Şimdi Ara

DSG şanzıman problemleri(Doğuşun yanıtı 25te) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.949
Cevap
27
Favori
176.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    15.000 km oldu powershift kullaniyoruz

    Suana kadar bir sikinti yasamadik

    Ama dsg konusunda ciddi terettut icindeyim

    70.000 para verip golf alip aracimin cekiciyle dsg arizasi ile servise gitmesi beni uzer

    En iyisi yeni golfu beklemek kullanici yorumlari ve aracin ilk bakimina kadar

    bence beklentiler iyi belirlenmeli.

    dsg li aracınız ile servise gittiğinizde, yetkili bunun kavraması değiştirelim diye kendi belirtmişti. Yolda kalmadan sorun tespit edilmişti. Kaldıki şuandaki aracınızda yolda kalabilir, BEnce üzülmemek gerekir. teknoloji nin niteliği ve niceliği arttıkça arıza, hata beklenmeli bence.

    200.000 tl lik e350li yolda kalan (enjektör arızası) arkadaşım var. Yine mercedes alıyor. Sorunu çözeceği inancı sayesinde. Bence üzen şeyin arıza yerine arızanın çözümsüz kalması olmalı. Hangi marka da olursa olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • çift kavramlı vıtesler dur kalk trafıgınde cok ısındıgından beklerken N konumunda beklenılmelı dıyor ONNO USTA mız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    çift kavramlı vıtesler dur kalk trafıgınde cok ısındıgından beklerken N konumunda beklenılmelı dıyor ONNO USTA mız...

    2009 DSG Jetta aracimda frene basılıyken D konumunda da olsa, bir mekanizma vitesi boş konuma geçiriyor, vites D de olsa bile. Bu sistem olmayan otm vitesler icin trafik ışığında vs. N konumuna almak lazım kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar, bu DSG konusu için şunu tartışmaya açıyorum. Bu şanzımanın bozulması Konusunda şunu diyebilir miyiz: 30 bin kilometrede oluyorsa oluyor, ondan sonra olmuyor? mesela 100 bin civarında arızalanan şanzıman bilen duyan var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi
    2009 DSG Jetta aracimda frene basılıyken D konumunda da olsa, bir mekanizma vitesi boş konuma geçiriyor, vites D de olsa bile. Bu sistem olmayan otm vitesler icin trafik ışığında vs. N konumuna almak lazım kesinlikle.

    Vites tam olarak boşa geçmiyor.

    Birinci vitese bağlı kavrama, kalkışa hazır bir şekilde; şanzıman da birinci viteste olacak şekilde hazırda bekliyor. Kısaca manuelde vitesi 1'e takıp, debriyaja basılı beklemekle aynı.

    Bu konumda nasıl sizin ayağınız yoruluyorsa, DSG'nin de mekaniği ısınıyor. Baskı işlemini gören parçası da yıpranıyor.




  • Benim aracım için dediğiniz gibi olup olmadığını servisten sorup öğreneceğim haftaya cuma günü.
    yanlız eski nesil otomatik vitesler için dediğiniz şey geçerli değil. vites D konumunda iken araç durduğu yerde ileri gitme eğilimindedir, yani şanzımana yük biner. bekleme süresi uzadıkça şanzımana verdiği zarar artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    Benim aracım için dediğiniz gibi olup olmadığını servisten sorup öğreneceğim haftaya cuma günü.
    yanlız eski nesil otomatik vitesler için dediğiniz şey geçerli değil. vites D konumunda iken araç durduğu yerde ileri gitme eğilimindedir, yani şanzımana yük biner. bekleme süresi uzadıkça şanzımana verdiği zarar artar.

    yanlış bilgilendirme yapmalayım.

    eski nesil tork konvertörlülerde. frene tam basılı ve araç duruyorken, şanzıman aracı yürütmeye çalışmaz. frene az basma durumlarında aracı yürütmeye çalışır. tribünler, plakalı kavramaya göre çok daha seri ve güçlü ilk hareket sağlar.

    kuru plakalı robotize kavramalar tamamen manuel mantığında. Sadece insan yerine makina kavrama işiyle uğraşıyor. Yani d modunda duruken. debriyaja basılı bekleyen insan gibi. basılı bekler. uzun süreli duruşlarda N ye almak şart olmasada uzun vadede faydalıdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • DSG muhteşem bir şanzıman, manuelden de iyi.Bu şanzımanı tecrübe ettim ya, bundan sonra kimse bana manuel aldıramaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    DSG muhteşem bir şanzıman, manuelden de iyi.Bu şanzımanı tecrübe ettim ya, bundan sonra kimse bana manuel aldıramaz

    gerçekten öyle. Kullandıkça alışkanlık yapıyor :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 Model Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG F1 Şanzımanlı Araçlarda Eğer ki Geri Vites Müşürü Arızalı İse Vites'de Yada Şanzıman'da Servisde Bilgisayara Bağlandığında Arıza Kaydı Oluşturur Mu ???
  • Herkese iyi forumlar.Öncelikle böyle bir konu açtığınız için çok teşekkür ederim.Bende 2011 b6 kasa 2.0 tdi 140 lık passat var.Maalesef bende dsg mağduruyum.Araç 21 gündür serviste.Sorun ise 5 den 4 e ve 3 den 2 ye vites düşüşlerinde tıkırtı başladı.Antalya başarana götürdüm.Atelye şefiyle bir tur attık normal dedi.bende madem öyle sorun yok deyip alanya başarana götürdüm.oradaki şef aracı bırakmam gerektiğini yazışmalar sonucu bana bilgi vereceklerini söyledi.daha sonra mekanik arızası olduğunu almanyadan geleceğini söylediler.ve geldi takıldı.sorun düzelmedi.sonra şamzımanın komple değişmesi gerektiğini ve bendende bir ücret talep ettiklerini söylediler.bende araba sizin olsun güle güle kullanın dedim.vw diyalogla görüştüm.doğuş otoyla görüştüm.mevzuu pazartesiye kaldı.bakalım ne olacak.olmazsa mahkemeye başvurmayı düşünüyorum.saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    Benim aracım için dediğiniz gibi olup olmadığını servisten sorup öğreneceğim haftaya cuma günü.
    yanlız eski nesil otomatik vitesler için dediğiniz şey geçerli değil. vites D konumunda iken araç durduğu yerde ileri gitme eğilimindedir, yani şanzımana yük biner. bekleme süresi uzadıkça şanzımana verdiği zarar artar.

    yanlış bilgilendirme yapmalayım.

    eski nesil tork konvertörlülerde. frene tam basılı ve araç duruyorken, şanzıman aracı yürütmeye çalışmaz. frene az basma durumlarında aracı yürütmeye çalışır. tribünler, plakalı kavramaya göre çok daha seri ve güçlü ilk hareket sağlar.

    kuru plakalı robotize kavramalar tamamen manuel mantığında. Sadece insan yerine makina kavrama işiyle uğraşıyor. Yani d modunda duruken. debriyaja basılı bekleyen insan gibi. basılı bekler. uzun süreli duruşlarda N ye almak şart olmasada uzun vadede faydalıdır.

    n konumundayken şanzıman yağlaması yarı yarıya azaldığını biliyorum. yani n den d ye alındığında da bir süre beklemek gerek. acaba hangisi daha karlı...




  • uzun telefonlaşmalar sonunda komple şamzıman değişimine karar verildi ve hiçbir ücret talep edilmedi bilgilerinize...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorenzo07

    uzun telefonlaşmalar sonunda komple şamzıman değişimine karar verildi ve hiçbir ücret talep edilmedi bilgilerinize...

    araç üretim tarihinde kullanılan mekatronik ve kavrama takımlarında, sürekli iyileştirme ve geliştirmeye gidildiğinden, bazen sorunlar sadece kavrama veya sadece mekatronik değişimi ile çözülemiyor. Zaten servis bir kere deniyor olmadı komple şanzıman değişimine gidiyor. Hayırlısı olsun inşallah yeni şanzımanınız uzun yıllar sorunsuz hizmet eder.

    6dsg de olsa 7dsg de olsa, bence klasik AT lerde dahil, otomatik araçtan arıza beklenmeli. klasiklerin arıza ihtimali ve süresi daha uzun bunu kabul etmek gerek. 30-40binde sorun zor çıkarırlar. ancak robotize (çift tek kavrama fark etmeksizin) şanzımanlar sundukları performans ve tüketim karşısında daha erken sorun çıkarıyorlar. Bence 8 ileri zf şanzımanında sorun .ıkarma ihtimali en az dsg kadar yüksek. İlerleyen dönemlerde göreceğiz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • teşekkür ederim.bende acaba dsg şanzımanda acaba kronik sorun mu var diye düşünmeye başlamıştım.Ama biryerde okuduğum bir yazıda vw grubunun dsg li olarak sattığı araç adedini diğerleriyle kıyaslayınca ve gördüğüm kadarıyla herkesin başına gelmeyince su götürür bir tarafı var olduğunu anladım.en önemlisi sattıkları aracın arkasında olduklarını üstüne basa basa söyledi doğuş vw diyalog yetkilisi.garantisi bitmiş olsa bile yinede müşterinin yanında olacaklarını söyledi.bu gerçekten çok olumluydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Bence 8 ileri zf şanzımanında sorun .ıkarma ihtimali en az dsg kadar yüksek. İlerleyen dönemlerde göreceğiz.

    bu yorumunuzun dayandığı bir veri/istatistik var mı?
  • Bugün Chrysler Voyager aracıma,Golf dsg ile takas teklifi geldi,tereddütsüz reddettim.
    Manuel olsaydı üste para alıp büyük ihtimal kabul ederdim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REM

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Bence 8 ileri zf şanzımanında sorun .ıkarma ihtimali en az dsg kadar yüksek. İlerleyen dönemlerde göreceğiz.

    bu yorumunuzun dayandığı bir veri/istatistik var mı?

    bu bir tahmin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Bugün Chrysler Voyager aracıma,Golf dsg ile takas teklifi geldi,tereddütsüz reddettim.
    Manuel olsaydı üste para alıp büyük ihtimal kabul ederdim.

    320d gitti mi sizin?

    Ve sanırım Ömer Faruk idi adı yanlış hatırlamıyorsam, umarım iyidir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lorenzo07

    uzun telefonlaşmalar sonunda komple şamzıman değişimine karar verildi ve hiçbir ücret talep edilmedi bilgilerinize...

    büyük geçmiş olsun.
    Sizinle ilgilenip ücretsiz değişim sağlayan servisi de isim şehir olarak verin bence.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.