< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|

1 Mobil
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
KAAN
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
KAAN
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
Geleceğe dönük olması açısından 11 ya da 22 kw güçte altyapı hazırlamak mantıklı fakat e-208'in dahili şarj cihazı 7,4 kw destekliyor, belki bilmeyen vardır diye yazmak istedim. Yine merak edenler için biraz tecrübe aktarayım; ben yaklaşık 10 aydır kullanıyorum, araç 12 bin km'ye geldi. İzmir şartlarında aldığımdan bugüne kadar ortalama (100 km'de) tüketimim 18'in biraz altında ama biz yuvarlak 18 kwh diyelim. Aslında çok daha düşüktü fakat hem çok kısa mesafe kullandığımdan hem de bu ara hava çok soğuk olduğundan kabini ısıtmak için başlangıçta çok enerji harcıyor, tam tüketim düşecekken hedefe varıyorum, bu yüzden ortalama yüksek. Bahar aylarında rahatça 11-12 yapabiliyorum. Hatta fantezi olsun diye yaptığım denemelerde (hava 20 derece, klima kapalı, araç boş, yolun yarısı otoyol, yarısı trafikli, otoyolda hız sabit 90, şehir içinde yasal limitlerin izin verdiği hızlarda) 50 km mesafede ortalama tüketimi 9'lara indirebildim. Pratikte pek olacak iş değil ama teknik olarak araç 500 km menzile ulaşabiliyor :) Ben acelem olmadığından prizden 10 amper/2,2 kw güçle şarj ediyorum. %20 olunca şarja başlayıp ihtiyaca göre bitiriyorum ama ortalama olarak %53'e kadar şarj etmişim bugüne kadar. Gece 12'de %20 ile şarja başlayıp sabah 8'de aldığımda 8 saat x 2,2 kwh enerji almış oluyor yani %35 şarj ekleniyor ve pil %55 oluyor. Ortalama 18 kwh/100km tüketimden hesaplarsak şarj %20'ye inene kadar kabaca 100 km yapabiliyorsunuz. Günde 20 km yol yapan birisi için bu şekilde tek şarj bir hafta (iş günü) yetiyor yani. İcabında şarj süresini uzatırsınız, yine tek şarjla haftayı rahat çıkarırsınız. Hem de pili yormamış olursunuz. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
KAAN
|
|
Rica ederim. 11kw şarj cihazı opsiyonel Avrupa’da, bizde öyle bir seçim şansı bile yoktu ama 2025 modellerde var mı bilmiyorum. Sanmıyorum da :/ Benimki halka açık istasyonlarda (11 ya da 22kw AC’lerde) 6,5kw falan alıyor. |
|
_____________________________
|
|
merhabalar nerdeyse 3 aydır Peugeot e-208 GT kullanıyorum. fark edeli bir hafta oldu sol arka kapının ordan içeriye su alıyor henüz bir girişimde bulunmadım umarım geçici çözümü kolay bir sorundur servis ile iletişime geçtikten sonra gelişmeleri aktarırım. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
KAAN
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
KAAN
|
|
arkadaşlar kış şehir içi menziliniz ne kadar...? |
|
_____________________________
David Coverdaleden Soldier of Fortuneyi indirip dinleyin..iyi gelecektir
olmazsa neşet babadan..yalan dünyayı..dinleyin..aynı etkiyi yapıyor.. |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Merhaba, Aracı 2024 yılı kasım ayında aldım ve kızım kullanıyor. Ankara'da kullanıldığı için sıcaklık oldukça düşüktü şimdiye kadar. Tam şarj ile normal modda yaklaşık 360 km menzil veriyor, ancak pratikte 200 km'yi bile bulmuyor. Zaten %20 şarjın altına da indirmek istemiyorum. Bu durumda 150-180 km gibi bir menzil anca ortaya çıkıyor. Ayrıca klima kullanımı, hızlanma gibi etkenler menzili bir anda düşürüyor. Yani tam şarjla gösterdiği 360 km menzil, kış şartlarında hayal ötesi gibi bir şey. Hava ısınınca ne kadar değişeceğini göreceğim, Opel serviste arkadaşlar Corsa'nın yazın 350 km menzili bulduğunu söylediler. Aynı motor kullanan e208'de bu menzili görebileceğimi hiç sanmıyorum belki de yanılıyorumdur ama şu an için çok zor görünüyor. Araç 2024 model, ayna çerçeveli, wifi hariç tüm donanımları çalışıyor. Tabi bu durumda sesli kontrolü kullanamıyorum. Kullanabilen varsa, bilgilendirseniz sevinirim. |
|
_____________________________
|
|
Kış ama nerenin kışı? İzmir'de ortalama 5 derece oluyor, Kars'ta -10. Örneğin ben sıcaklıkların 5-6 derece olduğu günlerde aynı yolu, her sabah klima açık 20-21 kwh ortalama tüketimle alırken şimdi sıcaklıkların 10-12 derece civarına çıkmasıyla klima kapalı şekilde 13-14 kwh tüketimle almaya başladım. Ama çok kabaca kış aylarında 20-22 kwh harcayacaktır. Ankara gibi yazların aşırı sıcak olmadığı bir yerde de (çok yokuş yoksa) 15 kwh civarında enerji harcar, bu da dolu batarya ile kabaca 330-340 km menzile tekabül eder. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
O fiyat aralığında zaten rakibi yok gibi. Hoşunuza da gittiyse 208 öneririm tabii :) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|