Şimdi Ara

DSG şanzıman problemleri(Doğuşun yanıtı 25te) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.949
Cevap
27
Favori
176.819
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    insanlar bilinçlenirlerse o satışlar düşer,ve o garanti gelir emin olun.
    biz forumda tam da bunun için uğraşıyoruz zaten.
    insanların ne aldığını bilmesini istiyoruz.
    Ben örneğin paramı arabaya bağlayacak olsam sorun çıkarması muhtemel bir şanzımana garantisi olsa dahi yanaşmam.
    Birçok insan için de bu böyledir.
    Fakat ülkemizdeki alman markalarına düşkünlük bu satış patlamalarını yaşattığı için maalesef ortak bir bilinç oluşmuyor.
    Bu olay bir volvoda veya alfa romeoda yaşansa kimse kapısından içeri girmez.

    sorun çıkarması muhtemel olmayan şanzımanlar nelerdir? bahs ettiğiniz şanzımanlar için kaç yüz bin km sıfır sorun bekliyorsunuz?
    50.000 tl seviyesinde dizel otomatik araç arayan biri için, kia ve hyundaideki 6 ileri At ler mi? Bu hesabıma lütfen iyi dikkat edin!
    Aracımı aldığımda dizel 4 ileri AT i30 veya ceed (güya arızalanmayan) araçlar ile aynı fiyat idi. 100 km 2 lt düşük tüketim ile 200.000 km de 16000tl tassaruf etmiş oluyorum. benzinliler ile misal civic ile zaten kıyaslamak şaçma olur 40-50 bin tl tasarruf söz konusu. DSg için 5000 tl masraf etsek çok mu?
    2.



    Manuel araçlarda baskı balata değişimi bir arıza olarak görülmediğine göre, kuru kavrama otomatik şanzımanlarda da görülmemelidir. Ancak Vw bunu arıza olarak görüyor ve garantili olarak ücretsiz değişimini yapıyor. ancak,
    toyota,
    opel,
    pejo-citroen,
    fiat,

    kuru kavramalı otomatik şanzımanlarında kavrama değişimi garanti sürecinde bile ücretlidir. SArf malzemesi olarak değerlendirilir. bu kimisinde 50.000 km kimisinde 150.000 km de olabilir.

    ben bunları bilerek, ben sadece tam otomatik veya cvt şanzıman lı araç alırım diyebilirsiniz.(bana göre onlarda arıza ihtimali içeriyor) Ancak kuru kavramalı, (çift veya tek kavrama olsun) şanzımanların avantajlarını göz ardı edemezsiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 29 Ağustos 2012; 16:19:28 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    oquzdag

    işi tasarrufa vuracaksak civic alır lpg taktırır yıllarca mis gibi binerim.
    ALfaların ve fiatın da şanzımanı sorunsuz.
    Powershift şu ana kadar belirgin bir eksi vermedi.
    Yani Buradaki mesele tasarruf veya bu parayı koymuşuz çok mu meselesi değil.
    Bu şanzıman madem problemli ve dışarda 10 yıl garantili,bizim insanımızın bundan neyi eksik diyoruz hepsi bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 29 Ağustos 2012; 17:17:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    oquzdag

    işi tasarrufa vuracaksak civic alır lpg taktırır yıllarca mis gibi binerim.
    ALfaların ve fiatın da şanzımanı sorunsuz.
    Powershift şu ana kadar belirgin bir eksi vermedi.
    Yani Buradaki mesele tasarruf veya bu parayı koymuşuz çok mu meselesi değil.
    Bu şanzıman madem problemli ve dışarda 10 yıl garantili,bizim insanımızın bundan neyi eksik diyoruz hepsi bu.

    Bizim insanımızın bir eksiği yok, anket yaptık altı ayda dört markada (seat,skoda,audi,vw) toplamda (reel ve ulaşılabilir)üç şikayetçi toplayabildik. Neyi nasıl talep edeceğiz ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo



    Öncelikle mcp şanzımanı defalarca test ettim, kullandım. Hakkında söylediğim her şeyin arkasındayım.
    Sonra ben cvt şanzımana kötü demedim. fordun 1.6tdci 2005-2007 focus ve cmax larda kullandığı cvt ler sorunlu dedim. Bu araçlarla ilgili otosan ücretsiz şanzıman revizyonu yapmış, sonrasındada kullanımdan kaldırmıştır.
    mesajımı dikkatli okumadınız sanırım "1.2 1.4 1.6 yüz'lü tork değerlerine sahip araçlarda uzun süre sorun çıkarmıyor" sorun yüksek torklu araçlardaki cvtler audi ve preminyum diğer markalarda lastik kasnak yerine, zincir kasnak kullanılıyor yüksek torka dayanabilmeleri için. Ancak maliyetlerinden ve büyüklüğünden dolayı düşük hacimli araçlarda kullanılamıyor...

    son cümlenize katılmıyorum. Otomatik araç cahili çok yersiz bir iddiadır.

    peki vites geçiş konforunu bir yana bırakalım, test ettiğin araç bir yakınının mıydı. bende galeride test ettim çok kısa bir süre evet birinci vitesde hafif hissediliyor gerisi çok rahattı bence ama ben çok kısa test ettim var mı mcp şanzımanı komple bozulan bir tanıdığın yahut bir vaka




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Ben şahsen şu forum birlik oluştursa ve doğuşa mail yağdırsa hatta basında kendini duyursa aynı yöntemle çok şeyin değişeceğini düşünüyorum.
  • dikkat ederseniz vw'nin bu yıl ki satış rakamları arttı. vw'nin Türkiye'de 1. sırada olmamasının nedeni yeterli araç getirememesiydi. artık araç getirmeye başladı. nedeni ise DSG şanzumandaki sorunlar global olarak ayyuka çıktığı için gelişmiş ülkele vatandaşları daha az almaya başlayınca bize düşen rakamlar arttı. milletimizde sıkıntı ihtimali olan araçlara daldılar. olan masum vatandaşa olacak. (kişisel görüşümdür)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bu tip bir konu ile hiç bir şeye nokta konulamıyor. Çünkü konu 8-10 sayfa olunca ve arada abuk sabuk bir çok mesaj olunca OKUNURLUK KALMIYOR. TAKİP EDİLEMİYOR.

    Çözüm, lütfen kullanıcılar ankete katılsın

    ANKET :

    http://forum.donanimhaber.com/m_57951692/mpage_1/key_/tm.htm

    Böyle olunca sonuçlar ecxcell tabloya geçer, hem kalıcı hem herkese faydalı olur.



    Edit: Sonucun negatif yada pozitif olmasında değilim ben dsg seviyorum. Fakat kullanıcı tecrübeleri nizami şekilde listelenirse kararsızlar için iyi olur

    Peki neden "Ahmet marka otomobilin Mehmet model şanzımanı" hakkında yüzlerce konu açılmıyor da VW'in DGS'si hakkında tonlarca kelam mevcut?

    Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar bu dsg konusunda cok birsey bilmiyorum ama sorunlu oldugu ve mimlenmis bir sanziman oldugu kesin,audi de kullanilan multitronicin farki nedir ve vw neden dsg kullanmakta bu kadar inatci?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Arkadaslar bu dsg konusunda cok birsey bilmiyorum ama sorunlu oldugu ve mimlenmis bir sanziman oldugu kesin,audi de kullanilan multitronicin farki nedir ve vw neden dsg kullanmakta bu kadar inatci?

    Multitronic bildiğim kadarıyla cvt temelli bir şanzıman.
    DSG kadar seri geçişlere sahip değil.
    DSG performans bağlamında başka bir gezegenden fakat işte sorununu tamamen çözmek henüz mümkün olmadı.
    Yeni kavramalarla bunun çözülmesini ve doğuşun bizdeki çifte standarda son verip dsg ye en azından 5 yıl garanti vermesini bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Arkadaslar bu dsg konusunda cok birsey bilmiyorum ama sorunlu oldugu ve mimlenmis bir sanziman oldugu kesin,audi de kullanilan multitronicin farki nedir ve vw neden dsg kullanmakta bu kadar inatci?

    Multitronic bildiğim kadarıyla cvt temelli bir şanzıman.
    DSG kadar seri geçişlere sahip değil.
    DSG performans bağlamında başka bir gezegenden fakat işte sorununu tamamen çözmek henüz mümkün olmadı.
    Yeni kavramalarla bunun çözülmesini ve doğuşun bizdeki çifte standarda son verip dsg ye en azından 5 yıl garanti vermesini bekliyoruz.

    Dusunce guzel ama bunlar tok satici zaten millet siraya girip volkswagen aliyor,kimsede gikini cikarmiyor biraz musterinin agirligini koymasi lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vw aracında sorun olan herkese inanıyorsunuz .

    1 kerede aracında Dsg sorunu olmamış araca inanmazsınız ...

    Mesela benim araç Dsg ' de hiç bir sorun yaşamadım sadece sol arka sürgülü kapıdaki menteşe gevşekliği ve hemen halledildi bir daha hiç bir sorun çıkmadı aracımda budamı Tesadüf ...Bir daha araç alsam yine Vw alıcam ve + Dsg alacağım .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyüz

    Peki neden "Ahmet marka otomobilin Mehmet model şanzımanı" hakkında yüzlerce konu açılmıyor da VW'in DGS'si hakkında tonlarca kelam mevcut?

    Saygılar

    Sayın sicakyüz; ben kendi adıma bu soruya bir çok kez yanıt verdim. Burada ne kadar fazla konu açıldığının bana göre önemi ve ciddiyeti yoktur. "Mağdur olan kimdir arkadaş, bir adım öne gelsin" dediğinizde yada kullanıcılar arasında bir anket yaptığınızda gördüğüm neticeye bakarım. Eğer senede yüzbinden fazla satan bu gurubun araçlarından 5-6 yılda hiç olmassa 80-100 olumsuz düşünce bildiren müşteri mevcut olsaydı ciddiye alınır ve bir takım girişimler yapılırdı. Malesef olmadı.

    Teknik bir konu, merakımızı gidermek istiyoruz, insanlara ankete katılmaları için pm atıyoruz, her konuya linkini yapıştırıyoruz. Forumun en kalabalık ve etkili gurubu vw kullanıcılarıdır. Altı ayda zorlama ile 3-4 olumsuz görüş bildiren forum üyesi buluyoruz. Ama onlarda çok istekli değiller, serviste problem yaşandığında zaten para ödetilmemiş. Ne yapılabilir bilmiyorum açıkçası. Demkki millet memnun, satışlar hiç bir zaman azalmadı, sadece artı yönde gelişti. Her sene satışı %20 arttıran skoda bile bu yıl %99 arttırmış. Şu an garantinin on yıl olmasını tüketici çok umursamıyor, tanıdık bulup vw sırasnda daha az beklemeyi önemsiyor. Bir durum varsa onu gizlemekte ayıptır, büyütmekte. İkiside inanları yanılgıya sürüklemektir. Benim konuya dair tüm bildiğim ve görebildiğim bu kadardır.

    Saygı benden





    Sevgili günerkanat,

    Nazik ve ince mesajınız için teşekkür ederim.

    Bir konuya değinmeden de geçemeyeceğim. İnternet arama motorlarında "DSG" yazdığım zaman peşinden "TROUBLES" (sorunları) önerisi geliyor.
    "Önyargılılar" denilen insanların ağzında "DSG Tukaka" kelamları oluşmuş olabilir. Peki bu önyargıyı oluşturan hadise nedir? İnsanlar neden önyargılı hale geldiler son yıllarda?
    Six Sigma / Altı Sigma yönetim stratejisi VW tarafından uygulanabiliyor olsaydı (lütfen araştırınız), o bahsedilen 3-4 kişiyi de bulmamanız gerekirdi.

    Seviyeli sohbetin devam etmesi dileğiyle.

    Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo



    Öncelikle mcp şanzımanı defalarca test ettim, kullandım. Hakkında söylediğim her şeyin arkasındayım.
    Sonra ben cvt şanzımana kötü demedim. fordun 1.6tdci 2005-2007 focus ve cmax larda kullandığı cvt ler sorunlu dedim. Bu araçlarla ilgili otosan ücretsiz şanzıman revizyonu yapmış, sonrasındada kullanımdan kaldırmıştır.
    mesajımı dikkatli okumadınız sanırım "1.2 1.4 1.6 yüz'lü tork değerlerine sahip araçlarda uzun süre sorun çıkarmıyor" sorun yüksek torklu araçlardaki cvtler audi ve preminyum diğer markalarda lastik kasnak yerine, zincir kasnak kullanılıyor yüksek torka dayanabilmeleri için. Ancak maliyetlerinden ve büyüklüğünden dolayı düşük hacimli araçlarda kullanılamıyor...

    son cümlenize katılmıyorum. Otomatik araç cahili çok yersiz bir iddiadır.

    peki vites geçiş konforunu bir yana bırakalım, test ettiğin araç bir yakınının mıydı. bende galeride test ettim çok kısa bir süre evet birinci vitesde hafif hissediliyor gerisi çok rahattı bence ama ben çok kısa test ettim var mı mcp şanzımanı komple bozulan bir tanıdığın yahut bir vaka

    mcp şanzımanı 3 kere farklı bayilerde test ettim. çok kısa sayılmayacak güzergahlarda. Önceki aracım 1.3 cdti easytronic idi. (30.000 km kullandım) Mcp nin easytornicten bir farkını göremedim.

    mcp veya easytronic veya bir başka kuru kavramalı şanzımanlı araç kullanan veya arıza yapan çok yakın bir tanıdığım yok. Zaten benim iddiam arızalanma risklerinin yüksek olmadığı yönünde. SAdece, kavramlarının bitme veya ani zorlamalardan sonra arıza yapma ihtimalinin yüksek olması, dahada ilerlerse şanzımanın mekatronik ve dişli grubunu yine kavramanın bozması.
    Kısacası, son dönem 7dsg ler ile tek kavramalı diğer yarı otomatiklerin arıza ihtimalini yakın görüyorum. Sonuçta geleceğin şanzımanı çift kavramalı yarı otomatikler. Otomatik şanzıman masrafı her dönemde olmuştur. Ustasının ve parçasının bulunabilirliğine göre masraflar değişmiştir. Bana göre önümdeki 3-4 yıl içinde dsg tamir maliyeti düşecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kullanan adam sorun yaşamıyorum dese inanılmıyor, hayatında kullanmamış adam sorun var dese inanılıyor.

    Enteresan bir şey bu DSG...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayramda 1.6 tdi dsg polo kiraladım ve o bilindin sıkışık bayram trafiğinde yaklaşık 6 saat dur-kalk yolculuk demeyelim eziyeti çektim.

    En çok merak ettiğim de bu ortamdaki performansıydı ki sade bir defa 1.vitesten 2'ye atarken gazdan çekince silkeleme yaptı bunun dışında 250km boyunca sıkıntısızdı.

    Yine merak edilen birkaç noktayı daha belirteyim;

    -- şanzıman 7 ileri fakat 1.vites sadece kalkışta kullanıyor birkaç saniye içinde üst vitesler aktif.

    --geri kaydırma klasik otomatiklere göre manuelden farksız. özellikle çıkış yönünde iseniz ilk kullanımda panikletebiliyor.

    --1ve 2 arasındaki geçiş hariç geçişler pürüzsüz

    --60km hızda 7.vitesle sakin sakin kullanabilirsiniz.

    --115km hızda devir 2000rpm

    --gaza ilk dokunuşta kısa bir boşluk sonrası hareket ediyor.azami manueldeki debriyaja basma zamanı kadar.

    --7.viteste iken gazı diplediğiniz 4.vitese alıp rahatlıkla 140kmh~ civarlarına çıkabiliyor

    --S modu hız sevenle uygun olabildiğince devirleniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo



    Öncelikle mcp şanzımanı defalarca test ettim, kullandım. Hakkında söylediğim her şeyin arkasındayım.
    Sonra ben cvt şanzımana kötü demedim. fordun 1.6tdci 2005-2007 focus ve cmax larda kullandığı cvt ler sorunlu dedim. Bu araçlarla ilgili otosan ücretsiz şanzıman revizyonu yapmış, sonrasındada kullanımdan kaldırmıştır.
    mesajımı dikkatli okumadınız sanırım "1.2 1.4 1.6 yüz'lü tork değerlerine sahip araçlarda uzun süre sorun çıkarmıyor" sorun yüksek torklu araçlardaki cvtler audi ve preminyum diğer markalarda lastik kasnak yerine, zincir kasnak kullanılıyor yüksek torka dayanabilmeleri için. Ancak maliyetlerinden ve büyüklüğünden dolayı düşük hacimli araçlarda kullanılamıyor...

    son cümlenize katılmıyorum. Otomatik araç cahili çok yersiz bir iddiadır.

    peki vites geçiş konforunu bir yana bırakalım, test ettiğin araç bir yakınının mıydı. bende galeride test ettim çok kısa bir süre evet birinci vitesde hafif hissediliyor gerisi çok rahattı bence ama ben çok kısa test ettim var mı mcp şanzımanı komple bozulan bir tanıdığın yahut bir vaka

    mcp şanzımanı 3 kere farklı bayilerde test ettim. çok kısa sayılmayacak güzergahlarda. Önceki aracım 1.3 cdti easytronic idi. (30.000 km kullandım) Mcp nin easytornicten bir farkını göremedim.

    mcp veya easytronic veya bir başka kuru kavramalı şanzımanlı araç kullanan veya arıza yapan çok yakın bir tanıdığım yok. Zaten benim iddiam arızalanma risklerinin yüksek olmadığı yönünde. SAdece, kavramlarının bitme veya ani zorlamalardan sonra arıza yapma ihtimalinin yüksek olması, dahada ilerlerse şanzımanın mekatronik ve dişli grubunu yine kavramanın bozması.
    Kısacası, son dönem 7dsg ler ile tek kavramalı diğer yarı otomatiklerin arıza ihtimalini yakın görüyorum. Sonuçta geleceğin şanzımanı çift kavramalı yarı otomatikler. Otomatik şanzıman masrafı her dönemde olmuştur. Ustasının ve parçasının bulunabilirliğine göre masraflar değişmiştir. Bana göre önümdeki 3-4 yıl içinde dsg tamir maliyeti düşecektir.

    beeni c4 grand picasso aldırmaktan vazgeçirtip seat altea xl aaldırcaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    Bir konuya değinmeden de geçemeyeceğim. İnternet arama motorlarında "DSG" yazdığım zaman peşinden "TROUBLES" (sorunları) önerisi geliyor.
    "Önyargılılar" denilen insanların ağzında "DSG Tukaka" kelamları oluşmuş olabilir. Peki bu önyargıyı oluşturan hadise nedir?

    Dünyanın ilk yüksek üretim adetli şanzımanı; 7 ileri DSG'dir. 2003 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf R32 ile duyurulmuş, 2007 yılında üretim bir milyonluk üretim sayısına ulaşılmış. 7 ileri DSG ile 2007 yılında 2.000.000 km testi tamamlanmıştır. (Sayın Taner Göde tarafından evvelce paylaşılmış verilerden alıntıladım)

    2007 den bu yana geçen sürede üretim kaç milyonu buldu bilemiyorum. Vag ürün gamında bulunan aşağıdaki araçlar ülkemizde TDI, TSI veya atmosferik seçeneklerde Dsg şanzımanlı olarak aynı anda tedavülde bulunmakta ve satılmaktadır (bazı versiyonlar ise ülkemizde olmadığı halde yurtdışında çokça tedavül görmektedir);

    Seat İbiza
    Yeni İbiza SC
    Yeni İbiza ST
    Seat Leon
    Seat Aktea
    Seat Alhambra
    Skoda Fabia RS
    Skoda Octavia
    Skoda Yeti
    Skoda Superb
    Vw polo
    Vw golf
    Vw scricco
    Vw jetta
    Vw passat
    Vw passat wariant
    Vw cc
    Vw tiguan
    Vw touareg
    Vw golf r
    Vw scricco
    Vw Caddy
    Vw caravelle

    Ürün gamı bu kadar geniş olan ve araçların tümünde aynı şanzımanı kullanan başka bir firma varmı bilmiyorum. Hatta bir kaç markayı bir araya getirseniz bukadar seçenek oluşturamassınz. Küçük bir araç almak istediğimizi varsayalım; hondaya gidersek cvt şanzıman jazz alabilirsiniz, renaulta gidersek BVA şanzıman clio alabilriz. Fakat vw ne, skodaya yada seata gidersek her durumda dsg şanzıman polo,ibiza,fabia almak durumundayız. Ufak ekonomi aracından ticariye, sedandan suva tüm araçlar vw de dsg şanzıman ile satılıyor. Renault için forumlarda bva şanzıman şikayeti konusu, honda jazz için cvt şanzıman şikayet konusu vardır ama tüm vag araçlar için sadece dsg arıza konusu vardır. Satış oranları ve tek tip şanzıman kullanıldığı gerçeğini atlamassak kulağımız (google) dsg ile çok daha fazla aşna olacaktır.

    Şahsen benim bir önyargım yok. 250 nm tork yada eşik değerde bir araç alıp yüksek yoğunluklu trafiğe vursaydım ortalama kullanımım ile 2 yada 2,5 sene sonra bir kavrama değişimini (ücretsiz veya reddi halinde ücretiyle) göze alırdım. Konfor, serilik, yakıt tüketimindeki tasarruf ve alırken çok hesaplı olduğu düşünülünce kavrama değişimini kabul edilebilir bulmuştum zaten. Garanti süresi uzun olsaydı çifte kavrulmuş fıstıktı ama ne yapalım başka bahara kaldı. Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    bu arada kıyamet kopar falan diyorlardı ne iş?
    Demek ki insanlar gayet özgürce tartışabiliyorlar.
  • 4 buçuk yıl yarım otm sanzimanli araç kullandım 2 araçla 200 bin km yol yaptım. Opelde bir kere 4. Viteste takılı kaldı, Aurisle problem yasamadım. 13 aydır dsg li araç kullanıyorum 39 binde 5 bin km önce yazılım yaptırdım torq da iyice arttti maşallah bir sıkıntı yasamadım. Bundan sonra yarım otm asla almam %99 dsg li alırım. Dsg problemli diyen arkadaşların %99 unun dsg ile uzaktan yakından ilgisinin olmadıgını düşünüyorum. Kulaktan dolma bilgilerle suçlama yoluna gitmesek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amcamın 40000 de ki dsg li jetta si yolda kalmış 2 den 3 e geçmiyormuş, detayları öğrenince yine yazacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.