Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, bir iki haftadan beri başlığı takip ediyorum ve yavaş yavaş şöyle bir fikir oluşmaya başladı kafamda. Yoğuşmalı kombinin tasarrufu yoğuşma yapmasından kaynaklanıyor. Yoğuşma olabilmesi içinde petek boyunun 10 m den fazla olması gerekiyor, diğer bir değişle ısıtılacak mekânın 150m2 den fazla olması gerekiyor bunun sebebi ise ancak geri dönen suyun 40 derece veya altında olması durunda yoğuşma yapabiliyor olması. Benim dairem 120m2 ve henüz inşaat aşamasında daireye yerden ısıtma sistemi döşetme imkânım var duyduğum kadarıyla yerden ısıtma sistemi panel radyatörlü sisteme göre yüzde 20 daha tasarruflu ve yerden ısıtmalı sistemde boru içindeki suyun çalışma sıcaklığı 40 derece. Eğer öyleyse 150 m2 nin altında bir daire yede yerden ısıtmalı sistem yapılarak, yoğuşmalı kombi kullanılabilir diyorum? Siz ne dersiniz??? :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CenturyVB

    Merhaba arkadaşlar, bir iki haftadan beri başlığı takip ediyorum ve yavaş yavaş şöyle bir fikir oluşmaya başladı kafamda. Yoğuşmalı kombinin tasarrufu yoğuşma yapmasından kaynaklanıyor. Yoğuşma olabilmesi içinde petek boyunun 10 m den fazla olması gerekiyor, diğer bir değişle ısıtılacak mekânın 150m2 den fazla olması gerekiyor bunun sebebi ise ancak geri dönen suyun 40 derece veya altında olması durunda yoğuşma yapabiliyor olması. Benim dairem 120m2 ve henüz inşaat aşamasında daireye yerden ısıtma sistemi döşetme imkânım var duyduğum kadarıyla yerden ısıtma sistemi panel radyatörlü sisteme göre yüzde 20 daha tasarruflu ve yerden ısıtmalı sistemde boru içindeki suyun çalışma sıcaklığı 40 derece. Eğer öyleyse 150 m2 nin altında bir daire yede yerden ısıtmalı sistem yapılarak, yoğuşmalı kombi kullanılabilir diyorum? Siz ne dersiniz??? :)


    Şimdi bi yanlış anlama varsa hemen düzelteyim,

    Yoğuşma yapması evin metrekaresi ile alakalı değil, çalışma sıcaklığı ile alakalı.

    Eğer yerden ısıtma kullanıyorsanız 50 m2 bile yoğuşma yapar çünkü çalışma sıcaklığı 50 derecedir.

    Eğer radyatörlü sistem kullanılıyorsa, petekler evin metrekaresine göre hesaplandığı için genelde yoğuşma için yeterli olmamaktadır.

    Radyatörlü sistem 80/60 derece çalıştığı için yoğuşma yapamaz. Ancak radyatör miktarını fazlalaştırırsanız çalışma sıcaklığınız otomatik olarak düşecektir.
    Yani bir yeri 5 metre petekle 80 derecede ısıtıyorsanız, 6 metre petekle 70 derecede ısıtırsınız.

    Buradanda petek sayısını arttıracağımız sonucu ortaya çıkar. İşte evin metrekare bağlantısı budur.Evinizde yeterli yer yoksa fazla petek koyamazsanız prensibidir.

    Yardımcı olabildiysem ne mutlu...




  • Teşekkürler aborjine :)

    Verdiğin cevaba göre yoğuşmalı kombi kullanılması için ( faydasının olabilmesi ) sistemde geriye dönen suyun sıcaklığının 50 derece veya daha az olması gerekiyor , öyleyse ben yerden ısıtma yaptırdığım taktirde yoğuşmalı kombinin nimetlerinden faydalanabilirim öyle değil mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CenturyVB

    Teşekkürler aborjine :)

    Verdiğin cevaba göre yoğuşmalı kombi kullanılması için ( faydasının olabilmesi ) sistemde geriye dönen suyun sıcaklığının 50 derece veya daha az olması gerekiyor , öyleyse ben yerden ısıtma yaptırdığım taktirde yoğuşmalı kombinin nimetlerinden faydalanabilirim öyle değil mi?


    Aynen öyle....
  • Hımm öyleyse , yerden ısıtma sisteminin bir tasarrufu olacak , sanırım bu tasarrufta evi 60-70 derece suyla ısıtmaktansa 40-50 derece su ile ısıtmış olmaktan dolayı kaynaklanıyor, bununla birlikte bir de kombinin yoğuşması devreye girince herhalde yüksek seviyede bir tasarrufumuz olacak . Binamızın inşaatı halen devam ediyor haziranda dairemiz teslim edilecek , gördüğüm kadarıyla bina mantolamasında da bir hayli titiz ve temiz davranılıyor , ısı yalıtımından dolayıda bir kaybımın olmayacağını tahmin ediyorum , bakalım önümüzdeki kış göreceğiz allahın izniyle :) Bu arada Buderus un yoğuşmalı kombisini düşünüyorum henüz modellerine falan bakmadım , Buderus yoğuşmalı kombi + kumandalı termostatları ve aksesuarlarıyla almak istiyorum , alınmışken 1 kere alınıyor , Buderusun yoğuşmalısını kullanan arkadaşlar sıcak su konforundan memnunlar mı acaba?
  • SELAMLAR

    EVİM 90 M2, GİRİŞ KAT ARKA CEPHE, PEK GÜNEŞ ALDIĞI SÖYLENEMEZ. EVİ İÇTEN ISI YALITIM PANELLERİYLE KAPLATTIM VE YAKLAŞIK 9M x 600 DEMİRDÖKÜM RADYATÖR DÖŞETTİM. PVC BORULARIDA DUVARLARA GÖMDÜRDÜM. ŞU AN BAYMAK BAXI 24 KOMBİ KULLANIYORUM. EV ISINIYOR ASLINDA AMA BÜTÜN GÜN YAKSAM YAKLAŞIK 25 - 30 M3 GAZ GİDİYOR. YANİ YAKLAŞIK GÜNLÜK 20 YTL. YOĞUŞMALI KOMBİ YADA TAVSİYE EDECEĞİNİZ BİR KOMBİ MODELİ VARMI DIR. EKONOMİ SAĞLAYABİLİMİYİM.

    BİLGİ VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.
  • Arkadaşlar şunudu belirteyim.Yoğuşmalı kombi kullanmak isteyen arkadaşlar, radyatörlü sistemde mutlaka borularınızı oksijen bariyerli seçiniz.Aksi takdirde boru içine oksijen geçeceğinden su içersinde tortu oluşumu olacaktır.Bu da kombinin eşanjörünün tıkanmasına sebep olacaktır. Buna mutlaka dikkat ediniz. Eğer eski bir tesisata yoğuşmalı cihaz kullanıyorsanız, bir plaka eşanjör ve pompa yardımıyla bu sorunu çözebilrisiniz.

    Yardımcı olabildiysem ne mutlu...
  • SELAMLAR aborjine ARKADAŞ

    YARDIMCI OLURSAN SEVİNİRİM.

    EVİM 90 M2, GİRİŞ KAT ARKA CEPHE, PEK GÜNEŞ ALDIĞI SÖYLENEMEZ. EVİ İÇTEN ISI YALITIM PANELLERİYLE KAPLATTIM VE YAKLAŞIK 9M x 600 DEMİRDÖKÜM RADYATÖR DÖŞETTİM. PVC BORULARIDA DUVARLARA GÖMDÜRDÜM. PENCERELER DE YENİ PCV ISICAM -S TAKTIRDIM. ŞU AN BAYMAK BAXI 24 KOMBİ KULLANIYORUM. KOMBİYİ ORTAYA YAKIN BİR DERECEDE YAKIYORUM. EV ISINIYOR ASLINDA AMA BÜTÜN GÜN YAKSAM YAKLAŞIK 25 - 30 M3 GAZ GİDİYOR. YANİ YAKLAŞIK GÜNLÜK 20 YTL. YOĞUŞMALI KOMBİ YADA TAVSİYE EDECEĞİNİZ BİR KOMBİ MODELİ VARMI DIR. EKONOMİ SAĞLAYABİLİMİYİM. İYİ BİR MARKA DÜŞÜNÜYORUM.

    BİLGİ VERİRSEN ÇOK SEVİNİRİM.

    SAYGILAR
  • Selamlar

    Foruma yeni üye oldum ve fırsat bulduğum kadarıyla geçmiş mesajları okumaya çalıştım. Yoğuşma olayıyla ilgili anlamsal boyutta bazı karmaşalar olduğunu düşünerek bildiklerimi sizinle paylaşmak istiyorum

    Hidrojen kökenli yakıtlarda (doğalgaz gibi..) yanma sonucu oluşan baca gazı bileşenlerinden biri de H2O, yani sudur. Yüksek sıcaklıkta çalışan, diyelim 80/60 kazanlarda veya kombilerde, oluşan su yüksek sıcaklıktan dolayı bacadan kazanı "buhar" olarak terk etmektedir. Kondenzasyon, yani yoğuşma olayı, bu, bacadan buhar olarak kaybettiğimiz suyun sıvı hale dönüştürülerek sahip olduğu "buharlaşma ısısı" nın kullanılması ve ekstra bir ısı kazanımı anlamına gelmektedir. İşte bu durumdan dolayı, yakıtların "alt ve üst ısıl değeri" terimleri ortaya çıkmaktadır. "Alt ısıl değer" yakıtın, yoğuşmasız kombilerdeki, suyun bu sahip olduğu buharlaşma ısısının kullanılamadığı durumdur ve üst ısıl değerden normal olarak daha küçük bir değerdir. "Üst ısıl değer" de anlaşılacağı üzere bu ısının kullanıldığı durumdur. Bir cihazın veriminin hiç bir zaman %100 den büyük olamayacağı düşünülürse, piyasadaki %110 mertebesindeki verimler bizi aldatabiliyor gibi gelebilir, ancak bu durum yoğuşmalı kombilerde, kombiden elde edilen ısıyla yakıtın üst ısıl değeri yerine, referans olarak alt ısıl değerinin aynı formülde kullanılması sonucu ortaya çıkar.

    O halde; yoğuşma olayını kullanmak için kazan veya kombimizin düşük sıcaklıklarda çalışması gerekmektedir (60-40 gibi...) yoğuşmalı kombiler, bu çalışma sıcaklıklarında işletilebilecek çalışma sistemine sahiptir. Ayrıca düşük sıcaklıkta çalıştıklarından dolayı, baca gazı sıcakları da geleneksel kombilere göre düşük olmakta (20 C kadar...) ve baca gazından kaybedilen ısı miktarı da düşmektedir. Peki her kombi, diyelim düşük sıcaklıkta çalıştırıldığında, aynı durumu sağlar mı? Sağlar tabi, sağlar ama asidik bir yapıda olan yoğuşma suyunun bu geleneksel tip kombilerde hasarlar meydana getireceği için kulanılması mümkün olamamaktadır. Bu durumda yoğuşmalı kombilerde diğer kombilere göre daha pahalı olmasına da neden olan, yüksek kaliteli paslanmaz çelik malzemelerin kullanılması gerekmektedir. İlk yatırım maliyeti yüksek olmasına karşın, işletme maliyeti düşük olduğu için, (2-4) yıl gibi bir sürede kendini amorti edebilmektedir.

    Kullanımına gelince arkadaşımın dediği gibi öyle evin metrekaresiyle falan hiç ilgisi olmamakla beraber, peteklerle de direk ilgisi yoktur.. Şöyle ki; kullanılacak kombinin yoğuşmalı ya da geleneksel olacağına karar verildikten sonra mahalin ısı ihtiyacına göre ve cihazın çalışma sıcaklığı aralığına göre petek boyutları seçilir.
    Eğer eski sistemden bir dönüşüm yapılacaksa mevcut petekler, yüksek sıcaklıkta çalışmaya göre tasarlandığı için, düşük sıcaklıklarda çalışacak yeni sistem için evin ısı ihtiyacına yeterli gelmeyebilir, bu durumda kombiyi de gereğinden fazla yorar ve ömrünü azaltır. Yalnız arkadaşın dediği gibi bu durumda tabiki "en uygun çalışma şartları" olarak söyleyebileceğimiz durumlar söz konusudur. Yoğuşmalı kombilerde, yüksek verimler dönüş suyu sıcaklığının düşük olduğu sistemlerde elde edilir. Bu sistemler de genelllikle dış hava sıcaklığına göre işletilen ısıtma sistemleri ve yerden ısıtma sistemleridir. Ayrıca referans bir bilgi olarak: doğalgaz için duman gazları içerisinde bulunan su buharının yoğunlaşma sıcaklığı 57 C dir.
    Umarım faydası olmuştur.. esenlikler dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MühengineeR -- 17 Ocak 2007; 14:35:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kenanidris

    SELAMLAR aborjine ARKADAŞ

    YARDIMCI OLURSAN SEVİNİRİM.

    EVİM 90 M2, GİRİŞ KAT ARKA CEPHE, PEK GÜNEŞ ALDIĞI SÖYLENEMEZ. EVİ İÇTEN ISI YALITIM PANELLERİYLE KAPLATTIM VE YAKLAŞIK 9M x 600 DEMİRDÖKÜM RADYATÖR DÖŞETTİM. PVC BORULARIDA DUVARLARA GÖMDÜRDÜM. PENCERELER DE YENİ PCV ISICAM -S TAKTIRDIM. ŞU AN BAYMAK BAXI 24 KOMBİ KULLANIYORUM. KOMBİYİ ORTAYA YAKIN BİR DERECEDE YAKIYORUM. EV ISINIYOR ASLINDA AMA BÜTÜN GÜN YAKSAM YAKLAŞIK 25 - 30 M3 GAZ GİDİYOR. YANİ YAKLAŞIK GÜNLÜK 20 YTL. YOĞUŞMALI KOMBİ YADA TAVSİYE EDECEĞİNİZ BİR KOMBİ MODELİ VARMI DIR. EKONOMİ SAĞLAYABİLİMİYİM. İYİ BİR MARKA DÜŞÜNÜYORUM.

    BİLGİ VERİRSEN ÇOK SEVİNİRİM.

    SAYGILAR


    Selamlar,

    Öncelikle tesisatta kullanılan boruların oksijen bariyeri olup olmadığını öğrenmelisin. Eğer sahipse yoğuşmalı kombinde eşanjör tıkanması olmayacaktır. 90m2 ve verdiğin diğer bilgilere göre 20.000 kcal/h gücündeki bir kombi işini rahatlıkla görecektir.

    Yoğuşmalı kombi içinde bir sorun çıkacağını düşünmüyorum. Gerekli verimi sağlayabilirsin.

    Bundan sonrası senin mali gücünle alakalı, yoğuşmalı kombiler diğer kombilere göre daha pahalı olacaktır. Marka olarak tavsiye istersen kendi kullandığım Vaillant'ı veya Viessmann cihazlarını önerebilirim.

    Yardımcı olabildiysem ne mutlu...




  • sağolasın aborjine arkadaşım.

    Kullanılan borular fırat gri pvc boru. oksijen bariyeri nasıl oluyor. nasıl öğrenebilirim. yada yoksa nasıl takılabilir.
    Gaz sarfiyatım sence yoğuşmalı taksam 25 - 30 m3 ten ne kadara düşer. oda termostatı kullanarak sürekli çalışır durumda mı bırakmam lazım.
    Bide rainsoft gibi kireç değerlerini sıfıra indiren su artıma sistemi takılsa. ısı verimin % 20 arttığını duymuştum.
    Su çok daha çabuk ısınıyormuş saf olduğu için. bununda sence bi faydası olurmu.

    İlgine teşekkür ederim.

    Saygılar.
  • İzin verirseniz ben cevaplayım, verimleri %93 civarında olan normal kombilerle; verimleri %109 olan yoğuşmalı kombiler için bir karşılaştırma yapacak olursak; aynı kapasiteler için normal koşullarda %15 gibi bir kazancınız olur. Bu da 30 metreküp yakıt tüketimi için yaklaşık 25,5 metreküp'e düşmesi anlamına gelir. Yalnız, çok önemli bişey de bunu sağlayabilmemiz için 2 durumda da bütün şartların aynı olması gerekir...
    Kireç içinde verimi düşürdüğü doğrudur ama %20 fazla büyük bi rakam gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MühengineeR -- 17 Ocak 2007; 17:30:41 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MühengineeR

    İzin verirseniz ben cevaplayım, verimleri %93 civarında olan normal kombilerle; verimleri %109 olan yoğuşmalı kombiler için bir karşılaştırma yapacak olursak; aynı kapasiteler için normal koşullarda %15 gibi bir kazancınız olur. Bu da 30 metreküp yakıt tüketimi için yaklaşık 25,5 metreküp'e düşmesi anlamına gelir. Yalnız, çok önemli bişey de bunu sağlayabilmemiz için 2 durumda da bütün şartların aynı olması gerekir...
    Kireç içinde verimi düşürdüğü doğrudur ama %20 fazla büyük bi rakam gibi...


    Doğrudur. Oksijen bariyerli demek alüminyum folyolu anlamına gelmektedir.
  • SELAMLAR HAVA AYIRICI KONULSA SANIRIM BU İŞ HALLOLUR.

  • selam arkadaşlar yeni üye olarak herkesi selamlarım
    manisa da ikamet etmekteyim.şu an doğal gaz bağlanalı 5 gün oldu .kombi olarak vaillant 28 kw aldım.24.000 kcal.lik cihaz ewim son kat 3 cephe 120 m2 10,5 metre petek var 5 günlük sarfiyatım 42 m3 24 saat açık yalnız su sıcaklığı 30 derece civarı ortalma günlük sarfiyatım 8-9 m3 dür.24 saat 50-60 derece yaparsam sarfiyat aratacak gibi.tasarruf için ne yapabilirim.dış duvarlara köpük koymanın ne kadar faydası olabilir.saygılar
  • kombim buderus gb022 24 k yoğuşmalı

    benim tesisatım 8 metre petek içermekte;

    kombinin üstündeki çalışma değeri ise 45 ila 60 derece arasında ( hatta daha 60 a vardığını görmedim)

    bu çalışma sıcaklığı için kablosuz oda termostatında ayarlanmış sıcaklık 22.5 derece.

    yani evim (istanbulda; 132 m2, ısıcamlı, ek izalasyon yok) 24 saat 22.5 derecede sabit. havaların en soğuk olduğu 2006 subat ayında aylık tüketimim 298 mereküp olmuş buda günde 10 metreküpten de az tüketim demek. 2006 aralık ve ocak aylarında ise; tüketimim 123 ve 115 m3. bu da günde ortalama 5 m3 tüketim demek.

    22.5 derece bazı arkadaşlara soğuk gelebilir ama benim zevkime uygun.

    tesisatımda spirovent pislik ayırıcı var; peteklerde zamanla oluşacak çapakların kombinin hassas parçalarına zarar vermesini engelliyor. 150 euro kadar bir fiyatı vardı; alaşım bir madenden içinde bir tür süzgeç olan,sarı bir parça. yaklaşık 1 kg ağırlığı var. suyun dönüş istikametine takılıyor. altında musluğu var zaman zaman biraz su akıtarak süzgeçte birikmiş pislikleri tahliye ediyorsunuz.

    hava ayırıcı da almak en iyisi idi ama kombimi takan mühends bey buderuslarda fazla havayı otomatik tahliye eden bir sistem olduğunu pislik ayırıcının daha önemli olduğunu söylediği için hava ayırıcıyı almadım.


    tesisatımda tamamen aliminyum folyolu boru kullnıldı.


    bi arkadaş sıcak su konforunu sormuş gb 022 bildiğim iyi sıcak su kapasitesine sahip kombilerden; dakikada 13 litre sıcak su verebiliyor.

    içinde dahili boileri yok; iki sıcak su modu var konfor ve ekonomi;

    konfor modunda; kombi termostattan emir almasa bile belirli aralıklarda yanarak sıcak su eşanjörünü sıcak tutuyor. bu sayede bir kaç saniye daha erken sıcak su alabiliyorsunuz.

    ekonomi modunda ise siz musluğu açtığınız anda işlem başlıyor daha geç oluyor; daha çok su gidiyor.

    yani ya daha çok gazınız gidecek; yada daha çok suyunuz.

    ben suyu tercih ettim.

    kombim mutfakta; mutfaktaki musluğa neredeyse anında sıcak su gelmekte; fakat borunun en son ulaştığı banyoya sıcak su gelmesi ( borudaki soğuk sular sebebi ile; buderusa özel bir durum değil) 20-30 sn sürmekte.

    ama bir kere ısındımı; ne suyun sıcaklığı değişiyor; nede debisi, nede ara sıra ( eski şofbenim yapardı) soğuk su geldiği oluyor. sıcak su performansından oldukça memnunum.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Ocak 2007; 18:33:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aksa68

    selam arkadaşlar yeni üye olarak herkesi selamlarım
    manisa da ikamet etmekteyim.şu an doğal gaz bağlanalı 5 gün oldu .kombi olarak vaillant 28 kw aldım.24.000 kcal.lik cihaz ewim son kat 3 cephe 120 m2 10,5 metre petek var 5 günlük sarfiyatım 42 m3 24 saat açık yalnız su sıcaklığı 30 derece civarı ortalma günlük sarfiyatım 8-9 m3 dür.24 saat 50-60 derece yaparsam sarfiyat aratacak gibi.tasarruf için ne yapabilirim.dış duvarlara köpük koymanın ne kadar faydası olabilir.saygılar


    oda termostatı al arkadaşım; en pratik tasarruf yöntemi oda termostatıdır.

    bütçen yeterli ve cihazın içinde mevcut ise kablosuz olanını almanı öneririm.

    hayırlı günler.
  • bilgileriniz çin teşekkür ederim.oda temostatında tasarrufu sağlayan oda ısısımı tesisatda dönen su ile alakası yok galiba değilimi.
    vaillant içinde çok şey yazılmış ben şu an yeniyim ama memnunum servisde söylenen saatde geldi.hesabıma göre 30 derecelik su sıcaklığında saatde harcadığı gaz hava şartlarına bağlı zanedrsem 0,200 m3
    deneyimli arkadaşlara sorsak ne derler acaba
  • oda termostatı sizi kombinin peşinden koşma derdinden kurtaran harika bir cihaz;

    siz bu cihazı ısınmak için almadınızmı? ısınmak için aldınız

    bu cihaz su yakmadığına göre maliyetinden kaçamayacakınız.

    bari keyifli bir şekilde maliyetine katlanın değilmi?

    ayrıca siz uyurken kombiyi kontrol edemezsiniz ama oda termostatı kontrol eder.

    sizin kurduğunuz dereceye ulaşınca kombiyi durdurur; oda tekrar soğuyunca kombiyi tekrar çalıştırır.

    bu şekilde kombiniz sürekli yanmaz tasarruf etmiş olursunuz.

    oda termostı olduktan sonra sizin kombi üzerinden bir ayar yapmanıza gerek yok.

    siz odam 23 derece olsun dersiniz ; kombi 23 dereceye ulaşmak için kafasına göre kah 40 derecede yanar kah 60 derecede.


    hayırlı günler.
  • Teşekkürler tasshelhoff :) merak ettiklerimi fazlasıyla yanıtlamışsın :)
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.