Şimdi Ara

DSG Şanzıman (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.706
Cevap
67
Favori
134.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Durun durun hazir firsatini bulmusken bende vosvosa iki cift laf edeyim Hadi vosvoscular aciklayin bu durumuda. Premium + markanizin sorunlari bitmek bilmiyor. Nasil olcak bu isler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Eger arkadastan 10.000 tl alırlarsa ben 100 tl yardımda bulunurum. Birlikten kuvvet doğar.

    Bir vw kullanıcısı olarak al bendende bi o kadar.Türkiye artık distribütörlerin çöplüğü oldu..

    Aynen hocam. Müşteri her zaman haklıdır yerine kekliktir felsefesi var malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Durun durun hazir firsatini bulmusken bende vosvosa iki cift laf edeyim Hadi vosvoscular aciklayin bu durumuda. Premium + markanizin sorunlari bitmek bilmiyor. Nasil olcak bu isler

    isiniz gucunuz fanboyluk, adamin derdi ne sizin derdiniz ne. sanzimandan dolayi honda avrupada 40 bin civic ve jazz geri cagirdi. tipki dsg sanzimaninda problem olmasi gibi hondada da vardi. bos bos konusmakta ustunuze yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad

    İmzalanan belge gecersizdir, mutlak butlan yaptirimina tabidir.Çünkü sözleşme konusu hukuka aykırıdır. Bkz TBK.

    Kararlaştırılan cezai sart da feri nitelikte olduğu için hukumsuzdur. Yani bu parayı ödemek zorunda kalmazsınız. istediğiniz yerde şikayetinizi dile getirin.

    Sözleşme konusu neden hukuka aykırı? Ekşi sözlükte de birisi genel işlem şartı falan demiş.

    Burada sözleşme konusunu ben "senin 14.000 TL tutan masrafından 10.000 TL indirim yapayım, bunun karşılığında da sen bu konudan kimseye bahsetme. Yok eğer bahsedersen sana sağladığım faydayı geri alırım." olarak anlıyorum.

    Açıkçası bunun bence bir gizlilik anlaşmasından farkı yok. İki seçeneğiniz var: ya 14.000 TL'yi ödersiniz ya da 10.000 tl indirim alıp gizlilik sözleşmesi yaparsınız. Eğer sözleşmeyi bozarsanız sağlanan faydaları iade edersiniz -sağlanan faydaların geri alınması dışında istenen bir cezai şart yok-. Belki arada kalan 1000 TL'yi cezai şart olarak kabul edebiliriz veya yalnızca o kısmın geçersiz olacağı sonucuna varabiliriz. Bu da bir ihtimal kısmi geçersizliğe götürür bizi.

    Burada sözleşmenin geçersiz olmasının tek şartı var bence: Eğer ki o indirim zaten yapılmak zorunda ise (mesela satıcı 2/3 oranında kusurludur ve 10.000 tl indirim yapmak zorundadır) ve yine de sözleşme imzalatıyorsa o halde sözleşme geçersizdir (BENCE). Konuyu araştırmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_gunner -- 19 Şubat 2014; 10:44:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Ya o degil de bu kagidin aynisi imzalayan, internet bilmeyen, birseyden anlamayan kac tane yurdum insani var acaba.

    Bence ilk bu arkadas hocam. Ilk olayı ifşa ettiginden boyle bir yol izlemişlerdi.

    İmzalı bir durumu ilk olabilir ama "aba altından sopa göstermek" babında, bir sürü durum olduğunu/olabileceğini, kişisel olarak düşünüyorum.

    Ihtimal dahilinde gercekten. Ama bu kadar aleni olması inanılmaz bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Marka fanboyluğu yapanları zaten hiç anlamadım. Arkadaş aldığın ürün, aldığın hizmet vs kötüyse, kötü diyeceksin. Neden savunursun da insanları boş yere kandırırsın. Bunların fanboyluğu yüzünden, bunlara güvenip vw dsg modellerinden alan olduysa, vebali fanboyların boyunlarınadır. Bilesiniz.
  • Şu durumun mantığa sığan hiçbir tarafı yok.
    Nasıl bir ülke olduk biz. Gücü olan istediği gibi at koşturur hale geldi.
    Ben de tüm bunlara inat bu durumu her yerde söyleyip paylaşacağım.
    Hadi Doğuş, bir imza da benden al.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arexer

    Marka fanboyluğu yapanları zaten hiç anlamadım. Arkadaş aldığın ürün, aldığın hizmet vs kötüyse, kötü diyeceksin. Neden savunursun da insanları boş yere kandırırsın. Bunların fanboyluğu yüzünden, bunlara güvenip vw dsg modellerinden alan olduysa, vebali fanboyların boyunlarınadır. Bilesiniz.

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4. VW aracımı kullanıyorum ve hepsini de manuel vites tercih ettim. DSG konusu çözümlenmeden alınıp binilmez.
    Doğuş da Çindeki gibi 10 yıl garanti verirse anca öyle. Ama Türkiyeye 2. sınıf muamele yaptığı sürece olmaz o iş.


    Ha DSG sorun çıkarıyor diye VW yi yerin dibine sokan fırsatçı arkadaşlara da çok komik göründüklerini belirteyim.
    VW her zaman VW dir. MMT şanzımanın yokuşta ve sıkışık trafikte zortlaması nasıl Toyotanın imajını çizmiyorsa
    VW ninkide çizilmeyecektir. Kavraması bozulan kaç tane MMT nin kullanıcı hatasına sokulduğunu da araştırın derim.

    Bunların al birine vur ötekine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    -Alo fatih
    -Buyrun efendilerimin efendisi
    -Yahu DH de bizim feritin arabalarını kötülüyorlar hiç bakmıyormusun
    -Efendim DH bizim değil maalesef
    -Bizim değil ne demek ya, bir kere sen ne dediğini biliyormusun, parayla değilmi alın o zaman


    Valla hocam durumu çok güzel özetlediniz yaparmi yaparlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67


    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Selamlar...

    Sizce kronik kavrama arızası tork ile mi alakalı?

    Bunu kimse bilemez bu forumdan.

    Fakat VW'nin 250 tork üzerindeki araçlarında 7-DSG kullanmamasının tek mantıklı sebebi bu.

    Yüksek torklu modellerinde ZF şanzıman kullanıyor (Touareg-Amarok)
    2.0 TDI mertebesinde ise 6-DSG kullanıyor.

    Bunları herkes biliyor zaten sanırım.

    Bak arkadaşım 14-18bin ödeyen yok, diye söylüyordun bana. Onno usta 18bin demiş diye yazı gösterdiğinde, kim takar Onno ustayı diyordun.

    Evet haklısın o paraları ödeyen yok ama ne karşılığında? Belge karşılığında (!) Gördün belgeyi(!)

    Ben sözümün arkasındayım.

    DSG'ye 18 bin TL ödeyen biri yok, en azından aldığım bilgi bu yönde. Ki bunu da tırı vırı bir satış temsilcisinden almadığımı belirtmek isterim.

    Ha burada konu başka,

    Ben Doğuş Oto'dan nefret ederim. Bunu her platformda söylüyorum zaten. Arkadaşa yapılan olay da terbiyesizlik.

    Fakat bunun çözümü kolay, mahkemeye verecek. O mahkemede ise bu imzalatılan belgenin geçerliliği bence yok. Tabi uzman bir kişi daha iyi aydınlatabilir. Artık baskı altında imzaladım vs. birsürü olayı var. Ayrıca ben bu yazının hukuksuz olduğunu düşünüyorum.

    Onno usta mevzusuna gelince, madem böyle bir üstad. bağlantıları ile şu 18 bin liralık faturayı koysun hep beraber görelim.

    Hocam bunda anlamayacak bir şey yok ama nedense öyle davranıyorsunuz.

    Arkadaş da o parayı ödememiş ama ne karşılığında? Belge karsılığında.

    Okumadınız mı? Sosyal medyada paylaşırsanız kalan 10bini alırız diye imza attırılmış.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu kadar meraklısı toplanmışken sorayım: Şu lanet İstanbul trafiğinde hangi otomatik şanzımanı tercih edeceğiz biz?
  • CVT
  • Renault u sevmesemde edc nasil??? Benzinli okarak ben Multidrive s i kullaniyorom, çok memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'den en çok şikayet maili alan üretici firma herhalde VW'dir.

    Ben hiç Ford'un Avrupa ya da ABD genel merkezine, PSA'nın genel müdürlüklerine, hatta Fiat İtalya'ya mail atan, atma ihtiyacı hisseden bir insan görmedim.
    Ancak VW Almanya'ya şikayet maili atan sırf benim çevremde bile dikkate değer sayıda insan var (ve sadece DSG de değil, farklı konular da oldu). Neredeyse tamamı da genel merkezden "biz Doğuş'a güveniyoruz, onlar sizinle ilgilenecektir, eğer talebiniz reddedildiyse vardır bir sebebi" minvalinde cevap aldılar.

    Yani ortada bir değil 2 sorun var. VW araçların el üstünde tutulan malzeme kalitesiyle tam ters istikamette kronik mekanik problemleri var ve VW yerel distribütörleriyle birlikte, bu konuların ortaya çıkmaması için var gücüyle çabalıyor. Gerekirse inkar ediyor, müşteriyi kaybetmeyi göze alıyor vs. Bunu da sistematik olarak yapıyor. Suç işliyor, etik dışı davranıyor.

    Tüm bunlar, maalesef bir kaç forum dışında konuşulmuyor, memleketinin %99,99'unun haberi yok.. İnsanlar aylarca DSG'li modeller için sıra bekliyor. Marka satış rekoru kırıyor.

    Aynı siyasettekilerin yaptığı gibi.. Bazı şeyleri örtbas etmenin kendilerine kayda değer bir zarar vermeyeceğini biliyorlar.




  • #berk # kullanıcısına yanıt
    Klasik otomatik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    Umarım DH biraz risk alır da konuyu uçurmaz.

    ____

    Konu sahibi arkadaşı tebrik ederim. Oldukça cesur bir hareket.
    Olay ekşi'ye intikal ettiyse BAŞARAN'dan ve DOĞUŞ'tan cevabı bugün, yarın bekleyin. Ha bunca şeyden sonra ne diyebilecekler onu da merak ediyorum !

    +1 Dün Golf 7 ile DSG konusu vardı, DH apar topar yayından kaldırmıştı.
  • Geçen sene olacaktı, bir tanıdığım DSG li Caddy alacaktı. Israrla vazgeçirmiştim. Alacaksan bile Manuel al demiştim. O da Manuel almıştı.
    Geriye dönüp bakınca pişman değilim.
  • Çok daha hesaplı fiyata ama benzer özelliklerde Suzuki'ler satılırken, insan neden gidip VW alır ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bazookaa

    Çoğu üye , Böyle bir belgeyi daha önceden görmediği için , bu belgenşinde tam olarak ne olduğunu bilmediği için , hukuksuz veya yaptırımı olmayan bir belge yorumunu yapmış. Belge tamamen yasal ve yaptırımı olan bir belgedir arkadaşlar.

    Peki o zaman bu belge tam olarak nedir ?

    Cezai şart maddesi olan bir taahütname . Peki bu ne demek ?

    Belgeyi incelediğimizde taahütname olduğu çok açık. Gerçi belge ibraname gibi başlıyor. İbra etmek alacaktan vazgeçmek demektir. İbraname borç - alacak kalmadığının yazılı olarak beyan edilmesidir. Bu belgeyi her kim düzenlemiş ise biraz tembellik etmiş. Çünkü bu belge ibraname gibi başlayıp tahhütname şeklinde bitiyor.

    Ben olsandım cezai şart maddeli tahhütnameyi, ayrı ibranameyi ayrı düzenlerdim.

    Ama neticede belge taaahütname , ve bu belgenin yaptırımı hukuken vardır arkadaşlar. Taahhüt edilen konuda tarafların cezai şart koştukları husus yerine gelirse aynen bir alacak senedi gibi kanuni işlem yapılabilinir.

    Bu belge ne sebeple düzenlenmiş olabilir ? Bunuda mantık çerçevesinde düşünürsek.

    Firma arızalı şanzımanı normalde 15.000 liraya yaptığını ancak aracın servis bakımlı olduğundan 5 000 tl ye yapabileceğini beyan ediyor. Müşteri bunu kabul etmeyip birde olayı sosyal medyaya taşıyınca firma müşterisine 5.000 Tl den yapmayacağını ancak böyle bir belgeye imza atarsa yapacağını belirtiyor. Yazılanlardan böyle anladım. Müşteri bunu kabul edip belgeyi imzalıyor..

    Belgede bu durum açık seçik ifade edilmiyor ama Firma yaptığı 10.000 TL indirimi hem taahüt şeklinde sözleşmeye hemde ceza-i şarta bağlamış. Yani sosyal medyada bu konu hakkında müşterisinin paylaşım yapmamasını talep etmiş. Müşteri 5.000 TL yi ödeyip aracını yaptırdıktan sonra bu eylemi yapmasın diyede bu belgeyi imzaltmış. Ki belgedeki cezai şart miktarının 10.000 TL olmasıda aradaki yapılan indirim miktarı.

    Özetle çoğunuza garip gelsede , bu belge hem hukuki hemde geçerli bir belgedir arkadaşlar. Firma müşterisine medyada paylaşım yapmaması için bir taahütname imzalatmış, Müşteride imza atmak suretiyle şartları kabul etmiştir. Firmaların böyle belgeler imzalatma hakları varmıdır ? Elbette vardır. Ticari firmalar kendi menfaatleri doğrultusunda kendilerini garantiye alacak her türlü isteklerini talep edebilirler. Buna kanuni bir kısıtlama yoktur.

    Peki bu durum etikmidir ? Bu tartışılır.


    Müşterinin böyle bir belgeye imza ATMAMA hakkı varmıdır ? Elbette vardır. Çözümü farklı yollardanda arayabilir. Ama neticede müşteri bu belgeyi imzalamak suretiyle firmanın şartlarını kabul etmiştir. Sonradan dava açsa da belgeyi ve belgede yazan şartları imzalamak suretiyle kabul ettiği içinde hukuken bir şey yapamaz.

    Olay sosyal medyada bir şekilde patlamıştır. Doğuş oto bu tahhütnameki cazai şart maddesi yerine getirilmediği için eğer isterse bu belgeyi işleme koyar ve O parayı faizi ve masrafıyla birlikte çatır çatır alır arkadaşlar.

    Bu durum, sizlere her ne kadar saçma gelsede belge yasaldır.

    Bu tarz bir belgeyi İmzalamadan önce iyi düşünmek ve gerekirse bir hukuçuya danışmakta fayda var.Veya daha genel söylemek gerekirse ne olduğunu çok ta iyi anlamadığınız hiç bir belgeye imza atmayın.

    İmza attıktan sonrada hukukun kabul ettiğiniz şartları yok saymasını veya iptal etmesini beklemeyin.

    imzalanan belgenin hiçbir geçerliliği yok. daha önce de söylenmiş, ortada anayasal bir hak var (düşünce ve kanaatlerini açıklama hakkı), ve bundan hiçbir şartta vazgeçilemez: "kimse özgürlüklerinden vazgeçemez veya onları hukuka ya da ahlâka aykırı olarak sınırlayamaz."

    "İmza attıktan sonrada hukukun kabul ettiğiniz şartları yok saymasını veya iptal etmesini beklemeyin." demişsiniz de, yok öyle bir dünya. imzalanan şey yasal değilse, yasal değildir. nokta. imzalamasaydın o zaman arkadaşım diyemezsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.