zaten 1.4 tsi ile ilgili şikayetlerden ziyade dizelerdeki dsg lerde sanırım bir uyumsuzluk sözkonusu. benim anladığım kadarıyla dizellerdeki yüksek tork ve tork bandının kısa oluşu otomatik vitesler için sıkıntı teşkil ediyor.
1.4 TSI 1.6TDI arasında yakıt farkı aradaki fiyat farkına değer mi?
quote:
Orijinalden alıntı: xyzt9
1.4 TSI 1.6TDI arasında yakıt farkı aradaki fiyat farkına değer mi?
Hocam senelik yaktığın yakıt miktarına göre değişir 20-30 bin yapıyosan değer,10000 de kalıyosan değmez.
Ayda en az 2500 km yapıyorum O halde bütçeyi biraz daha zorlayıp dizele bakmak lazım. vw 2.0 TDI 204 PS çıkaracakmış o halde 1,6 TDI da 140 yada 160 olacak mı ki?
valla hocam ne gerek var o kadar güce. benim dizel gayet seri, yeter de artar bile. yarışa katılmayacağız neticede. 250 nm tork var neticede. araç 180-190 görüyor çok rahat göstergede
Eskiden ben de öyle düşünüyordum. Şimdi kullandığım araç 200PS ivmelenmesi muhteşem. Tekrar 75-100 PS korkutuyor beni ya aracı sevemezsem diye
6 ileri DSG oldukça iyiydi....hala da üretimi sürüyor....
Peki neden 7 ileri DSG geliştirildi....
6 DSG yağlı şanzıman....daha yüksek tork değerlerini tolere ediyor...denenmiş ...ciddi sorunu yok... 7 DSG kuru şanzıman....250 nm tork u tolere etmek üzere planlanmış....
8 ileri DSG yolda....(Aslında Bugatti de var sanırım...sıradan otomobillere de konması yakın)....neden ???
sevgiler
8 ileri dsg audi de ve vw toureg de mevcut bir göz atın
Evet bazı markalarda var....belki aşağı doğru yaygınlaşacak...daha önce olduğu gibi...
Peki 6 yerine 7....7 yerine 8....ya da 9 .....neden ???
neye yarıyor bu ....araçta çabucak yüksek viteslere çıkılması... belki yakıtta iktisat sağlıyor....
Ancak şehir içinde 40 km süratle 6 viteste seyretmek....garip bir duygu değilmi....
Amaç ne....sonuçları neler ....
sevgiler
Ne kadar çok vites olursa şehir içi yakıt tüketimi ve performansı o kadar artar. Ancak manuel araçlarda çok vites tercih edilmemektedir. Sürücü sürekli vites değiştirmek mecburiyetinde kalması sürücü konforunu olumsuz etkilemektedir. Otomatik vitesli araçlarda vitesi araç kendisi değiştirdiği için sürücü olumsuz yönde etkilenmemektedir. Büyük ihtimalle 9-10 vites seçenekleri yerine sürekl diferansiyel sistemleri çıkacaktır. Çünkü vites sayısının artması şanzıman boyutlarının ve ağırlığının artmasına ve bazı mekanik problemler oluşmasına neden olmaktadır.
quote:
Orijinalden alıntı: xyzt9
Ne kadar çok vites olursa şehir içi yakıt tüketimi ve performansı o kadar artar. Ancak manuel araçlarda çok vites tercih edilmemektedir. Sürücü sürekli vites değiştirmek mecburiyetinde kalması sürücü konforunu olumsuz etkilemektedir. Otomatik vitesli araçlarda vitesi araç kendisi değiştirdiği için sürücü olumsuz yönde etkilenmemektedir. Büyük ihtimalle 9-10 vites seçenekleri yerine sürekl diferansiyel sistemleri çıkacaktır. Çünkü vites sayısının artması şanzıman boyutlarının ve ağırlığının artmasına ve bazı mekanik problemler oluşmasına neden olmaktadır.
+1
sen ustanı dinle dsg uzak dur durabildiğin kadar hele bir gün yolun esenyurt doğuşa düşerse gitde dsg şansımanların halini gör hepsi yatıyor yengemde polo var 2011 dsg 1.6 tdı geçen hafta yokuşta şansıman kitlendi araba kalkmadı şok oldk daha bşr aynı doldurmadı araba
Burada kimseler farkında değil sorun DSG şanzuman değil...Beygir gücü düşük motorda DSG uygulanması...122 HP motorlarda , 140 hp motorlarda aynı şanzuman varken hiç bu kadar şikayet yok ? Neden ?...Nedeni bu ....Teşhisi doğru koyalım....Saygılarımla..
merhabalar;
ben de octavia 1.4 tsi dsg almayı dusunuyorum ciddi ciddi...octavia dsg hakkında bilgisi olanlara da sormak istedigim seyler var..cevaplarsanız sevinirim...
1) tsi almakla tdi arasıda kaldım..kendimce yılda max. 15 bin km yaptıgımdan ve sessizlik ile performans aradıgımdan tsi olanı sectim gibi..sizce de mantıklı mı?
2) dsg de sorun var deniyor efsane oldu ...sizde oyle bir ses sorunu, bir ayar sorunu ne bilim dsg ile alakalı bir olay yasadınız mı, deneyimleriniz olumlu mu?
3) ses izolasyon sorunu var deniyor..gerci tsi motor sessizdir ama genelde yol sesi vs alıyor mu? bu onemli mi?
iyi gunler..
Yeni dizel motorlar eskileri kadar sesli değil. size tavsiyem şu benzin fiyatları ile dizel motoru düşünmeniz.
quote:
Orijinalden alıntı: mkafkas
merhabalar;
ben de octavia 1.4 tsi dsg almayı dusunuyorum ciddi ciddi...octavia dsg hakkında bilgisi olanlara da sormak istedigim seyler var..cevaplarsanız sevinirim...
1) tsi almakla tdi arasıda kaldım..kendimce yılda max. 15 bin km yaptıgımdan ve sessizlik ile performans aradıgımdan tsi olanı sectim gibi..sizce de mantıklı mı?
2) dsg de sorun var deniyor efsane oldu ...sizde oyle bir ses sorunu, bir ayar sorunu ne bilim dsg ile alakalı bir olay yasadınız mı, deneyimleriniz olumlu mu?
3) ses izolasyon sorunu var deniyor..gerci tsi motor sessizdir ama genelde yol sesi vs alıyor mu? bu onemli mi?
iyi gunler..
Dediğiniz gibi yılda en fazla 15.000km yapıyorsanız TDI ile TSI arasındaki 5.500-TL'lik farkı yaklaşık 5 yılda amorti ediyorsunuz; aracınızı 4-5 yıldan fazla kullanmayı düşünmüyorsanız TSI daha mantıklı gibi...
DSG ile sorun yaşayanlar var elbette, ancak sorun yaşayanlardan kat kat fazla sorun yaşamayan ve şansımanın keyfini süren de var; bu biraz şans işi hakikaten.. DSG alma şansım olsaydı kesinlikle alırdım, ancak mutlaka +2 yıl uzatılmış garanti yaptırırdım araca...
Octavia'da en çok şikayet edilen konu yol sesidir. Ancak bu "ses" konusu burada da fazlasıyla tartışıldığı üzere "görece" bir konudur; misal bana sesli gelen sizin için çok sessiz olabilir. Araç alırken özellikle "ses"le ilgili konularda başkalarının ne dediğine pek bakmamak lazım; yapmanız gereken mutlak suretle araçla deneme sürüşüne çıkmaktır.
niye illa ki dizeli amorti etmek için 4-5 yıl gerekiyor falan deniliyor anlamıyorum. evet satın alırken benzinliye göre fazla ödüyorsanız satarken de daha yüksek bir bedelle satıyorsunuz. yani o parayı verebilecek durumda olan birisi için bence her zaman dizel doğru seçenektir. satarken de ona göre satarsınız. artık insanlar iktisatlı araçları tercih ediyorlar.
kesinlikle haklısın satarken de ona gre satılıyor. benzin 4 lira bunu unutmamak gerekir.
Bu aracı 5+ yıl sonra satarken dizeli benzinliden 5.500-TL fazlaya satabiliyorsanız helal olsun...
Araç alınırken bu hesap yapılır; nasıl yapıldığını da detaylı açıklamama gerek yok herhalde..