Şimdi Ara

Doğuş'taki otomobil kıtlığının sebebi ne? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
1.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu tamamen Doğuş Oto & VW'nin satış stratejisi. Türkiye'yi çok iyi okumuşlar. Türkiye'de sıfır araç satışlarında en belirleyici unsurun "2. el değeri" olduğunu çok iyi kavramışlar ve bu unsurun üzerine oynamayı çok çok iyi başarıyorlar.

    Müşteri: Jetta DSG TDI düşünüyorum..
    Doğuş : Alacaksanız kısmetse 10 ay sonra teslim..
    Müşteri : Aaaa? Neden?
    Doğuş : Abi talep çok, yetişemiyoruz, sıraya girmeniz gerekiyor..

    O an oluşan müşteri algısı
    "Bu araba çok tutuluyor"

    Sonra almaya karar veriyor müşteri aracı, doğus diyor ki "60.000 TL, 10 ay sonra teslim". O sırada müşteri dışarı çıkıyor, bir adamla karşılaşıyor, "abi 10 ay bekleme, bana 61.000 lira ver, 2000 km'deki aynı arabamı vereyim sana". Müşteri kafaya koymuş o aracı almayı "tamam" diyor.. Sonra o araba 2. elde "cumhuriyer altını" muamemelesi görüyor. Bu durumu gören herkes VW'e saldırıyor. Kısır döngü diyeceğim ama pek kısır da değil işte, sağlam bir döngü.

    Helal olsun Doğuş'a. Modeline göre gerçek ederinden kimi zaman 10 binlerce lira fazla fiyata satıyor ama her kuruşu hakediyor (Evet doğru anlıyorsunuz, VW'nin arabaları değil, Doğuş grubunun kendisi hakediyor). "Pazarlama" budur işte...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    çok büyük konuşmayım ama hiçbir araç için 1 haftadan fazla beklemem hadi maksimum 2 hafta olsun.asla paramla rezil olamam.geçen ay araba alırken bir bayi elimizde istediğiniz renk yok bir hafta 10 gün içinde buluruz dediler.bende gittim başka bir firmadan aldım.ödemeyi yaptığım 3. günü aracı teslim aldım.alış veriş bu şekilde olur. aman Allahım hem iğrenç, dede arabası tasarımlı vw ler hemde 5 ay bekleme süresi bana çok uzak şeyler

    Bekletme olayı gerçekten çok can sıkıcı. Geçen sene sıfır b6 kasa passat aldık. 2 Hafta içinde araba almamız lazımdı düğündü falan filan. Tam 2. hafta aracı teslim aldık zarla zorla.




  • Almanyada oyle kafaniza gore satamazsiniz .PEAK OIL desem anlarsiniz sanirim hee derseniz ki ben almam vw gider baska marka alirim hic sanmam bana kizmayin ama parasi ile rezil olmak diye ben buna derim hem para vericem senin malini almak istiyorum diyicem bana siraya gir diyecekler...bu bankada da boyle millet hem komisyon veriyor hem de sikayet ediyor baska banka var orasi bos ustelik orada ucuz bu islem hem de burasi kalabalik bir saat sonra siran gelir diyorum Yok ben illa size komisyon vericem diyor ver o zaman , bekle o zaman Yazik yaa aciyorum
  • VW Ticari araçlarda satış temsilcisi olarak çalışmış biri olarak sorunun cevabını vermeye çalışayım.
    1-VW Almanya her ülke için bir araç kotası belirlemiş durumda bunu arttırmayı şuanda VW kabul etmiyor.Ve bu kotadan gelecek araçların model ve donanımlarını da bayilerdeki satış müdürleri seçiyor yani şubat ayında x bayiye kaç tane vw jetta 1.4 tsi highline geleceği bellidir.En çok hangi model tutuluyorsa o sipariş veriliyor ama öte yandan da VW Almanya ancak uygun görürse sizin talebinizi onaylıyor.Yani jetta 1.4 tsi en fazla 10 tane veririm diyor mesela.Bu da normal sayıda müşteri gelse bile sıraya sebep oluyor.
    2-Türkiye ye gelen araçların tek alıcılarıda tabiki biz müşteriler değiliz ortada birde filolar var.Yani sıradan biri sıfır araba aldıktan ancak 5-6 yıl sonra yeni araba talep ederken filolar her sene veya daha az sürelerde VW den araba istiyor yani düzenli ve servise gelen müşteriler filolar.Bu da türkiyeye gelen araçların önceliğinin filolara verilmesini sağlıyor.
    3-Her arz kendi talebini yaratır tezinden hareketle halkımız 3-4 ay sıra olsa bile aracı beklemeye razı oluyor. Öyleyse bekleyen arkadaşların şikayet etmeye hakkı yok.Beklemek istemeyenlere lafım ise şu Türkiyedeki en iyi marka sadece VW değil. Üstelik araçlarıda bedava vermiyorlar. Ben şahsen araçları satarken müşteriye söylemiyordum ama memlekette bir tek VW mi kaldı arkadaş ya???




  • Doğuşun bu sistem işine geliypr

    sıra var diye bulunmaz hint kumaşı sanan vatandaşlarımız sayesinde araç başına karlılık oranını maksimumda tutabiliyor.

    rekabete bile girmesine gerek yok.nasıl olsa sıra var gelen gidiyor.

    mesela ford 2 araba satarken doğuş tek araba ile aynı karı yapabiliyor.

    3 ay talep düşse fiyatları düşürüp araç satış adedini yükseltmeye çalışacak aynı karı yakalamak için ama bizim insanımız jetta gibi sıradan arabaya 70 lira vermeken vazgeçmez(bence 50 etmez) bu sistemde böyle gider
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Doğuşun bu sistem işine geliypr

    sıra var diye bulunmaz hint kumaşı sanan vatandaşlarımız sayesinde araç başına karlılık oranını maksimumda tutabiliyor.

    rekabete bile girmesine gerek yok.nasıl olsa sıra var gelen gidiyor.

    mesela ford 2 araba satarken doğuş tek araba ile aynı karı yapabiliyor.

    3 ay talep düşse fiyatları düşürüp araç satış adedini yükseltmeye çalışacak aynı karı yakalamak için ama bizim insanımız jetta gibi sıradan arabaya 70 lira vermeken vazgeçmez(bence 50 etmez) bu sistemde böyle gider







    O kadar kar yaptığını sanmıyorum doğuşun. Çünkü aracımı sipariş ettiğimde Almanya sitesinden aynısını konfigüre ettiğimde benim fiyatımdan 7000lira kadar daha pahalı çıkmıştı.




  • kar ile ilgili şunu söyleyeyim VW ticari araçlarda min. %1 kar ile satmak zorundaydık.yani satış belgelerini sistemden döktüğümüzde bayi kârı %1 in altında kalamaz bu da rakam olarak bazen 200 tl ye denk geliyordu.max kâr derseniz en fazla %5 gördüm.sözün özü Almanya Türkiye'yi sömürüyorrrr bunu bilen bilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgrsrgn

    kar ile ilgili şunu söyleyeyim VW ticari araçlarda min. %1 kar ile satmak zorundaydık.yani satış belgelerini sistemden döktüğümüzde bayi kârı %1 in altında kalamaz bu da rakam olarak bazen 200 tl ye denk geliyordu.max kâr derseniz en fazla %5 gördüm.sözün özü Almanya Türkiye'yi sömürüyorrrr bunu bilen bilir.

    Bayi için geçerli min. %1 kâr marjı sadece VW'de değil, tüm markalarda aynı. Ancak asıl kârı bayi değil, distribütör firma -yani Doğuş Otomotiv- yapıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgrsrgn

    kar ile ilgili şunu söyleyeyim VW ticari araçlarda min. %1 kar ile satmak zorundaydık.yani satış belgelerini sistemden döktüğümüzde bayi kârı %1 in altında kalamaz bu da rakam olarak bazen 200 tl ye denk geliyordu.max kâr derseniz en fazla %5 gördüm.sözün özü Almanya Türkiye'yi sömürüyorrrr bunu bilen bilir.

    Bayi için geçerli min. %1 kâr marjı sadece VW'de değil, tüm markalarda aynı. Ancak asıl kârı bayi değil, distribütör firma -yani Doğuş Otomotiv- yapıyor..

    doğru söylüyorsun kardeşim.ama müşteri ile bayide kavga ediyoruz bize :) arada ezilen satış temsilcileri oluyor yani




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.