Şimdi Ara

Dünya dizelden vazgeçerken Türkiye'de satışlar hızla artıyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
0
Favori
9.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her şey ateş pahası almis başını gidiyor.dizel arabanın da espirisi kalmadi zam zam zam.az kaldı yakında don giydin diye vergi alınacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysnsln -- 4 Şubat 2018; 20:56:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin ve mazotun fiyatlari artik neredeyse ayni, durum boyle oldugu halde hangi mantikla hala dizel arac aliniyor anlam veremiyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: Barni Moloztaş

    Dizel ekonomik diye alınıyor ama fiyatları benzinliden daha fazla

    Dizel alırken fazla veriyorsun , satarken de yine aynı aracın benzinlisine göre daha fazla fiyata satıyorsun?



    Yani senin mesajda vermeye çalıştığın " dizel güya ekonomik ama daha pahalı " alt metni anlamsız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizeli satarken ancak düşük kilometrelerde fazla satarsın benzinliden.belli bir yaşa ve km'ye gelince fiyat eşitlenir.
    ayrıca bu dizel araçlar yıllar geçtikçe dpfyi bozacak ve kimse bu filtreyi değiştirmez.
    dizel araçlar sürekli büyüyen bir tehlikedir.
  • Tüm dünya bir olurken bizim her ülkeye atar yapmamızdan dolayı olabilir mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çevre kirliliği hikaye.

    Asıl mevzu şu:

    100 litre ham petrolden 43 litre Benzin, 18 litreden daha az Dizel yakıt elde ediliyor. Benzin en başından beri binek araçlar için her yönden daha verimliydi.

    Üretimi daha fazla olduğu için Benzin fiyatı daha uygundu.

    Ancak birkaç petrol zengini ülke dışında, tüm devletler Benzine fazladan vergi konuldu.

    Ama Dizel yakit daha çok denizcilik, taşımacılık, tarım, iş makinaları vb. gibi sanayi ve üretim araçlarında kullanıldığı için devletler Dizel yakıta vergi koyarken ekonomik kaygılar göz önüne alarak, daha düşük vergi diliminden vergilendirilir bu nedenle Dizel yakıt her zaman Benzinden daha ucuz olmuştur.

    Son zamanlarda özellikle avrupada, fiyat ve verim avantajından faydalanmak için, otomobil üreticileri Dizel binek araçlara yönlenmişlerdir. Devletler ekonomik dengeleri bozmamak için Dizel yakıt fiyatlarındaki vergilendirme ile fiyat regülasyon yapma alternatifini kaybetmiştir. Bunu fırsat bilen otomobil üreticilere iyice Dizel araçlara yüklendi. En başta söylediğim gibi üretimi daha az olan bir ürünün tüketiminin bu kadar artması fiyatının aşırı derecede artmasına neden olmuştur.

    En sonunda bu durumun uzun vadede sürdürülemez olduğunu anlayan devletler. Çareyi Dizel binek araçların üretimini kısıtlamakta buldular.



    Ama merak etmeyin, bizim ülkemizde üretim faaliyetlerinin devamlılığı her zaman devletin vergi gelirlerini düşmesinden geri planda olduğu için şu andaki durum daha uzun süreler devam edecektir. Ancak şundan emin olun önümüzdeki 5 yılın sonunda Dizel yakıt Benzinden %20 daha pahalı olacaktır.



    Şimdi bazıları "Olsun, zaten Dizel araçlar Benzili araclardan %20 daha az yakıyor" diyebilir.



    Sonuç: Benzin = Dizel×1,20



    Not: Yakın zamanda avrupada pazar fazlası olan Dizel araçlar ülkemizde daha uygun fiyata satılabilir.





  • Brky kullanıcısına yanıt
    "1 litrelik benzinli 1.6 dizeli tokatlıyor" diyene,ben dizeli anlatsam ne anlatmasam ne....Le mans yarıslarında bile audinin dizeli şampiyon oldu..Sana şimdi burda m550d 800 nm tork 400 beygir desem bile sen yine bana "1 litre turbo benzin oho ogo oho ehu ehu ehu" dicen.Dunyayı memleketinden ibaret sanıyon.Ne guclu,benzinliden sessiz calısan,benzinliyi hoplatan dizeller var.Ama sen kucuk dunyan da 1 litre benzinli öv bol şanslar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Legend_84 kullanıcısına yanıt
    hocam bizim şirket araçları dizel hayvan gibi kullanılmalarına rağmen 50-100 bin km arası ortalama 4.5lt yakıt tüketimi var. şimdi hangi benzinli bu değeri yakalıyor ? ha basmassın sürekli ekonomi kasarsın 70 80km hızlarda kullanırsın düşebilir. ama trafik belası var birde. biz sürekli trafiğe girdiğimiz halde yakıt tüketimi bu şekilde. biri 100km de en kötü 50-60 tl yakarken diğeri 25tl yakıyor. 0 araçların arasında benzinli - dizel fiyat farkı var derseniz birşey diyemem. nerden bakarsan bak bok.
  • theJuDGe_41 kullanıcısına yanıt
    O çok övündüğünüz Avrupalılar zamanında 3.0 tdı motorlu arabalar kullanırken bizler 1.3 dizel kullanıyorduk. Küresel ısınma karbon salınımı vs hikaye adamların umrunda değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Ana sorun dizel araçlar, benzinli araçlar veya elektrikli araçlar değil. Elektrikli araçlar yıllardır yeraltında bulunan karbonu, atmosfere salmamızı engellemiyor.

    Elektrikli araçlara sağlanan enerjinin yine büyük bir kısmı fosil yakıtlardan sağlanıyor.

    Ayrıca yenilenebilir enerji elde ettiğimiz tekniklerin de doğaya belirli zararları var.

    Cidden uzun vadede düşünüldüğünde en mantıklısı, oldukça temiz olan nükleer enerji teknolojisini daha ileriye götürmek gibi görünüyor.

    Daha temiz, daha güvenli daha pratik bir nükleer enerji teknolojisi uzun vadede dünyanın enerji problemini çözer gibi geliyor.

    Kesinlikle haklısın.
    Ülkede, elektrikli otomobillerin enerjisini sağlayacak santraller yok, adamlar KDV yi kaldırsalar ne olacak gerekli olan enerjiyi: Fransa'dan kömür alarak, Rusya'dan gaz alarak, Irak'tan, İsrail'den petrol alıp yakarak enerji kazanacak.
    Türkiye'de 4.000 MW gücünde rüzgar santrali var bunlar 1 nükleer santral gücünde elektrik üretiyor ve 24 saatte toplam kapasitesinin %80 çalışıyor rüzgara yatırım yapılmalı ve ardından bu tür teşviklere geçilmeli yada paralel ilerlemeli daha hızlı geçişi sağlamak için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamlar zaten araba kullanmıyor. Yok geriden geliyoruz falan bunu bugün söylemek ayıptır ayıp. 20 sene yeni bir teknolojik alet çıktığında buraya anca 2 yıl sonra geliyordu. Yada alanlar almancı akrabaları sayesinde alıyordu şimdi ise aynı anda bizede ulaşıyor yapmayın etmeyin.



    Avrupada insanlar araba almıyor bile alanlarda emin olun ayda bi anca o arabayla çıkıyor. Orada toplu taşımada düzen ve sistem var. Otobüsün geleceği dakikayı söyleyen tabelalar var. Araba bir ihtiyaç değil buradaki gibi. Bodozlama düşünmeyin.



    Ayrıca elektrkli arabaların şarjlı menzilleri artmadan da kimse burada piyasa yaratmaz. Çünkü kimse 400 km giden araba almaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BiggestNiko B kullanıcısına yanıt
    1 litre muhabbetine niye bu kadar taktın onu anlamadım. Küçük bir örnek verdim sadece. 1 litre motor dan bahsetmekle, "dünyayı memleketten ibaret" sanmanın ne alakası var ? Dizel motor hakkındaki bu engin bilgilerini bana değilde, süper spor araç üreten firmalara anlat; belli ki onlar bu dizel motorları bilmiyorlar, belki senin hatırına dizel bir süper spor araç ve ya F1 üretebilirler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brky -- 4 Şubat 2018; 23:31:4 >
  • Bak şuna hasta oldum. Çok efsane ve doğru bir düşünce. Yaşlıysa kesin zararlıdır



    quote:

    Ortalama taşıt yaşı: 13,1 yıl



    Trafiğe kayıtlı taşıtların ortalama yaşı ise 13,1 olarak hesaplandı. Bu da trafikteki araçların çok büyük bölümünün eski nesil bir motora sahip olduğu yani çevreye çok daha fazla zarar verdiği anlamına geliyor.




    Bak hassas ölçümleri geçtim, kendi burnumla yaptığım testte bile 2002 model benzinli Doblo'nun egzozuna burnunu dayayıp nefes aldığımda rahatsız etmezken 2017 Dizel Fiorino'nun egzozuna burnunu dayamayı bırak yaklaştıramıyorsun bile. Leş gibi rahatsız ediyor. İnsan burnunu bile rahatsız edip tıksırtan egzoz ne kadar zararlıdır düşünmek bile istemiyorum



    Olay aracın yaşı değil, kullandığı yakıt ve bakımı. Bakımlı 17 senelik benzinli bir araç bile 0 dizelden çok daha çevreci. Bunu anlamak için hassas testlere de gerek yok, egzoz'a yaklaşmak bile farkı hissettiriyor.



    Hükümetin elektrikli araçlara ekstra vergi yerine teşvik getirip, hızlı şarj istasyonu ihaleleri yapmalı. Özel sektör yapmıyorsa en azından belli noktalara devlet desteği ile yapılmalı ki vatandaş elektrikli araca geçsin, özel sektörde yeni istasyonlar kursun.



    Hatta mevcut hükümetimiz bunu ciddi bir şekilde kullanabilir. Duble yollarımıza şarj istasyonları ekledik diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haber güzel..sonuçta vergi de artıyor..cahillik de artıyor..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Ana sorun dizel araçlar, benzinli araçlar veya elektrikli araçlar değil. Elektrikli araçlar yıllardır yeraltında bulunan karbonu, atmosfere salmamızı engellemiyor.

    Elektrikli araçlara sağlanan enerjinin yine büyük bir kısmı fosil yakıtlardan sağlanıyor.

    Ayrıca yenilenebilir enerji elde ettiğimiz tekniklerin de doğaya belirli zararları var.

    Cidden uzun vadede düşünüldüğünde en mantıklısı, oldukça temiz olan nükleer enerji teknolojisini daha ileriye götürmek gibi görünüyor.

    Daha temiz, daha güvenli daha pratik bir nükleer enerji teknolojisi uzun vadede dünyanın enerji problemini çözer gibi geliyor.

    Soğuk füzyon gelmedikçe böyle devam gibi gözüküyor. Ama işin kötü tarafı soğuk füzyon olayının Mars'a inmekten daha zor olması.




  • BEN HEP 50 LİR... PARDON YANLIŞ KONU

  • Kimse birbirine yalan söylemesin bizim insanımızın çoğunluğu motor sesini duymayı çok sever. Ayrıca elektrikli araç alsan nerede şarj edeceksin şöyle haritaya baktım çoğu zengin ilçelerde ve bataryanın ömrü bitti diyelim ne kadara yenilecek buda ayrı dert ki hiçte ucuz olmayacağını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alemburda34 -- 4 Şubat 2018; 23:26:50 >
  • Elbette ulkemizdeki akaryakit fiyatlarindan dolayi dizel arac tercih ediyoruz. Ama bilinmelidir ki kirlettigimiz hava tum dunyanin havasi. İnsanlar dizeli yasaklarken bizim izin vermemiz onlara haksizlik. Bizim buna onlem almamiz degil devlet buyuklerimizin onlem almasi gerekiyor. Dusur benzin fiyatlarini, indir benzinli araclarin ötv lerini bak o zaman biz nasil cevreye duyarli bir ulke haline geliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millette para olsaydı zaten benzinli alırdı, yoksa kim çekmek ister traktör motoru gibi sesi
  • Bizde elektrikli araçlara ÖTV, MTV yeni vergiler geliyor, geçen mecliste görüşülüyordu. Benzinde dizel araçta nasıl vergi alıyorsa aynen devam, %45 üzerinden %18
    Ben bir dahaki seçim vaatlerini merak ediyorum. Acaba özel tüketim vergisi %44 e çekecek bir parti çıkacak mı?
    Yada yerli üreticiye, çıkarsa ona yüzde %43 mü uygulayacaklar...

  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.