Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
403
Cevap
8
Favori
132.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dizel focus 1.6 TDCI
    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    quote:

    Eğer sizin aracınız 1500 devirde maksimum tork devrini yakalıyorsa uzun yolda bu devirde kullanırsanız ekonomi sağlarsınız.
    ford focus için bu devir 1750 dir.


    dizel focus mu? bir de kaç cc?
  • Teşekkürler.
  • hocam valla dediğinizi denedim benim araç max tork u 1600 rpm de veriyo 5. viteste gidebildiğim hız 75 civarı, bu sürüş tarzı biraz yavaş turbo bile devreye girmiyor.motorun sesinde bir kişiliksizlik var gibi..
  • Dizelle 7 yaşında tanışmış biri olarak şunu diyebilirim eski yeni fark etmez 2000-2500 devir aralığında kullanın.Lakin 2500 deviri geçmeye başladığınızda motor ömründen gider.Bunu anlamanın en kolay yolu devir göstergesine bakınaca 2500 deviri geçince sarı-kırmızı uyarı şeritleri vardır.Kısacası dizel benzinli gibi sıkıştırmaya gelmez.Şu an SYMBOL 1.5 dci kullanan bir tanıdığım var.Dizelden iyi anlar ve aracının kmsi 370.000de ama hala taş gibi.2000-2500 d/d ideal
  • sizin araç eğer linkteki araç ile aynı ise maxium tork devrini 2200 olarak vermişler.Bence aracınızın katalog değeri olarak kaç devirde maksimum tork verdiğini kesin olarak öğrenin çünkü her motorda farklılık olması doğal.

    http://www.maksimum.com/otomobil/cars/1343.php

    aşağıdada 1600devir yazıyor.Bunlara ne kadar güvenilir insan süpheye düşüyor .

    http://www.yenioto.com/arac.php?arc=16
    quote:

    Orjinalden alıntı: brugge

    hocam valla dediğinizi denedim benim araç max tork u 1600 rpm de veriyo 5. viteste gidebildiğim hız 75 civarı, bu sürüş tarzı biraz yavaş turbo bile devreye girmiyor.motorun sesinde bir kişiliksizlik var gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Ocak 2008; 11:34:19 >




  • brugge,

    yine dayanamadım aklıma takıldı çünkü güvenebileceğimiz volkswagenin resmi sitesinden teknik sayfasına ulaştım.

    http://www.vw.com.tr/models/binek/polo/teknik.pdf

    1600 rpm de 155 Nm olan bir motor bu.Ama çok önemli bir ayrıntı varki bunu atlamamk gereklidir.Aracınız 3 silindirli bu çok şeyi değiştirecektir.Bir kere araç seri olarak ivmelenmeye meğilli olacaktır.Bu yüzden bu aracı 1600 devrin biraz yukarısında tutmak daha faydalı olur kaanatindeyim.Terik olarak konuşuyorum 1700 -1800 civarlarında araç gerçek gücünü size verecektir.Bu yüzden hızlanırken 2000-2500 arası vites atarak son devir olarak 1700 civarlarında hızı sabitlemieniz hem uzun ömür hemde az tüketim getirecektri.

    Ancak aracınızın 4 silindirli diğer dizel araçlara göre daha kısa ömürlü olacağını şimdiden söyleyebilirim.Silindir başına düşen güç fazla olunca aşınmada o oranda artacaktır.Ayrıca araç daha sesli çalışmasını beklerim.Ama ivmelenme ve serilik açısından da her zaman şanslı konumdadır bu dizaynın bir sonucudur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    brugge,

    yine dayanamadım aklıma takıldı çünkü güvenebileceğimiz volkswagenin resmi sitesinden teknik sayfasına ulaştım.

    http://www.vw.com.tr/models/binek/polo/teknik.pdf

    1600 rpm de 155 Nm olan bir motor bu.Ama çok önemli bir ayrıntı varki bunu atlamamk gereklidir.Aracınız 3 silindirli bu çok şeyi değiştirecektir.Bir kere araç seri olarak ivmelenmeye meğilli olacaktır.Bu yüzden bu aracı 1600 devrin biraz yukarısında tutmak daha faydalı olur kaanatindeyim.Terik olarak konuşuyorum 1700 -1800 civarlarında araç gerçek gücünü size verecektir.Bu yüzden hızlanırken 2000-2500 arası vites atarak son devir olarak 1700 civarlarında hızı sabitlemieniz hem uzun ömür hemde az tüketim getirecektri.

    Ancak aracınızın 4 silindirli diğer dizel araçlara göre daha kısa ömürlü olacağını şimdiden söyleyebilirim.Silindir başına düşen güç fazla olunca aşınmada o oranda artacaktır.Ayrıca araç daha sesli çalışmasını beklerim.Ama ivmelenme ve serilik açısından da her zaman şanslı konumdadır bu dizaynın bir sonucudur.



    Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için benim için oldukça aydınlatıcı oldu.tahmin ettiğiniz gibi araç biraz gürültülü çalışıyor. golf 1.9 tdi lar 4 silindir,polo 1.4 tdi da bu motorun 3 silindirlisi olduğuna ilişkin bilgiler var çeşili vw forumlarında.. ne bileyim çeşitli forumlar bazıları fazlaca sıkmış gibi geliyor 4. viteste 165 yapandan tutun benzinliden seri diyenine. forum diye iyice sıkıyorlar mıdır nedir? bu araç daha kararlı bir kullanım tarzı için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brugge -- 17 Ocak 2008; 14:22:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brugge

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    brugge,

    yine dayanamadım aklıma takıldı çünkü güvenebileceğimiz volkswagenin resmi sitesinden teknik sayfasına ulaştım.

    http://www.vw.com.tr/models/binek/polo/teknik.pdf

    1600 rpm de 155 Nm olan bir motor bu.Ama çok önemli bir ayrıntı varki bunu atlamamk gereklidir.Aracınız 3 silindirli bu çok şeyi değiştirecektir.Bir kere araç seri olarak ivmelenmeye meğilli olacaktır.Bu yüzden bu aracı 1600 devrin biraz yukarısında tutmak daha faydalı olur kaanatindeyim.Terik olarak konuşuyorum 1700 -1800 civarlarında araç gerçek gücünü size verecektir.Bu yüzden hızlanırken 2000-2500 arası vites atarak son devir olarak 1700 civarlarında hızı sabitlemieniz hem uzun ömür hemde az tüketim getirecektri.

    Ancak aracınızın 4 silindirli diğer dizel araçlara göre daha kısa ömürlü olacağını şimdiden söyleyebilirim.Silindir başına düşen güç fazla olunca aşınmada o oranda artacaktır.Ayrıca araç daha sesli çalışmasını beklerim.Ama ivmelenme ve serilik açısından da her zaman şanslı konumdadır bu dizaynın bir sonucudur.



    Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için benim için oldukça aydınlatıcı oldu.tahmin ettiğiniz gibi araç biraz gürültülü çalışıyor. golf 1.9 tdi lar 4 silindir,polo 1.4 tdi da bu motorun 3 silindirlisi olduğuna ilişkin bilgiler var çeşili vw forumlarında.. ne bileyim çeşitli forumlar bazıları fazlaca sıkmış gibi geliyor 4. viteste 165 yapandan tutun benzinliden seri diyenine. forum diye iyice sıkıyorlar mıdır nedir? bu araç daha kararlı bir kullanım tarzı için.



    resmi internet sitesinden aldığım bu link bence en güvenilir olanı.Aracınız burada 3 silindirli görünüyor en sağdaki 3 kolon bilgilerini baz almak lazım.

    sesolayına hiçbirşey yapamazsınız bir araç ne kadar çok slindir ise o kadar sessiz çalışır.12 silindirli araçların sesini duymanız için kulağınızı kapuda yaslamanız gerekitor , o derece ses azalıyor.Burada temel motor değişkenleri rol alıyor.Maksimum hız konusu için hiç yorum yapmayacağım burası çok değişken olabiliyor ama araç sonuçta 70 beygir ise yapacağınız hız da bununla orantılıdır.Ancak verilere bakarak oldukça seri bir araç olduğunu söyleyebilirim.Seri demekle diğer modellerden daha hızlı demek değil, eğer aynı benzer 4 silindir muatabı varsa bundan daha seridir demek istiyorum.




  • yeni corolla d-4d dizellerde redline 5000 inin üzerinde.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    zaten benzinli araçların devir aralıkları genelde 7000 e kadar çıkıyor. dizellerde 5000 de bitiyor. benzinli bir araçta redline 6000 ise dizelde bu 3500-4000 civarına denk geliyor. benzinliden dizele geçen adam ne yapacak? benzinde bastığı gibi basacak, benzinde bu adam 5000-6000 devirlerde gitmez, ama dizele geçince "oo ne ki 4000 devirle gidiyorum" diye uzun süre o devirde tutar. motoru aşındırır buda.

    benzinde de sürekli 5000-6000 seviyelerinde gitseniz, o motorun ömrü fazla olmaz.
  • dizel motoru boşta kullanmanın ne gibi zararları olabilir?


    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Dizel motoru yukarda bazı arkadaşlar belirtmiş bir dizel kullanıcısı olarak bende belirteyim.
    1-Rodaja dikkat edeceksin.
    2-Motoru tanıyacaksın max. torku nerede veriyor max. bg nerede veriyor bileceksin. Bu veriler ışığında uzun yolda biraz devirli kullanmak hariç aracı zorlamayacaksın.(max. 4000 devir.)
    3-Yakıt kaliteli olacak
    4-Motoru çalıştırdıktan sonra yüksek devirde kullanmayacaksın.
    5-Motor sıcakken stop etmeden 20-30 sn arasında rolantide çalıştırıp kapatacaksın.
    6-Aracı uzun süre boşta kullanmayacaksın. Birden vitese takıp yüksek devre geçmeyeceksin.
    7-Bakımlarını zamanında yaptıracaksın.

    Yukardaki hususlara dikkat ederek kullanan bir bir dizel kullanıcısı en az 500 000 km yi ufak sıkıntılar hariç, motoru sorunsuzca kullanabilir. Eğer dikkat etmezsen motoru elinde bulur ustanın önüne koyarsın. Kazasız günler.




  • nasıl bir soket bu? yazılım olmadan araçtaki bilgileri nasıl görebiliyorsun? yada hangi yazılımla görebiliyorsun?


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Dizeller çok uzun ömürlü motorlardır.
    Ancak bazı şeylere dikkat etmeniz gerekir:

    Öncelikle motoru kapatmadan önce turbonun soğuması için 30 saniye kadar beklemek (detayı kullanma kulavuzunda bulabilirsiniz.)
    Özellikle uzu yolda giderken mola yerlerine gelince 1-2 dakika bekledikten sonra motoru kapatın.

    Bunun dışında dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birisi de yakıt kalitesidir.
    Düşük kükürtlü yakıt (eurodisel) kullanmanız şarttır.
    Yüksek basınç nedeniyle yakıttaki kükürt sülfirik asite dönüşür. Bu da motora ağır hasar verir.
    Kalitesiz yakıt büyük sorun çıkarır.

    Motor soğukken 2000-2500 devir cıvarını aşmamaya özen gösterin.

    En önemlisi kullanma kılavuzunu iyice okuyun.

    En azından her 2500 km de bir yağ seviyesini kontrol edin.

    Bakımlarınızı düzenli olarak yaptırın.

    Özeli bir şanssızlığınız yoksa yıllarca sorunsuz kullanırsınız.


    kullandığım araç reno clio dizel stop etmeden beklemek hakkında kitapçığında en ufak bir şey yok kılavuzunda , forumlardan vs kulaktan dolma vs. sonradan öğreniyoruz böyle şeyleri malesef , hatta ve hattaa ben ***** soket aldım bi daha servise gerek görmüyorum bilgisayara bağlıyorum aracımı kendi sorunumu kendim çözüyorum çoğu zaman




  • ewt hangi yazılım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin

    Günümüz dizelleri eski dizeller gibi değil bastınmı gidiyor.Bizde nasıl olsa gidiyor diye gazı köklüyoruz son devrine kadar zorluyoruz benzinli araçlarla kalkıyoruz ve kısa zaman sonra motoru elimize alıyoruz..

    Son çıkan dizel araçlar oldukça seri ve güçlüler bir o kadarda narin ve kolay bozulan araçlardır.Dizeller fazla zorlamaya gelmiyor malesef....

    ben yıllardır dizel araç kullanıyorum hemde ağırından 2000000km ye kadare motor açmıyoruz şu an kullandığım araç 1700000km de ve turboları dahi değişmedi düşünün bir kere neden ve nasıl bu kadar km yapıyor diye?
    bakım çok önemlidir arkadaşlar vede kullandığınız araçların özelliklerini bilmek
    günümüz dizellerinin çoğu dopingli motor diye tabir ettiğimiz motorlarla donatılmıştır
    yani hem az yakacak hem çok güç üretecek bu sistem araçlar her zaman çabuk ölmeye mahkumdur
    bu arçların motorları devirli kullanmak ister sürekli olarak belirli km lerde bakım yapılmak ister turboların ömrü belli bir km dir ondan fazlası araç için risktir malzeme işçiliği çok önemlidir turbo eğer varsa dizelin kalbi gibidir eğer o nun ritminde bir yavaşlama olurda bunuda siz anlayamazsanız motorunuzu elinize alabilirsiniz
    yine yakıt sistemi çok önemlidir euro 3 normlarında olan bir dizel araca kalkıpta normal bir rafine mazot koyarsanız bu onun yakıt sistemini bozacaktır dikkat edin yakıt sistemini diyorum şayet bunun önüne geçmezseniz motorunuzu indirmek zorunda kalabilirsiniz
    hava ve mazot filitrelerinin temizliğide çok önemlidir




  • arkadaşım yalnızca dizel motoru değil hiç bir motoru boşta kullanmak iyi değildir neden ?
    çünkü boşta yağlama az olur yani yğ pompası çok fazla basınç üretemez dolayısıyla buda aşınmaya sebep olur
    artı sıcak hararetli motoru birden boşa çıkardın ne olabilir sence?soğutma olmaz ve şişme olur yani metal genleşmesi ozaman ne olur? sürtünme ve dolayısıyla aşınma bilmem bunlar senin soruna cevap olurmu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    dizel motoru boşta kullanmanın ne gibi zararları olabilir?


    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Dizel motoru yukarda bazı arkadaşlar belirtmiş bir dizel kullanıcısı olarak bende belirteyim.
    1-Rodaja dikkat edeceksin.
    2-Motoru tanıyacaksın max. torku nerede veriyor max. bg nerede veriyor bileceksin. Bu veriler ışığında uzun yolda biraz devirli kullanmak hariç aracı zorlamayacaksın.(max. 4000 devir.)
    3-Yakıt kaliteli olacak
    4-Motoru çalıştırdıktan sonra yüksek devirde kullanmayacaksın.
    5-Motor sıcakken stop etmeden 20-30 sn arasında rolantide çalıştırıp kapatacaksın.
    6-Aracı uzun süre boşta kullanmayacaksın. Birden vitese takıp yüksek devre geçmeyeceksin.
    7-Bakımlarını zamanında yaptıracaksın.

    Yukardaki hususlara dikkat ederek kullanan bir bir dizel kullanıcısı en az 500 000 km yi ufak sıkıntılar hariç, motoru sorunsuzca kullanabilir. Eğer dikkat etmezsen motoru elinde bulur ustanın önüne koyarsın. Kazasız günler.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: gooogle96

    en dayanıklı dizel hangisi o zaman. toyata olabilirmi?

    dizelin kralını mersedes yapar arkadaşım buna emin olabilirsin tabi gücün varsa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: porter


    quote:

    Orjinalden alıntı: RomuLUSThEBiG

    dizelin ömrünün kısa olduğunu kim söylüyor??otobüsler kamyonmlar 2.000.000 km gidebilirken otomobiller 500.000-1.000.000 km arası yapabiliyor.dizel motorlar yuksek basınç altında çalıştığı için daha dayanıklı alaşımdan ve kalın materyalden yapılır benzinlinin 2 katı yol yapar.



    belki ağır taşıtların kullandıkları dizel motorlarda turbo yoktur, sadece yüksek hacim olduğu için yüksek tork elde ediyolardır..

    arkadaşlar ben yıllardır dizel kullanıyorum yani otobüs yılda sadece kendim 200000km yol yapıyorum kullandığım araç ise 350,000km falan v8 motorlu ve çift turboludur dizel araç sürücü ayırır motor tekniği hakkında bir şey bilmeyen insanlar maalesef fazla km yapamaz bu araç larda
    buaraçlarda bakım çok önemlidir özellikle yakıt ve hava sistemi birde devire göre kullanmak euro3 normlarına göre hazırlanmış bir araca rafine mazot kullanabilirsiniz bu motorun değil yakıt sisteminin ömrünü azaltır onuda bakımı yaptırır olayı bitirirsiniz
    bu turbo olayına gelince turbonun ne olduğunu sorsanız çoğu sürücü bilmez çalışma sistemini yağlama sistemini bilmez diyorumya bunları bir parça bilirse sürücüle motorlar uzun ömürlü olur yukarlarda bir arkadaş demiş zaten dizel motorlar benzinliye göre daha çok dayanırbu doğru bir sözdür




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 10kaptan10


    quote:

    Orjinalden alıntı: gooogle96

    en dayanıklı dizel hangisi o zaman. toyata olabilirmi?

    dizelin kralını mersedes yapar arkadaşım buna emin olabilirsin tabi gücün varsa



    evet kral kim sorusuna tüm otobüs söferleri ve balımcıları ağız birliği etmişcesine mercedes der.Bunun uzun yıllara dayanan ve milyonlarca kmlik bir birikim sonucunda söylendiğini düşünürsek işin tesadüfi olmadığının farkına varmamız gerekir.Efsaneler boş yere isin yapmıyorlar.

    Ancak duyduğum ve işittiğim kadarıyla ISUZU dizel motorları da bu işin abc si kadar teknoloji kve dayanıklı motorlar imal ediyorlar.Bunu da es geçmemek lazım.




  • Ne yani euro dizel yerine normal mazot kullansak bakımla halledebilirmiyiz diyorsun kaptan


    Bir de benim ayrıca bir sorum olacak arkadaşlar depoyu %50 euro dizel-%50 normal dizel doldurup kullansak bunun yakıt tüketiminde bir azalmaya sebep vereceğini tahmin ediyorum.Tabi yakıt güvenilir bir yerden ve de temiz olacak.Haksızmıyım?
  • arkadaşım euro motorlu bir araca normal yani rafine motorin koyarsan ilk önce bozulacak olan şeyin yakıt sisteminin olacağını söylüyorum evet aynen onu demek istiyorum ama bu sistemleri baktırmanında ucuz olacağını düşünmeyin lütfenarkadaşlar.
    şimdi şu soruna bakalım arkadaşım
    euro standartlarındaki motorlarda amaç hem yakıt tasarrufu hemde çevre temizliğidir yani az karbonmonoksit salınımı dolayısıyla bu motorlara kullanılan yakıtlarda o şartlarda olmalıdır karışık mazotta ilk etapta biraz kalınlaştığı için az yakıyor gibi gelecek fakat zamanla püskürtme sisteminde arızaya yani tıkanmalara ve dolayısıyla işeme tabir ettiğimiz durumlara sebep verecektir buda eğer anlamazsanız piston delinmesine ve dolayısıyla motorun rektefiyeci önüne çekilmesine sebep olacaktır
    arkadaşlar adam euro mazot diyorsa euro kullanın diyeceğim bu küçük hacimli motorlarda karışık yakıtlar hata götürmüyor
    büyük hacimli motorlara ise 10 numöara yağ koysanda yiyor oda bir yere kadar
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Ne yani euro dizel yerine normal mazot kullansak bakımla halledebilirmiyiz diyorsun kaptan


    Bir de benim ayrıca bir sorum olacak arkadaşlar depoyu %50 euro dizel-%50 normal dizel doldurup kullansak bunun yakıt tüketiminde bir azalmaya sebep vereceğini tahmin ediyorum.Tabi yakıt güvenilir bir yerden ve de temiz olacak.Haksızmıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 10kaptan10 -- 28 Ocak 2008; 17:37:36 >




  • Arkadaşlar dizelden bu kadar korkmayın ya, en dayanıklı ve ağır araçlar dizeldir. Sağlam, güçlü, dayanıklı olduğu için firmalar dizel üretirken hiç bu kadar zorlamadığımız araçlarda dizelden korkmak bence gereksiz. Dizellerde elektronik arızalardan kokuyorsanız her arabada çıkıyor sorun o ayrı ama aynısı benzinlilerde de oluyor...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.