Şimdi Ara

Dünyanın en büyük elektrikli gemisi 650 araç taşıyacak ve 100 MWh bataryaya sahip olacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük elektrikli gemisi 650 araç taşıyacak ve 100 MWh bataryaya sahip olacak
    Finlandiyalı deniz taşımacılığı şirketi Viking Lines, Helios isimli dünyanın en büyük elektrikli gemisi ile ilgili ilk ayrıntıları kamuoyuyla paylaştı.



    100 MWh kapasiteli dev bataryaya sahip olacak



    Henüz erken aşamalarda olduğu için teknik detaylar sınırlı. Ancak Helios’un yaklaşık 195 metre uzunluğunda ve 30 metre genişliğinde olması planlanıyor. Tamamen elektrikli güç aktarma sistemiyle 23 knot (yaklaşık 42.5 km/saat) hıza ulaşması bekleniyor. Feribotun, 85 ila 100 MWh kapasiteye sahip dev batarya sistemlerinden güç alacağı belirtiliyor. Ayrıca, limana 30 MW'lık bir şarj sistemi de kurulacak.



    Ayrıca Bkz.Derin deniz sondajında yeni dönem: İşte Çin'in Dünya kabuğunu delme planı



    Viking Line, Rauma tersanesi ve diğer ortaklarla birlikte geliştirilen Helios, Finlandiya’nın Helsinki Limanı ile Estonya’nın Tallinn kenti arasında 43 deniz mili (80 km) mesafedeki hatta sefer yapacak. Elektrikli feribot, 2.000 yolcu ve 650 aracı aynı anda taşıyabilecek. Helios projesinin 2030'un başlarında tamamlanması hedefleniyor.



    Proje, Baltık bölgesinde deniz taşımacılığını karbon nötr hale getirme yolunda önemli bir adım olarak görülüyor. Dünya genelinde elektrikli deniz taşımacılığı yaygınlaşmaya başlasa da, daha uzun mesafeli taşımacılık için amonyak ve hidrojen gibi enerji kaynakları da alternatif olarak değerlendiriliyor.




    Kaynak:https://www.vikingline.com/press-room/87B99CC070F5D25F







  • Elektrikli araçlarda şebekeye elektrik aktarabiliyorlar ya.

    Aynı şekilde bu gemiye binen araçlar dolu batarya ile gelsin ve yolculuk boyunca gemiye güç aktarsın bu araçlar sayesinde gemide batarya kullanımı azalır veya hiç gerek bile olmaz.

    650 araç 11 kW verse 7.15 MW güç eder. Bunun 1 MW’ı gemiye gerisi motorlara gitse yetmez mi acaba ?

    Tabii uygulanabilirlik kısıtlı yedek güç kaynağı jenaratör olabilir ama başlangıç fikri bu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    güzel mantık da kimse kullanılmış bataryalı araç istemez. tamam 1 kere deşarj olacak ama güvenliği var riski var. birtane yandı alaska açıklarında daha söndüremediler

  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Benim dediğim arabalardan sökelim koyalım değil. Çift taraflı şarj ekipmanları ile gemiye binince şarj soketini takacaksınız ama şarj etmeyecek deşarj edecek. İnerkende sökeceksiniz burada esas geminin taşıdığı batarya azalmış.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    mantığı anladım da yangın riskini arttırır bence.

  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Gemide zaten dev batarya var araçların bataryalarıda dolacağına boşalıyor. Boşalırken sorun olmaz, dolarken oluyor benim bildiğim.

    Birde yüksek doluluk ile olurken tehlike biraz yüksek yolda azalacağı için batarya ne gibi bir sorun çıkacak ki daha iyi hatta.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    belki de olabilir dolmayacak tabiki bu şekilde menzil artıran gemiler olur belki gelecekte.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.