Şimdi Ara

DUNYA MARKAMIZ YOK (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
1
Favori
2.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şahinler don atlet ingilterede fena satıyo bu aralar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: med_cezir197

    quote:

    Orjinalden alıntı: Triquetra

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaiser I

    Ülker baya tanınyor bildiğim kadarıyla


    ülkerin taklit olmayan birtane ürününü söylermisin?



    sen töbe töbe şaka dostum. taklitmi?
    sen taklit olanları sayarmısın? ve hangilerin takliti ben ona göre cevap vericemde




     DUNYA MARKAMIZ YOK



    Mars-metro
    Bounty-coconut
    Twix-Albeni
    Browni-Adıdaaynı
    Rodeo-Eti kaymaklı
    Alpellanın yeni kalın öçikolatası-Milka(bademli krokanlı sadece-cevizli bir parmak kalınlığında adını unuttum)
    Tutku-Şekli değişen biskrem
    Burcağında taklitini yapmışlar
    Aynı şekilde rokoda frigo mantığı frigonun üçgen olanı

    Bunlarda alıntılar

    TAKLİT DEĞİLDİR !




    quote:



    Eti ve Ülker'in "Browni" kavgası büyüyor


    Ankara

    Eti Gıda ile Ülker arasındaki "Browni" markasına ilişkin anlaşmazlık büyüyor. Eti Gıda, "Ülker Browni" barkasını tescil isteği reddedilen Ülker’in küçük bir değişiklikle "Ülker Brownie" markasını kullanarak ürününün satışını sürdürmesinin haksız rekabet yarattığını bildirdi.

    Eti Gıda, markasını koruma mücadelesini tüm ulusal ve uluslararası düzeylerde sürdürmeye kararlı olduğunu açıkladı.

    Ülker Firması’nın Eti Gıda’nın tescilli markası "Browni"yi kullanarak, Ülker Browni adında bir ürünü piyasaya sürmesiyle iki firma arasında başlayan tartışma büyüyor.

    Eti Gıda’dan yapılan açıklamada, Eti Browni’nin, 1986 yılında Eti tarafından geliştirilen ve 18 yıldan bu yana piyasada bulunan bir ürün olduğu belirtildi. Bu markanın Türk Patent Enstitüsü tarafından 1986 yılında Eti Gıda’ya verilmiş olan marka tescili bulunduğu hatırlatılan açıklamada, Ülker’in 2002 yılında Türk Patent Enstitüsü’ne "Ülker Browni" markasını tescil ettirmek amacıyla başvuruda bulunduğu, ancak bu başvurunun 7 Nisan 2004 tarihinde, markanın Eti Gıda’ya tescilli olması nedeniyle, "Markaların Korunması Hakkında 556 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin 8. maddesi gereği" reddedildiği bildirildi.

    Eti Gıda’nın Eti Browni markası için sadece son iki yılda 3 milyon dolarlık iletişim yatırımı yaptığını ve bu markanın kategoriye ismini vermiş bir jenerik marka haline gelmesini, Türkiye’de ıslak kakaolu kekin "Browni" olarak adlandırılmasını sağladığı ifade edilen açıklamada "Eti konuyla ilgili hukuk sürecini başlatmış olmasına rağmen, Ülker firması Eti Browni’nin birebir benzeri olan ve marka tescili bulunmayan "Ülker Browni" ürününün ismini çok küçük bir değişiklikle "Ülker Brownie" olarak değiştirmiş ve ürünün satışına devam etmiştir. Ülker firması böylelikle haksız rekabet yaratmakta ve ısrarla bu tutumu sürdürmektedir" denildi.

    "SONUNA KADAR KORUYACAĞIZ"

    Eti Gıda, Ülker’in söz konusu ürünün satışını sürdürmesi halinde markasını koruma mücadelesini tüm ulusal ve gerekirse uluslararası düzeylerde sürdürmeye kararlı olduğunu açıkladı.
    (ANKA)


    quote:



    ulker in taklit edemeyecegi seyler


    1. likörlü çikolata (bkz: günah)

    2. prezo

    3. (bkz: after eight)

    4. kinder. çalıştı ama edemedi.

    5. kast ettiğimiz iştigal alanında olan ve uğraşsa da aynı kaliteyi yakalayamıyacağı bir rakip firma ürünü ise, eti'nin bilumum kekleridir, ötesi de yoktur.

    6. (bkz: ritter sport)
    (bkz: guylian)

    istese yapar ama ya hani alici nerde alici??

    7. (bkz: snickers)

    8. -ülker !..
    -he ?
    -bak şimdi tombik tombik tombik tombik hoop tombik hoop tombik
    -tombik tombik ..
    -hayır hayır bak şimdi tombik tombik...

    9. eti piknik taklidi ülker piknik son derece başarısızdır,yani bunu da taklit edemez.

    10. (bkz: eti brownie)

    11. (bkz: kinder bueno)

    12. (bkz: hıncal uluç)
    (bkz: erman toroğlu)
    (bkz: süleyman demirel)
    *

    (bkz: bir genelleme kelimesi olarak şey)

    13. yoktur. likorlu cikolatayi bile taklit eder alkolsuz likor koyar. taklidin kaliteli olacagindan bahsetmiyorum ben ama taklit edemeyecegi sey yoktur. goreceksiniz...

    14. (bkz: purina)

    15. (bkz: toblerone)

    16. efes pilsen

    17. (bkz: bounty)

    18. (bkz: orgazm)

    19. canlı insandır. geriye bir tek o kalıcak sonunda.

    20. toblerone bu ürünlerin aslında dışında kalmaktadır
    (bkz: balmond)
    ayrıca, şahsi kanımca nescafe den çok daha başarılı bir şekilde aromalı kahve üretmektedir bu mümin firma
    (bkz: cafe crown)

    görüşünü reddeden bu kadar insanın dibine kadar gelen bu firmayı tebrik etmek gerekir..
    ya da çok daha ciddi bir biçimde boykot etmek
    bilemedim, çok lezzetliler..
    :o

    21. kaliteli, iyi reklamlar.

    22. ülker'in, kent bonibon 'a alternatif olarak ürettiği ufo. bonibonun hastasıyım diyen adamın ülker ufo yemesi etik değildir lakin ufonun tadı da pek bi ağırdır.

    23. tuketici iyi ile kotuyu, taklitci ile orjinali ayirmayi bilmedigi surece bu kumenin eleman sayisi sifira yakindir.




    quote:



    ulker in taklit mamulleri


    1. metro: mars
    albeni: twix
    link: tang

    2. ülker'in kendine has bir tek ürünü bile bulunmaz.standart üretimini gerçekleştirdiği bisküvilerin çoğu fransız menşelidir.turgut özal döneminde ithal ürünler gelmeye başlayınca bu sefer onların benzerlerini yapmaya başlamış.son dönemde de piyasaya çıkan ve tutulmaya başlayan ürünlerin firmalarını satın alarak ürün çeşidini geliştirmiştir.toto sürpriz yumurta,eski adıyla scholler yeni adıyla golf dondurma,mavi yeşil diyet ürünleri bunların arasında sayılabilir
    (bkz: golfettin)

    3. neredeyse ülkerin tüm mamüllerini kapsayan kümedir, nitekim ülker adlı yaratıcılıktan yoksun şirket sırf mamülleri değil, ambalajlarını bile hiç utanmadan taklit etmektedir. yukarıdaki örneklerden ayrı olarak şunları da sıralayabiliriz:
    coco star: bounty
    colaturka light (teneke kutuyu gördüyseniz, zaten daha fazla bir şey yazmama gerek yok)
    crançi: crunch (evet evet, artık mamül ve ambalajı geçip, ismi bile taklit etmişlerdir ki bu gerçekten takdiri hak eden bir davranıştır)
    (bkz: bu böyle gider)

    4. yillarca tac kraker olarak bildigimiz urunun isminin as kraker olmasi da ismin arak olmasiyla ilgilidir. ismi gectim, etinin brownie'si bu kadar tutunca ambalaji bile neredeyse ayni bir urunu piyasaya surup brownie'ninin pazar payini tirtiklamistir... (savunmasi brownie'nin marka olamayacagidir.)

    ayrica yillarca haylayf ne demek? diye dusunen insanimiza da allah uzun omurler versin derim baska da bisey demem!

    5. ürünlerinin pek çoğunu ordan burdan esinlenerek ürettiğini bildiğimiz bu ülker firması nasıl oluyo da beceriyosa gerçeklerinden çok daha lezzetli şeyler üretmeyi gayet güzel başarıyo. hele ki, nestle damak tan esinlenerek ürettiğini sandığımız * ülker antep fıstıklı çikolatayı bin tane nestle damağa değişmeyeceğimi belirtmek isterim.

    6. (bkz: #7096273)

    7. (bkz: haylayf)
    (bkz: çizi)
    (bkz: çokonat)

    bu liste daha uzar gider

    8. (bkz: ülker rodeo)
    (bkz: hey gidi senelerin snickers ı hey)

    9. (bkz: ulkerin taklit ettigi alman urunleri)

    10. kinder surprise - ulker toto (inter toto der gibi olmasın diye reklamlarında urun isminden once ulker ismi gecmez)

    11. adamlar taklit maklit her zaman harika ürünler çıkarıyorlar birlerine ideolojik sebeplerden dolayı batıyor ve bahane olarak taklit yapıyor diye bok atıyorlar.ayrıca böyle taklite can kurban ve en azından türk malı be kardeşim diyorum başka bir şey demiyorum.

    12. (bkz: mutluluk çubuğu)

    13. (bkz: copycat)

    14. (bkz: hepsi)

    15. (bkz: cola turka)

    16. (bkz: king top)
    (bkz: ferrero rocher)*

    17. cafe crown - nescafe ucu bir arada.. hoş adamların hakkını yememek lazım sonradan baya bir geliştirdiler..fındıklısını bile yaptılar ama ne kadar leziz olduğu tartışılır..
    not: türk malı diye yeşil sermayeye para kazandırmaya hayır!

    18. (bkz: chewydent)

    19. etinin bırovni reklamında da değindiği ülker alışkanlığı.

    20. sadece icerik olarak degil, isim olarak da taklit mamulleri icerir. gicigim o yuzden..

    (bkz: cafe crown)

    21. nesquik gibi süte katılan kitymilk...

    22. dido adlı çeşitlerinin büyük boyu, kit katla aynıdır. paket de çok benzerdir ne tesadüfse.

    23. (bkz: ulker in taklit edemeyecegi seyler)

    24. (bkz: alpella)

    25. ulker in taklit urunleri hatirlamak gerekirse, cignenip yutulan materyallerdir. boyle bir malzemenin nestle nin, nabisco nun, kraft in taklidi olmasi, damak tadinizi etkilemedigi surece hicbir satin alma kararini etkilememelidir. yok derseniz ki biz yurtdisindan orjinalini doviz odeyip ithal etmek, bayat bayat yemek istiyoruz orasi kendi bileceginiz istir. esseklik turkiye cumhuriyeti kanunlarina gore suc teskil etmemektedir.

    ulker belli ki urun imaji gelistirmeye zerre gram para yatirmamakta elden geldigince sagdan soldan cirpmaya calismaktadir. yakin komsu ulkelerden baska yerlere ihrac edilemeyecek, ve de ic piyasada rekabetin sinirli oldugu bu sektorde ulker ahlaken tartismali ama ekonomik olarak cok dogru bir is yapmaktadir. ancak ic piyasadaki rakibi eti nin urunlerini taklidi ise durdurulmasi gereken bir ayiptir.

    ayrica turkiyedeki biskuvi piyasasindaki cesit bollugunu baska yerde kolay kolay bulamazsiniz yatip kalkip sukredin, bunu da soylemis olayim.

    edit: bu arada ben cesit bollugu derken urun cesitliliginden bahsediyorum, marka, uretici degil. nasil boyle anlasilmis anlayamiyorum.
    (cankurtaran, 17.02.2006 21:46 ~ 19.02.2006 02:07)


    quote:



    ulker in taklit mamulleri



    26. taklit ettiğimi bas bas bağırayım, çalıyorum ben! der gibi mamulun kendisinden öte pakedinin de aynı olduğu, adı da gerçeğinin ya benzeri ya türkçe okunuşu olan* mamuller..

    27. orijinal ürün ve modeller bir firmanın prestijinde ölçüttür,doğrudur.hatta şirketin ömrünü ve hacmini bu "sıradışılık"a yorabiliriz.lakin büyük bir firmadan tamamiyle yeni fikirler bekleyemezsiniz;zamanın ekonomik gerçekleri karşısında ayakta durabilmek için fantastik yaklaşımlardan fazlasına ihtiyaç vardır.
    firmalar müşteri karşısında herdaim sınavdadır,ve birbirinin kağıdına göz atmak bu sınavda legaldir,bilhassa gıda sektöründe kaçınılmazdır.bahsedilen sektörde dünyada kaç şirket yüzdeyüz saf fikirlerle ürün sürebilmektedir?zekice modifiye eden,öne geçer.nescafe 3ü1arada çıkarır,koca kraft foods da hamlesini oynar jacobs 3ü1arada çıkarır.ülker de çıkarır.bu böyledir,örnek istemediğin kadardır..

    öne geçmek için yakalamak şarttır ilk evvela..japon buna modeldir.
    ülker sektöründe dünya devleri arasında yer bulmuş.dahası,adını bilmediğin ülkelere yaptığını satmış.para kazanmış,iş vermiş,para kazandırmış.didonun kitkata yaklaştığı oranda bir şirket intel'e yaklaşsın.kitymilkin nesquike yaklaştığı kadar bir firma bmw'ye yaklaşsın bakalım.?yaklaşamaz.yaklaşamadığıyla kalmaz,laf yapar.konuşur,konuşur..

    ülker taklitçi.ülker dinci.ülker tukaka.siz en iyisi uzak durun.cote d or yiyin mesela,belçika(ve sahip çıktıkları) ülkerden daha zararlı olamazya.yada politik "tarafsız"lığıyla bilinen(ama ne hikmetse ermeni hadisesinde ermeniden daha ermeni olan) isviçrenin birbirinden leziz çikolatalarını yiyin.ülkerden daha masum onlar.

    son olarak eklemek lazım.türkiye dünya markası çıkaramaz.türkiyede sivrilenin kafasına falancı derler gider vururlar.filancı derler döner vururlar.törpülerler.

    28. bir çoğunda başşarılı olmasına karşın piknik bisküvi ve browni keklerinde sıçan ürünlerdir bunlar;

    eti browninin taklidi ülker browni ile ise reklemlarda şarkıyla bile taşak geçilmiştir (uzaktan sen sandım, ama görünce anladım, tadın başka , sen başkasın diye bi şarkı, ki kiesinlikleolayı çok iyi açıklıyor)

    piknik cephesi ise ülker için tam bir hüsran; kakao yu basmaktan çekinen ülker ne yazıkki babayı almıştır eti ye karşı; eti piknin gerek fiyatı gerek lezzeti ile tahtını sağlam tutmaktadır.

    29. efenim şöyle bir örnek vermek gerekir kanaatindeyim ki burger king asla ve kat a pazar araşıtrması yapmaz sadece ve sadece mc donaldsın olduğu yerlere dükkan açar çünkü o araştırmaya mcdonalds parayı dökmüştür ve aynı müşteri kitlesine hitap ettiği için burger da gider karşısına açar dükkanını. ha bunun adı işletme ders kitaplarında okununca stratejidir hatta süpper bir şeydir gavur nasıl da akıl etmiştir aynı müşteri kitlesine hitap ettiği firmanın pazar analizlerini kullanmayı müthiş olaydır falandır filandır. peki ya ülker aynı müşteri kitlesine hitap ettiği firmaları takip ederse ne olur...ülkerin taklit mamülleri diye başlık açılır yeşile alerjisi olanlar içindeki nefreti kusar bi nevi masturbasyon malzemesi olur...

    30. genellikle ülker pilot takımı şölen markasıyla raflarda görülen ürünlerdir. bir ürün önce şölen markasından üretilip indirim marketlerinde yığılır. eğer ürün satış patlaması yaşatmışsa ürün bu sefer şölen fabrikasında ülker markası ile üretime başlanır. hemen şölen marka ürünün kalitesi düşürülür. ülker etiketlinin ise fiyat çarpanı overclock yapılır ve piyasaya sunulur.

    (bkz: afiyet olsun)

    31. taklit ile pazarlama stratejisi arasındaki farklılığı kavrayamayanlarca aslı gibi sanılan ürünler.

    efendim burger king eğer mc donalds'ın yanına açtığı mekanlarında big mat, onion figs gibi taklit ürünler satmaya kalkarsa alemin maymunu olur, herkes götüyle güler. burger king'in başarısının sebebi araştırıp geliştirip (ya da tesadüfen) bulduğu whopper serisi ürünlerine dayalıdır. alevde ızgara lafını üzerine basa basa kafamıza kazımıştır. eğer gidip de mc donalds ürününün aynısını satmaya kalksa, zikindirik bir köfteci zinciri olur çoktan batardı.

    32. cola turka - kola

    33. satılan ürünü çeşitlendirmenin taklit değil pazarlama stratejisi olduğunu anlamayanların taklit sandığı ürünler. nasıl ki whopper da big mac gibi özünde köfte ve ekmekse ülkerin sattığı da kendisini taklit ettiği söylenilen rakiplerinin sattığı gibi çikolatadır, bisküvidir, gofrettir, koladır. ama her stratejide olduğu gibi başarısı o stratejinin uygulaması sonucunda ortaya çıkan ürüne bağlıdır. bunun doğal bir sonucu olarak da bana göre big mac den çok daha lezzletli olan whopper başarılı olmuştur. aynı mantık silsilesinden yola çıkarak da cola turka başarısız olmuştur. çok iddialı bir şekilde pazara girip o gazla insanların dikkatini çekerek ,ki lansmanın amacı budur zaten, kısa dönemde pazarda önemli bir pay elde etmesine rağmen uzun vadede bu başarısını sürdürememiştir. ama bu ülkerin taklit ürünleri diye içindeki nefreti kusmaya sebep teşkil etmez. çünkü serbest piyasa insana seçim hakkı vermiştir. yoksa aynı mantıkla burgerin cillop gibi whopperın yanında pepsi vermesi aptallığı şeklinde de bir başlık açılabilir. ki şahsi kanaatimce bu gerçekten bir aptallıktır. keza cola turka da verse öyle olurdu. hasılı sözün özü kola üretmek çikolata üretmek bisküvi üretmek ve bunları rakiplerinin başarısını ispatlamış ürünlerinin benzerlerini yaparak üretmek taklitçilik değil stratejidir. rasyonel davranan alıcılar için bir alternatiftir, istediğini seçmek almak yada almamakta herkesler özgürdür.

    34. ürün çeşidi yapmakla ürünü (ismine varıncaya kadar) kopyalamanın farkına varamamış bünyelerde aslından farkı anlaşılmayan ürünler.

    fark anlaşılamıyorsa zaten afiyet olsun buyurun kimden alırsanız alınız.

    ürünün benzerini üretmek strateji olabilir ama ürünün tıpkısını üretmek taklitçiliğin ta kendisidir. bu bağlamda cola turka taklit değil, benzer bir üründür. ancak piknik bisküvi, browni ve kek türevlerinin alayı taklittir, ismine varıncaya kadar.

    benzer bir örneği bilgisayar dünyasından verecek olursak, zamanında 286, 386, 486 işlemcileri aynı isimle amd de yapar satardı, yaptığı iş resmen taklitti. ne zaman ki pentium icat oldu, amd taklitten vazgeçip kendisi adam gibi araştırma geliştirmeye önem verdi, ortaya canavar gibi athlonlar opteronlar fırladı. taklitten vazgeçmeyen cyrix firması ise zıbardı gitti.

    35. ülkerin pazara sürdüğü ürünlerin çoğunda başarılı olduğu gerçeği göz önündeyken hala bunu reddetmeyi marifet sayıp başarısızları görmek isteyen bünyelerin her şeye rağmen görmek isteyeceklerini göreceği gerçeği de göz önündeyken hala açıklama yapmanın yersizliğini anlamayan benim açıklama yapma gayemin manasızlığını ortaya koyan ürünlerdir.
    herkes istediğini yer istediğini içer naçizane merakım şudur ki:
    arkadaşlar aramızda ülker çikolatalı gofret sevmeyen var mı?

    36. - turkiyede gida sektorunde en buyuk firma
    - her alanda varlar ( cikolata, biskuvi,et,sut,yag,kola...)
    - alanlarda urun yelpazesi genis
    - surekli buyuyor
    - kim ne derse desin urunleri kalite, temiz,
    - bir suru ulkeye ihracat yapiyor, istihdam sagliyor
    - .........

    -bir firma sadece taklitcilikle bu kadar buyuyemez, lider olamaz, yok oluyorsa neden digerleride taklit etmiyor, diger firmalarin amaci orginal olmak mi yoksa para kazanmak mi?

    -herkes biliyorki ulkere bu kadar tepkinin sebebi urunlerinin taklit olamasi degil
    -bu yuzden herkes kurtlarini doksun bence, baska sebeblerden tu kaka demesin

    37. lezzetli urunlerdir.
    efenim toyota diye bir sirket var duymuslugunuz var mi bilmem. simdi bu sirket senede 180 milyar dolar ciro yapmakta olup, dunyanin sayili otomotiv ureticilerinden general motors'u satin almak uzeredir.
    bu kardesler 40 sene once ise mersedesleri, ford'lari birebir taklit ederek baslamislardir. tabi elin japonu bizim kadar akilli olmadigi icin, bir allahin kulu da cikip toyota nin taklit mamulleri diye elestiri yapmamistir. baltalayin mina koyim memlekette ne kadar uretici varsa taklitti, irticaydi, ottu boktu diye. bu kafayla sittin sene ulke olarak, toyota'nin yilda tek basina yaptigi ihracati yakalayamayiz.

    38. malesef konu donup dolasip damak zevkine (veya su durumda damak zevksizligine) gelip tikandigindan cozume ulasmayacak bir tartisma konusudur. kaybedilen davalar, piyasaya yeni bir urunun cikmasinin hemen arkasindan cikarilan isminden paketine kadar ayni (gozu ile gozlem yapamayanlarin farketmemesi dogal olabilir) ama tadi ayni seviyeyi tutamayan urunler cikaranin kim oldugu belliyken kimi kesimler tarafindan cansiperane savunulmasi cok komiktir. cok istersek benzer mantalitede uretilenlerini pazardaki badidas, nayk, reybok, greyder vs gibi markalarda da gorebiliriz. (onlari da milyonlarca kisi alip giymektedir, onlarin da, eger pazarda sayiliyor olsalar paylari orjinallerinden daha fazla olur, onlarin da sayesinde istihdam olmaktadir)

    bu urunlerin guzel lezzetli oldugunu kanitlamak icin milyonlar tarafindan tuketildikleri gibi akildan mantiktan uzak savlari ileri surenlere bok yemeleri ve bir taraflarina vibrator eklestirmeleri tavsiye edilir. ne de olsa dunyadaki milyarlarca sinek bok yerken milyonlarca insan da vibrator kullaniyor.

    39. karbonhidratın taklidini yapmislar. esefle kınıyorum.

    40. bildiğimiz negro bisküvinin tempo modeli de çıkmıştır. vatana millete hayırlı olsun

    41. bir surudur. bildigin gercek iste. daha dun gibi aklimda eti nin browni lerle ortami dagitti vakit bi muhtet sonra sinsi sinsi kendi brownilerini yapti oyle reklam filan vermeden raflara koydurttu misal dikkat etmesen gider alirsin etinin sanip.

    42. tüketicilerin önce kaliteli sanıp eğer içeriğini okurlarsa başarısız taklit sınıfına sokacakları ürünlerdir.

    ülker büyüme serisi = danino

    başarılı bir taklit olabilmesi için elinden geleni yapan ülker ürün maskotu olarak taş devri karakterlerini ve dino'yu kullanmıştır. bununla da yetinmeyip ürünün daha çok olduğunu tüketicilere anımsatmak için ambalajlarını daha geniş yaparak tüketicileri etkilemeye çalışmışlardır. oysaki ürünün miktarı aynıdır. en büyük fiyasko ise raf ömürlerindeki farktır. ülker ürünü, ısıl işleme tabi tutulmuş ve raf ömrü 4 ay olan, soğuk tutulmasa da olabilecek bir üründür. fakat arkadaşlar o kadar ileri gitmişlerdir ki, tüketiciler bu ürünü taze süt ürünü sansınlar diye marketlerde buzdolaplarında muhafaza etmektedirler.

    43. uzun zamandır beklediğim milka m joy un taklidini nihayet çıkarmış ve ülker rio olarak piyasaya sürmüştür.klasik ülker zihniyeti ile ambalajı bile aynı tutarken billboard reklamları dahi taklit edilmiştir.

    44. ülkerspor. başlı başına bir taklittir. zira hala ülker diye bir marka yokken bile basketbol oynanıyordu.

    45. (bkz: ulker in taklit etmedigi herhangi bir urun)

    46. coca cola'ya ait powerade sporcu içeceğine karşılık marketlerde yeni yeni boy gösteren all star adlı bir enerji içeceği ile bu ürünlere bir yenisi eklenmiştir. bu içeceğin karışık meyvelisi (mavi), portakallısı (turuncu) ve de limonlusu (sarı) bulunmaktadır.

    47. (bkz: ulker/@fiore) *

    48.https://store.donanimhaber.com/d4/20/2f/d4202fcf174e516354d57b3b73144c2e.jpg

    http://fitneci.googlepages.com/ulker.jpg

    49. en bilineni ve bizi dünya çapında taklitçi ilân edeni çokoprens'tir. bir italyan şirketin ürünü olan chocoprince'in adı (buna benzer birşeydi orijinal adı) ülker tarafından yıllarca kullanılmış, tarafımızdan da afiyetle yenmiştir. sonra geçen 4-5 yıldan birinde italyan çokoprensini üretenler buna uyanır ve ülker'i mahkemeye verir. ülker de önce biraz mırın kırın, kem ve de küm ettikten sonra -galiba mahkeme kararıyla- adını değiştirir, çokosandviç olur.

    bugün bakkaldan çokoprens diye aldığımız, yediğimiz şeyin halihazırdaki adı ülker çokosandviçtir yani. gelgelelim bu da selpak, ernet gibi türü simgeleyen bir marka olmuştur artık bizde. artık kim ne üretse bu ayarda çokprens deriz. onu geçtim iki petit beure* bisküvinin arasına nutella sürdüğümde bile çokoprens diyen bir insandım. kınamayın arkadaşlar ülker'in yalancısıyım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 27 Haziran 2006; 22:02:30 >






  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: med_cezir197

    quote:

    Orjinalden alıntı: Triquetra

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaiser I

    Ülker baya tanınyor bildiğim kadarıyla


    ülkerin taklit olmayan birtane ürününü söylermisin?



    sen töbe töbe şaka dostum. taklitmi?
    sen taklit olanları sayarmısın? ve hangilerin takliti ben ona göre cevap vericemde




     DUNYA MARKAMIZ YOK



    Mars-metro
    Bounty-coconut
    Twix-Albeni
    Browni-Adıdaaynı
    Rodeo-Eti kaymaklı
    Alpellanın yeni kalın öçikolatası-Milka(bademli krokanlı sadece-cevizli bir parmak kalınlığında adını unuttum)
    Tutku-Şekli değişen biskrem
    Burcağında taklitini yapmışlar
    Aynı şekilde rokoda frigo mantığı frigonun üçgen olanı

    Bunlarda alıntılar

    TAKLİT DEĞİLDİR !




    quote:



    Eti ve Ülker'in "Browni" kavgası büyüyor


    Ankara

    Eti Gıda ile Ülker arasındaki "Browni" markasına ilişkin anlaşmazlık büyüyor. Eti Gıda, "Ülker Browni" barkasını tescil isteği reddedilen Ülker’in küçük bir değişiklikle "Ülker Brownie" markasını kullanarak ürününün satışını sürdürmesinin haksız rekabet yarattığını bildirdi.

    Eti Gıda, markasını koruma mücadelesini tüm ulusal ve uluslararası düzeylerde sürdürmeye kararlı olduğunu açıkladı.

    Ülker Firması’nın Eti Gıda’nın tescilli markası "Browni"yi kullanarak, Ülker Browni adında bir ürünü piyasaya sürmesiyle iki firma arasında başlayan tartışma büyüyor.

    Eti Gıda’dan yapılan açıklamada, Eti Browni’nin, 1986 yılında Eti tarafından geliştirilen ve 18 yıldan bu yana piyasada bulunan bir ürün olduğu belirtildi. Bu markanın Türk Patent Enstitüsü tarafından 1986 yılında Eti Gıda’ya verilmiş olan marka tescili bulunduğu hatırlatılan açıklamada, Ülker’in 2002 yılında Türk Patent Enstitüsü’ne "Ülker Browni" markasını tescil ettirmek amacıyla başvuruda bulunduğu, ancak bu başvurunun 7 Nisan 2004 tarihinde, markanın Eti Gıda’ya tescilli olması nedeniyle, "Markaların Korunması Hakkında 556 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin 8. maddesi gereği" reddedildiği bildirildi.

    Eti Gıda’nın Eti Browni markası için sadece son iki yılda 3 milyon dolarlık iletişim yatırımı yaptığını ve bu markanın kategoriye ismini vermiş bir jenerik marka haline gelmesini, Türkiye’de ıslak kakaolu kekin "Browni" olarak adlandırılmasını sağladığı ifade edilen açıklamada "Eti konuyla ilgili hukuk sürecini başlatmış olmasına rağmen, Ülker firması Eti Browni’nin birebir benzeri olan ve marka tescili bulunmayan "Ülker Browni" ürününün ismini çok küçük bir değişiklikle "Ülker Brownie" olarak değiştirmiş ve ürünün satışına devam etmiştir. Ülker firması böylelikle haksız rekabet yaratmakta ve ısrarla bu tutumu sürdürmektedir" denildi.

    "SONUNA KADAR KORUYACAĞIZ"

    Eti Gıda, Ülker’in söz konusu ürünün satışını sürdürmesi halinde markasını koruma mücadelesini tüm ulusal ve gerekirse uluslararası düzeylerde sürdürmeye kararlı olduğunu açıkladı.
    (ANKA)


    quote:



    ulker in taklit edemeyecegi seyler


    1. likörlü çikolata (bkz: günah)

    2. prezo

    3. (bkz: after eight)

    4. kinder. çalıştı ama edemedi.

    5. kast ettiğimiz iştigal alanında olan ve uğraşsa da aynı kaliteyi yakalayamıyacağı bir rakip firma ürünü ise, eti'nin bilumum kekleridir, ötesi de yoktur.

    6. (bkz: ritter sport)
    (bkz: guylian)

    istese yapar ama ya hani alici nerde alici??

    7. (bkz: snickers)

    8. -ülker !..
    -he ?
    -bak şimdi tombik tombik tombik tombik hoop tombik hoop tombik
    -tombik tombik ..
    -hayır hayır bak şimdi tombik tombik...

    9. eti piknik taklidi ülker piknik son derece başarısızdır,yani bunu da taklit edemez.

    10. (bkz: eti brownie)

    11. (bkz: kinder bueno)

    12. (bkz: hıncal uluç)
    (bkz: erman toroğlu)
    (bkz: süleyman demirel)
    *

    (bkz: bir genelleme kelimesi olarak şey)

    13. yoktur. likorlu cikolatayi bile taklit eder alkolsuz likor koyar. taklidin kaliteli olacagindan bahsetmiyorum ben ama taklit edemeyecegi sey yoktur. goreceksiniz...

    14. (bkz: purina)

    15. (bkz: toblerone)

    16. efes pilsen

    17. (bkz: bounty)

    18. (bkz: orgazm)

    19. canlı insandır. geriye bir tek o kalıcak sonunda.

    20. toblerone bu ürünlerin aslında dışında kalmaktadır
    (bkz: balmond)
    ayrıca, şahsi kanımca nescafe den çok daha başarılı bir şekilde aromalı kahve üretmektedir bu mümin firma
    (bkz: cafe crown)

    görüşünü reddeden bu kadar insanın dibine kadar gelen bu firmayı tebrik etmek gerekir..
    ya da çok daha ciddi bir biçimde boykot etmek
    bilemedim, çok lezzetliler..
    :o

    21. kaliteli, iyi reklamlar.

    22. ülker'in, kent bonibon 'a alternatif olarak ürettiği ufo. bonibonun hastasıyım diyen adamın ülker ufo yemesi etik değildir lakin ufonun tadı da pek bi ağırdır.

    23. tuketici iyi ile kotuyu, taklitci ile orjinali ayirmayi bilmedigi surece bu kumenin eleman sayisi sifira yakindir.




    quote:



    ulker in taklit mamulleri


    1. metro: mars
    albeni: twix
    link: tang

    2. ülker'in kendine has bir tek ürünü bile bulunmaz.standart üretimini gerçekleştirdiği bisküvilerin çoğu fransız menşelidir.turgut özal döneminde ithal ürünler gelmeye başlayınca bu sefer onların benzerlerini yapmaya başlamış.son dönemde de piyasaya çıkan ve tutulmaya başlayan ürünlerin firmalarını satın alarak ürün çeşidini geliştirmiştir.toto sürpriz yumurta,eski adıyla scholler yeni adıyla golf dondurma,mavi yeşil diyet ürünleri bunların arasında sayılabilir
    (bkz: golfettin)

    3. neredeyse ülkerin tüm mamüllerini kapsayan kümedir, nitekim ülker adlı yaratıcılıktan yoksun şirket sırf mamülleri değil, ambalajlarını bile hiç utanmadan taklit etmektedir. yukarıdaki örneklerden ayrı olarak şunları da sıralayabiliriz:
    coco star: bounty
    colaturka light (teneke kutuyu gördüyseniz, zaten daha fazla bir şey yazmama gerek yok)
    crançi: crunch (evet evet, artık mamül ve ambalajı geçip, ismi bile taklit etmişlerdir ki bu gerçekten takdiri hak eden bir davranıştır)
    (bkz: bu böyle gider)

    4. yillarca tac kraker olarak bildigimiz urunun isminin as kraker olmasi da ismin arak olmasiyla ilgilidir. ismi gectim, etinin brownie'si bu kadar tutunca ambalaji bile neredeyse ayni bir urunu piyasaya surup brownie'ninin pazar payini tirtiklamistir... (savunmasi brownie'nin marka olamayacagidir.)

    ayrica yillarca haylayf ne demek? diye dusunen insanimiza da allah uzun omurler versin derim baska da bisey demem!

    5. ürünlerinin pek çoğunu ordan burdan esinlenerek ürettiğini bildiğimiz bu ülker firması nasıl oluyo da beceriyosa gerçeklerinden çok daha lezzetli şeyler üretmeyi gayet güzel başarıyo. hele ki, nestle damak tan esinlenerek ürettiğini sandığımız * ülker antep fıstıklı çikolatayı bin tane nestle damağa değişmeyeceğimi belirtmek isterim.

    6. (bkz: #7096273)

    7. (bkz: haylayf)
    (bkz: çizi)
    (bkz: çokonat)

    bu liste daha uzar gider

    8. (bkz: ülker rodeo)
    (bkz: hey gidi senelerin snickers ı hey)

    9. (bkz: ulkerin taklit ettigi alman urunleri)

    10. kinder surprise - ulker toto (inter toto der gibi olmasın diye reklamlarında urun isminden once ulker ismi gecmez)

    11. adamlar taklit maklit her zaman harika ürünler çıkarıyorlar birlerine ideolojik sebeplerden dolayı batıyor ve bahane olarak taklit yapıyor diye bok atıyorlar.ayrıca böyle taklite can kurban ve en azından türk malı be kardeşim diyorum başka bir şey demiyorum.

    12. (bkz: mutluluk çubuğu)

    13. (bkz: copycat)

    14. (bkz: hepsi)

    15. (bkz: cola turka)

    16. (bkz: king top)
    (bkz: ferrero rocher)*

    17. cafe crown - nescafe ucu bir arada.. hoş adamların hakkını yememek lazım sonradan baya bir geliştirdiler..fındıklısını bile yaptılar ama ne kadar leziz olduğu tartışılır..
    not: türk malı diye yeşil sermayeye para kazandırmaya hayır!

    18. (bkz: chewydent)

    19. etinin bırovni reklamında da değindiği ülker alışkanlığı.

    20. sadece icerik olarak degil, isim olarak da taklit mamulleri icerir. gicigim o yuzden..

    (bkz: cafe crown)

    21. nesquik gibi süte katılan kitymilk...

    22. dido adlı çeşitlerinin büyük boyu, kit katla aynıdır. paket de çok benzerdir ne tesadüfse.

    23. (bkz: ulker in taklit edemeyecegi seyler)

    24. (bkz: alpella)

    25. ulker in taklit urunleri hatirlamak gerekirse, cignenip yutulan materyallerdir. boyle bir malzemenin nestle nin, nabisco nun, kraft in taklidi olmasi, damak tadinizi etkilemedigi surece hicbir satin alma kararini etkilememelidir. yok derseniz ki biz yurtdisindan orjinalini doviz odeyip ithal etmek, bayat bayat yemek istiyoruz orasi kendi bileceginiz istir. esseklik turkiye cumhuriyeti kanunlarina gore suc teskil etmemektedir.

    ulker belli ki urun imaji gelistirmeye zerre gram para yatirmamakta elden geldigince sagdan soldan cirpmaya calismaktadir. yakin komsu ulkelerden baska yerlere ihrac edilemeyecek, ve de ic piyasada rekabetin sinirli oldugu bu sektorde ulker ahlaken tartismali ama ekonomik olarak cok dogru bir is yapmaktadir. ancak ic piyasadaki rakibi eti nin urunlerini taklidi ise durdurulmasi gereken bir ayiptir.

    ayrica turkiyedeki biskuvi piyasasindaki cesit bollugunu baska yerde kolay kolay bulamazsiniz yatip kalkip sukredin, bunu da soylemis olayim.

    edit: bu arada ben cesit bollugu derken urun cesitliliginden bahsediyorum, marka, uretici degil. nasil boyle anlasilmis anlayamiyorum.
    (cankurtaran, 17.02.2006 21:46 ~ 19.02.2006 02:07)


    quote:



    ulker in taklit mamulleri



    26. taklit ettiğimi bas bas bağırayım, çalıyorum ben! der gibi mamulun kendisinden öte pakedinin de aynı olduğu, adı da gerçeğinin ya benzeri ya türkçe okunuşu olan* mamuller..

    27. orijinal ürün ve modeller bir firmanın prestijinde ölçüttür,doğrudur.hatta şirketin ömrünü ve hacmini bu "sıradışılık"a yorabiliriz.lakin büyük bir firmadan tamamiyle yeni fikirler bekleyemezsiniz;zamanın ekonomik gerçekleri karşısında ayakta durabilmek için fantastik yaklaşımlardan fazlasına ihtiyaç vardır.
    firmalar müşteri karşısında herdaim sınavdadır,ve birbirinin kağıdına göz atmak bu sınavda legaldir,bilhassa gıda sektöründe kaçınılmazdır.bahsedilen sektörde dünyada kaç şirket yüzdeyüz saf fikirlerle ürün sürebilmektedir?zekice modifiye eden,öne geçer.nescafe 3ü1arada çıkarır,koca kraft foods da hamlesini oynar jacobs 3ü1arada çıkarır.ülker de çıkarır.bu böyledir,örnek istemediğin kadardır..

    öne geçmek için yakalamak şarttır ilk evvela..japon buna modeldir.
    ülker sektöründe dünya devleri arasında yer bulmuş.dahası,adını bilmediğin ülkelere yaptığını satmış.para kazanmış,iş vermiş,para kazandırmış.didonun kitkata yaklaştığı oranda bir şirket intel'e yaklaşsın.kitymilkin nesquike yaklaştığı kadar bir firma bmw'ye yaklaşsın bakalım.?yaklaşamaz.yaklaşamadığıyla kalmaz,laf yapar.konuşur,konuşur..

    ülker taklitçi.ülker dinci.ülker tukaka.siz en iyisi uzak durun.cote d or yiyin mesela,belçika(ve sahip çıktıkları) ülkerden daha zararlı olamazya.yada politik "tarafsız"lığıyla bilinen(ama ne hikmetse ermeni hadisesinde ermeniden daha ermeni olan) isviçrenin birbirinden leziz çikolatalarını yiyin.ülkerden daha masum onlar.

    son olarak eklemek lazım.türkiye dünya markası çıkaramaz.türkiyede sivrilenin kafasına falancı derler gider vururlar.filancı derler döner vururlar.törpülerler.

    28. bir çoğunda başşarılı olmasına karşın piknik bisküvi ve browni keklerinde sıçan ürünlerdir bunlar;

    eti browninin taklidi ülker browni ile ise reklemlarda şarkıyla bile taşak geçilmiştir (uzaktan sen sandım, ama görünce anladım, tadın başka , sen başkasın diye bi şarkı, ki kiesinlikleolayı çok iyi açıklıyor)

    piknik cephesi ise ülker için tam bir hüsran; kakao yu basmaktan çekinen ülker ne yazıkki babayı almıştır eti ye karşı; eti piknin gerek fiyatı gerek lezzeti ile tahtını sağlam tutmaktadır.

    29. efenim şöyle bir örnek vermek gerekir kanaatindeyim ki burger king asla ve kat a pazar araşıtrması yapmaz sadece ve sadece mc donaldsın olduğu yerlere dükkan açar çünkü o araştırmaya mcdonalds parayı dökmüştür ve aynı müşteri kitlesine hitap ettiği için burger da gider karşısına açar dükkanını. ha bunun adı işletme ders kitaplarında okununca stratejidir hatta süpper bir şeydir gavur nasıl da akıl etmiştir aynı müşteri kitlesine hitap ettiği firmanın pazar analizlerini kullanmayı müthiş olaydır falandır filandır. peki ya ülker aynı müşteri kitlesine hitap ettiği firmaları takip ederse ne olur...ülkerin taklit mamülleri diye başlık açılır yeşile alerjisi olanlar içindeki nefreti kusar bi nevi masturbasyon malzemesi olur...

    30. genellikle ülker pilot takımı şölen markasıyla raflarda görülen ürünlerdir. bir ürün önce şölen markasından üretilip indirim marketlerinde yığılır. eğer ürün satış patlaması yaşatmışsa ürün bu sefer şölen fabrikasında ülker markası ile üretime başlanır. hemen şölen marka ürünün kalitesi düşürülür. ülker etiketlinin ise fiyat çarpanı overclock yapılır ve piyasaya sunulur.

    (bkz: afiyet olsun)

    31. taklit ile pazarlama stratejisi arasındaki farklılığı kavrayamayanlarca aslı gibi sanılan ürünler.

    efendim burger king eğer mc donalds'ın yanına açtığı mekanlarında big mat, onion figs gibi taklit ürünler satmaya kalkarsa alemin maymunu olur, herkes götüyle güler. burger king'in başarısının sebebi araştırıp geliştirip (ya da tesadüfen) bulduğu whopper serisi ürünlerine dayalıdır. alevde ızgara lafını üzerine basa basa kafamıza kazımıştır. eğer gidip de mc donalds ürününün aynısını satmaya kalksa, zikindirik bir köfteci zinciri olur çoktan batardı.

    32. cola turka - kola

    33. satılan ürünü çeşitlendirmenin taklit değil pazarlama stratejisi olduğunu anlamayanların taklit sandığı ürünler. nasıl ki whopper da big mac gibi özünde köfte ve ekmekse ülkerin sattığı da kendisini taklit ettiği söylenilen rakiplerinin sattığı gibi çikolatadır, bisküvidir, gofrettir, koladır. ama her stratejide olduğu gibi başarısı o stratejinin uygulaması sonucunda ortaya çıkan ürüne bağlıdır. bunun doğal bir sonucu olarak da bana göre big mac den çok daha lezzletli olan whopper başarılı olmuştur. aynı mantık silsilesinden yola çıkarak da cola turka başarısız olmuştur. çok iddialı bir şekilde pazara girip o gazla insanların dikkatini çekerek ,ki lansmanın amacı budur zaten, kısa dönemde pazarda önemli bir pay elde etmesine rağmen uzun vadede bu başarısını sürdürememiştir. ama bu ülkerin taklit ürünleri diye içindeki nefreti kusmaya sebep teşkil etmez. çünkü serbest piyasa insana seçim hakkı vermiştir. yoksa aynı mantıkla burgerin cillop gibi whopperın yanında pepsi vermesi aptallığı şeklinde de bir başlık açılabilir. ki şahsi kanaatimce bu gerçekten bir aptallıktır. keza cola turka da verse öyle olurdu. hasılı sözün özü kola üretmek çikolata üretmek bisküvi üretmek ve bunları rakiplerinin başarısını ispatlamış ürünlerinin benzerlerini yaparak üretmek taklitçilik değil stratejidir. rasyonel davranan alıcılar için bir alternatiftir, istediğini seçmek almak yada almamakta herkesler özgürdür.

    34. ürün çeşidi yapmakla ürünü (ismine varıncaya kadar) kopyalamanın farkına varamamış bünyelerde aslından farkı anlaşılmayan ürünler.

    fark anlaşılamıyorsa zaten afiyet olsun buyurun kimden alırsanız alınız.

    ürünün benzerini üretmek strateji olabilir ama ürünün tıpkısını üretmek taklitçiliğin ta kendisidir. bu bağlamda cola turka taklit değil, benzer bir üründür. ancak piknik bisküvi, browni ve kek türevlerinin alayı taklittir, ismine varıncaya kadar.

    benzer bir örneği bilgisayar dünyasından verecek olursak, zamanında 286, 386, 486 işlemcileri aynı isimle amd de yapar satardı, yaptığı iş resmen taklitti. ne zaman ki pentium icat oldu, amd taklitten vazgeçip kendisi adam gibi araştırma geliştirmeye önem verdi, ortaya canavar gibi athlonlar opteronlar fırladı. taklitten vazgeçmeyen cyrix firması ise zıbardı gitti.

    35. ülkerin pazara sürdüğü ürünlerin çoğunda başarılı olduğu gerçeği göz önündeyken hala bunu reddetmeyi marifet sayıp başarısızları görmek isteyen bünyelerin her şeye rağmen görmek isteyeceklerini göreceği gerçeği de göz önündeyken hala açıklama yapmanın yersizliğini anlamayan benim açıklama yapma gayemin manasızlığını ortaya koyan ürünlerdir.
    herkes istediğini yer istediğini içer naçizane merakım şudur ki:
    arkadaşlar aramızda ülker çikolatalı gofret sevmeyen var mı?

    36. - turkiyede gida sektorunde en buyuk firma
    - her alanda varlar ( cikolata, biskuvi,et,sut,yag,kola...)
    - alanlarda urun yelpazesi genis
    - surekli buyuyor
    - kim ne derse desin urunleri kalite, temiz,
    - bir suru ulkeye ihracat yapiyor, istihdam sagliyor
    - .........

    -bir firma sadece taklitcilikle bu kadar buyuyemez, lider olamaz, yok oluyorsa neden digerleride taklit etmiyor, diger firmalarin amaci orginal olmak mi yoksa para kazanmak mi?

    -herkes biliyorki ulkere bu kadar tepkinin sebebi urunlerinin taklit olamasi degil
    -bu yuzden herkes kurtlarini doksun bence, baska sebeblerden tu kaka demesin

    37. lezzetli urunlerdir.
    efenim toyota diye bir sirket var duymuslugunuz var mi bilmem. simdi bu sirket senede 180 milyar dolar ciro yapmakta olup, dunyanin sayili otomotiv ureticilerinden general motors'u satin almak uzeredir.
    bu kardesler 40 sene once ise mersedesleri, ford'lari birebir taklit ederek baslamislardir. tabi elin japonu bizim kadar akilli olmadigi icin, bir allahin kulu da cikip toyota nin taklit mamulleri diye elestiri yapmamistir. baltalayin mina koyim memlekette ne kadar uretici varsa taklitti, irticaydi, ottu boktu diye. bu kafayla sittin sene ulke olarak, toyota'nin yilda tek basina yaptigi ihracati yakalayamayiz.

    38. malesef konu donup dolasip damak zevkine (veya su durumda damak zevksizligine) gelip tikandigindan cozume ulasmayacak bir tartisma konusudur. kaybedilen davalar, piyasaya yeni bir urunun cikmasinin hemen arkasindan cikarilan isminden paketine kadar ayni (gozu ile gozlem yapamayanlarin farketmemesi dogal olabilir) ama tadi ayni seviyeyi tutamayan urunler cikaranin kim oldugu belliyken kimi kesimler tarafindan cansiperane savunulmasi cok komiktir. cok istersek benzer mantalitede uretilenlerini pazardaki badidas, nayk, reybok, greyder vs gibi markalarda da gorebiliriz. (onlari da milyonlarca kisi alip giymektedir, onlarin da, eger pazarda sayiliyor olsalar paylari orjinallerinden daha fazla olur, onlarin da sayesinde istihdam olmaktadir)

    bu urunlerin guzel lezzetli oldugunu kanitlamak icin milyonlar tarafindan tuketildikleri gibi akildan mantiktan uzak savlari ileri surenlere bok yemeleri ve bir taraflarina vibrator eklestirmeleri tavsiye edilir. ne de olsa dunyadaki milyarlarca sinek bok yerken milyonlarca insan da vibrator kullaniyor.

    39. karbonhidratın taklidini yapmislar. esefle kınıyorum.

    40. bildiğimiz negro bisküvinin tempo modeli de çıkmıştır. vatana millete hayırlı olsun

    41. bir surudur. bildigin gercek iste. daha dun gibi aklimda eti nin browni lerle ortami dagitti vakit bi muhtet sonra sinsi sinsi kendi brownilerini yapti oyle reklam filan vermeden raflara koydurttu misal dikkat etmesen gider alirsin etinin sanip.

    42. tüketicilerin önce kaliteli sanıp eğer içeriğini okurlarsa başarısız taklit sınıfına sokacakları ürünlerdir.

    ülker büyüme serisi = danino

    başarılı bir taklit olabilmesi için elinden geleni yapan ülker ürün maskotu olarak taş devri karakterlerini ve dino'yu kullanmıştır. bununla da yetinmeyip ürünün daha çok olduğunu tüketicilere anımsatmak için ambalajlarını daha geniş yaparak tüketicileri etkilemeye çalışmışlardır. oysaki ürünün miktarı aynıdır. en büyük fiyasko ise raf ömürlerindeki farktır. ülker ürünü, ısıl işleme tabi tutulmuş ve raf ömrü 4 ay olan, soğuk tutulmasa da olabilecek bir üründür. fakat arkadaşlar o kadar ileri gitmişlerdir ki, tüketiciler bu ürünü taze süt ürünü sansınlar diye marketlerde buzdolaplarında muhafaza etmektedirler.

    43. uzun zamandır beklediğim milka m joy un taklidini nihayet çıkarmış ve ülker rio olarak piyasaya sürmüştür.klasik ülker zihniyeti ile ambalajı bile aynı tutarken billboard reklamları dahi taklit edilmiştir.

    44. ülkerspor. başlı başına bir taklittir. zira hala ülker diye bir marka yokken bile basketbol oynanıyordu.

    45. (bkz: ulker in taklit etmedigi herhangi bir urun)

    46. coca cola'ya ait powerade sporcu içeceğine karşılık marketlerde yeni yeni boy gösteren all star adlı bir enerji içeceği ile bu ürünlere bir yenisi eklenmiştir. bu içeceğin karışık meyvelisi (mavi), portakallısı (turuncu) ve de limonlusu (sarı) bulunmaktadır.

    47. (bkz: ulker/@fiore) *

    48.https://store.donanimhaber.com/d4/20/2f/d4202fcf174e516354d57b3b73144c2e.jpg

    http://fitneci.googlepages.com/ulker.jpg

    49. en bilineni ve bizi dünya çapında taklitçi ilân edeni çokoprens'tir. bir italyan şirketin ürünü olan chocoprince'in adı (buna benzer birşeydi orijinal adı) ülker tarafından yıllarca kullanılmış, tarafımızdan da afiyetle yenmiştir. sonra geçen 4-5 yıldan birinde italyan çokoprensini üretenler buna uyanır ve ülker'i mahkemeye verir. ülker de önce biraz mırın kırın, kem ve de küm ettikten sonra -galiba mahkeme kararıyla- adını değiştirir, çokosandviç olur.

    bugün bakkaldan çokoprens diye aldığımız, yediğimiz şeyin halihazırdaki adı ülker çokosandviçtir yani. gelgelelim bu da selpak, ernet gibi türü simgeleyen bir marka olmuştur artık bizde. artık kim ne üretse bu ayarda çokprens deriz. onu geçtim iki petit beure* bisküvinin arasına nutella sürdüğümde bile çokoprens diyen bir insandım. kınamayın arkadaşlar ülker'in yalancısıyım.







  • ürünlerini dışarıya ihrac etmek dünya markası olmak deildir. dünya markası olmak ayrı birşey.ve yine ayrıca istisnasız bütün dünya markaları ( defaten söylüyorum ) öncelikle kendi ülkelerinde gelişmiş , palazlanmıştır. kore dünya çapında hyundai yi , kia yı satabiliyorsa öncelikle kendi ülkesinde geliştiği için satabiliyor.iki sene önce kore den mal aldığımız firmanın sahibi geldi görüşmek için.adam " korede yabancı ( ülkede üretilmeyen ) araba kullanana pislik gözüyle bakılır " diyor.biz ithal mal peşinde koşuyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arghhh -- 27 Haziran 2006; 23:28:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rebellion

    beko bir dünya markası

    reklamda diyo valla


    koptum
  • Fnerbahçe tanınıyo O YEtr !!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DeliManyakAdam

    Aslında MARKA yapcak o kadar şeyimiz var ki

    biz marka olarak Tarkanı markanı zartu zurtu yapıyoruz



    "Türk milleti çalışkandır , Türk milleti zekidir." MKA



    Keşke TARKAN marka olabilse.
  • Arap ülkelerinde ülkerin birçok ürününe rastlamak mümkün.Mesela Mısır'da heryerde Türk malı olan abur cubur...vs.yi bulabiliriz.Belçika ve İngiltere'de Beko'nun reklamlarına rastladım.Özellikle buzdolaplarına sık sık rastlıyorum.İngiltere'de Vestelin 37 ekran TV'sini görmüştüm.En alt rafta duruyordu.Tarkan'ın çok uzun zaman önce yapmış olduğu şarkılarını ezbere bilen yabancı arkadaşlarım var.Arada bir radyo şarkıları çalıyor.Sarar'ın Hollanda'da çok işlek bir yerde mağazasını görmüştüm.Baya iş yapıyor olsa gerekki içerisi kalabalıktı.Üstüne üstük fiyatlarda ürünler satılsın diye düşük tutulmamış.Mavi jeans heryerde....Levi's ile yarışıyor.Ama büyük mağazalarda, alışveriş merkezlerinde bulmak mümkün değil.
  • istikbal dünya markası olma yolunda iyi gidiyor 64 ülkeye ihracat yapıyor.
    ama basınımız ikeayı(ürün kataloglarını karşılaştırınız ikea istikbalin 10 da biri kadar yok+ayrıca pazar payı bakımından ikea cok cok gerilerde)
  • Sibel KEKİLLİ

    MADONNA ile yarışacak nerdeyse tanımayan yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Prozium

    Sibel KEKİLLİ

    MADONNA ile yarışacak nerdeyse tanımayan yok



    Jena Jamesson'la yarışabilir o
  • Galatasaray A.Ş
    Mavi Jeans
    Ülker (Acun Firarda da gördüm satılıyor!)
    Sarar
    U.S POLO (sararın yan ürünü sayılır)
    İnternet Mahir (Daha ne olsun rekortmen adam)
    Crytek

    daha aklıma gelmiyo

    bu arada finlandiya the rasmus demişsin o ne ya? bak o kadar tanınmıyor demekki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Aytekin !

    Fnerbahçe tanınıyo O YEtr !!!




    Koptum ya kaliteli espiri budur
  • çinin de bir dünya markası yok , 1960-70 lerin japonyasının da bir dünya markası yoktu şu andaki çin gibiydi bi ton tapon mal. aşama aşama kademe kademe daha önümüzde çooook uzun yıllar var torunlarımıza felan yetişir.
  • Dunyada taninmis bir kaç turk sanatçisi var.
    Fazil Say(konserlerine bilet bulamazsiniz)
    Mercan dede,bazi yerlerde taniniyor.
    Burhan Ocal,Baktagir,Tekbilek,kudsi erguner gibi sanatçilarida,kaliteli muzik dinleyen kisiler tarafindan taninir,Her kutuphanedede cd lerini bulabilirsiniz.Tabiki bu sanatçilari çogunuz tanimaz.Zira çogu insani medya yonlendirir!
    birde Murat Ses var.
  • eskiden baklava vardı

    ülkerin bazı ürünleri taklit.acı ama gercek.örnek albeni metro coco-star colaturka ......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CubaLibre

    eskiden baklava vardı

    ülkerin bazı ürünleri taklit.acı ama gercek.örnek albeni metro coco-star colaturka ......

    kardeş ülker komple taklit, taklit olmayan ürünü yoktur
  • naim süleymanoğlu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam

    şuradan bakalım olaya biz Türklerin bulduğu 3 şey var

    1-akbil
    2-taaret musluğu
    3-tavuk göğsü

    yani bunları dünya markası yapabildik mi?

    1-)600'LÜ yıllarda arap yarım adasında ilk gözlüğün bulunması.
    2-)Matematikte 0'ın bulunması.(Ki çoğu denklemin için önemlidir)
    3-)1453 yılında dev topların icad olması,bu gün amerika ırakta kullanıyor top gücünü,ne iş?
    4-)Ülker gibi markalar Avrupada gayet iyi satmakdalar.
    5-)Çoğu sebze,kahve gibi yiyecek ürünleri burdan avrupaya gidiyor.
    6-)1. Eurovision ve 3. olan milli takımımız var...
    7-)Bu ön yargı niye?
  • Get sende bir şey bilimoymusun


    Şaka ettim tabi ki bir çok markamız ve yiyeceklerimiz var... Bir kere tük mutfagı diye birşey var...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.