Şimdi Ara

Dizel Skoda Superb dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.831 km

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
1.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy şu anda #12
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
61. Sırada  bugün en iyi #13
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dizel Skoda Superb dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.831 km
    Dördüncü nesil Skoda Superb TDI, etkileyici bir yakıt tasarrufu rekoruna imza attı. Araç tek depo yakıtla 2.831 kilometre yol katederek dikkat çekici bir performans sergiledi. Üstelik yolculuk sırasında yakıt tüketimi bazı noktalarda 100 kilometrede sadece 2.2 litreye kadar düştü.



    Ayrıca Bkz.Seat Ibiza elektrikli otomobile dönüşüyor: İşte plan



    Direksiyonun başında 2025 Avrupa Ralli Şampiyonu Miko Marczyk vardı. Polonyalı yarışçı, ekonomik sürüş konusundaki tutkusuyla biliniyor. Skoda'nın resmi internet sitesinde paylaşılan bilgilere göre Marczyk, Polonya'nın Lodz kentinden yola çıkarak Almanya, Fransa, Belçika ve Hollanda üzerinden uzun bir rotayı tamamladı.



    Dizel Skoda Superb dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.831 km



    Fabrika tüketim verisini yarıladı



    Sürücü yolculuk için 2.0 litrelik, 150 beygir gücünde turbo dizel motora ve DSG şanzımana sahip bir Skoda Superb TDI kullandı. Araç rekor denemesine özel olarak düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler ile donatıldı. Ayrıca aerodinamiği iyileştirmek için Sportline süspansiyon sistemiyle aracın yüksekliği 15 milimetre düşürüldü.



    Skoda Superb'in 68 litrelik deposu araca tam 2.831 kilometrelik bir menzil sağladı. Yani ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 2.61 litre olarak ölçüldü. Bu da Skoda Superb'in 100 kilometrede 4.8 litre olarak açıklanan resmi tüketim değerinin oldukça altında.



    Dizel Skoda Superb dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.831 km



    Tüketim 2.2 litreye kadar düştü



    Marczyk, yolculuk boyunca ortalama 80 km/sa hızla oldukça dikkatli bir sürüş sergiledi. Fransa'da yakalanan uygun rüzgar koşulları sayesinde tüketim kısa bir süreliğine 100 kilometrede 2.2 litre gibi inanılmaz bir seviyeye kadar düştü. Sonuç olarak başarı, yalnızca teknik verimliliğe değil, aynı zamanda sürücünün ustalığına da dayanıyordu.



    Marczyk, bu rekorla yetinmeye niyetli değil ve gelecekte aynı araçla 3.000 kilometreyi aşmayı hedefliyor. Polonyalı yarışçı aynı zamanda sürücülere yakıt tasarrufu için bazı pratik tavsiyeler de verdi. İşte ekonomik sürüş için değerlendirebileceğiniz öneriler:




    • Lastik basıncını daima ideal seviyede tutun.

    • Direksiyona geçmeden önce mutlaka dinlenmiş olun.

    • Trafik akışını öngörün ve gereksiz frenlerden kaçının.

    • Yumuşak hızlanın, mümkünse Eco modunu tercih edin.

    • Rüzgarın yönünü ve etkisini göz önünde bulundurun.




    Kaynak:https://www.skoda-storyboard.com/en/skoda-world/rally-champion-fuel-efficiency-record-holder/







  • Kaçla gittiği haberde neden yok?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • NIGGLING N kullanıcısına yanıt
    80 km hız ortalamasıyla.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Hani niye bir tane yol bilgisayarı fotoğrafı yok. Ralli pilotu deyince otomatik olarak inanmamız mı gerekiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • gittiği güzergahı bi gösterinde hani denemek isteyen olur , dur bi bakım nerelerden gitmiş diye merak eden olur

  • O arabanın DPF , EGR hep kurum dolmuştur.

  • Hadi Düz yol, 50 km hız vs olsa dahi
    Pek olası gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Normal, 2021 dizel, 19” pilot sport 4 lastik Qahqai ile Ümraniye’den Silivriye 3,3 ortalama ile gittim. Klima da açıktı.



    Bi de o yollar düzgün, Türkiye’deki gibi önüne atlayan yok, trafik yok, adamın lastikleri de özel. Super-B’nin hava sürtünmesi de büyük ihtimalle daha azdır.

    Dizel Skoda Superb dünya rekoru kırdı: Tek depoyla 2.831 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus01982 -- 24 Ekim 2025; 0:6:29 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yani, yemişim elektrikliyi

  • 80 ile gitmiş 2800 km baya iyiymiş

    _____________________________
  • niye zor bir şey gibi olsun ki sabit hız giden lansman 1.2 benzinli 308 edirne ardahan arası tek depo 1718 km yapmıştı.

  • basartenk kullanıcısına yanıt

    Dizel araç sahibi olarak, lanet olsun yakıtına, ekonomisine diyorum. Belli kilometreler sonrası dizel araç inanılmaz baş ağrısı. Egzoz sistemi bir süre sonra tıkanıyor. Katalizör egr manifold uğraş dur. Üstelik kışın motor geç ısınır, sesli çalışır. Devir çeviremez zevksiz bir sürüş sunar. Ticari kullanımda anlarımda hususi araçta dizel evlerden ırak. Hele hele kısa mesafe kullanımınız varsa.


    Elektrikliye de şu şartlarda çok sıcak bakmamakla at arabasını dizele tercih ederim. Hele dizel motorların enjektörleri yok mu ocak söndürür.


    Dizel araçların çevre düşmanı olduğu da düşünüldüğünde yok arkadaş tutar dalları yok. Piyasa da 10 yaş üstü egr katalizör vb iptal edilmemiş araç yok. Kara tren gibi geziyor millet.


    Dizelcilere saygım sonsuz ama son dönemde benim canım yandı :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • basartenk kullanıcısına yanıt
    Pil teknolojileri (Sadece pil değil tabi ki, en büyük etken olduğu için yazdım.) biraz daha gelişsin, o zaman görelim. 3-5 sene önce şu an ki menzil değerleri yoktu. 3-5 sene sonra da şimdikiler kalmayacak muhtemelen.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • farks kullanıcısına yanıt
    Hangi aracı kullanıyosunuz bu kadar sıkıntı verdi hocam?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Verimlilik budur. Elenktriklilerin hayal edemeyeceği seviyeler. Evet araç özel olarak ayarlanmış, evet güzergah da ayarlanmış. Hadi 2800 değil doğal şartlarda 1000 km gitsin. Yine çok iyi.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • WDStyle W kullanıcısına yanıt

    geçen hafta temizlettim daha.


    egr söküldü temizlendi, dpf de makine ile.


    araç astra k 2017 dizel. 136 beygir 320 tork. değiyor benim açımdan.


    temizlik fiyatı toplamda 7 binlira.


    ben hala dizelciyim.

    _____________________________
    "...Hem bu memleketin ekmeğini yiyeceksiniz hem suyunu içeceksiniz hem de kanımızı içen düşmanlarla beraber olup milletin başına bomba yağdıracaksınız. Bu memleketin ne kadar haini, bölücüsü varsa, Oğuz’un da bitmeyen, tükenmeyen eri vardır..."
  • farks kullanıcısına yanıt

    egr ve partükül temizliği çokta zor bir iş değil hocam aslında doğru ustayı bulursanız.


    ben arada bir temizletirim. iptal olayına zaten tamamen karşıyım.


    kaç kere denildi iptal edelim istersen diye, onu diyenlerden de genelde iyi bir temizlik göremezsiniz.


    dizeli at arabasından geriye koymanızı afaki bir sinir ile yazdığınızı düşünüyorum.


    dizel enjektörler de temizlenir, tamir edilir. bunun için bir çok revizyon merkezi var.


    dizele bakarsanız oda size iyi bakar.


    bastıkça yada basmadıkça aradaki yakit tüketimi çok farklı olmaz.


    tork zaten anlatmaya gerek yok.


    aracınız neydi bilmiyorum ama daha önce 1.6 turbo benzin insignida ve 1.4 turbo multiair bravom oldu.


    şu an 136 k dizel otomatik astram var.


    ben memnunum.

    _____________________________
    "...Hem bu memleketin ekmeğini yiyeceksiniz hem suyunu içeceksiniz hem de kanımızı içen düşmanlarla beraber olup milletin başına bomba yağdıracaksınız. Bu memleketin ne kadar haini, bölücüsü varsa, Oğuz’un da bitmeyen, tükenmeyen eri vardır..."
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.