Şimdi Ara

Dünyanın en uzun menzilli elektrikli aracı: Tesla Model S 100D (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
638
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratkaya

    Çok iyi. Dünyada bir yerlerde insanlar teknoloji geliştiriyor biz de burdan seyrediyoruz. Seçimlere yakın yerli otomobilimizi görüp hasret gideriyoruz sonra diğer seçime kadar özlüyoruz falan. Kim bilir... Belki bir gün biz de ülkemizdeki sanayinin gelişimini, yeni araçların üretildiğini görürüz.

    bir umudun en fazla 3 defa ticaretini yapabilirsiniz.. daha fazlasını yemez civcivler bile..
  • Bu Tesla'nın haberleri sürekli niye pompalanıyor anlamıyorum? Duyanda sanki ar-gesini Türk firmaları yapıyor zanneder. Ayrıca ne distribütörü var ne de alıcısı var.

  • Tesla 100Kwh ile 540km Renault Zoe 41Kwh ile 400km menzil.

    Bütün cazibesi 0-100 olan bir balon tesla.Bu nedenle bu kadar reklama ihtiyacı var.Hiç viraj kabiliyetlerini göremedik ,yoldan çıkıp tarlalara uçuyor.Çamura uçunca sağlam ama kamyona arkadan çarpınca teneke ,

    Çünkü çok bataryası var ,çünkü çok ağır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    100kwh= 540km
    %90 verimlilikle şarj edilse
    %100 şarj etmek için 111kw enerji lazım. 111kw X 0.44 krş = 49 ?
    540km /49 = 9 kuruş
    1km'de 9 kuruş yakıyor.
    Fakat hava sıcaklığına göre menzil düşüyor. O zaman km'de 15 kuruş tüketim görülebiliyor.
    Eğer Türkiye'de (220 Volt) duvardan şarj etmeye kalkarsanız saatte 2 kw doldurabiliyorsunuz. 111kw dolum için 56 saat şarj gerekir. 400 volt 3 faz abonesi olursanız bu süre 8 saate düşüyor.

    yalnız yaptıgınız hesapta 49/540 olması gerekir... yanlış yazım var sanırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2ner

    Bu Tesla'nın haberleri sürekli niye pompalanıyor anlamıyorum? Duyanda sanki ar-gesini Türk firmaları yapıyor zanneder. Ayrıca ne distribütörü var ne de alıcısı var.

    Dünya'nın en pahalı benzinini kullandığımız için. Alıcısı var, Tesla distribütörlük vermiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    "Bütün cazibesi 0-100 olan bir balon tesla."


    Güzel espri.

    Otopilot? Geniş bagaj hacmi? (Abd için) Yaygın hızlı şarj istasyonları? Bunlar ne olacak?

    Tesla elini taşın altına koymasaydı, elektrikli araçların da performanslı ve pratikte kullanılabilir olabileceğini göstermeseydi, çok sayıda hızlı şarj istasyonu kurmasaydı, 5 milyar dolar yatırım yapıp pil fabrikası kurmasaydı Renault veya başka bir firma asla kitlelere hitap edecek bir elektrikli araba üretmekle uğraşmazdı.

    Yapmak zorundalar çünkü mecburlar, yoksa önümüzdeki yıllarda Tesla ile rekabet edemezler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuago

    quote:

    Orijinalden alıntı: muratkaya

    Çok iyi. Dünyada bir yerlerde insanlar teknoloji geliştiriyor biz de burdan seyrediyoruz. Seçimlere yakın yerli otomobilimizi görüp hasret gideriyoruz sonra diğer seçime kadar özlüyoruz falan. Kim bilir... Belki bir gün biz de ülkemizdeki sanayinin gelişimini, yeni araçların üretildiğini görürüz.


    Neden her şeyi hükümetlerden devletlerden bekliyoruz anlayamıyorum? Tesla özel bir firma. Amerikanın en büyük şirketleri de özel şahıs firmaları ya da şahısların kurduğu firmalar. o kadar tembelleşmişiz ki insiyatif alma ya da girişimci olmak diye bir şey kalmamış bizde. Birde her şeyden şikayet edip sorumluluğu başkalarının üzerine atınca bizden iyisi yok... Günümüzde üniversite öğrencilerinin bile en büyük hayali isim yapmış bir şirkete kapağı atıp iyi maaş almaktan öteye gitmiyor. Bu kafayla bir yere varmak zor maalesef.

    Bu işler devletin yönlendirmesi ve teşvikiyle olur. Kooperatif yaparak ayda 1 milyon lira kazanmak varken elektrikli otomobil için 3-4 yıl geliştirme yapıp, milyonlarca lira yatırım yapıp sonunda tonla vergiyle araç satıp ayda 500 bin kazanacaksan tabi kimse sanayiye, teknolojiye yönelmez.



    Bu konuda devletlerin, hükümetlerin etkisi yok demek özellikle Trump'ın sadece birkaç cümlesiyle ülkesine 5 milyar dolarlık yatırım aldığı şu günlerde çok tuhaf. Dışarıda üretim yapana %35 ek vergi koyacağım demesi yetti. Bu bir politikadır, vizyondur.

    Hoş bu ülkede bir şeyler yapmaya çalışanların başına neler geldiğini de biliyoruz. Rahmetli Erbakan bunu yaptığı için medya ordu el ele adamı yaka paça indirdiler ama şu anda öyle bir vesayet ortamı da kalmadı.

    Devlet tek bir tünele harcadığı parayı bu işlere katkı olarak ayırsa şu an bir Tesla'mız vardı. Ama şu an bim'de satılan fasulyesi Arjantin'den gelen bir ülkeyiz. Bunların sebeplerini irdelemek gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratkaya -- 22 Ocak 2017; 10:3:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: megaron85

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    "Bütün cazibesi 0-100 olan bir balon tesla."


    Güzel espri.

    Otopilot? Geniş bagaj hacmi? (Abd için) Yaygın hızlı şarj istasyonları? Bunlar ne olacak?

    Tesla elini taşın altına koymasaydı, elektrikli araçların da performanslı ve pratikte kullanılabilir olabileceğini göstermeseydi, çok sayıda hızlı şarj istasyonu kurmasaydı, 5 milyar dolar yatırım yapıp pil fabrikası kurmasaydı Renault veya başka bir firma asla kitlelere hitap edecek bir elektrikli araba üretmekle uğraşmazdı.

    Yapmak zorundalar çünkü mecburlar, yoksa önümüzdeki yıllarda Tesla ile rekabet edemezler.

    Tesla yokken de renault %100 elektrikli araçlar üretiyordu.Üstelik sadece bir araç da değil.

    Fluence ZE,Kangoo ZE ,Zoe ,Twizzy .Tesla yokkende gigafactory yokken de bunlar vardı :)

    Hızlı şarj zaten vardı ,bunu geçtim istsyonda otomatik pil değişimi bile düşündüler.

    Avrupada pazar lideri üstelik %30-40 oranında paya sahip.

    Otopilot konusuna lafım yok bu konuda ileri adım attılar.Pazarlama ve reklama da yok çünkü bunu mükemmel yapıyolar.

    Elektrikli araçlara ilgiyi artırdı buna da lafım yok.

    Ama üzerindeki pile göre menzile kısa.Pili hızlı şarja ne kadar dayanır ? Daha önce yananları olmuştu ?

    Otopilot kazalarına gelince insanları öldürerek öğreniyorlar bu etik mi?Geliştirme böyle mi olur ??

    Hızlı şarj noktası yoksa mesela evde kaç saatte doluyor ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 22 Ocak 2017; 10:17:35 >




  • Tesla'nın askerleriyiz. Yürü be Tesla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x


    quote:

    Orijinalden alıntı: megaron85

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    "Bütün cazibesi 0-100 olan bir balon tesla."


    Güzel espri.

    Otopilot? Geniş bagaj hacmi? (Abd için) Yaygın hızlı şarj istasyonları? Bunlar ne olacak?

    Tesla elini taşın altına koymasaydı, elektrikli araçların da performanslı ve pratikte kullanılabilir olabileceğini göstermeseydi, çok sayıda hızlı şarj istasyonu kurmasaydı, 5 milyar dolar yatırım yapıp pil fabrikası kurmasaydı Renault veya başka bir firma asla kitlelere hitap edecek bir elektrikli araba üretmekle uğraşmazdı.

    Yapmak zorundalar çünkü mecburlar, yoksa önümüzdeki yıllarda Tesla ile rekabet edemezler.

    Tesla yokken de renault %100 elektrikli araçlar üretiyordu.Üstelik sadece bir araç da değil.

    Fluence ZE,Kangoo ZE ,Zoe ,Twizzy .Tesla yokkende gigafactory yokken de bunlar vardı :)

    Hızlı şarj zaten vardı ,bunu geçtim istsyonda otomatik pil değişimi bile düşündüler.

    Avrupada pazar lideri üstelik %30-40 oranında paya sahip.

    Otopilot konusuna lafım yok bu konuda ileri adım attılar.Pazarlama ve reklama da yok çünkü bunu mükemmel yapıyolar.

    Elektrikli araçlara ilgiyi artırdı buna da lafım yok.

    Ama üzerindeki pile göre menzile kısa.Pili hızlı şarja ne kadar dayanır ? Daha önce yananları olmuştu ?

    Otopilot kazalarına gelince insanları öldürerek öğreniyorlar bu etik mi?Geliştirme böyle mi olur ??

    Hızlı şarj noktası yoksa mesela evde kaç saatte doluyor ??

    Tesla Roadster 2008–2012 - Menzil:393 km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Renault Fluence Z.E. 2011–2014 (Turkey) 2013–present (South Korea)[1] - Menzil:185 km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Fluence_Z.E.

    Kangoo Z.E. 2011–present - Menzil:170 km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Kangoo#Kangoo_Z.E.

    Renault Zoe 2012–present Menzil: 210 km (130 mi) (NEDC)[2](2012–June 2015)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Zoe

    Renault Twizy 2012–present Menzil:100 km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Twizy




  • quote:

    Orijinalden alıntı: naruchi

    quote:

    Orijinalden alıntı: infom@n

    100kwh= 540km
    %90 verimlilikle şarj edilse
    %100 şarj etmek için 111kw enerji lazım. 111kw X 0.44 krş = 49 ?
    540km /49 = 9 kuruş
    1km'de 9 kuruş yakıyor.
    Fakat hava sıcaklığına göre menzil düşüyor. O zaman km'de 15 kuruş tüketim görülebiliyor.
    Eğer Türkiye'de (220 Volt) duvardan şarj etmeye kalkarsanız saatte 2 kw doldurabiliyorsunuz. 111kw dolum için 56 saat şarj gerekir. 400 volt 3 faz abonesi olursanız bu süre 8 saate düşüyor.

    yalnız yaptıgınız hesapta 49/540 olması gerekir... yanlış yazım var sanırım...

    Evet yanlış yazmışım :) Düzeltiyorum teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Tesla 100Kwh ile 540km Renault Zoe 41Kwh ile 400km menzil.

    Bütün cazibesi 0-100 olan bir balon tesla.Bu nedenle bu kadar reklama ihtiyacı var.Hiç viraj kabiliyetlerini göremedik ,yoldan çıkıp tarlalara uçuyor.Çamura uçunca sağlam ama kamyona arkadan çarpınca teneke ,

    Çünkü çok bataryası var ,çünkü çok ağır.


    Bu işlerde kıyas yapılacaksa sınıf bazında kıyaslama yapılır. tutupta Zoe gibi B sınıfı bir araçlar D sınıfı bir aracı sadece menzil bazında kıyaslamak ne mnatıklı nede teknik olarak doğru.Ayrıca çok övülen o Renault pil kirası gibi bir garabeti müiteriye saplayan bir firma.

    Başa dönersek Zoe küçük iç ve bagaj hacmi dar bir araba.Küçük olunca tabi ki batarya/menzi lavantajo ortaya çıkıyor.Sonra..sonrası hiç bir şey.şehir içinde kısa menzilde işe gidip gelmek için kullanılacak bir araba kalıyor elimizde.Model S ise bildiğimiz D sınıfı ve ölçü olarakta sınıfının standartlarında. Gerekirse 7 kişilik bile olabiliyor.

    Ranault ne zaman Talisman gibi bir arabayı elektrikli yapar işte o zaman Model S ile kıyaslama imkanı doğar.Yada Megane gibi bir C sınıfını elektrikli olarak sunar model 3 ile kıyaslarsınız.Şu durumda Zoe ile Model S kıyaslaması elma artmut kıyalamasından öte geçemez.

    TEsla araçların sağlamlığına gelince tabi tüm bilginiz izlediğiniz iki tane video veya habere dayanınca (onlarda yarım yamalak ) böyle enteresan yorumlar ortaya çıkıyor. Arabanın sağlamlığı hakkında çarpışma testlerine ,konforu yol tutuşu için kullanıcı yorumlarına bir bakınız isterseniz?

    Bütün bunlara ek olarak sizin gibi dışarıdan izleyerek değil resmi niteliği olan ve sorumluluk taşıyan NHTSA (Teslaya ölümlü kazalar sonrası soruşturma açan kurum ) raporuna bir bakın bakalım ne diyor bu araçların güvenliği hakkında?




  • Sizde çalışın sizde yapın, her konuda ağlamak ve muhalefet etmekle teknoloji geliştirilmiyor, orda burda park işgal edip devletin otobüsünü yakıp yıkmaklada olmuyor, forumlarda çene çalmaklada olmuyor.

    Çeneniz çalışmasın kafanız çalışsın, burada fitne üreteceğiniz enerjiyi teknoloji üretmeye verin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wi Fi -- 22 Ocak 2017; 21:58:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wi Fi

    Sizde çalışın sizde yapın, her konuda ağlamak ve muhalefet etmekle teknoloji geliştirilmiyor, orda burda park işgal edip devletin otobüsünü yakıp yıkmaklada olmuyor, forumlarda çene çalmaklada olmuyor.

    Çeneniz çalışmasın kafanız çalışsın, burada fitne üreteceğiniz enerjiyi teknoloji üretmeye verin.

    Hangi işle iştigal ettiğinizi merak ediyorum. Girişimcilik konusunda engin tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Mesela işletmenizi kurarken finansmanı nasıl sağladınız? İşletmenizde kaç kişi çalıştırıyorsunuz, satışlar iyi gitmediğinde çalışanlarınızın maaşını nasıl ödüyorsunuz? 1 haftada yaptığınız işin parasını 1 yılda alamayınca harcadığınız emeğin, malzemenin maliyeti size yük oluyor mu? Ödeme alamadığınız gerekçesiyle muhatabınızı mahkemeye verdiğinizde ne kadar zamanda sonuçlanıyor ve paranızı alabiliyorsunuz? Hangi yenilikçi projeleri başarıya ulaştırdınız. Bu projelerde karşılaştığınız zorlukları nasıl çözdünüz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megaron85 -- 23 Ocak 2017; 9:34:59 >




  • ne yapıp edip bu arabalardan almak lazım, yakıtı bedava, ÖTVsi de yok
    bir az bahalı ama kendi parasını 2-3 senede amorte edeceği ortada

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Tesla 100Kwh ile 540km Renault Zoe 41Kwh ile 400km menzil.

    Bütün cazibesi 0-100 olan bir balon tesla.Bu nedenle bu kadar reklama ihtiyacı var.Hiç viraj kabiliyetlerini göremedik ,yoldan çıkıp tarlalara uçuyor.Çamura uçunca sağlam ama kamyona arkadan çarpınca teneke ,

    Çünkü çok bataryası var ,çünkü çok ağır.


    Bu işlerde kıyas yapılacaksa sınıf bazında kıyaslama yapılır. tutupta Zoe gibi B sınıfı bir araçlar D sınıfı bir aracı sadece menzil bazında kıyaslamak ne mnatıklı nede teknik olarak doğru.Ayrıca çok övülen o Renault pil kirası gibi bir garabeti müiteriye saplayan bir firma.

    Başa dönersek Zoe küçük iç ve bagaj hacmi dar bir araba.Küçük olunca tabi ki batarya/menzi lavantajo ortaya çıkıyor.Sonra..sonrası hiç bir şey.şehir içinde kısa menzilde işe gidip gelmek için kullanılacak bir araba kalıyor elimizde.Model S ise bildiğimiz D sınıfı ve ölçü olarakta sınıfının standartlarında. Gerekirse 7 kişilik bile olabiliyor.

    Ranault ne zaman Talisman gibi bir arabayı elektrikli yapar işte o zaman Model S ile kıyaslama imkanı doğar.Yada Megane gibi bir C sınıfını elektrikli olarak sunar model 3 ile kıyaslarsınız.Şu durumda Zoe ile Model S kıyaslaması elma artmut kıyalamasından öte geçemez.

    TEsla araçların sağlamlığına gelince tabi tüm bilginiz izlediğiniz iki tane video veya habere dayanınca (onlarda yarım yamalak ) böyle enteresan yorumlar ortaya çıkıyor. Arabanın sağlamlığı hakkında çarpışma testlerine ,konforu yol tutuşu için kullanıcı yorumlarına bir bakınız isterseniz?

    Bütün bunlara ek olarak sizin gibi dışarıdan izleyerek değil resmi niteliği olan ve sorumluluk taşıyan NHTSA (Teslaya ölümlü kazalar sonrası soruşturma açan kurum ) raporuna bir bakın bakalım ne diyor bu araçların güvenliği hakkında?

    D sınıfı olduğu için tabii olarak Zoe den aynı pile sahip olsa daha kısa menzile sahip olacaktır.Benim bahsettiğim o kadar pile rağmen(pil koyabilecek alan çok :)) sahip olduğu menzil.Verimsiz.Zaten zamanında fluence vardı.Ama mevcut batarya teknolojisiyle D sınıfının verimsiz olduğunu görüyoruz.

    Pil koyup menzili uzatmak kolay ama pil arttıkça ağırlık artıyor ağırlık arttıkça çarpışma testlerini geçmek için daha çok kuvvetlendirici daha çok ağırlık gerekiyor.

    Bu nedenle tesla üzerindeki pile göre verimsizdir.

    Teslanın sağlamlığı konusunda (aşağılama terimleri kullanmana gerek yok "yarım yamalak" vs ,gereksiz )

    NHTSA yı biliyorum (yine aşağılama çalışmaları,gereksiz) 5 yıldız almış olması onu güvenli yapmıyor ki karıştığı kazalar ortada bu kadar kısa sürede bir çok kazaya karıştı,bir iki video değil yananı bile var alevli :)).Ve çoğu ölümle sonuçlandı.Zaten kendinde NHTSA soruşturma açtığını okumuşsun.Neden dava açıldığını da biliyorsun ,pardon çok güvenli.

    Araç ağır olduğu için gerçek koşullarda çarpışmalar kötü sonuçlanıyor.Ayrıca autopilot da canlılar üzerinde öldürerek geliştiriliyor.Son versiyondan önce ölenler ne olacak.

    Yeterli testleri yapmadan nasıl piyasaya sürülebildi.Kendiliğinden hızlanma sonucu da karıştığı birçok kaza var.




  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    Hocam verimsizlik meselesinde yanılıyorsunuz.Bir kere referans noktanız yanlış.Pil konulacak alan var diye istediğiniz kadar pil koyamazsınız.Bunun bir kaç mahsuru var ki ilk sırada maliyet yer alıyor.Bütün alabilecek alana pil koymaya kalkarsanız araba alınabilir olmaktan çıkar.

    İkincisi çarpışma testleri için kuvvetlendirici koymak nedir bunu ilk sizden duyuyorum.Monoblok gövdelerde bu iş için dizayn aşamasında yapı üzerindeki elemanlar baştan ona göre dizayn edilirler sonradan kuvvetlendirici eklemek diye bir şey yok.Kaldi ki eski şasi teknolojisinde bile ek bar koyulmazdı.Dediğiniz şey sadece ralli araçları gibi extrem araçlarda olan şeyler.

    Tesla şasi yapısı itibarı ile koruma falan ihtiyacı duymuyor.Pil takımının olduğu kısım zaten katı ve en önemlisi boşluksuz bir yapıya sahip olduğu için darbelerde içeri doğru bir ezilmeyi teker seviyesinde yaşamaz.Kamyon kazasında olduğu gibi yükseklik sahibi engellerde problem yaşıyor ki dünyada bunu yaşamayacak araç yok.

    Aracın ağır olmasının ana nedeni de (büyüklüğü yanı sıra) pil takımı zaten.yoksa dizaynında orasını burasını sağlam yapalım diye yapılmış eklemeler yok.Zaten bu tür dizaynda öncelik arabanın taş gibi sağlam kalması değil darbeyi ezilme yolu ile absorbe etmesi.

    NHTSA'yı biliyorsanız yayınladığı raporu da biliyorsunuz.O soruşturmanın nedeni sizinde aklınıza gelen güvensiz ve kazaya neden oluyor sorularının cevabını bulmaktı.Ne bulduklarını da biliyorsunuz.Kaza oranını şimdiden %40 azalttığını.Burada soruşturma açılması değil soruşturmanın sonucu önemlidir zaten ve çıkan sonuç Tesla araçlarının bizim bile tahminimizden güvenli olduğu.

    Ha diyorsanız ben sonuca bakmam soruştuırma açıldıysa suçludur ona bir şey diyemem tabi ki.

    Aracı ağır olması neden iile çarpışmanın kötü sonuçlandığı hangi veriye dayanıyor bunu bilmek isterim.Eğer aracın ağırlığı söz konusu yapılacaksa bu Tesla'lar için avantajdır.Çarptığı araç yada yaya için ise tam tersi olur.

    Autopilot için canlılar üzerinden öldürerek gelişiyor madem söyler misiniz Km/ölümlü kaza oranı içten yanmalılar için ne kadar Teslalar için ne kadar.Yorum falan istemiyorum sadece KM/ölüm oranı.NHTSA %40 azalttı diyor siz insanları öldürüyor diyorsunuz.Ciddiyim bu konuda dayandığınız istatistiği merak ettim.Benim bildiğim hiç bir istatistikte güvenlik olrak içten yanmalılar Teslaları yakalayamaz.

    Test yapmadan sürdü dediğiniz şey 5. seviye otopilot değil zaten.Beta sürümlerinden ve şirketin özellikle kontrolü bırakmayın direksiyondan ellerinizi çekmeyin dediği seviye 1-2 aşamasında olan sürümler.Ama insanoğlu işin suyunu çıkarma meraklısı olduğu için arka koltuktan araba sürenimi istersiniz uyuyarak gideni mi hız yapacağım diye tarlaya uçanı mı...Şirket uyarıyor uygun olmadığını söylüyor insanlar suyunu çıkartıyor veya yanlış değerlendiriyor (otopilot olmadığı halde varmış gibi) ama buna rağmen şuçlu yazılım oluyor.işte bu çok doğru değil.

    Birde işin teknik tarafı var.Bu yazılım filo öğrenmesi diye bir şey kullanıyor.Yani km yaptıkça yazılım kendini geliştiriyor.En son 1.5 milyar km lik veri vardı ellerinde.Yani bu işin birazda doğası bu.Bu sayede zaten %40 gibi daha az kaza istatistiğine ulaşabiliyorlar.

    Son olarak Tesla bile şu anda 5. seviye otonom sürüşe ulaşmış değil.bir iki sene içinde ancak ulaşabilir.Bizim bu konuda bilgimizi tazelememiz lazım.Her otonom sürüş seviyesi aynı değildir ve devasa farklılıklar içerir.Bu seviyeleri net bilirsek Tesla veya diğer araçları daha net değerlendirme çansımız olur yoksa karşıdan bakarak yorum yapınca yanlış oluyor.




  • Ağırlık artınca şasiyi ona göre dizayn etmek gerekiyor sonradan eklemeyi kastetmedim.Daha en başında o ağırlığa dayanacak şasi yapmak için daha güçlü parçalar daha fazla destek elemanlarına ihtiyaç oluyor.

    Fluence ZE megane hb ile aynı şasiye sahipti ancak arkada pil ağırlığından dolayı ncap ten 4 yıldız almıştı.(fluence in 5 çarpışma testi yok ama fluence ZE özel hazırlandı).

    Volvonun elektrikli araç geliştirme belgeselini izlerseniz pil ağırlığı ile şasi dizaynı içiçe ,ağırlık bir noktada yani pil tarafında toplandığı için şasiyi daha fazla zorluyor.Çarpışma sırasında pil ileriye gitmeye devam etmek istiyor buda öndeki baskıyı artırıyor.Bu nedenle şasiyi daha güçlü yapmak dizayn etmek gerekiyor buda ağırlık artışını getiriyor.Halbuki elektrikli aracın şuanki pil teknoljisi nedeniyle en hafif,en az sürtünmeye sahip(Rüzgar direnci olarakda yol teması olarak da-kalın lastikler elektrikli araçta istenecek son şeydir)olması gerekir.Tesla rüzgar konusunda iyi.

    Başka araçla çarpışırsa tabii tesla avantajlı ama hep duvarlara ,Kamyon kasalarına çarptığı için ölümle sonuçlanıyor:)

    Kazaları azalttığı doğrudur ,çünkü daha önce de yazmıştım otopilot büyük adım ,büyük risk aldılar ama ölümler olmasa iyiydi.İçten yanmalı ile elektrikli kaza oranları verisi elimde yok ama satış adedi kaza orarnına bakmak daha mantıklı.

    Tesla ağırlıkda dez avantajlı çünkü çok pil kullanıyor.Çünkü önceliği 0-100 ve bu yönde ilerliyor.Bir bakıma haklılar da Model X pek satılmıyor ,model 3 ise iddialı.

    Otopilot ve elektrikli olması teslanın iyi yanları,elektrikli araçlarında iyi reklamını yapıyor.

    Menzil ,pil kullanımı günlük kullanım konularında zayıf ama en iyisi gibi lanse ediliyor.Ben buna kızıyorum ,reklamın tadını kaçırdılar.Hızlı şarj olmasa yukarıda arkadaş kaç saatte dolacağını yazmış.Peki günlük hayatta niçin hızlı şarjı,örneğin cep telefonlarında bile pek kullanmıyoruz.Çünkü pil ömrünü kısaltıyor.Şarj etme sayısını düşürüyor.Piller bitince ne olacak :)

    Bunları tesla da biliyordur belki de hepsi pazarlama için.İnsanlara ferrari ile yarışabilen ferrariden çok daha ucuz ve çevreci araç pazarlamak için ağır,uzun şarja ihtiyaç duyan araç yaptılar çünkü diğerlerinden çok var.Nissan leaf gibi abdde iyi satıyor ama bu kadar gündemde değil.

    Bilgiler için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 24 Ocak 2017; 22:50:46 >




  • Bana şehir içi kullanımda en az 1 hafta yeter. Büyük bir başarı. Keşke para birimimiz değerli olsa da rahatça alabilsek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar geliştiriyor biz bakıyoruz diyorsunuz da.. Elon Musk da Güney Afrikada doğmuş büyümüş.. hayallerini orada gerçekleştiremeyeceğini gördüğü için, anne tarafından dedesinin falan kanadadan göç etmesinden faydalanıp önce kanada vatandaşlığı alıp kapağı oraya atmış.. oradaki uzak akrabalarının çiftliğinde bir süre oyalandıktan sonra (onların durumlarının çok daha iyi olduğunu sanıyormuş, çiftlik dediğim öyle amerikan filmlerinde gördüğünüz şahane bir ortam değil.. çiftçilikle geçimini sağlamaya çalışan bir aileymiş) üniversiteye ve bir yurda kapağı atmış, oradan abd deki bir üniversiteye transfer olup çift anadal okuyup mezun olmuş.. her daim çevresindeki imkanları araştırmış, hayallerinin peşinden koşmuş mücadele etmiş.. adamlar orada yapıyor değil, bazı insanlar kıçlarını yırtarak, çok çalışarak, hayallerini nerede gerçekleştirebileceklerse oraya gitmek için gerekeni yaparak, ailesinin dizinin dibindeki rahatından vazgeçerek, fedakarlıklar yaparak gerçekleştiriyorlar bunları.. Yani Türkiye'de değil de orada doğsaydım neler yapardım diye kendinizi kandırmayın boşuna!.. Al işte, adam Güney Afrikadan çıkıp buralara gelmiş..





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.