Şimdi Ara

Dsg şanzıman sorunlu diyenler s-tronic kusursuz mu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
70.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her iki sanzimanda ariza yaptimi tamiri cok zor ve cok masrafli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    yanlış bilmiyorsam dsg yağlı 6 vites olanlarda sorun yok

    son çıkan kuru tip 7 vites olan dsg lerde sorun çıkıyor

    s tronci acaba yağlı sistemmi ?

    7 ileri olanlar kuru tip

    6 ileri olanlar islak

    6 ileri sanzimanlarda Tirbun var

    7 ileri sanzimanlarda meKotronic
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    Multitronic CVT 'nin temelidir. Teknolojiyi başlatan bu şanzımandır bildiğim kadarıyla.


    ilk cvtinin ticari olarak bir arabada kullanılması, ile audinin multitronic şanzımanı kullanması arasında 50 yıl gibi bir fark var..

    Hangisi başlattı o zaman hocam?

    Ben bu sistemin temelinin multitronic olduğunu defalarca okuduğumu hatırlıyorum.

    Belki vitessiz , motorsikletlerdeki sistemden bahsediyorsunuzdur.

    Audi'nin sistemi Tam olarak CVT değil zaten yanılmıyorsam.

    Sistemler biraz farklı. ama ne kadar farklı oraya hakim değilim.

    1958 yılında hollanda araba firması DAF ilk cvt şanzımanı (variomatic olarak isimlendirilmiş) DAF 600 modelinde kullanmış.. Ha ,bu arada bu şanzımanın fikir babası da Leanordo da Vinci dir..
    http://en.wikipedia.org/wiki/DAF_600

    Mantığı çok güzel bir şanzıman.

    Tahminim aynı mantıkta çalışan ama ciddi fark yaratan bir teknolojiye sahip multitronic Audi'nin geliştirmesiyle CVT'ye temel olmuştur.

    İlk çalışma mantığının araklandığı yeri bulduk.

    Teşekkürler.




  • yarı otomatiklerde en sağlıklısı hangisi

    haftasonu bi müteahit abimizin s80 nini kullanma fırsatım oldu 2,0d3 geartronik o tam otomatik sanzuman
    ama araç deli bişey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Stronic iki çeşit. Hem CVT olanı var hem de DSG ile aynı konsepte sahip çift kavrama olanı. Tabi ki VW'ler kadar fason ve deneme imalatı değiller. Yani ucu Wolfsburg'a dayanıyorsa problemlli, yok Ingolstadt'tan çıkmaysa sağlamdır.

    hocam, sizden böyle bir cevap beklemezdim..

    peki tam olarak nasıl bir yorum beklerdiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtnkrsln

    yarı otomatiklerde en sağlıklısı hangisi

    haftasonu bi müteahit abimizin s80 nini kullanma fırsatım oldu 2,0d3 geartronik o tam otomatik sanzuman
    ama araç deli bişey

    Bende 2000 dizel otomatik s60 kullandim cok iyiydi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Stronic iki çeşit. Hem CVT olanı var hem de DSG ile aynı konsepte sahip çift kavrama olanı. Tabi ki VW'ler kadar fason ve deneme imalatı değiller. Yani ucu Wolfsburg'a dayanıyorsa problemlli, yok Ingolstadt'tan çıkmaysa sağlamdır.

    hocam, sizden böyle bir cevap beklemezdim..

    peki tam olarak nasıl bir yorum beklerdiniz?

    stronic 2 çeşit demişsin başkan ondan karışmış ortalık.

    S-tronic dsg ile aynı mantıkta çift kavrama şanzıman. Multi-tronic ise cvt şanzıman ile aynı yapıya sahip.

    Tronicler sende karıştı heralde :D




  • kısaca tam olarak düz vites gibi arıza olasılığı düşük olanı yok. birinde trübün arızalanır, birinde valfler birinde kavrama.

    İlk aracım tam otomatikti. manuel kullanamıyordum. Artık düz vites kullanıyorum. gerisi yalan.Arıza verdimi adam etmek zor veya çok masraflı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    kısaca tam olarak düz vites gibi arıza olasılığı düşük olanı yok. birinde trübün arızalanır, birinde valfler birinde kavrama.

    İlk aracım tam otomatikti. manuel kullanamıyordum. Artık düz vites kullanıyorum. gerisi yalan.Arıza verdimi adam etmek zor veya çok masraflı.

    Haklisiniz otomatik vites arizasi zor ve pahalidir

    Ama otomatik arac cok iyi bence sahsen cok zorda kalmasam manuel arac almam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Stronic iki çeşit. Hem CVT olanı var hem de DSG ile aynı konsepte sahip çift kavrama olanı. Tabi ki VW'ler kadar fason ve deneme imalatı değiller. Yani ucu Wolfsburg'a dayanıyorsa problemlli, yok Ingolstadt'tan çıkmaysa sağlamdır.

    hocam, sizden böyle bir cevap beklemezdim..

    peki tam olarak nasıl bir yorum beklerdiniz?

    stronic 2 çeşit demişsin başkan ondan karışmış ortalık.

    S-tronic dsg ile aynı mantıkta çift kavrama şanzıman. Multi-tronic ise cvt şanzıman ile aynı yapıya sahip.

    Tronicler sende karıştı heralde :D

    yav anlayın işte zarttronik zurttronik hepsi bozuk


    yakın zamanda bir önceki nesil makyajlı a6 2.0tdi multitronicti ve r'den p'ye geçmiyordu. 4 kere filan işlem gördü, sonuncuda şanzımanı değiştirdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Stronic iki çeşit. Hem CVT olanı var hem de DSG ile aynı konsepte sahip çift kavrama olanı. Tabi ki VW'ler kadar fason ve deneme imalatı değiller. Yani ucu Wolfsburg'a dayanıyorsa problemlli, yok Ingolstadt'tan çıkmaysa sağlamdır.

    hocam, sizden böyle bir cevap beklemezdim..

    peki tam olarak nasıl bir yorum beklerdiniz?

    stronic 2 çeşit demişsin başkan ondan karışmış ortalık.

    S-tronic dsg ile aynı mantıkta çift kavrama şanzıman. Multi-tronic ise cvt şanzıman ile aynı yapıya sahip.

    Tronicler sende karıştı heralde :D

    yav anlayın işte zarttronik zurttronik hepsi bozuk


    yakın zamanda bir önceki nesil makyajlı a6 2.0tdi multitronicti ve r'den p'ye geçmiyordu. 4 kere filan işlem gördü, sonuncuda şanzımanı değiştirdiler.

    Bunlar bana uzak seyler.

    Yarin sanzimani elime aliyormusum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    kısaca tam olarak düz vites gibi arıza olasılığı düşük olanı yok. birinde trübün arızalanır, birinde valfler birinde kavrama.

    İlk aracım tam otomatikti. manuel kullanamıyordum. Artık düz vites kullanıyorum. gerisi yalan.Arıza verdimi adam etmek zor veya çok masraflı.

    Haklisiniz otomatik vites arizasi zor ve pahalidir

    Ama otomatik arac cok iyi bence sahsen cok zorda kalmasam manuel arac almam

    ben de öyle düşünüyordum. ama bir noktadan sonra artık insan lanet olsun diyip düz vitese geçiyor. Laguna mı hem ankarada hem antep te tamir ettirdim.Ankara daki işlemden 20k km sonra tekrar sapıttı. iki işleme 3 bin tl den fazla para harcamışımdır. Otomatik olacaksa sıfır alınacak araç. ve garanti bitmeden satılması lazım.




  • Resmen bilgiler carpisiyor bende izleyip faydanalayim bari :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Stronic iki çeşit. Hem CVT olanı var hem de DSG ile aynı konsepte sahip çift kavrama olanı. Tabi ki VW'ler kadar fason ve deneme imalatı değiller. Yani ucu Wolfsburg'a dayanıyorsa problemlli, yok Ingolstadt'tan çıkmaysa sağlamdır.

    hocam, sizden böyle bir cevap beklemezdim..

    peki tam olarak nasıl bir yorum beklerdiniz?

    stronic 2 çeşit demişsin başkan ondan karışmış ortalık.

    S-tronic dsg ile aynı mantıkta çift kavrama şanzıman. Multi-tronic ise cvt şanzıman ile aynı yapıya sahip.

    Tronicler sende karıştı heralde :D

    yav anlayın işte zarttronik zurttronik hepsi bozuk


    yakın zamanda bir önceki nesil makyajlı a6 2.0tdi multitronicti ve r'den p'ye geçmiyordu. 4 kere filan işlem gördü, sonuncuda şanzımanı değiştirdiler.

    Bunlar bana uzak seyler.

    Yarin sanzimani elime aliyormusum.

    3'ten 4'e geçerken ÇAAAATTTT diye bir ses ve bütün şanzıman yağı pekmez gibi yerlerde




  • Şu zaman kadar okuduklarımdan anladığım dsg ya da s tronic yağlı ise al,yağsız ise uzak dur.Multitronic konusu hala flu.Ama asıl onu almak lazım.Ama nissanın kullandığı cvt ruhsuz hayat hikayesi diyen oldu,vurduk mu baltayı taşa. Hondanın cvt'si farklı nissanın kullandığı farklı audi'nin kullandığı multitronic cvt tabanlı olmasına rağmen farklı ve sorunsuz tamam.Ama multitronic a3'te ya da golfte yok o zaman sallayalım onu.Islak dsg s tronic alıyoruz o zaman vıcık vıcık,mercedesi beğenmez isem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Şu zaman kadar okuduklarımdan anladığım dsg ya da s tronic yağlı ise al,yağsız ise uzak dur.Multitronic konusu hala flu.Ama asıl onu almak lazım.Ama nissanın kullandığı cvt ruhsuz hayat hikayesi diyen oldu,vurduk mu baltayı taşa. Hondanın cvt'si farklı nissanın kullandığı farklı audi'nin kullandığı multitronic cvt tabanlı olmasına rağmen farklı ve sorunsuz tamam.Ama multitronic a3'te ya da golfte yok o zaman sallayalım onu.Islak dsg s tronic alıyoruz o zaman vıcık vıcık,mercedesi beğenmez isem

    Ama mekatronikli kuruda bozulursa mekatronik birkaç milyara değişiyor. Yağlı giderse komple gidiyor o da 5'in katlarını buluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Şu zaman kadar okuduklarımdan anladığım dsg ya da s tronic yağlı ise al,yağsız ise uzak dur.Multitronic konusu hala flu.Ama asıl onu almak lazım.Ama nissanın kullandığı cvt ruhsuz hayat hikayesi diyen oldu,vurduk mu baltayı taşa. Hondanın cvt'si farklı nissanın kullandığı farklı audi'nin kullandığı multitronic cvt tabanlı olmasına rağmen farklı ve sorunsuz tamam.Ama multitronic a3'te ya da golfte yok o zaman sallayalım onu.Islak dsg s tronic alıyoruz o zaman vıcık vıcık,mercedesi beğenmez isem

    Ama mekatronikli kuruda bozulursa mekatronik birkaç milyara değişiyor. Yağlı giderse komple gidiyor o da 5'in katlarını buluyor.

    Haydi buyrun bakalım. Edc şanzıman hiç bozuldu mu size dönüş oldu mu? dediğim bir renault servisinde bana 30 milyar o dediğiniz şanzımanın yenisi diyen arkadaşa ne diyeceğiz.Gene bunlar iyimiş ona göre.Ya da eski para yeni para ayrımı konusunda sıkıntı yaşayan bir servis yöneticisiydi

    İşin komiği ben arabayı 53'e aldım.Zannedersiniz ferrari şanzıman değişimi.Yani normal de megane şanzımansız 23 bin tl ediyor peh!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeepNote -- 17 Mayıs 2012; 1:20:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Şu zaman kadar okuduklarımdan anladığım dsg ya da s tronic yağlı ise al,yağsız ise uzak dur.Multitronic konusu hala flu.Ama asıl onu almak lazım.Ama nissanın kullandığı cvt ruhsuz hayat hikayesi diyen oldu,vurduk mu baltayı taşa. Hondanın cvt'si farklı nissanın kullandığı farklı audi'nin kullandığı multitronic cvt tabanlı olmasına rağmen farklı ve sorunsuz tamam.Ama multitronic a3'te ya da golfte yok o zaman sallayalım onu.Islak dsg s tronic alıyoruz o zaman vıcık vıcık,mercedesi beğenmez isem

    Ama mekatronikli kuruda bozulursa mekatronik birkaç milyara değişiyor. Yağlı giderse komple gidiyor o da 5'in katlarını buluyor.

    Haydi buyrun bakalım. Edc şanzıman hiç bozuldu mu size dönüş oldu mu? dediğim bir renault servisinde bana 30 milyar o dediğiniz şanzımanın yenisi diyen arkadaşa ne diyeceğiz.Gene bunlar iyimiş ona göre.Ya da eski para yeni para ayrımı konusunda sıkıntı yaşayan bir servis yöneticisiydi

    İşin komiği ben arabayı 53'e aldım.Zannedersiniz ferrari şanzıman değişimi.Yani normal de megane şanzımansız 23 bin tl ediyor peh!

    7 ileri dsg sanzanlarda mekotronic var ariza yaparsa sadece mekotronic degisiyor

    6 ileri islak sanzimanlarda mekotronic yok onun yerine tirbun var ikisi ayri seyler tirbun komple degisiyor


    Edc sanziman biraz daha ilginc diye biliyorum elektonic sanirim




  • DSG nin 6 ileri islak versiyonlarinda bir sorun yok diye biliyorum etrafimda kullanan 3 kiside de bir sorun olmadi simdiye kadar ama 7 ileri kuru olanlardaki ariza soylemleri aldi basini gidiyor. Benim anlamadigim Lambo da AUDI nin ve Aventadorda da 7 ileri cift kavramali sanziman var eger o da AUDI ninkiler gibiyse vay Lambonun haline eger degilse de muhtemelen AUDI nin ve tabi dolayisiyla VW nin de DSG sorununu kisa surede duzeltecegini dusunuyorum. Tabi bir de ayni gruptaki Porsche nin PDK si var. Bildigim kadariyla sorunsuz. Olmadi ordan bir yardim alarak cozume ulasacaklardir(kaliteli markalardan olusan buyuk bir grubun en buyuk avatajlarindan biri de bu olsa gerek). Son olarak PDK ile ilgili arastirma yaparken farkettim BMW de M3te VAG lisansi ile uretim yapan BorgWarner in cift kavramali sanzimanini kullaniyormus.
  • Stronic ve multitronic takip etmediğim iki şanzıman türü idi ama bir miktar bilgilendim bu konu sayesinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.