Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
403
Cevap
8
Favori
132.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence dieselin omrunu bitiren olay yakit tr de kukurt orani euro dieselin 50 galiba ama avrupada 10 yani euro diesel degil

    diger problemlerde turbo en basta geliyor sanirim o da kullanimdan soguk motora yuklenme basip basip hemen stop etme gibi

    ne yapacagiz yani diesel almayacakmiyiz diyen olursa eger yilda 20 30 binden az km yapiyorsaniz bence almayin diesel vergiden de agir alirkende agir

    yukler getiriyor

    kullanmaya dikkat etmek lazim yani en azindan sabah calistirinca biraz bekle sonra yavas yavas yol al stop ederkende az bir sey bekle ama abartmaya da gerek yok sanirim bir dakika bekle falan
    ben genelde eve gelirken koseyi donun ce gazdan ayagimi cekiyorum araba kendi halinde gidiyor sonra kapinin onune gelince bes on saniye bekliyorum kapatiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    klavuzlarda yazan uzun süre aracın ısıtılması ile ilgili konu .Eskiden 15 dakika ısıtılırdı karbüratörlü araçlarda.Ama sabah kışın soğukta aracı çalıştırın gidin de demiyorlar.Ancak birçok kişi bu şekilde kullanıyor , 2-3 dakika rolantide çalışmasının zararı olamaz ,benzin dışında.Bunu da zaten ilk kalkışta birkaç kmlik seyirde amorti edebilirsiniz.Bu söylediklerim özellikle dizel araçlarda daha da önem kazanıyor.

    Sayın hocam akşam akşam erinmedim üzerimi giydim ve apartmandan aşağı inerek araçtaki kullanma klavuzunu aldım geldim bu klavuzu 2 sefer baştan sona okuduğum için yanlış hatırlamadığıma emindim aynen yazıyorum.

    Kullanma klavuzu 2.15 te ÖNERİLER: Hava kirliliği önleme, yakıt tasarrufu, sürüş(devam)

    Sürüş
    -Motoru araç dururken ısıtmak yerine motor normal sıcaklığına ulaşana kadar aracı yavaş sürünüz.

    -Hız maliyeti arttırır

    -"spor" kullanmayınız, maliyet artar, " yumuşak" kullanınız.

    -Engeli veya virajı önceden fark ederek, ayağınızı gaz pedalından çekmeniz yeterli olacak şekilde az fren yapınız.

    -Ani hızlanmalardan kaçınınız.

    .
    .
    .
    .
    .

    sayın oğuz ,
    ağagıdaki cümlenmin başında her türlü hava koşullunda veya buna benzer bir ifade var mı ?merak ettim.
    -Motoru araç dururken ısıtmak yerine motor normal sıcaklığına ulaşana kadar aracı yavaş sürünüz.

    cümlesi soğuk havalar için geçerli olmadığını hem mühendislik hem de tecrübe ile sabit olduğunu bilmemiz gerekir diye düşünüyorum.Burada motor ömrünün uzatılmasından bahsediyoruz , bu kadar yazıp çiziyoruz.Evet hava 15-20 derece ise belki direk aracı çalıştırıp gazlarsınız sakin de kullansanız yakıtınız normalin 3-5 katı olacaktır.Eğer bunu eksi derecelerde yaparsanız siz bilirsiniz, kataloğu her zaman ben de savuunurum ama bakım elemanına neden araç erken aşınmış size anlatması , benim anlatmamdan daha zor olacağını sanıyorum.
    özetle şunlar aklınızda kalsın yeter , ,ister uygularsınız ister uygulamazsınız sizin bileceğiniz birşey , ama ben uygulamayanın ikinci el arabasını almak istemem.

    2-3 dakika kışın soğukta (eksi 3-5 veya altı)rolantide ısıtmak araç için direk çalıştırıp gitmekten faydalıdır çünkü,

    1-Araçlar soğukken aşırı yakıt tüketirler , rölantide soğukken yakıt tüketmi , hareket halindeki yakıt tüketiminden düşüktür.Nedeni, vitese takıp hızlanmak istediğinizde rölantinin çok üstünde bir devirle ve zengin karışımla araç sürersiniz .Eğer hafif bir eğim de varsa gaza basarak daha da zengin bir karışım sağlayarak ilk kmlerde sürüş yaparsınız.Sonra kısa mesefa süren arkadaşlar benim aracım kışın çok yakıyor diyorlar .Halbuki rölantidde 2 dakika ısıtıp aynı şekilde normal bir sürüş motor ısısını artıracağı için göreceli olarak sarfıyat öncekine oranla düşecektir.
    2-Motor yağı her ne kadar kış şartlarına uygun da olsa (0w ,10w ilebaşlayan)düşük sıcaklıklarda viskosite değerleri çok artar yani motor elemanlarını durdurmak için sürtünmeyi artırıcı bir rol oynarlar .
    Araç birkaç dakika ısıtıldığında motor ısısı ilk saniyelerden başlamak üzere hemen artmaya başlar ve yağın sıcaklığı da artacağı için sürtünme belirgin şekilde düşer .Bu başlı başına %5 civarında tasarruf edilmesini sağlar , özellikle üst devirlerde ciddi beygir kayıpları oluşur ve motor zararlıdır.
    3-Isınmamış ve dış ortam sıcaklığındaki bir yağ eksi derece ve daha da altında yağlama görevini yapamayacağı için aşınma belirgin bir şekilde artar.Hep reklamlarda duyduğunuz reklamların gerçeklik payı vardır.Bakınız magnatec castrol reklamları.Aşınma ilk 10 dakikada normal motor çalıştırmalarında 5 katına kadar veya üstü fazlalaşmaktadır.
    4-Zengin karışımla ısınma periodunu her sabah ve akşam tekrarladığınız Turbonuz eksoz kısmı , devamlı olarak istenmeyen yüksek atık gaz emisyonları temas edeceğinden korozyon başlaması için ideal ortam oluşturur.
    5-Turbo yağlamasının birinci koşulu yağın normal viskosite değerlerine çıkmasıdır.Soğuk bir yağın en başta zarar vereceği şeylerden birisi turbo yağlamasıdır.
    6-Eksoz borusu , eksoz ve katalitik konvertor(benzinli araçlar) için zengin karışım devamlı korosiv bir ortam yaratarak gereğinden erken delinmesine neden olur.Özellikle katalitik filtre soğukta durumu düzelmek için emisyon oranlarını düzeltici max durumda çalışsada, göreceksiniz ki ,rölanti soğuk motor emisyon oranları her zaman direk hareket haline geçen araçların emisyonlarından düşüktür

    aslında daha çok şey vardır da şu an aklıma gelmedi , artık nasıl araç ısıtacağınız size kalmış bir konu.





  • yaz mevsiminde 30-35 derece sıcakta rolantide ısıtmak belki doğru değil ama kışın size katılmak doğru olacak,

    ama kullanım klavuzundaki üetici görüşüde gayet manidar üstadım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    yaz mevsiminde 30-35 derece sıcakta rolantide ısıtmak belki doğru değil ama kışın size katılmak doğru olacak,

    ama kullanım klavuzundaki üetici görüşüde gayet manidar üstadım.


    Oguz bey,
    zaten yazın bırakın 30-35 dereceyi , 25 derecede bile ısıtmak için beklemek tamamen gereksiz.Çünkü yağ viskositesi zaten uygun bir aralıkta ,yağ olayında tam sentetik değilse problem 10 derecenin altında başlıyor , tam sentetik ise sıfır derecelerin altında viskosite aniden düşmeye başlıyor bu konuda değerleri bir tablo olarakhazırlayıp sizlere göstereceğim.Hepsini gösteren bir tane bulamadım.Kendim hazırlamam gerekiyor sanırım.

    Klavuzu uygulamayın demek zaten benim haddim değil.Ancak yorum da yapmayacaksınız demek değildir.Adamlar genel bazı şeyleri düşünerek yazmışlar yağ için de aynı şeyleri tüm dünyada kullanılan araçlar için yazıyorlar ve üretici ülkelerin bir çoğunda aynı anda aşırı şartlar yoktur.Bir düşünün japonyayı ya soğuktur ya yağışlıdır, bir almanya devamlı yağış ve nemli iklim ama asla -30 olmaz.Bir ingiltre kar yağışı olduğunda mutlu olurlar bir fransa adamlar kar olayını kayak merkezlerinde bilirler ,paso yağış ve nem bu yüzden korozyon olayına öncelik vermişlerdir.Bir istisna amerika var amaonların araçları da burada zaten tek tük satılıyor.
    Gelelim ülkemize , forumda bir şeyi yazerken tüm coğrafi koşulları öngörmek lazım ,siz gereksiz desiniz Erzurumdan bir arkadaşımız yahu dediğinizi yaptık motor gitti diyebilir, veya benim yazdığım gibi soğuk kelimesini vurgulamadan katalogta böyle yazıyor dersiniz ağru dan bir arkadaş yahu araç sabah çalışmıyuor bile dizelde sen neden bahsediyorsun diyebilir.Diyorlarda zaten merak etmeyin , bu olay internet herkez okur ama koşulları farklıdır.Aynı şekilde ben bir öneride bulunurum İzmir'den yanıtı gelir aracı boşa sabah niye çalıştuırayım zaten gereksiz olduğunu katalogta yazıyor der.

    sanırım anlatmk istediğimi anlatmışımdır.Biz ortaya doğruları söyleriz , yararlanmak isteyen kendisine durumu uyan alır faydalır bir de duasını alsak yeter. yoksa bir yerde yazanı karalama veya farklılaştırma gibi bir niyet olamaz,
    son söz , birisi genel anlam için tüm kişilere ve araç kullanıcılarına yöneliktir, diğeri yani benim yazdıklarım ,kişiye özeldir.




  • Aslında kış mevsiminde 2-3 dk ısıtmak en ideali, şu nu sorayım size üstad, dizel motorlarda 1000 lt de 50 gr kükürt var ve buda karbon demek karbon demek motorun pistonpatlama odasında eksoza kadar, turbo dahil karbona boyanması demek, bundan kurtulmanın yolu sadece 60000 km de bir yada 30000 de bir karbon clean mı yaptırmak. yada 3000 devri geçirmedenmi kullanmak. Yada artık 10 ppm ler çıkıyor onlaramı yönelmek, yada hiç kafaya takmadan sakşn kullanma taktiği geliştirip devammı etmek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Aslında kış mevsiminde 2-3 dk ısıtmak en ideali, şu nu sorayım size üstad, dizel motorlarda 1000 lt de 50 gr kükürt var ve buda karbon demek karbon demek motorun pistonpatlama odasında eksoza kadar, turbo dahil karbona boyanması demek, bundan kurtulmanın yolu sadece 60000 km de bir yada 30000 de bir karbon clean mı yaptırmak. yada 3000 devri geçirmedenmi kullanmak. Yada artık 10 ppm ler çıkıyor onlaramı yönelmek, yada hiç kafaya takmadan sakşn kullanma taktiği geliştirip devammı etmek.


    oğuz1 hocam ,
    Kükürt S harfiyle gösterilen elementtir, Karbon ise C harfiyle gösterilendir.Ben bir direk ilişki göremedim.Çünkü silindir içi karbon birikmesinin en büyük nedeni yanma sırasında oluşan yanmamış atıklardır.AAslında carbon bir diğer adıyla silindir içinde kurum adıyla anılır.
    Bu temiz yakıt işine en büyük katkımız çevreye olacaktır, atık gaz emisyonları değişecektir.sulfur eksozdan atılınca havada h2so4 oluşturarak yağmur şeklinde tüm canlıları etkiliyor ve kurutıuyor.Neyse çevre bir yana ,
    motor dan çok yanma daha verimli olacağı için belki dolaylı olarak kurumun azalmasında rol oynayabilir.Özellikle eksoz içi siyah kurumlaşma çok ciddimiktarda düşmesi kaçınılmazdır.yani 10 ppm ile 50 ppm belki çok farklı olamaz ama 10ppm ile 7000 ppm yakıtı aynı aracı sıfır kmden itibaren alarak kullanırsanız ilk bariz fark kmler geçtikten sonra eksoz çıkışındaki temizlikten anlayacaksınız.Bu zaten aynen soluduğumuz havanın nefes verişiniz gibi tüm sstemi etkileyecektir.Bir kere silindiri bir forumda çok tartıştık ve sonuçlandırdığımızı sanıyorum.(isteyen olursa link verebilirim) esas turbo kantçıklarının eksoz tarafında yıpranmaya nedne olacak kalıntılar azalacağı için turbo arızaları belki de tarih olacaktır.(ama pratikte bizim millet illaki turbo patlatır, ne yakıt koysan farketmez) Bunlar ilk aklıma gelenler benim esas beklentim başka , acaba teoride beklenilen verimm artışı olup da yakıt sarfıyatları düşecek mi ,işte burasını ben de bilemediğim için bu forumda yazıyorum.Bunu dünya da çok bilmediğine emin olun, çünkü tüm avrupa daha yeni bu kadar az kükürt oranlı dizele geçiyor .karaname yürürlük tarihi 1 ocak 2009 diye hatırlıyorum. hadi hayırlısı diyelim ,ama temiz yakıtı nereden alacağız bu ayrı bir forum konusu zaten.




  • hocam , şöyleki fosil yakıtların içindeki benzinde kurşun, dizelde kükürt çevre sağlığı açısında çok önemli, insanoğlu haraket özgürlüğü ve iyi yaşam gibi nedenlerden sanayi devriminden sonra fosil yakıtlarla çalışan motorları üretmeye hız verdi. çevrenin kirlenmesi her ne kadar makro düzeyde devletin sorunu olsada bireysel bazı görevlerde bizi bekliyor, ama ben konunun dağılmaması için pek girmek istemiyorum.


    Ben şurdan yola çıkmıştım, dizel motorlarda carbon clean yapılıyor. Demekki motorun yanma odasından eksoza kadar karbon birikmekte. Bu karbonun sebebide dizel yakıtın özelliğinden kaynaklandığını vurgulamak istemiştim. Bundan kurtulamanın yolları ve motorumuzu uzun yıllar ilk performasına yakın nasıl kullanabiliriz di.?

    Forumun genelde sıkı takipçisiyimdir bu konular daha önce parça parça bahsedilmişti. Bazı yerlerdede sonucada varılmıştı herhalde ama dizel motorlar bu konuda biraz daha hassas, biraz daha ilgi istiyorlar ama dünyada fosil kaynaklarına bu kadar yakın olupta bu kadar pahalı yakıt kullanan başka ülke olmayınca ekonomi nerede ise bizde orada olmamız icap ediyor.




  • sayın oguz ,

    Bu konuda uzunca bir tartışmaya girdik bayağı bir ilerleme kaydettik ben kendi açımdan tatmin oldum belki okumamışınızdır diye formu linkini veriyorum.Biraz uzun ama baştan okursanız olayın sorularla nasıl çeşitlenerek sonra daralarak kapatıldığını göreceksiniz.Sonra senden de yorum isterim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_4932637/mpage_4/key_H2SO4/tm.htm
  • Vezir hocam,

    Benim araba 3 haftalık oldu (Focus TDCI). Kullanım klavuzunda 1500 km aracı zorlamadan, motoru yormadan kullanın diyordu. Bende aynen öyle yaptım. ne 1750dd-3000dd arasında tuttum hep.
    Şimdi araç 2000 km oldu. Kimisi araç kör kalmasın devirli kullan, otoyolda 170-180 yap motoru aç diyor. Kimisi böyle bir durum mevcut değil, devirli kullanma zarar verir araca diyor. Ne yapacağımı şaşırdım, yardımcı olur musun?
  • zizim,
    ben de aynı araçtan var sıfır almıştım, 5000 km ye kadar sakin kullandım , sonra motor açmak için klasik yöntemleri kullandım şimdi rahatlıkla 190-200 basabiliyor , sen merak etme motor her zamöan açılması mümkündür.Ancak motora zorlayıp bir zarar verirsen sonra geriye kurtarmak için pek yapabileceğin birşey yoktur.Siz sakin kullanmaya devam edin ilk yağ devişimine kadar basmamak için yumuşak kullanın , sonra daha zaman var acele etmeye gerek yok bu araç dizel , acele hareketler hep zarar verir motora , benzinli motorlar daha toleranslı olabiliyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Zizim

    Vezir hocam,

    Benim araba 3 haftalık oldu (Focus TDCI). Kullanım klavuzunda 1500 km aracı zorlamadan, motoru yormadan kullanın diyordu. Bende aynen öyle yaptım. ne 1750dd-3000dd arasında tuttum hep.
    Şimdi araç 2000 km oldu. Kimisi araç kör kalmasın devirli kullan, otoyolda 170-180 yap motoru aç diyor. Kimisi böyle bir durum mevcut değil, devirli kullanma zarar verir araca diyor. Ne yapacağımı şaşırdım, yardımcı olur musun?





  • Haklısınız. Astra Classic'ten bu arabaya geçiş yapınca ayağım gaza gidiyor. Tavsiyenizden sonra şehir içinde sakin gideceğim.
    Zaten sık sık uzun yol yapıyorum, otobanda da asılırım motor açılır

    Bu arada bizim aracın otomatiğini kiraladım İzmir'de 3 gün evvel. 160'la giderken araba 2000 dd çeviriyor. Gaza tamamen basınca da aracı hep 4000 dd'de tutuyor. Otobanda çok zevk verdi
  • ilk yağ değişiminden sonra zaten araç biraz farklılaşır ancak yine de hedeflenen yakıt tüketimine düşmesi için biraz zaman gerekiyor belki 5000 veya 7000 km kadar.Bu yüzden tüketimine de çok dikkat ettmeyin.İlk yağı değiştirip hemen denemeye de kalkmayın .Bir hafta kadar kullanın sonra uzun yolda asılırsınız klasik yöntemlerle.yanlız dizel hemen uyaru oku çıkıyor bu yüzden başta çok zorlamayın ara ara denersiniz.İkinci yağ değişimi 15000 de ama bundan önce de değiştirebilirsiniz eğer çok km yapıyorsanız.İkinci yağ değişimden sonra hem takıt tüketimi düşük olmalı hemde 190 km/h hemen bulmalısınız , üstünde bayağı zorlanıyor ,hatta benzincinin mazotu da çok etkiliyor OpET ten şaşmayın derim.En azından araç normale gelene kadar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Zizim

    Haklısınız. Astra Classic'ten bu arabaya geçiş yapınca ayağım gaza gidiyor. Tavsiyenizden sonra şehir içinde sakin gideceğim.
    Zaten sık sık uzun yol yapıyorum, otobanda da asılırım motor açılır

    Bu arada bizim aracın otomatiğini kiraladım İzmir'de 3 gün evvel. 160'la giderken araba 2000 dd çeviriyor. Gaza tamamen basınca da aracı hep 4000 dd'de tutuyor. Otobanda çok zevk verdi




  • Öneriler için teşekkürler

    Yanlız ilk yağ değişimi 15000 de dediler bana?
  • Bu arada şu anda ortalama 5.6 l/100 km tüketimi var. Daha da düşecekse harika
  • ohooo , ne 5.6 litresi daha çok düşecek 5000km de bir düşer 15.000 de bir daha düşer 25-30 binlarde ise min değeri yakalar ben uzun yolda 4.0 ile 4.3 arasını 90 km/h hızla rahatlıkla yakalıyorum (cruise control ile)5 litreye çıkınca nerede yanlış yapıyorum diye hayıflanıyorum.daha çok yol yapacaksınız.Benim yeni hedefim 3.8 ortalama değer , ama araçta ancak tek kişi ve yazın düz yolda yakalayabiliyorum.Tabii ki aracın göstergesi gerçek değer tam doldurma depoyla ile belli olur ama her küçük denemede depoyu fullersek, hatalı mazot alma şansı artar diye bu işlere girmiyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Zizim

    Bu arada şu anda ortalama 5.6 l/100 km tüketimi var. Daha da düşecekse harika




  • Katılıyorum. Bende 5.0 lt yi geçtiğinde üzülüyorum.... O dediğin 3.8 lt ortalamayı ben yakaladım arkadaşım. Altına inmen gerekecek artık.
    Ankara - Afyon arası (sadece gidiş hesaplamıştım. iki kişi bagaj dolu.) Genelde 100 ile gittim ve yol bilgisayarı vardığımda 3.8 lt ortalama gösteriyordu. Çok sevinmiştim.
    Şimdi şehir içi 4.6 - 4.8 arası değişiyor. Yazın şehir içi 4.2- 4.4 arası yakıyordu.
    Biraz daha sabrey yakıtın düşecektir....


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ohooo , ne 5.6 litresi daha çok düşecek 5000km de bir düşer 15.000 de bir daha düşer 25-30 binlarde ise min değeri yakalar ben uzun yolda 4.0 ile 4.3 arasını 90 km/h hızla rahatlıkla yakalıyorum (cruise control ile)5 litreye çıkınca nerede yanlış yapıyorum diye hayıflanıyorum.daha çok yol yapacaksınız.Benim yeni hedefim 3.8 ortalama değer , ama araçta ancak tek kişi ve yazın düz yolda yakalayabiliyorum.Tabii ki aracın göstergesi gerçek değer tam doldurma depoyla ile belli olur ama her küçük denemede depoyu fullersek, hatalı mazot alma şansı artar diye bu işlere girmiyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Zizim

    Bu arada şu anda ortalama 5.6 l/100 km tüketimi var. Daha da düşecekse harika






  • herhalde 3.8 kritik değer bunun altı sadece anlık olur gibime geliyor , tabii ki araç bakımdan hemen çıkıp uzun yol yapılırsa yeni bir rekor kırılabilmesi mümkün ,ancak benim bu tüketim değerini en az 250 km yol yapmadan yakalayabilen için ortalama ifadesini kullanmak doğru olmayacaktır.Çünkü bazen yüksek rakımdan aşağı rakımda bir ile giderseniz 0,2 litre civarlarında gidiş ve dönüş arasonra fark olabiliyor.Kış şartlarını ve kışlık lastikler tabii kikonu dışı kalıyor , en iyi şart bana göre 18 -20 derece dış hava sıcaklığı , deniz seviyesinde 90km/h ,cruise control ile oluyor .Araçtaki her kişi ortalama 0,1-0,2 yakışı artırmakta, lastik yanak genişliği de 0,2 arasında etki edebiliyor.Focuzlara 205 yanak koymuşlar ama sürtünme değerini arttırdığı inancındayım.Ancak herşeyin artısı eksisi vardır, hayat sadece tüketim değerlerinden oluşmadığı için herkez kendi zevkine göre seçim yapar.Buna lafımız olamaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1


    Katılıyorum. Bende 5.0 lt yi geçtiğinde üzülüyorum.... O dediğin 3.8 lt ortalamayı ben yakaladım arkadaşım. Altına inmen gerekecek artık.
    Ankara - Afyon arası (sadece gidiş hesaplamıştım. iki kişi bagaj dolu.) Genelde 100 ile gittim ve yol bilgisayarı vardığımda 3.8 lt ortalama gösteriyordu. Çok sevinmiştim.
    Şimdi şehir içi 4.6 - 4.8 arası değişiyor. Yazın şehir içi 4.2- 4.4 arası yakıyordu.
    Biraz daha sabrey yakıtın düşecektir....


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ohooo , ne 5.6 litresi daha çok düşecek 5000km de bir düşer 15.000 de bir daha düşer 25-30 binlarde ise min değeri yakalar ben uzun yolda 4.0 ile 4.3 arasını 90 km/h hızla rahatlıkla yakalıyorum (cruise control ile)5 litreye çıkınca nerede yanlış yapıyorum diye hayıflanıyorum.daha çok yol yapacaksınız.Benim yeni hedefim 3.8 ortalama değer , ama araçta ancak tek kişi ve yazın düz yolda yakalayabiliyorum.Tabii ki aracın göstergesi gerçek değer tam doldurma depoyla ile belli olur ama her küçük denemede depoyu fullersek, hatalı mazot alma şansı artar diye bu işlere girmiyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Zizim

    Bu arada şu anda ortalama 5.6 l/100 km tüketimi var. Daha da düşecekse harika








  • slm 1.9 tdi audim var on yaşında s.içi 6.8 lt şehir dışı 5.5 lt yakıyor ve 264.000 km de. turbodan yağ vermeye başlamasına rağmen çekiş süper . demeye çalıştığım şey artık tork ve turbo ile düşük hacimlerle ters sonuçlar alınmaya çalışılması ve motorun karma kullanımlarda bocalaması.
  • Motor soğukken özellikle kış günlerinde çok değil yani motor ısınana kadar
    aracımızı zorlamayalım arkadaşlar. gerçekten ciddi problemler doğurabilir.
    Motor ısındıktan sonra keyfini sürün
  • Peki hocam yağdan bahsederken yarı sentetik ve sentetik olarak 2 sınıfa ayırmışsınız. Bunların özellikleri olarak farkları nelerdir? bunlar marka olarak hangileridir?

    sevgiyle,bilgiyle..
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.