Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Dünyanın en büyük jet motoru ilk test uçuşunu tamamladı

11
Cevap
0
Favori
303
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Dünyanın en büyük jet motoru ilk test uçuşunu tamamladı
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Haber Editörü
    1432 Mesaj

     

     

    General Electric, dünyanın şimdiye kadarki en büyük jet motorunun ilk uçuş testini başarıyla gerçekleştirdi. GE9X adındaki devasa jet motoru, geçtiğimiz Çarşamba günü şirkete ait Boeing 747’nin kanatları altına yerleştirildi ve Victorville, Kaliforniya’dan havalandı.
     

    Motorun ilk uçuş testi aslında Şubat ayında yapılacaktı fakat mühendislerin turbo fanında tasarımla alakalı bir sorun keşfetmesi sonucu uçuş ertelenmişti. General Electric şirketi bunun küçük bir sorun olduğunu ve takvimde bir değişikliğe yol açmayacağını açıklamıştı.

     

    Yaklaşık olarak Boeing 737’nin gövdesiyle aynı çapa sahip olan bu motor, 134 inç, yani 3.4 metre çapındaki ön fana ev sahipliği yapıyor. General Electric bu motoru üretimdeki en büyük ticari motor olarak nitelendiriyor.

     

    İlk test sadece başlangıç

    GE9X programının Genel Müdürü Ted Ingling, yaptığı konuşmada ekiplerin motoru ilk uçuş testine hazırlamak için aylarca uğraştığını, ve onların bu uğraşları sayesinde mükemmel bir ilk uçuş gerçekleştirildiğini belirtti. İlk günkü testin aylarca sürecek test sürecinin sadece bir başlangıcı olduğunu söyleyen Ingling, yapılan testlerin motorun farklı uçuş koşullarında nasıl bir performans göstereceği hakkında veri toplamalarına yardımcı olacağının altını çizdi.

     
     
    Boeing 777X'in bir modeli
     

    GE9X motorunun sertifikasyon testleri 2017’nin Mayıs ayında başladı. Uçuş testinin yanı sıra yakın zamanda Kanada’da yapılan buzlanma testleri de tamamlandı. Aynı zamanda Ohio’da yan rüzgar testlerinin de devam ettiği bildirildi. Sertifikasyon işlemlerinin 2019 yılında tamamlanması beklendiği açıklandı.

     
     

    700 adet sipariş alındı

    General Electric’in GE9X motoru, 2020 yılında göklerde olması planlanan Boeing’in yeni 777x uzun menzil uçakları için yapılıyor. Şimdiye kadar 700 adet siparişin alındığı belirtiliyor.

     

    100,000 pound itme gücüne sahip olacak motorun piyasadaki en ekonomik motorlardan bile yüzde 5 daha fazla yakıt tasarrufu sağlayacağı iddia ediliyor.





    |
    |




  • Asıl sorun günümüz uçak teklojisinde ancak %5- %10 arasında yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. Havacılığın çok acilen emisyonlarını azaltması lazım. Günümüzde en yüksek emisyona sahip ulaşım yolu. Ama teknolojik olarak olmuyor.
    777'yi çok beğenirim. 777x ile bu motor en az 15 yıl kullanılır en son üretilen 777x den sonra en az 15 sene daha kullanılır. Kısaca en az 30 yıl ancak %5 verimlilik sağlamış motor ile uçulur. GE'nin yaptığı ciddi başarılı teknolojik gelişme olabilir ama maalesef insanlığın çok daha iyisine ihtiyacı var.

  • Yüzbaşı
    610 Mesaj
    Şimdi kargalar düşünsün.



    < Bu ileti 'DH Mobil Uygulama BETA'sından atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2033 Mesaj
    yenilik nerde sadece büyük olmasımı diyecektimki en sonda yazıyormuş yenilik. en büyük motor ama en ekonomik motordan bile daha az yakıyor.
    |
    |
    _____________________________
    mesajımı alıntı yapanlara MUTLAKA cevap veririm. cevap vermiyorsam MUTLAKA bloklu demektir.
  • Binbaşı
    1782 Mesaj
    Bu kadar tasarruflu ise bizim arabalara takalım dicem ama mtv'den çuvallarız bu sefer de...
    |
    |
  • Yüzbaşı
    304 Mesaj
    Asıl sorun günümüz uçak teklojisinde ancak %5- %10 arasında yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. Havacılığın çok acilen emisyonlarını azaltması lazım. Günümüzde en yüksek emisyona sahip ulaşım yolu. Ama teknolojik olarak olmuyor.
    777'yi çok beğenirim. 777x ile bu motor en az 15 yıl kullanılır en son üretilen 777x den sonra en az 15 sene daha kullanılır. Kısaca en az 30 yıl ancak %5 verimlilik sağlamış motor ile uçulur. GE'nin yaptığı ciddi başarılı teknolojik gelişme olabilir ama maalesef insanlığın çok daha iyisine ihtiyacı var.
    |
    |
  • Uzaklaştırılmış 4 gün cezanın, 3 gün 5 saat 50 dakika kadarı kaldı.
    777'nin zaten hastasıyım. 777X müthiş bir uçak olacaktır. THY'nin elindeki 777'ler eskimeye başlayınca 777X siparişi gelecektir.
    |
    |
  • Çavuş
    56 Mesaj
    100bin pound itme gucunden bisey anlamdim
  • Yarbay
    2755 Mesaj

    Bir pound yaklaşık olarak 500 grama eşit.
    |
    |
    gidi kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    16570 Mesaj



    küçük olanlar 747 nin normal motorları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 16 Mart 2018; 20:16:26 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3789 Mesaj
    General elektrik ile olan iş ortaklığıyla ge9x in kritik motor parçalarını muhtemelen Tai üretiyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1600 Mesaj
    Motor başına 45 ton itki demek oluyor ki muazzam...
    |
    |
  • Çavuş
    67 Mesaj

    pound kuvvet gram ise kütledir. Aynı şey değiller. 100K pound yaklaşık 444822 N eder bu da yakşaık 444 kN eder ancak bunun anlamı bu kuvvet ile teoride 1 kg kuvvete saniyede 444,000 m/s^2 ivme verebilir ya da sürekli halde her saniye 1 kg kütlenin hızını 1 m/s artırabilirsiniz . Kütleniz arttıkça ivmelenme değeriniz düşecektir.
    |
    |
    Virinom kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
e-ticaret
google reklamları
SEO
izmir web tasarım
son dakika
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,260
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.