Şimdi Ara

Dünyanın en geniş caddesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Özellikle İstanbul'a lazım bu yollardan sanırım.

    Cadde Arjantin/Buenos Aires'de, July 9 Avenue.

    Fotoları aşağıdaki gibi.

     Dünyanın en geniş caddesi

     Dünyanın en geniş caddesi







  • istanbola yetmezzzzz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E5de Sahinle 0 cizmeye kalkarlar boyle yol trde olursa..
  • Bu güney Amerikalıları seviyorum. Bir kanım kaynıyor onlara. Bak adam türk gibi. 8 şerit yol yapmış. Dikilitaşta viraj alırken 6'ya düşüyor. (Tabi yanlış saymadı isem.)

    Bir şehirin bu kadar geniş caddeye ihtiyaç duyması da üzücü. Şehirler otomobiller için değil, yayalar için. İstanbul'da 8 şerit yola ihtiyaç varsa, belki de o şehirin nüfusu 12 milyonu hiç görmemeliydi.

    Mantığımızı değiştirmemiz lazım kısaca. "Neden trafik sorunu" diye sormak yerine, "neden İstanbul?" diye sormak lazım. Türkiye'nin küçük şehirlerini geçtim, diğer büyük şehirlerinde iyi üniversitelerde okumuş yabancı dili olan insanlar iş bulamıyor. İstanbul'da küt diye buluyor. Sonra "neden trafik var?" Ülkedeki iş imkanının çoğunluğu İstanbul'da ise, buna çözümün yok. Sen yaptıkça daha çok gelecek. Daha çok yaptıkça daha çok gelecek.

    Belki de İstanbul'un nüfusunun 7 milyonu geçmemesi gerekirdi (ki o bile fazla ve fena çarpık kentleşme demek).

    Oturun bunu düşünün. Chicago'lu bir ailenin, Chicago üni.'de okumuş çocukları, Chicago'da iş bulamasa, Chicago'yu benzin döküp yakarlar. Türkiye'de olan bu. Ankara'da, Bursa'da, İzmir'de bile, buralarda doğmuş, buralarda okumuş, kalifiye gençler buralarda çok daha zor iş bulurken, İstanbul'da çok daha hızlı buluyorlar. Bu sebepten Anadolunun kalanı kültürel anlamda fakirleşirken, İstanbul zenginliyor. İstanbul nüfusu artarken, her gün daha yaşanmaz bir hale geliyor. Ancak Anadolu da hödükleştikçe hödükleşiyor.

    İşte insan bunu sorgulamalı... Oraya yapılan otoban, oraya yapılan cadde tırt. "Buraya olan yönelimi terse çevirecek politikalar neden geliştirilmiyor?" Bu sorgulanmalı. Neden? Çünkü talep olmazsa bir dandik evi sana 600.000TL'ye satıp, seni kendi köleleri haline getiremezler. Peki bir gün ne olacak? İstanbul ve çevresi Anadolu'nun yükünü çekmek zorunda olmadığını beyan etmeye başlayacak. Düşünsene, kamyonla kazanıyorsun, en çok vergiyi sen veriyorsun, karşılığında az alıyorsun. Bir yere kadar tahammül edilir. Özellikle aradaki uçurum büyüdükçe, uzun vadede sıkıntı başgösterecektir. Bu olmadan biri çıkıp, "az gelişmiş bölgeler odaklı kalkınma planı" geliştirirse zaman içinde 600.000TL'ye alıp, borcunu ödemek için köle gibi çalıştığın evin fiyatının yarıya düştüğünü göreceksin; ancak İstanbul biraz daha yaşnır hale gelecek.

    Bir de 8 şerit yola bağlantıyı nasıl yapacaksın? Şerit büyüterek trafik sorunu çözülmüyor. Yok öyle bir dünya. Bağlantıların nasıl olduğu, trafik lambalarının dizaynı çok daha önemli. Küçücük bir alanda milyonlarca kişi yaşayınca trafiğe çözüm yok. O yüzden dünyanın bütün büyük metropollerinde trafik sorunu şehir hayatının bir parçasıdır. Ancak gelişmiş şehirlerde İstanbul'dan farklı olarak medeni toplu taşıma imkanları vardır. Trafik problemi çoğunluğu etkilemez. Evinden 5 dakika yürür. Metroya biner. Durağında iner. 5 dakika yürür. İş yerine gider. İş giriş-çıkış saatlerinde toplu taşıma orada da kalabalık olur. Ancak .Rar moduna hiçbir zaman gelmez. "Metro doldu, sonraki metroyu bekleyeyim" sıkıntısı bir tek Tokyo'da yaşanıyor. Newyork'da falan böyle sıkıntılar yok.

    İstanbul'da bazı bölgelerde hiç şehirleşme olmaması gerekiyordu. Şu anda İStanbul'a bir çözüm falan yok. En çok yolcuyu su ile (vapurla) ve tren ile taşıyabiliyorsun. Metronun hiç gelemeyeceği mahallelerde metro durağına ring atan otobüsler, bu duraklara çok daha fazla insanın yığılması anlamına gelecek. Duraklar çok büyük, trenler çok vagonlu yapılırsa hadi onu da çözdün diyelim. Kişi indiği yerde de ringe binmek zorunda kalırsan ayvayı yedin. Adama da yazık, belediyeye de. 4 metroda da bir aktarma yapsa, aktarma ile gidiyor bu hesapla... Tam rezillik. Bunun zorunluluk olduğu bölgelerde yapılaşmanın seyrek olması lazımdı, ki otobüsler çözüm olabilsin.

    Dolmuş zaten opsiyon dışı. Dolmuş hiç olmamalı idi. Gelecekte bu sorunu ortadan kaldırırlar ama. "Dolmuş plakası ver, otobüs plakası al" gibi... Sonra da otobüsçüleri birleşmeye zorlayıp, bölge bölge şirketler kurup, otobüsçülere bu şirketten hisseler verip, bölge bölge otobüs işini bu şirketlere vereceksin falan...

    Tüm alternatifler oluştuğu zaman, hem trafik problemi çekilir hale gelecektir, hem de insanların alternatifi olacaktır. Alternatife rağmen otomobili tercih edip binen trafikte kalırsa kimse bunu dert etmeyecektir. "O da metroya binseydi canım, bize ne?" diyebileceğimiz gün, sorun zaten çözülmüş olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 1 Aralık 2015; 17:51:10 >




  • arap drift atarlar bizde, ya da keko cıvıklar drag yapıp a8 geçer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    arap drift atarlar bizde, ya da keko cıvıklar drag yapıp a8 geçer

    yolu boş görünce insanın aklına o geliyor ama yoğun saatlerde şu şekildeymiş.

     Dünyanın en geniş caddesi
  • Dolu halini görünce az bile yapmışlar :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Bu rant sistemi devam ettikçe 3.köprüden sonra nüfus 20 milyonu aşar maalesef. O kadar insanı doyurmak için Anadolu'dan sebze-meyve getiren kamyonların harcadığı mazot bile israf.
    Diğer yandan eğitim kalitesi düştükçe daha fazla oy kazanan bir yönetim hakimken hiçbir şeyin değişmesi de beklenemez.
    2.köprünün yeni yapıldığı dönemi hatırlıyorum da tek tük araba geçerdi. Nereden nereye?
  • Dolu hali de dolu eyvallah da o yolun öyle yapılmasının başka nedenleri de var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    arap drift atarlar bizde, ya da keko cıvıklar drag yapıp a8 geçer

    yolu boş görünce insanın aklına o geliyor ama yoğun saatlerde şu şekildeymiş.

     Dünyanın en geniş caddesi




    2 ya da 3 şerit daha eklense bu kadar trafik olmaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizde olsa dolmuşçular ve taksiciler en sol şeritten sağdaki durağa bodoslama dalacağı için 6 şerit yine felç olacak, hiç farketmez.
  • Oraya bi yere avm yapılır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.