Şimdi Ara

E-5 Hız Sınırı 70 e düştü Radar Para Bastı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
298
Cevap
1
Favori
40.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Mesajımı anlamamış bol keseden sallamışsın.

    O bindiğin araca 5. vitesi koyanların kafası senin kadar çalışmıyor zaten.


    ne o, yoksa 5. vites aracınıza, şehir içi, meskun mahalde (E5 şehir içi yoldur, 4 ya da 14 şerit genişliğinde olması durumu değiştirmez) 220 km hız yapın diye mi konulmuş? benim aracım 5. viteste minimum 50, maksimum 230 ile gidebilen bir araç, bu durumda benim hangi hız kullanmam gerekir? 230'u mu?


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Sen bu 70 hız sınırının eğer cidden insanların güvenliği için konulduğunu düşünüyorsan sana yapabilecek bişey yok arkadaşım, sen sağdan sağdan devam et öküzün biri gelip 70 km süratle arka tamponuna patlayınca anlarsın. Çünkü düz yolda düşük hızda sürücülerin dikkati daha fazla dağılır, kazalar ölümcül olmaz ama sık yaşanır.



    "yavaş gidince dikkat dağılıyor, bu nedenle hızlı gidelim, dikkatimiz yerinde olsun" mantığında olan birisiyle neyi tartışıyoruz ki burda? yani siz diyorsunuz ki, birileri arkamdan gelirken dikkati dağılırsa yavaşlamaz, üstüme çıkar. hıımm, ilginçççç... peki 70 km. ile 90 km. hız arasında önünüze çıkacak bir engel durumunda (her ne kadar E5'e yaya girmesi yasaksa da, meskun mahal olduğu için bu bir yaya da olabilir. yayaya çarpmanız durumunda da o yola yayanın girmemesi gerekliliği sizi kurtarmaz. yayaya çarpan, her durumda suçludur, bunu bir hukuçuyla acil olarak konuşun ve öğrenin derim) fren mesafeleriniz kaç metredir? onu da bir araştırın bir zahmet. ondan sonra gelip burda yüksek hız, düşük hızdan daha güvenlidir masalları anlatmayın. haaa, bunlara bakarken bir de dünya trafik kazalarında "dikkat dağılması" ile, "yüksek hız" kazalarının oranlarına da bakıverin...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Çünkü düz yolda düşük hızda sürücülerin dikkati daha fazla dağılır, kazalar ölümcül olmaz ama sık yaşanır.


    hele bu cümle, üzerinde 2 defa durulmasını gerektiren bir cümle. çok iyi yaaa, sizin için amaç, kazaları önlemek değil, olan kazanın ölümcül olup olmadığı anlaşılan. yani kaza olsun, problem değil, ama ölümcül olmasın. ayrıca düşük hızdaki kazaların ölümcül olmadığı ya da olmayacağı öngörünüzü hangi mistik güçlere bağlamak lazım acaba? bununla ilgili size bir yerlerden garanti mi verilmiş acep?


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Neden yurt dışında bazı ülkelerde şehirler arası yollarda hız sınırı yok sence? onlar kesin insan hayatını hiçe sayıyorlardır senin bakış açınla.

    bazı ülkelerde değil, sadece Almanya'da. o da otobanların bazılarında, otobanlarında hepsinde bile değil. o yollarınsa gerek inşaat, gerekse çevre güvenliği ve fiziki şartlarını da gidip görenler anlatsın bence, ben görmedim çünkü, yorum yapmak istemem. ama yurt dışında bazı ülkelerde değil, bunu net bir şekilde ortaya koyalım... kaldı ki, burada konumuz E5 gibi bir yol. almanya otobanları değil. elma ile armutu kıyaslamamak lazım... ya da elmaya bakarken armutu referans almamak lazım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Adam gibi yol yapılmazken bana kimse insan hayatını öneminden dolayı bu hız limiti konuyor demesin gülerim. Bu memlekette ekiplere ceza koçanları dağıtılıp akşam bunların hepsi bitecek deniliyor haberin varmı senin?


    bu da senelerdir dönen sağlam bir şehir efsanesidir. bu memlekette hangi ekiplere ceza koçanları dağıtılıp akşam bunların hepsi bitecek deniliyor, haberim yok, hiç duymadım, görmedim, şahit olmadım. siz gösterin bize bakalım. kaç tane polise bu ceza koçanları verilip, akşama kadar ödevinizi yapın, bunlar bitmeden büroya dönmeyin bile deniliyor. siz hangi çağda kalmışsınız acaba? fotoğraflı ispatı olmadan bu ülkede park cezası bile kesilmeyeceğinden haberiniz bile yok. duymuşsunuz bir şehir efsanesi, "kulaktan kulağa" oyunu oynuyorsunuz.

    "adam gibi yol yapılmazken, insan hayatından bahsetmeyin" derken, sanırım "önce yolları adam gibi yapsınlar sonra ceza kessinler. yollar adam gibi değilse ben de hız yaparım, onlar da ceza kesmesin" demek istemişsiniz. öyle bir anlam çıkıyor da... yani insan güvenliğini siz sıralamaya bağlamışsınız. oldu olacak, şu "yapılacak işler"le ilgili bir sıralama listesi verin de ona göre halletsinler işleri.

    1) önce yollar adam gibi olacak
    2) arabaların hepsi modern hale getirilecek
    .
    .
    .
    3658) köy yollarına bile sinyalizasyon konulacak
    3659) artık trafik cezası kesilebilir.
    gülsem mi, ağlasam mı bilmiyorum.

    hele hele, yolların adam gibi olmadığını bizzat kendi ağzınızla söyleyip, sonra o adam gibi olmayan yollarda yüksek hızın düşük hızdan daha güvenli olduğunu iddia etmek tezatlığına yapacak yorum bulamıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Şükür radardan hiç ceza yemedim bu güne kadar, aracımı nerede hangi hız limitinde kullanacağımı bilirim. Ama bu hız limiti uygulamalarından sonra elbet bir yerde bu cezaya yakalanacağız, çünkü 70 km/s düşük bir hız, eminim sende yakalanacaksın ;) ideal olanı 90 km/s dir, senin bahsettiğin gibi 150 değil.


    valla, 70'le giderseniz yemezsiniz. haaa, birde aracınızı hangi hız limitnde kullanacağınız sizin bileceğiniz bir iş değil, kuralların bileceği bir iş. ben 70 km. hız limiti geldikten sonra hiç hız cezası yemedim (hoş 18 yılı aşkın sürücülük hayatımda yediğim hız cezası toplamı da 2'dir). bulunduğum yolun hız sınırına uyduğum sürece de yemeyeceğime göre sorun yok. ben sınırlara uyuyorum sonuçta...

    haaa bir de, ideal olan hız size göre tespit edilmiyor, farkındasınızdır. dolayısıyla E5'te ideal hız 90 değil, yasal hız olan 70'dir. kabul edin bunu artık. 90 olması için bir neden yok. ilk mesajlarımda da yazdım, aslında orası şehir içi, meskun mahal olan bir yol. 70 bile olmaması, yasal olarak 50 olması gerekir. yine lütfetmişler 70 yaparak...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Ayrıca aracın yüksek vites düşük devir bandında daha az yakıt tüketeceğini inanan birisinin bana sürücülük dersi veremeyeceğini sana garanti ederim


    bu kısmına ise hiç değinmeyeceğim, otomobil teknolojisiyle biraz daha haşır neşir olun anlarsınız. yazdığımı, benim yazdığım şekliyle değil, kendi anlamak istediğiniz şekliyle, aklınızca beni "bilmeyen" durumuna düşürecek şekliyle anlamışsınız. daha doğrusu, aslında ne demek istediğimi gayet iyi anlamışsınız da çarpıtmaya çalışmışsınız.

    daha açık haliyle yine yazayım, düz yolda mevcut hızınızı koruyacağınız ortalama devir bandınız bir üst vitese geçerseniz, tork bandını altına düşmez. uygun yol ve yük şartlarında tork bandının alt sınırlarında gezinmek daha az yakıt harcatır. bunun da, "her zaman değil, ara sıra yapılmalı" gibi kıstasları ve teknik açıklamaları da var da burası yeri değil. diğer konulardaki verdiğim teknik bilgiler içinde onları da bulabilirsiniz. iyi takip ederseniz, ileride en az benim kadar iyi bir sürücü olabileceğinize inanıyorum...



    Tahmin ettiğim gibi, cümlenin içinden istediğin gibi istediğin anlamı çıkartıp laf salatası yapmışsın, şaşırmadım yani. Benim mesajlarımı bir daha oku anlatmak istediğimi iyice anla

    Burdaki her paragrafına verecek bir sürü cevabım var ama buraya tek tek yazacak ve konuyu seninle tartışıp harcayacak vaktim yok emin ol. Zaten konuları amacının dışına çıkartıp sidik yarışına çevirenler yüzünden forumlar bu halde. Sen hangi memlekette yaşıyorsun bilmiyorum ama bu memlekette yapılan her uygulamanın insanların menfaati düşünülerek yapılmadığını biliyorsundur sanırım.

    70 km/h hız limiti konusunda yine söylüyorum, sen kendini güvende hisset, büyüklerimiz yöneticilerimiz seni senden daha iyi düşünüyorlar zannet. Uygulamada hiç öyle olmayacak, ve e5 te bir kere dahi 70 km/h süratin üzerine çıkarsan bu paragrafımı hatırla. Şimdilik sana ayırabileceğim vaktim bu kadar.

    Şimdi benim daha çok çalışıp senin gibi iyi bir sürücü olmam lazım

    Alıntıları Göster
    Konuda 50 km gibi hız sınırı bile olabilir gibi bir kelime geçmiş ki bu birim zamanda yoldan ne kadar az aracın geçeceği anlamına geliyorki bu da trafiğin durma noktasına gelmesi olur.

    Bu arada bu sınır otomobilden çok daha uzun fren mesafesi olan metrobüs hattındaki araçlar içinde otomobillere oranla ne kadar düşürülerek uygulanırsa 70km de amenna derip vicdanen kabul ederim ancak kimi yerlerde 85-90km ye kadar varan hızları pervasızca yapan araçlar otomobilden kat be kat güvensiz olarak yapıyorlar bu sürati,ilaveten güvenlimizi bu kadar!!!!!!!!!!!!!! düşünen mülki amirler ve konunu sorumlularından bunu açıklamasını konu sadece güvenlikse herkes adına cevabını bekliyorum.

    Yok başka bir amaçları varsada bunu vergilerimi yoksa başka nasıl insanlarımızı kaz gibi yolacakları yöntemi böyle dolambaçlı yollardan değilde mertçe ortaya koysunlar.

    Gerçekten 70km sınırı bezdirici bir baraj oldu benim için.Bu limite uyarken kendimi nehirde suyun arkasından aktığı kaya gibi hissettim.Sağımdan solumdan vızır vızır araçlar su gibi geçiyordu.Devamlı 70 i geçtimmi geçmedimmi diye bakmak ise tüm yola olan konsantrasyonu dağıtıyor.Gece geç saatlerde bu limite uymak nasıl olacak o da ayrı bir muamma.

    Üzüm yesinler bağcı dövmekle bir yere varılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Konuda 50 km gibi hız sınırı bile olabilir gibi bir kelime geçmiş ki bu birim zamanda yoldan ne kadar az aracın geçeceği anlamına geliyorki bu da trafiğin durma noktasına gelmesi olur.

    Bu arada bu sınır otomobilden çok daha uzun fren mesafesi olan metrobüs hattındaki araçlar içinde otomobillere oranla ne kadar düşürülerek uygulanırsa 70km de amenna derip vicdanen kabul ederim ancak kimi yerlerde 85-90km ye kadar varan hızları pervasızca yapan araçlar otomobilden kat be kat güvensiz olarak yapıyorlar bu sürati,ilaveten güvenlimizi bu kadar!!!!!!!!!!!!!! düşünen mülki amirler ve konunu sorumlularından bunu açıklamasını konu sadece güvenlikse herkes adına cevabını bekliyorum.

    Yok başka bir amaçları varsada bunu vergilerimi yoksa başka nasıl insanlarımızı kaz gibi yolacakları yöntemi böyle dolambaçlı yollardan değilde mertçe ortaya koysunlar.

    Gerçekten 70km sınırı bezdirici bir baraj oldu benim için.Bu limite uyarken kendimi nehirde suyun arkasından aktığı kaya gibi hissettim.Sağımdan solumdan vızır vızır araçlar su gibi geçiyordu.Devamlı 70 i geçtimmi geçmedimmi diye bakmak ise tüm yola olan konsantrasyonu dağıtıyor.Gece geç saatlerde bu limite uymak nasıl olacak o da ayrı bir muamma.

    Üzüm yesinler bağcı dövmekle bir yere varılmaz.

    Alıntıları Göster
    Valla umarım bahsettikleri gibi üstgeçitlerde;köprülerde kamera yoktur.1-2 gün sallamadım bu hususu;ama son 1 haftadır 70-75 km/h gidip geliyorum karşıya geçerken..Az önce Tophane'den geldim ve yine hep 72-73 km/h ortalama ile gittim geldim.Gecenin 2'sinde bomboş yolda öyle gitmek sıkıcıydı ama ceza yememek için de yapacak birşey yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tahmin ettiğim gibi, cümlenin içinden istediğin gibi istediğin anlamı çıkartıp laf salatası yapmışsın, şaşırmadım yani. Benim mesajlarımı bir daha oku anlatmak istediğimi iyice anla

    Burdaki her paragrafına verecek bir sürü cevabım var ama buraya tek tek yazacak ve konuyu seninle tartışıp harcayacak vaktim yok emin ol. Zaten konuları amacının dışına çıkartıp sidik yarışına çevirenler yüzünden forumlar bu halde. Sen hangi memlekette yaşıyorsun bilmiyorum ama bu memlekette yapılan her uygulamanın insanların menfaati düşünülerek yapılmadığını biliyorsundur sanırım.

    70 km/h hız limiti konusunda yine söylüyorum, sen kendini güvende hisset, büyüklerimiz yöneticilerimiz seni senden daha iyi düşünüyorlar zannet. Uygulamada hiç öyle olmayacak, ve e5 te bir kere dahi 70 km/h süratin üzerine çıkarsan bu paragrafımı hatırla. Şimdilik sana ayırabileceğim vaktim bu kadar.

    Şimdi benim daha çok çalışıp senin gibi iyi bir sürücü olmam lazım



    sana bu satırları kuzey kutbundan yazıyorum. burda genelde uygulamalar insanların menfaatleri için yapıldığından sizin memlekette de öyle oluyordur zannıyla yazmıştım.

    aşağıda E5 diye bahsedilen bir yerde sürekli meydana gelen "aşırı hız" nedenli kazalardan bahsetmiş ama sanırım bu E5, konumuza mevzu bahis olan E5 olmasa gerek. başka bir yerden bahsediyor olmalılar. yine de konuya asıverdim linkleri...

    http://www.moralhaber.net/turkiye/istanbul-e-5-inanilmaz-kaza/
    http://www.netteyim.net/haber/Guncel/e-5_bir_gecede_iki_kaza-haberi-181497.html
    http://baybul.com/genel-konular/198303-e-5te-kaza-sonrasi-trafik-polislerinin-cekicilerin-ve-ambulansin-rekor-hizi.html
    http://www.samanyoluhaber.com/h_412015_e-5-de-feci-kaza---foto.html
    http://www.aydinses.com/yerel-haberler/e-5deki-kaza-trafigi-felc-etti.htm

    haaa, bir konuda da haksızlık etmişim size, o konuda da özür borçluyum sanırım. "düşük hızlı kazalarda ölüm oranının düşük olacağı" söyleminize muhalefet etmiştim, ama yanlış yapmışım. bu kazalar aşırı hız nedeniyle olmasına rağmen ölüm olmamış, aşırı hızda kimse ölmüyorsa, düşük hızda da ölmez herhalde, bu konuda haklı çıktınız, tebrik ederim. gerçi iş gücü kaybı, maddi kayıplar vs. var işin içinde ama olsun, biz türk milleti olarak çalışır, kayıpları yerine koyarız. canımız sağolsun yeterki... bu aşırı hızdan kaynaklı kazalar nedeniyle E5 kaza sonrası hatrı sayılır sürelerde tarafiğe de kapanıyor, ilk yardım çalışmaları, hasar temizliği vs. gibi nedenlerle, bu nedenle de yoluna gitmesi gerekenler oldukça zaman kaybediyorlar yollarda ama olsun, ne de olsa hasar kaldırıldıktan sonra Allah ne verdiyse basmaya devam edip, kaybedilen zamanı da geri kazandıkları için bu da bir sıkıntı teşkil etmez sanırım.

    kalın sağlıcakla. iyi sürücü olma çalışmalarınızda da başarılar dilerim. aman dikkat edin yalnız, bir başka konuda sizinle ilgili bir haberi de forum konuları arasına linklemek istemeyiz Allah korusun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tahmin ettiğim gibi, cümlenin içinden istediğin gibi istediğin anlamı çıkartıp laf salatası yapmışsın, şaşırmadım yani. Benim mesajlarımı bir daha oku anlatmak istediğimi iyice anla

    Burdaki her paragrafına verecek bir sürü cevabım var ama buraya tek tek yazacak ve konuyu seninle tartışıp harcayacak vaktim yok emin ol. Zaten konuları amacının dışına çıkartıp sidik yarışına çevirenler yüzünden forumlar bu halde. Sen hangi memlekette yaşıyorsun bilmiyorum ama bu memlekette yapılan her uygulamanın insanların menfaati düşünülerek yapılmadığını biliyorsundur sanırım.

    70 km/h hız limiti konusunda yine söylüyorum, sen kendini güvende hisset, büyüklerimiz yöneticilerimiz seni senden daha iyi düşünüyorlar zannet. Uygulamada hiç öyle olmayacak, ve e5 te bir kere dahi 70 km/h süratin üzerine çıkarsan bu paragrafımı hatırla. Şimdilik sana ayırabileceğim vaktim bu kadar.

    Şimdi benim daha çok çalışıp senin gibi iyi bir sürücü olmam lazım



    sana bu satırları kuzey kutbundan yazıyorum. burda genelde uygulamalar insanların menfaatleri için yapıldığından sizin memlekette de öyle oluyordur zannıyla yazmıştım.

    aşağıda E5 diye bahsedilen bir yerde sürekli meydana gelen "aşırı hız" nedenli kazalardan bahsetmiş ama sanırım bu E5, konumuza mevzu bahis olan E5 olmasa gerek. başka bir yerden bahsediyor olmalılar. yine de konuya asıverdim linkleri...

    http://www.moralhaber.net/turkiye/istanbul-e-5-inanilmaz-kaza/
    http://www.netteyim.net/haber/Guncel/e-5_bir_gecede_iki_kaza-haberi-181497.html
    http://baybul.com/genel-konular/198303-e-5te-kaza-sonrasi-trafik-polislerinin-cekicilerin-ve-ambulansin-rekor-hizi.html
    http://www.samanyoluhaber.com/h_412015_e-5-de-feci-kaza---foto.html
    http://www.aydinses.com/yerel-haberler/e-5deki-kaza-trafigi-felc-etti.htm

    haaa, bir konuda da haksızlık etmişim size, o konuda da özür borçluyum sanırım. "düşük hızlı kazalarda ölüm oranının düşük olacağı" söyleminize muhalefet etmiştim, ama yanlış yapmışım. bu kazalar aşırı hız nedeniyle olmasına rağmen ölüm olmamış, aşırı hızda kimse ölmüyorsa, düşük hızda da ölmez herhalde, bu konuda haklı çıktınız, tebrik ederim. gerçi iş gücü kaybı, maddi kayıplar vs. var işin içinde ama olsun, biz türk milleti olarak çalışır, kayıpları yerine koyarız. canımız sağolsun yeterki... bu aşırı hızdan kaynaklı kazalar nedeniyle E5 kaza sonrası hatrı sayılır sürelerde tarafiğe de kapanıyor, ilk yardım çalışmaları, hasar temizliği vs. gibi nedenlerle, bu nedenle de yoluna gitmesi gerekenler oldukça zaman kaybediyorlar yollarda ama olsun, ne de olsa hasar kaldırıldıktan sonra Allah ne verdiyse basmaya devam edip, kaybedilen zamanı da geri kazandıkları için bu da bir sıkıntı teşkil etmez sanırım.

    kalın sağlıcakla. iyi sürücü olma çalışmalarınızda da başarılar dilerim. aman dikkat edin yalnız, bir başka konuda sizinle ilgili bir haberi de forum konuları arasına linklemek istemeyiz Allah korusun...

    Alıntıları Göster
    ameleye bile ehliyet verirsen böyle olur.

    arabayı yerinden kaldırmadan 2 ders geçip ehliyet alınan bir ülkede istediğin kadar hız limiti ve radar uygulaması yap hiç bi işe yaramaz!

    Hızlı gitmeyle ölünmez yada kaza yapılmaz. Ayda 500 tl krediyle araba satılırsa, araba alana ehliyet bedava olursa böyle rezil bir ülke oluruz. bunlar yine iyi günlerimiz daha kötülerini yaşayacağız. Yazık ki ne benim çocuğum nede çocuğumun çocuğu bu ülkede bişeylerin düzeldiğini göremeyecek. 50 sene öncede böyleydi, 50 sene sonra da böyle olacak!

    Özellikle bayanların araba kullanmalarına karşıyım. Panik anında direksiyonu bırakmaları zaten ayrı bir olay

    Eğer bayanlar araba kullanacaksa, sıkı bir direksiyon eğitiminden geçmeli ve uygulamalı sınava tabi tutulmalı!
    Evet Bayanlar az kaza yapar çünkü etrafındakilere yaptırırlar!!

    Sonuç olarak bu radarlar hem para kazanmak hemde kazandırmak amacıyla konuldu. Eğer gerçekten trafik terörü bitirilmek istense, ehliyeti olan herkez direksiyon başına sınava çağırılır ve bu milletin ne rezilce araba kullandığı ortaya çıkardı.

    boş işler bunlar, artık karnımız tok bu oyunlara. Böyle yapacaklarına deselerdi ki, herkez milleti ve devleti için allah rızası için ziraat bankasına 100 tl yatırsın, bakın o zman herkez isteyerek verirdi. Böyle rezil iş yapacaklarına, 100 tl toplasalar daha karlı değil miydi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Valla umarım bahsettikleri gibi üstgeçitlerde;köprülerde kamera yoktur.1-2 gün sallamadım bu hususu;ama son 1 haftadır 70-75 km/h gidip geliyorum karşıya geçerken..Az önce Tophane'den geldim ve yine hep 72-73 km/h ortalama ile gittim geldim.Gecenin 2'sinde bomboş yolda öyle gitmek sıkıcıydı ama ceza yememek için de yapacak birşey yok..



    bu hız sınırı tamamen saçmalık

    yahu gecenin yarısı yanımdan 2 tane otobus sellektor yaparak geçiyor ben 70 ile gidiyorum onlar 120 130 arası yanımdan geçiyor ve ben orta şeritteyim biri soldan biri sag seritten bunlara ceza kesilmiyormu

    tabi adamlar uyanık edsnin kameranın oldugu yerde yavaslıyorlar eds olmayan yerde basıyorlar 1.kopru anadolu yakası yonunde pendik harem yolu uzerindeki leri saymıyorum bile tırlar otobusler limitte kullanıyor

    70km hız sınırı sadece topkapı mecidiyekoy yenibosna avcılar arasındaki e5 de mi geçerli o1 e6 gibi yollarda hız sınırı eskisi gibi 110km mi

    ??





    ve kaynak gosterirmisiniz trafik gov org dan ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Ben birşeyi merak ediyorum. Arabamı 1 şubatta sattım. Arabayı satarken benim çok önceden adıma yediğim ve katlanan bir ceza vardı, yanlızca o ödendi; başka bir ceza yoktu. Plakaya kesilen cezalar hemen işleme geçiyor mu yoksa GİB'teki kayıtlarda yerini alması 1 ayı geçiyor mu? Mesela Ocak ayında ceza yedim diyelim, arabayı Şubat 1'de verdim. Bana yarın bir gün ceza gelse ödemekle yükümlü müyüm? Ödemesem ne olur?

    Alıntıları Göster
    ne yapacaklarını şaşırdılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Valla umarım bahsettikleri gibi üstgeçitlerde;köprülerde kamera yoktur.1-2 gün sallamadım bu hususu;ama son 1 haftadır 70-75 km/h gidip geliyorum karşıya geçerken..Az önce Tophane'den geldim ve yine hep 72-73 km/h ortalama ile gittim geldim.Gecenin 2'sinde bomboş yolda öyle gitmek sıkıcıydı ama ceza yememek için de yapacak birşey yok..



    bu hız sınırı tamamen saçmalık

    yahu gecenin yarısı yanımdan 2 tane otobus sellektor yaparak geçiyor ben 70 ile gidiyorum onlar 120 130 arası yanımdan geçiyor ve ben orta şeritteyim biri soldan biri sag seritten bunlara ceza kesilmiyormu

    tabi adamlar uyanık edsnin kameranın oldugu yerde yavaslıyorlar eds olmayan yerde basıyorlar 1.kopru anadolu yakası yonunde pendik harem yolu uzerindeki leri saymıyorum bile tırlar otobusler limitte kullanıyor

    70km hız sınırı sadece topkapı mecidiyekoy yenibosna avcılar arasındaki e5 de mi geçerli o1 e6 gibi yollarda hız sınırı eskisi gibi 110km mi

    ??





    ve kaynak gosterirmisiniz trafik gov org dan ?

    Alıntıları Göster
    Otomobil (M1), (M1G),



    50



    90



    110



    120



    şimdi hangisi 70 e dusuruldu 90 olan mı 70 km oldu _




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Bu mesaj silindi.
    E-5'te yol boş olduğu zaman CC'yi 80'e sabitleyip sakin sakin gitmeyi severim zaten.Ama yeri gelip 110-120 gittiğim de olmuştur.
    70 limiti saçmalıktan öteye geçmez bence.Tamam anladık çok kaza oluyor da o kazaları yapanlar zaten 90 sınırını da takmıyordu ki 70'i taksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanaka9


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanaka9

    Böyle saçma sapan işlerle uğraşmaya devam etsinler sandıkta görüşürüz


    ne bu şimdi, bu mesleyi bile siyasete çekme gayretleri?

    sandıkta oyunuzu kime verirseniz verin, dünyanın bir çok ülkesinde olduğu gibi türkiye'de de şehir içi hız limiti aslında 50 km'dir. ve bu kural, yeni değil, nerdeyse otomobil tarihi kadar eski bir kural.

    yani herhangi bir polisin mahalle arasında 70 ile giderseniz bile ceza yazma hakkı var. eskiden de vardı, şimdi de var, bundan sonra da var olacak. uygulanmaması durumu değiştirmez. E5 tarzı yollarda da yol şartlarına bakıp 70 yapmışlar sınırı, ne var bunda siyasi amaç arayacak? ne olmasını bekliyordunuz yani? şehirlerarası hız limiti bile 90, otoyol hız limiti 120 iken şehrin göbeğinden geçen yolda hız limitini 120 mi yapacaklardı, ya da sınırsız mı olacaktı?

    neyse, siz yine de sandıkta dikkat edin, gönlünüze neresi hoş gelirse oraya basın mühürü, ama burda saçmalamayın hiç olmazsa... herkes nereye basacağını biliyor, sizin uyarıları ya da tavsiyelerinize, en azından bu forumda ihtiyacımız yok çok şükür...

    E5 te 90 km olan hız sınırı 70 km.ye çekilmiş bende bir sürücü olarak buna tepki gösteriyorum.
    Trafik resmen devletin gelir kaynağı olmuş durumda
    Bu radarların neden konduğunu bilmiyorsanız öğrenin.
    Saçmalama konusuna gelince bir kaç mesajıma göz gezdirirsen kimin saçmaladığını anlarsın.


    E5'te hız sınırının 90 olmasının bana sebebini söyleyin. orası şehirlerarası yol mu? etrafında meskun mahal yok mu? trafiğin devletin gelir kaynağı olmasından rahatsız oluyorsanız, 70'le gidin, kırmızıda geçmeyin, hatalı sollama yapmayın, diğer tüm kurallara uyun, böylece devlete gelir kaynağı olmaktan kurtulun. bu özgürlüğünüzü kısıtlayan mı var?

    radarlar niye konmuş peki? ben sebebini bilmeyecek kadar cahilim, anlatıverin de bilelim, niye kondu radarlar? dünyanın diğer medeni ülkelerinde de radarlar niye konulur?

    radarlar konmadan önce her şey yolundaydı, kimse hız yapmıyordu, makas atmıyordu, kırmızıda geçmiyordu, alkollü araç kullanmıyordu, emniyet şeridini işgal etmiyordu, devlet size, "bakın, hız sınırını koydum, vatandaşım olarak size güvenim sonsuz, hız yapmayacağınızı, kırmızıda geçmeyeceğinizi, alkollü araç kullanmayacağınızı, hele hele istanbul gibi medeni bir şehirde emniyet şeridini asla işgal etmeyeceğinizi ve amacına uygun kullanacağınızı biliyorum, o nedenle denetleme yapmıyorum" demişti ve herkes buna uyuyordu. devlet denetleme yapmıyor diye, bu iyi niyeti kimse suistimal etmiyordu, her şey tıkırındaydı. ama devlet şimdi durduk yere bir sürü masrafa girdi, tuttu her yere radar koydu. sahi niye yaptı bunu? hadi bize anlatın da öğrenelim, bilmiyoruz ve mantığını da bir türlü anlayamıyoruz o radarların oralara konmasının...
    Adı üstünde E5 karayolu.Anadolu otoyolu yapılmadan önce avrupa yakasından ve anadolu yakasından memleketimin güzide ve bir o kadar güzel şehirlerine giden tek yoldu E5 karayolu.Buda demek oluyorki halen daha şehirler arası yoldur E5.Orda ışık yok,etrafında meskun mahal olmasına rağmen bariyerlerle çevrilmiş biçimde bir yol.Bu akşam patrondan gelen e-maile riayet ederek 70 km hızla gitmeyi denedim ve emin olun yanımdan kamyon tır otobüs uçarcasına geçti.(E5 karayolu Pendik-Gebze yönünde hızla alakalı herhangi bir tabela kendimi bildim bileli görmedim,hatta 90km tabelası bile yok).Radar tabelasını takılırken gördüm ve çok şaşırdım.(geçtiğimiz perşembe günü takıldı.Tersane köprüsünü geçdikten sonra Neo Marin alışveriş merkezinin karşısında)Ne olursa olsun yinede bizim sürücüler hakediyor.Hergün E5 den Gebze Organize Sanayisine gidiyorum yollarda millet birbirini yiyor(bende dahil olmak üzere)Zaten trafiğin yoğun olduğu saatlerde hız sınırını pek fazla aşmak mümkün olmuyor.Hem iyi olmuş,hemde kötü Ceza yemeyiz umarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: beterbocek

    beyler seçim öncesi besledikleri halk için para toplama hamlesidir bu. 1-2 ay toplayıp millete 3-5 para verip oylarını satın alacaklar o paralar da bu cezalardan kalan paralar işte durum bu kadar basit seçimden sonra bi hükmü kalmaz rahat olun...

    Aynen dediğin gibi,ek kaynak yaratıyorlar.Gecen gün 70 le gitmeyi denedim imkansız gibi bir şey, bir anlık dalgınlıkta 70 i geçmiş oluyorsun.5 para etmez e5 yolunda trafiğin hızını 70 düşürdüğünüzde ve herkes bu kurala uyduğunda komvoyun ucu bucağı belli olmaz.En azından 90 km olmalıydı.


    geçen yıl aynı uygulamayı ankara'da başlattılar. yıllar önce istanbul'da mobese başladı, ankara'da KGYS başladı. bu projeler başladığında da bittiğinde de ortada seçime yaklaşma durumu yoktu tarihsel olarak. onlarda neye kaynak oluşturdular?

    bu kadar sığ düşünebilmenize şaşıyorum doğrusu. size sorarsanız, memlekette hiç bir şey yapmazsan, hükümete iş yapmaya değil yemeye içmeye geliniyor, bir şeyler yaparsan, o zaman da cebine kaynak aktarmış oluyorsun, yine yeme-içme işi yapılıyor. yani yapsan bir türlü, yapmasan bir türlü. maksat üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek olunca, bağcının nefes alması bile bir sebep olur zaten. (bakınız : tavşan, aslan ve tavşanın şapkasının mevzu bahis olduğu fıkra).

    aslında sizin bu dediğiniz, "iki bayram arası düğün yapılmaz" felfesesinin siyasete uyarlanmış hali. "iki seçim arası icraat yapılmamalı" demek ki. yoksa mutlaka bir yafta bulunur yapılanlara. aslında "seçime 6 ay kala, hükümetler icraat yapmayı durdursunlar" diye bir kanun çıkarmak lazım ama o zaman da seçime 5,5 ay kala yapılanları seçim yatırımı sayarsınız yine...

    trafikte kurallara uymayanlara ceza vermezsin, "trafik terörüne çare üretemeyen" olursun. ceza verirsin, "kaynak oluşturuyor" olursun. kırmızıda geçene ceza yazarsın, "makasçılar dururken kırmızıda geçene mi gücünüz yetti" olur(sanki bu iş sırayla, makasçılar dururken kırmızıda geçen suç işlememiş olur. kırmızıda geçen adama ceza yazmak için, önce trafikteki makasçıları bertaraf etmek gerekir. makas suçunun olduğu yerde, kırmızıda geçmek suç sayılmaz gibi), yazmazsın "kırmızıda geçenleri kayırıyor" olursun.

    dediğim gibi, amaç üzüm yemek olmayınca, vay o bağcının haline...

    Boşver atom parcalamayı,her gün o e5 karayolunu kullanıyorum metrobüsü kötülemek için söylemiyorum temelde iyi bir düşünce olabilir ama öyle plansız programsız yapıldıki,şeritler daraldı emniyet şeridi diye bir şey kalmadı,iki şerit arası o kadar dar ki hafif bir viraj dönemecinde veya yol eğiminde bir anlık dalgınlıkta ister istemez arac yolundan çıkıyor ve yan şeride dalma yapılıyor,trafik desen zaten bir felaket birde hız sınırını 70 e düşürürsen o komvoylar hiç bitmez arkadaşım.Belli saatlerde iyi kötü trafiğin bir akıs hızı vardı.Kurallara uyma konusuna gelince, istemesemde böyle bir saçma kurala tabiki uyacağım sonuçta bunları savunurkende hız delisi biri olduğum için savunmuyorum ama sonuna kadarda bu uygulamanın saçma olduğunu ve temelinde farklı bir mantık güdüldüğünü söylerim.Biz daha senin gibi derin derin konuşamıyoruz idare et.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19tumen

    D100 üzerinde Sabit Radar Uygulamasına daha geçilmedi arkadaşlar, Bilmeden yorum yapanlara da buradan birkaç çift lafım olacak;

    Sizler (!) bilmezsiniz belki ama İstanbul D100 Karayolunda gece geç saatlerde ve gün içinde aşırı hızdan dolayı kaç masum kişinin canının yandığından haberdar mısınız çok merak ediyorum. Siz normal yolunuzda giderken arkadan veya yandan gelip size çarpan bir sürücünün sizi ne hale soktuğunu acaba başına gelmeyenler ne derece tahmin edebilir.


    Ayrıca D100 (e5) üzerinde hız limiti 50 km dir. Karayolları Trafik kanunu bu şekildedir. Ukome kararı gereğide bu limit 70 Km/s olarak ayarlanmıştır. E haliyle 71 den cezai işlem uygulanır.

    EDS sistemi ile aklınıza takılan soru varsa? yardımcı olmaya çalışırım bildiğim kadarı ile..






    71 mi 77 mi hocam? yanlış yazdığınızı düşündüğümden değil, gerçekten bilgilenmek için soruyorum. 2-3 km/h hız farkıyla radara girmeyelim



    Son düzenleme ile %10 tolerans makul görüldü ve 77 yapılmıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19tumen

    quote:

    Orijinalden alıntı: leoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19tumen

    D100 üzerinde Sabit Radar Uygulamasına daha geçilmedi arkadaşlar, Bilmeden yorum yapanlara da buradan birkaç çift lafım olacak;

    Sizler (!) bilmezsiniz belki ama İstanbul D100 Karayolunda gece geç saatlerde ve gün içinde aşırı hızdan dolayı kaç masum kişinin canının yandığından haberdar mısınız çok merak ediyorum. Siz normal yolunuzda giderken arkadan veya yandan gelip size çarpan bir sürücünün sizi ne hale soktuğunu acaba başına gelmeyenler ne derece tahmin edebilir.


    Ayrıca D100 (e5) üzerinde hız limiti 50 km dir. Karayolları Trafik kanunu bu şekildedir. Ukome kararı gereğide bu limit 70 Km/s olarak ayarlanmıştır. E haliyle 71 den cezai işlem uygulanır.

    EDS sistemi ile aklınıza takılan soru varsa? yardımcı olmaya çalışırım bildiğim kadarı ile..






    71 mi 77 mi hocam? yanlış yazdığınızı düşündüğümden değil, gerçekten bilgilenmek için soruyorum. 2-3 km/h hız farkıyla radara girmeyelim



    Son düzenleme ile %10 tolerans makul görüldü ve 77 yapılmıştır.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca bazı güncel bilgiler de vermek istiyorum:

    D100 üzerinde EDS (hız koridoru) Radar şuan için kurulu değildir, eğer size D100 (E5) üzerinde seyir halinde hız ihlali cezası gelirse, bazı durumlarda EDS ile karıştırılmaktadır. Bunlar Gezici Radar araçlarından görüntü çekilip, adreslere yollanmasıyla olur.

    Sahil şeridinde sizlerinde bildiği üzere Ataköy,Hacıosman,(ve diğerleri...) Faal olarak hız ihlallerine 7/24 tespit etmektedir. Standart radar gibi zannedip, Kameraları görür görmez hız kesmeyin (yakalanmamak için) A ve B noktasındaki giriş ve çıkış hızlarınızı alarak sistem otomatik hesap yapıyor, Frene basmaya değmez giriş hızınız ve çıkış hızınız önemlidir. 64-70 arasında giriş ve çıkış hızınız olmalı !

    Karayolları trafik kanuna göre şehir içi hız limit 55 km/s dir. Arkadaşlar kanun böyle diyor, UKOME bu kararı D100 üzerinde 70 km/s yapmıştır ki sürücüler biraz daha rahat etsinler diye ama yeterli midir? diye soracak olursanız, D100 ve bağlantı yolların araç trafik sayımları baz alınarak yapılan çalışmaya göre kaldırılabilinir hız limit: 70-80 km/s dir. (dur kalk yaşanmaması için)


    Tekrar hatırlatmakta fayda görüyorum: Bu sistemler, sürücülere pusu kurmak, keyfiyeten ceza kesmek için kesinlikle değildir. Kırmızı ışık ihlallerinin EDS sistemleri aktif olduktan sonra bıçak gibi kesilmelerine hepimiz şahit olduk ve kırmızı ışıkta meydana gelen ölümlü,yaralanmalı ve maddi hasarlı kazaların büyük bölümü de bu sebeple engellenmiş oldu.

    Artık kavşağa giren sürücü; "Sarıdan geçerim, gaza basayım" demiyor. Sarı gördüğü anda, ayağını gazdan çekip,fren pedalının üzerine götürüyor..



    NOT: D100 üzerinde Gezici ve nokta da olmak kaydıyla Radar araçları hizmet vermektedir. Gece oldu diye veya yol boş diye gaza yüklenmeyi düşünenler bundan sonra bir kez daha düşünsünler derim, ~1 km den nokta tespiti yapan sistemler var, sağınıza solunuza veya arkanıza bakmaya gerek yok, cihaz çalıştırılmışsa kaçış şansınız bulunmamaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19tumen

    Ayrıca bazı güncel bilgiler de vermek istiyorum:

    D100 üzerinde EDS (hız koridoru) Radar şuan için kurulu değildir, eğer size D100 (E5) üzerinde seyir halinde hız ihlali cezası gelirse, bazı durumlarda EDS ile karıştırılmaktadır. Bunlar Gezici Radar araçlarından görüntü çekilip, adreslere yollanmasıyla olur.

    Sahil şeridinde sizlerinde bildiği üzere Ataköy,Hacıosman,(ve diğerleri...) Faal olarak hız ihlallerine 7/24 tespit etmektedir. Standart radar gibi zannedip, Kameraları görür görmez hız kesmeyin (yakalanmamak için) A ve B noktasındaki giriş ve çıkış hızlarınızı alarak sistem otomatik hesap yapıyor, Frene basmaya değmez giriş hızınız ve çıkış hızınız önemlidir. 64-70 arasında giriş ve çıkış hızınız olmalı !

    Karayolları trafik kanuna göre şehir içi hız limit 55 km/s dir. Arkadaşlar kanun böyle diyor, UKOME bu kararı D100 üzerinde 70 km/s yapmıştır ki sürücüler biraz daha rahat etsinler diye ama yeterli midir? diye soracak olursanız, D100 ve bağlantı yolların araç trafik sayımları baz alınarak yapılan çalışmaya göre kaldırılabilinir hız limit: 70-80 km/s dir. (dur kalk yaşanmaması için)


    Tekrar hatırlatmakta fayda görüyorum: Bu sistemler, sürücülere pusu kurmak, keyfiyeten ceza kesmek için kesinlikle değildir. Kırmızı ışık ihlallerinin EDS sistemleri aktif olduktan sonra bıçak gibi kesilmelerine hepimiz şahit olduk ve kırmızı ışıkta meydana gelen ölümlü,yaralanmalı ve maddi hasarlı kazaların büyük bölümü de bu sebeple engellenmiş oldu.

    Artık kavşağa giren sürücü; "Sarıdan geçerim, gaza basayım" demiyor. Sarı gördüğü anda, ayağını gazdan çekip,fren pedalının üzerine götürüyor..



    NOT: D100 üzerinde Gezici ve nokta da olmak kaydıyla Radar araçları hizmet vermektedir. Gece oldu diye veya yol boş diye gaza yüklenmeyi düşünenler bundan sonra bir kez daha düşünsünler derim, ~1 km den nokta tespiti yapan sistemler var, sağınıza solunuza veya arkanıza bakmaya gerek yok, cihaz çalıştırılmışsa kaçış şansınız bulunmamaktadır.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: darüzzafer68

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19tumen

    Ayrıca bazı güncel bilgiler de vermek istiyorum:

    D100 üzerinde EDS (hız koridoru) Radar şuan için kurulu değildir, eğer size D100 (E5) üzerinde seyir halinde hız ihlali cezası gelirse, bazı durumlarda EDS ile karıştırılmaktadır. Bunlar Gezici Radar araçlarından görüntü çekilip, adreslere yollanmasıyla olur.

    Sahil şeridinde sizlerinde bildiği üzere Ataköy,Hacıosman,(ve diğerleri...) Faal olarak hız ihlallerine 7/24 tespit etmektedir. Standart radar gibi zannedip, Kameraları görür görmez hız kesmeyin (yakalanmamak için) A ve B noktasındaki giriş ve çıkış hızlarınızı alarak sistem otomatik hesap yapıyor, Frene basmaya değmez giriş hızınız ve çıkış hızınız önemlidir. 64-70 arasında giriş ve çıkış hızınız olmalı !

    Karayolları trafik kanuna göre şehir içi hız limit 55 km/s dir. Arkadaşlar kanun böyle diyor, UKOME bu kararı D100 üzerinde 70 km/s yapmıştır ki sürücüler biraz daha rahat etsinler diye ama yeterli midir? diye soracak olursanız, D100 ve bağlantı yolların araç trafik sayımları baz alınarak yapılan çalışmaya göre kaldırılabilinir hız limit: 70-80 km/s dir. (dur kalk yaşanmaması için)


    Tekrar hatırlatmakta fayda görüyorum: Bu sistemler, sürücülere pusu kurmak, keyfiyeten ceza kesmek için kesinlikle değildir. Kırmızı ışık ihlallerinin EDS sistemleri aktif olduktan sonra bıçak gibi kesilmelerine hepimiz şahit olduk ve kırmızı ışıkta meydana gelen ölümlü,yaralanmalı ve maddi hasarlı kazaların büyük bölümü de bu sebeple engellenmiş oldu.

    Artık kavşağa giren sürücü; "Sarıdan geçerim, gaza basayım" demiyor. Sarı gördüğü anda, ayağını gazdan çekip,fren pedalının üzerine götürüyor..



    NOT: D100 üzerinde Gezici ve nokta da olmak kaydıyla Radar araçları hizmet vermektedir. Gece oldu diye veya yol boş diye gaza yüklenmeyi düşünenler bundan sonra bir kez daha düşünsünler derim, ~1 km den nokta tespiti yapan sistemler var, sağınıza solunuza veya arkanıza bakmaya gerek yok, cihaz çalıştırılmışsa kaçış şansınız bulunmamaktadır.





    Alıntıları Göster
    20 gün önce Golf aracımı Polis memuruna sattım nerde polis oldugunu sordugumda E-5 de gezici radar kontrolünde çalıştıgını Topkapıdan Beylikdüzüne kadar gidiyorlarmış benim yanıma geldikleri Polis arabasının içine bindim baya donatılmış kameralar kayıt cihazları falan bu arada araç siyah camlı içerdeki radar tesisatı gözükmesin diye siyah cam yapıyorlarmış.Bir günde 24 saat içinde 200 ceza kestiklerini söyledi, bende en son kaç km ile gidilmeli diye sordum bana 77km kadran sapmasıyla 80km hız ile E-5 de gidebilecegimi söyledi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    20 gün önce Golf aracımı Polis memuruna sattım nerde polis oldugunu sordugumda E-5 de gezici radar kontrolünde çalıştıgını Topkapıdan Beylikdüzüne kadar gidiyorlarmış benim yanıma geldikleri Polis arabasının içine bindim baya donatılmış kameralar kayıt cihazları falan bu arada araç siyah camlı içerdeki radar tesisatı gözükmesin diye siyah cam yapıyorlarmış.Bir günde 24 saat içinde 200 ceza kestiklerini söyledi, bende en son kaç km ile gidilmeli diye sordum bana 77km kadran sapmasıyla 80km hız ile E-5 de gidebilecegimi söyledi.

    Alıntıları Göster
    50 yapsınlar 70 çokmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    50 yapsınlar 70 çokmuş

    Alıntıları Göster
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakkagan -- 1 Mart 2016; 18:18:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    ...

    Alıntıları Göster
    arkadan gelenler müsade ederse gidersin 70 ile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    arkadan gelenler müsade ederse gidersin 70 ile...

    Alıntıları Göster
    2006 dan beri hep şunu yazdım durdum.
    türkiyeddeki tüm karayollarına her 3 kmde bir kameralı radar cihazı koyacaksın.
    hız ihlali yaana ÇAAAAT diye basacaksın cezayı.
    ve asla AF getirmeyeceksin o cezalara.
    bakın bakalım trafik düzeliyormu düzelmiyormu diye.
    bu uygulamaları görünce memnun oldum.
    her şehirde yapılması ve daha da yaygınlaşmasını temenni ederim.
    hız yapmak için insanların mazeretlerini okudukça hayrete düşüyorum.
    doğru olanı yapmamak ve işine geleni yada alışılmş olanı yapmak için nasıl bahaneler, mazeretler yazabiliyorunuz olacak gibi değil.
    bu irade böyle sürsün.
    sizleri ve yaşanan trafik kazalarını ve ölümlerdeki azalışı hep birlikte görürüz diye düşünüyorum.
    hep derim, sirkteki ayıdan ne eksiğimiz var, o kurallara uymayı öğreniyor ve kurallara uyuyorsa, elbette biz insanlarda öğrenebilir ve uygulayabiliriz.
    yeterki denetim ve ceza olsun.
    uzun vadede, eğitimle, bu problemler çok ama çok azalacak.
    kısa vadede, sıkı denetim ve tavizsiz ceza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    2006 dan beri hep şunu yazdım durdum.
    türkiyeddeki tüm karayollarına her 3 kmde bir kameralı radar cihazı koyacaksın.
    hız ihlali yaana ÇAAAAT diye basacaksın cezayı.
    ve asla AF getirmeyeceksin o cezalara.
    bakın bakalım trafik düzeliyormu düzelmiyormu diye.
    bu uygulamaları görünce memnun oldum.
    her şehirde yapılması ve daha da yaygınlaşmasını temenni ederim.
    hız yapmak için insanların mazeretlerini okudukça hayrete düşüyorum.
    doğru olanı yapmamak ve işine geleni yada alışılmş olanı yapmak için nasıl bahaneler, mazeretler yazabiliyorunuz olacak gibi değil.
    bu irade böyle sürsün.
    sizleri ve yaşanan trafik kazalarını ve ölümlerdeki azalışı hep birlikte görürüz diye düşünüyorum.
    hep derim, sirkteki ayıdan ne eksiğimiz var, o kurallara uymayı öğreniyor ve kurallara uyuyorsa, elbette biz insanlarda öğrenebilir ve uygulayabiliriz.
    yeterki denetim ve ceza olsun.
    uzun vadede, eğitimle, bu problemler çok ama çok azalacak.
    kısa vadede, sıkı denetim ve tavizsiz ceza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Alıntıları Göster
    Mantıklı kural, mantıksız kural diye birşey vardır.
    E-5'de max hızın 70 olmasının hiç bir mantığı yok.
    200 olsun diyen yok farkındaysan.Mesela ben gece e-5'e çıktığımda bom boş oluyor, neden 70 le gideyim ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniavolkan

    Bakın bugün ne yakaladım

    Araç trafik polisi ve hareketli değil. Yan yolu ana yola bağlayan taralı kısımın üstünde sotede
    Yer: Sefaköy metrobüs durağı önü



     E-5 Hız Sınırı 70 e düştü Radar Para Bastı


    Alıntıları Göster
    taksciler ile mal sahipleri bu sebepten ötürü birbirine girmez neden mi?şahsımın üzerine taksi plakası var ve inanmassınız 2 günde bir eve ceza geliyor bu kadar sık ceza geldiği için artık nerde yemişler felan diye bakmadan bağlı olduğu durağa gönderiyoruz her zaman yapılan bir olay hiç bi fark yok ha 1 eksik 1 fazla.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.