bu kombinin bu evi rahat rahat isitabilmesi için havaların günlük güneşlik olması lazim sanırım. bypass olayını bilmiyorum ama en sağdaki boru sıcak gibi. yani dönüş suyu 39 40 derece olduğunu hesap edersek ılık diyebiliriz. kullanma suyunda hiçbir problem yok hocam o muntazam çalışıyor. bu sefer de petek sayisi mi yetersiz acaba diye düşünmeye başladım. salonda 2 adet diğer odalarda 1 er tane ve koridorda antrede yok. gerçi bu kombi şu an 5 peteği doğru düzgün ısıtamıyor 10 tane olsa ne yapardı kim bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt
    Yok hocam dicom teknolojisi belirttiğin şekilde algılama yapmıyor.

    Elektronik ateşleme sistemine sahip cihaz ve gaz valfi max ile min değerleri standart sapmanın dışına çıkarsa cihaz 5 arızası verir ve ateşlemeyi keser.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gezgin42 kullanıcısına yanıt
    By pass, 3 yollu, termostatik vanalar, ve kollektör vanalarına bakılmalı, ev büyük olduğundan ve termostatik vanalar zaten devreye girmediğinden reglajda yapılmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gezgin42 kullanıcısına yanıt
    Bu tür bir durumda yetkili servisin yapması gereken çalışır durumda muadil bir cihaz takarak cihaz kaynaklı sorun olup olmadığını tespit etmektir.


    Hiç değilse sorunun cihaz kaynaklı olup olmama riski ortadan kalkar diğer durumlara yoğunlaşılır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba
    ECA proteus kombi. İST pendik.
    2012 den beri kullanıyorum. Mutfaktan cıkılan açık balkonda plastik dolap içinde duruyor
    Manometre 1,5 - 1,6 bar arasında, sürekli kontrol ediyorum.
    Son yıllarda sıcak su kullanımında sorun var.
    Sıcak su ayarı göstergenin ortasında.
    Sıcak su tazyiki diğer çeşmeye göre yavas. Duş alırken Sıcak musluğu sonuna kadar açıyoruz.
    Arada 3 -5 sn su yavastan soğuyor sonra tekrar sıcağa dönüyor
    TEM 2019 da Servis çağırdık. resimdeki parçayı değiştirdi. sıcak su tazyiki ve su sıcaklığı normale döndü
    ------------------------------------
    Ocak 2020 aynı sorun yeniden yaşandı ve tazyik düştü, su sıcaklığı yine arada düşüyor.
    Yine aynı servisi çağırdım ve 15 gün önce aynı parça bu defa garantiden değişti
    "Neden böyle "diye sordum, "Suların kirli olmasından " dedi.
    Beni kesmedi ama ustayla polemik yapacak değilim.
    Neyse, tazyik normale döndü ama su sıcaklığı yine arada soğuyor ve ilk açılışta su ısınsın diye ayar yaparken nerdeyse yarım kova su doluyor.
    --------------------------------------------------
    Aralık 2019 ayında kombi tamamen gitti.
    Baska servis çağırdım basınç sensörü arızalıymış değişti ve düzeldi.

    Demirdöküm kombi kullandım yıllarca hiç böyle sorunlar yaşamadım.
    Benim yerimde siz olsanız bu kombiye ne yapılır.
    Başka yapılacak bir şey var mıdır?
    Isıtma tamam da sıcak su performansı iyice düştü. Yıkanırken arada soğuyacak diye strese giriyorum resmen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiSKE -- 13 Mart 2020; 22:11:33 >




  • TiSKE kullanıcısına yanıt
    Merhaba öncelikle geçmiş olsun.

    Burada açıklama yaparım ama konu çok uzun ben yine de özet geçeceğim size:

    1 Proteus kombiler de sks yani sıcak su dalgalanması sorunu var (sizin sorununuz buna benziyor) bu sorun kronik elk kart ve gaz valfi arasında modülasyon sorunu olduğu için yaşanıyor ve ikisi aynı seri ile değiştiği zaman sorun ortadan kalkıyor.

    2 Resimdeki parça su akış türbini ve gelen soğuk su türbini harekete geçirip elk karta sıcak su talebi var çalış komutu veriyor ve cihaz devreye giriyor yanlız orijinal türbinde dk 10 lt su akışı ve 3 bar basınç limiti var su basıncı bu basıncın altına düşerse kombi devreye girmez tıkanıklık olursa da akış çok az miktarda olur ama devreye girer lakin su bir sıcak bir soğuk gelir biraz karışık anlattım ama umarım anlarsınız

    3 Bu kombi çok iyi bir şekilde revizyona girmeli görmeden afaki yorumlar yapacağım size;

    Eşanjörler temizlenmeli
    Cihaz peteklere su kaçırıyor mu diye kontrol edilmeli
    Bypass devresine bakılmalı (en önemlisi bu)
    Elk kart ve gaz valfi seri numaraları kontrol edilmeli

    Ben ya da başka bir usta bunlara baktıktan sonra yapılan masraf ve cihazın ömrü baz alındığı zaman değişim mi yoksa tamir mi karar verilmeli ben olsam bedel 500 TL geçerse değişime giderim dilerseniz de müsait bir günde gelip kontrol ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • ecaservisi kullanıcısına yanıt
    merhabalar hocam bendeki bosch 2300i de de sıcak su dalgalanması var ama hidrofor daki su koçu kaynaklı .Önceki kombi de de vardı hidrofor bozulmuştu o zaman olmuyor du.Yeni nesil koöbilerde bunu engelleyecek sistem var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt
    Maalesef kombiler de bunu engelleyecek her hangi bir sistem yok ben hidrafora volan ilave edilmesini ve daire girişlerine çekvalf takılmasını tavsiye ediyorum

    Mantıklı bir yere koyamasam da bir müşterimin kombisinin soğuk su giriş borusuna çekvalf ekleyerekte çözüm bulmuştum ama hala bunun mantığını çözemedim çünkü kağıt üstünde delta t ye baktığım zaman mantıklı gelmiyor ama çözülmüştü 🧐

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ecaservisi kullanıcısına yanıt
    yöneticiyken kaç kere bozuldu sonra yaptırmadım, daha doğrusu sadece su kesintisinde çalışacak kdar 2 bara ayarlatmıştım.Ben bıraktıktan sonra yönetici yaptırdı ama aptal aptal 7 bar civarına ayarlatmış.Kombi girişten biraz kısında epet farketti ama malum uzun vadede cihazlara zararı olur mu merak ediyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt
    Kaynama yapmadığı sürece sorun olmaz ama illa ki sorun var mı ölçmek istiyorsanız cihazınızın servis kılavuzunda lt/dk su akış miktarına bakıp suyu musluktan bir kaba akıtın ve kronometre ile ölçün eğer kılavuzdaki su akışının üstünü yakalıyorsanız sorun olmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ecaservisi kullanıcısına yanıt
    birde izninizle sizlere danışayım hatırlarsanız Bosch 2300i yi yeni aldığımı ve sorunlar yaşadığımdan bahsetmiştim.


    önce petek boyumu yazayım
    2 adeti tip 33 olmak üzere yaklaşık 7 metre

    1) kombi 1/8 modülasyona sahip ( min 3 kw) ancak alet kendini kıssa da kapanmadığı için ortamda aşırı sıcak ve gereksiz gaz sarfiyatı yaratıyor?)


    2) kapanmaması nedeni bana göre şalt diferansiyel -6 derece olarak ayarlanması.Servis menüsünden bu değeri -2 yaptım zira + lı dereceler yok.Anladığım bu değer brülör söndükten sonra tekrar yanma derece aralığı.Servis menüsünden brülörün kapanması için + lı derecelerin yer aldığını kısım yok.Servis kitapcığında da ilgili ayardan bahsedilmemiş.Ne yapsam set değeri 6 derece aşınca kapanıyor.Bu da kombi çalışırken 24 saatte belki 1 kere ye denk geliyor.

    Tüm yoğuşmalı premix kombiler böylemidir hiç kapanmazlar mı?


    3)Servise göre ben termostatik vana kullandığım için pompa kademesini frekans konvertörlü 3. kademe ye ayarlattığım için miş ama ben sabit 3. kademeye aldım değişen birşey olmadı .Bununla alakalı olabilir mi?


    4) Bosch tan tanıdığınız varsa danışabilir misiniz rica etsem ? Anladığım bu sorunu anlayabileceğim ve çözüm alabileceğim bir merci yok.Servis 2 sokak arkada çıktı samimi geldi çalışan çocuk .Tek geldi zaten numarasını falan aldım.Diyorum kombi kapanmıyor normal diyor.Şalt değerini 2 yaptım yine kapanmadı diyorum nerden ayarladın abi hangi değer anlamadım diyor.😁
    sonra anlatınca abi oralra girme yaw niye girsin eski haline getir diyor.😁

    çözüm önerinizi bekliyorum hocam.Minimum modülasyon değerini sanırsam 3 kw altına indiremediğimize göre brülör kapanma değerini düşürmem gerekiyor anladığım ?Hatta servis menüsünden brülör kilitlenme süresi de var varsayılı 10 dk da.Benim evin durumuna göre sönme aralığını +2 dereceya ayarlamam gerekiyor ki ancak 2 saatte 1 kere belki set değerini aşabilir.Ama fayda sağlar diye düşünüyorum.

    bu arada evim 2+1 önde salon mutfak güney cephe de.

    kombi saatte genelde 0.33 m3 kadar yakıyor.

    Geceleri test ettim gece hava sıcaklığı 5 derecelerdeyken 9 saatte 2.63 m3 yakmış bilmiyorum normal midir ancam gece içersi 24 dereceleri geçmişti.

    şimdiden teşekkürler hocam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecaservisi kullanıcısına yanıt
    bakarım hocam genelde 42 43 derede arasında kullanım suyu sıcaklığı.Kombi zaten kullanım suyunda xl 28 kw değerindeymiş.Dk da yanlış hatırlarmıyorsam 12 dk /lt idi.

    https://www.bosch-thermotechnology.com/tr/tr/ocs/residential/condens-2300i-w-854029-p/?gclid=Cj0KCQjw3qzzBRDnARIsAECmryr0aUGd4FtgiN9DEOanSWTCFZERinR0LWFVtWqeGXaTPWqhZ4fFeqwaAnFFEALw_wcB

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt
    Dürüst olmak gerekirse bir kaç gündür bu girdinize bakıyorum 😀 aklımda bir kaç işlem var ama biz telefonda konuşalım sizinle bana pm den numaranızı iletin ben sizi bir arkadaşım ile beraber arayacağım konuşalım konuyu çözüme kavuşturalım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.