Sattım kurtuldum. 100 k lık aracın vites kutusundan gelen sangirtiya normal diyeceksin. 15.000 de bir kavrama değişeceksin. 2 gun müşteriyi arabasız bırakacaksın . eve nasıl gideceksin diye sorma bile sormayacaksın. Sonra dsg 1 numara diye övüneceksin. Hadi ordan. Yemezler.
yıllar geçti ama dsg değişmedi 2014 model aracımda mekatronik değişti şimdi de r ye alınca geri geri giderken ufak titremeler vites geçişlerinde konforsuzluğu hissediyorum servise gidip aracı vermek bile istemiyorum ne zaman hareket edemeyecek durumda oluyor o zaman gidiyorum kısaca bir daha dsg alırmıyım hayır
quote:
Orijinalden alıntı: help21
yıllar geçti ama dsg değişmedi 2014 model aracımda mekatronik değişti şimdi de r ye alınca geri geri giderken ufak titremeler vites geçişlerinde konforsuzluğu hissediyorum servise gidip aracı vermek bile istemiyorum ne zaman hareket edemeyecek durumda oluyor o zaman gidiyorum kısaca bir daha dsg alırmıyım hayır
Alıntıları Göster
Geçmiş olsun.
help21
kullanıcısına yanıt
geçmiş olsun diliyorum dsg otomodda iken kadran vitesi d2 olarak gösteriyor manuel moda geçirince 1 olarak gösteriyor bir sorun yaşanır mı edersiniz
quote:
Orijinalden alıntı: as8366
geçmiş olsun diliyorum dsg otomodda iken kadran vitesi d2 olarak gösteriyor manuel moda geçirince 1 olarak gösteriyor bir sorun yaşanır mı edersiniz
yok hocam o sorun değil manuel alınca vites küçültüyor
quote:
Orijinalden alıntı: mr.shadowx
arkadaşlar benim araç 2015 model (ikinci yarısında çıkan 110 luk euro 6 motor) golf 1.2 bu araçlarda dsg elden geçti yenilendi 2015 den sonra çok azaldı diye duymuştum.
ancak ben eğer gaza yavaş basarsam D2 den D3 e geçerken motor vuruntu yapıyor ama gaza az daha fazla (çok değil normal) basarsam öyle birşey olmuyor. acaba kavramada sıkıntı var mı yoksa vitesleri dsg biraz erken atıyor bu titreme yada vuruntu herneyse motorun az gazla çekememesinden kaynaklanıyor olabilir mi?
bu sorunu bende hissettim siz bir cözüm buldunuz mu normal mi değil mi anlamadım ?
bendeki 1.4 2016 arac
DJ ICEMAND
kullanıcısına yanıt
ben 10 aydır dsg kullanıyorum bir sıkıntı yok şimdilik
Merhabalar. 2018 model 1.0 TSI DSG Polo sahibiyim. Aracım 3 aylık olup 8500 km'de şu an için. Son zamanlarda şöyle bir sorunum var. Araç yavaşlarken 3. vitesten 2. vitese geçerken araçta ufak bir silkelenme oluyor ve vites sanki geçmekte zorlanıyor gibi oluyor. Bu durumun olmaması için frene keskin şekilde basmam gerekiyor. Eğer frene sert basmaz isem 3. vitesten 2. vitese geçişte bu sorunu yaşıyorum. Servise götürdüm arabayı olağan şanzuman çalışma sesi dediler. Ama aracı ilk kullandığım zamanlarda bu tarz bir sorun yaşamadığı gayet iyi biliyorum. Acaba aranızda bu tarz bir sorun yaşayan var mı? Veyahut bu duruma sebep olan nedir? Nasıl bir yol izleyebilirim? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
ultimate5858
kullanıcısına yanıt
Eğer aracı çok farklı kullanım tarzı ile kullanıyorsanız ş.içi, ş.dışı gibi DSG de kararsızlık başlamış olabilir. DSG resetleme yöntemini deneyin belki düzelir.
Sorunların hemen hemen hepsi Dsg-7 gibi görünüyor. Peki Dsg-6 kullanıp sorun yaşayan oldu mu hiç?
Olmadıysa Vw neden sorunsuz Dsg-6 yı bırakıp sorunlu Dsg-7 ye geçti bilen varmı?
Benim araç 73.000 e geldi ,şu ana kadar hiç bir sorunumuz olmadı.(silkeleme karasızlık, şıngırdama sesi v.b.)
Aracım 2014 Caddy sportline 2.0 Tdi 140 hp 320nm
Dsg-6
Önceki aracımda (1.6Tdi 102 hp Dsg-7 de, 75.000 e geldiğimde toplamda 3 defa kavrama değişmişti . Silkeleme, şıngırdama sesi v.b. bir çok sorun yaşamıştım...
250nm tork üstü araçlarda Dsg7 kaldırmadığı için Dsg6 kullanılıyor denmişti.
Ozan ArtunO
kullanıcısına yanıt
DSG 6 larda kullanılan kavrama yağlı tip tam otomatik araçların gibi, DSG 7 geçmenin sebebi EURO standartları yakıt tasarrufu, kuru kavrama kullanıldığı için aktarma kayıpları çok az sürüş karakteri daha net ve performanslı kullanıma da uygun ama maalesef tork limiti sınırlı. DSG 6 daha ağır şartlarda kullanılan araçlarda kullanılıyor çünkü kavramaya zarar verme ihtimali düşük yağı içerisinde çalışan plakalar kullanıldığı için sürtünme az kuru kavramaya göre balata yakma yada ısınma olayı yok.
DSG resetlemeye ilişkin net hiçbir bilgi bulamadığım için kafama yatmadı hocam malesef. Yinede cevabın için çok teşekkür ederim.
ultimate5858
kullanıcısına yanıt
Siz bilirsiniz ama ben uyguluyorum ara sıra korkacak bir durum yok. Çoğu forumda konusu geçmiştir aslında.
www.skodaturkey.com
^^DSG Resetleme^^ - Skoda Forum ve Yardımlaşma Platformu / Skoda Turkey
DSG 6 larda kullanılan kavrama yağlı tip tam otomatik araçların gibi, DSG 7 geçmenin sebebi EURO standartları yakıt tasarrufu, kuru kavrama kullanıldığı için aktarma kayıpları çok az sürüş karakteri daha net ve performanslı kullanıma da uygun ama maalesef tork limiti sınırlı. DSG 6 daha ağır şartlarda kullanılan araçlarda kullanılıyor çünkü kavramaya zarar verme ihtimali düşük yağı içerisinde çalışan plakalar kullanıldığı için sürtünme az kuru kavramaya göre balata yakma yada ısınma olayı yok.
quote:
Orijinalden alıntı: mşah
Kavra değişiminde yeni şimler takılmış olabilir ama mikrometre ile ölçüm yaparak mı taktılar acaba. Ben 35 bin km de şanzıman yağını değiştirdim, bence sizde önce yağı değiştirmekle başlayın ne kadar gerek yok değişmiyor deseler de bence değiştirin belki faydası olur birde yeniden Adaptasyon yaptırın.
Bu işler az şans iş, az da kullanıma bağlı. Bende aracımı sıfır aldım, 2013 yılında, şu an 130 binde, daha bir kere bile arzıa vermedi DSG, hatta ne titreme, ne vurma, aldığım ilk gün gibi sorunsuz. Ne yağını değiştirdim, ne başka bişey...
4 yıl Dsg 7, 4 yıl Dsg6 kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirimki Dsg 6 , 7ye göre heryönden komforlu ve üstün bir şanzımandır.
Hatırlıyorum Dsg7 çoğu zaman karasız kalır, gaz almazdı gaza bastığımda 1-2 saniyelik gecikmeyle tepki verirdi bu elbette sollamalarda ya da tali yoldan ana yola çıkarken sorun yaratırdı. Dsg6 da hiç böyle birşey yaşamadım gaza ne zaman bastıysam aldı ve seri birşekilde hızlandı. Yeni nesil Dsg7 lerde de aynı sorun varmı bilmiyorum. Düzeltmiş olabilirler..
Ozan ArtunO
kullanıcısına yanıt
7 ilerilerde yine aynı sorun var hocam.bende 6 ileri dsg kullanmadım ve 2.0 tdi 6 ileri dsg almadığıma pişmanım.
Caddy 2.0 tdi 102 ps 250 nm son modellere dsg6 koymuşlar... tork yüksek olmamasına rağmen dsg6 koymaları ilginç. Chip-yazılımla beygirin ve torkun yükseltilme ihtimaline karşı mı böyle yaptılar bilemiyorum.
Bir başka ilginç durum benim aracı emisyon skandalından dolayı geri çağırdılar ben ellettirmedim. Eğer kabul etseydim beygirini düşüreceklerdi. Şuanda 140 ps 320 nm değerinde ve yokuşları çok iyi çıkıyor. Emisyon güncellemesi yaptıranlar,aracın çekişinde ciddi düşme olduğunu söylüyor.... Vizeden geçtiğim sürece aracın orjinalini bozdurmayacağım.
2015 tdi dsg octavia sahibiyim. Araç 88000 de 6 ay oldu alalı.. zaman zaman "hata! aracı p konumuna getirip terk ediniz" uyarısı gözüküp hemen kayboluyor. Servise götürdüm dedikleri; aracınızın garantisi bitmiş, garanti uzatması da yapılmadığından yardımcı olamıyorlarmış..peki şanzuman garantisi 5 yıl değil mi? dediğimde bu sorunun şanzumandan değil vites kutusundaki bir sensörün neden olduğunu ve şanzuman garantisinden faydalanamıycağımı söylediler.. Pekii bu problemi ankarada çözebilecek dürüst ve işinin erbabı özel servist önerisi olan var mıdır?, çünkü yetkili servisle işi halledemiyorum.
lars001L
kullanıcısına yanıt
Oncelikle gecmis olsun..forumda baska konularda geciyor bu sorun kimi aldiris etmeden kullaniyor alisiliyor arada bi hata veriyo zaten deyip kimide servis sonrasinda usta ariyor sizin gibi.Sorun vites kutusundaki bir telmis,teli cikarip temizleyip yaglayip takinca sorun duzeliyormus..Istanbul anadolu yakasi icerenkoy sanayide cok iyi bir usta varmis yarim saatde yapip ucret bile almadigi olmus.Biraz daha arastirip ankara da yaptiramazsaniz dizel arac nasilsa ist.a uygun fiyata gelir yaptirir ayni gun donersiniz