Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BİDE ARACIN TURBO ŞARJ BÖLÜMÜNÜN HASAR GÖRMESİNİ ÖNLÜYORUM HERKEZE BU TAKTİĞİ SUNAR KULLANMANIZI TAVSİYE EDERİM BU ARADA ARACINIZIN TURBO ŞARJINIDA KORUMUŞ OLUYORUZ ..
  • Türkiye'deki dizel araçların en büyük sorunu, şirket arabası olması ve çalışanın altına verilmesi; kendimden biliyorum kendi benzinli aracımda yapmayacağım hareketleri şirketin turbo dizel arabasıyla yaptım çoğu zaman...

    (Patron beni affet, rumuz sevgi kelebeği)
  • quote:vezir

    işte hep istisnai durumlar bu gibi kullanım hataları oluyor.Dizel motor olayı binek otomobillerde daha yeni mazisi 5 sene , evet belki 30 senedir dizel üretiliyor ancak cidd isatış rakkamlarına ancak ulaştılar.erşeyin bir kullanma ve ömür olayı.


    yanlıs bılgı verıyorsun dostm.dizel biek araçların mazısı 5 yıllık değıl
    bınek araçta dızel motor kullanımı bundan 30 sene once peugeot tarafından 405 modelınde yanılmıyorsam basladı.dizel motorların uretımı 1900 lerın baslarına kadar uzanıyor.
  • KONUNUN HORTLAK OLDUĞUNU DÜŞÜNEN KİŞİLER BU KONU HORTLAMAZ ZATEN GÜNDEMDEN HİÇ DÜŞMEZ , BURDA BİLGİ PAYLAŞIMI İÇİN VARIZ , DİZELLE İLGİLİ HERGÜN BİLMEDİĞİMİZ Bİ SÜRÜ ŞEY ÖĞRENİYORUZ VEDE ÖĞRENMEYE DEVAM EDECEĞİZ KONUYU HORTLAK DİYE DÜŞÜNÜYORSANIZ LÜTFEN GİRMEYİN VE OKUMAYIN ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 15 Nisan 2008; 2:29:24 >
  • binmezseniz uzun yıllar motor ilk günkü gibi kalır
  • evet haklısın yeni nesil dizel araçların mazisi 5 -10 yıllık demem lazımdı.Sizimn bahsetmiş olduğunuz dizel araçlar turbo ve dizayn açısındna bugunki durumdan farklıdır. Dizel motorlar kamyonlarda çok uzun yıllardır kullanılıyor.Herkez de biliyor zaten ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: cenkmavi

    quote:vezir

    işte hep istisnai durumlar bu gibi kullanım hataları oluyor.Dizel motor olayı binek otomobillerde daha yeni mazisi 5 sene , evet belki 30 senedir dizel üretiliyor ancak cidd isatış rakkamlarına ancak ulaştılar.erşeyin bir kullanma ve ömür olayı.


    yanlıs bılgı verıyorsun dostm.dizel biek araçların mazısı 5 yıllık değıl
    bınek araçta dızel motor kullanımı bundan 30 sene once peugeot tarafından 405 modelınde yanılmıyorsam basladı.dizel motorların uretımı 1900 lerın baslarına kadar uzanıyor.




  • arkadaşlar sizlere bazı noktalarda kendi açımdan bilgi vermek isterim...
    konuyu dizel araçlar oalarak açmışsınız....fakat burda şöle bir problem var...
    dizel kamyonlarmı dizel traktörlermi yoksa dizel binek otolarmı ve otobüslermi...

    2milyon km yapmaadan motoruna anahtar değmeyen mercedes otobüslerin...
    30-40 ton yükün altında kaçak akaryakıt kullandığı halde 500bin km yapan kamyonların....
    yada tarlada toprağa bata çıka giderken o tozun toprağın içinde çüt süren traktörlerin.... dizel motorundan bahsediyorsanız bir yanlışlık olduğunu hepimiz anlıyacağız....

    öncelikle ticari araç şöförü olarak ticari bir dizel makinanın kullanımından bahsetmek istiyorum:
    dizel makinalar benzinliye göre çok daha sağlam dayanıklı bakımı kolay ama bir okadarda maliyeti ve parçası pahalı makinalardır....
    kendi içlerindede guruplara ayrılmakta kullanım alanlarına görede daha verimli şartarı karşılamaktadır...
    sıkıştırma oranlarının benzinliye göre daha yüksek olmasından dolayıda tork gücüde haliyle daha verimlidir....
    dizel araçlar kara dizel.... turbo dizell... turbo intercooling dizel ve commonrail turbointercooling dizel olarak çeşitli sınıflar altında ülkemizde mevcuttur....
    1987 yılından itibaren birçok ticari araçta turbo dizel motorlar görev yapmaya başladı(ülkemizde) 93 yıllarında turbo intercooling...'2000yılında ise common rail tdi adı verilen motorlar görev yapmaktadır tabi geçmişten geleceğe büyük yenilikler çokdaha az yakıt sarfiyati düşük devirlerde yüksek tork gibi artıların dizel motorlara olan ilgiyi artırmasına sebep oldu....

    şimdi çalışma prensiplerini azçok bildiğinizi tahmin ederek kullanmada nelere dikkat edilmesi gerektiğini söylemek istiyorum...
    dizel motorlar tork motorudur beygir gücüyle değil tork gücüyle önplana çıkmaktadır en başlıca düşmanı yüksek devirde kullanmaktır...
    kara dizel motorlar için en önemli olay bu kara dizel dediğim araçalar turbosu olmayan pego partner 1.9 gibi araçlardır bu araçaların motoru çok eski bir teknolojinin ürünüdür sadece birkaç sensörle hatayı algılayan bir beyin ilave edilmiştir ....neyse konuyu dağıtmadan...
    ikincisi turbolu araçlardır turbo sistemi dizel motorlara inanılmaz bir verim sağlamıştır fakat bu verimin yanında arıza riskini bir miktar artırmıştır...
    turbo dizel araçların çalışmasında araç içerisinde yanan yakıt ekzoz gazına dönüştükten sonra ekzoz manifodundan dışarıya atılmadan turbonun egzoz pervanesini döndürerek dışarıya çıkması bu arada aynı mile bağlı olan emme manifodundaki pervaneninde yanma odasına yüksek basınçta hava üfleyerek pistonlara basınç uygulaması şeklinde çalışır.... tabi bu motorlarda çok yüksek deviri sevmedikleri gibi düşük devirlerde turbonun çalışma prensibine göre hiçbir artı sağlamıyacağınıda kullananıcılar olarak mutlaka farketmişizdir....
    turbolu motorlar yüksek deviri çok düşük deviri... vede tozlu havayı hiç sevmezler... bu arada turbonun sağlıklı çalışabilmesi için o salyangozun içinde bulunan pervanelerin bağlı olduğu milin sürekli yalanması gerekmektedir yani marşa basıp ani gazı ve aracı kullandıktan sonra hemen stop etmek turbonun milinin yağsız kalmasına sebep olacağı ve milin sürtünmeden dolayı aşınarak bozulmasına sebep vereceğinide belirtmemde fayda var...

    intercol olarak bilinen yani tdi araçlarda ise intercol denen alet bildiğimiz bir radyatör gibi çalışır içerisinden geçen hava soğutulur zaten çok yüksek sıcaklıkta çalışan turbonun içinden geçen temiz havanın soğuk olması demek turbonun bir nevi soğutulması ve ömrünün uzatılması anlamınada gelir en çok bu işe yarar turbo dizel araçların kullanımındakinden farklı bir kullanım tarzı gerektirmez artısı turbo ömürleri daha uzundur....

    şimdi gelelim en önemli konuya yakıtmeselesine buraya kadar olan araçlarda yakıtı ne kullanırsanız kullanın su olmadıktan sonra motora aşırı bir zarar veremez...
    ama common rail turbo dizel intercool injektion olan araçlarda yani şuan hepimizin altında bulunan araçlarda bu olaya daha farklı yaklaşmak gerekmekte....
    bu araçlarada subap ayarı yoktur öle ustaya götürüp ayar yap diyemezsiniz...artı yanmamış yakıtın tekrar motora dönüşümünü sağlayan bir sistemin ürünüdür daha az yakıt tüketirler... gaza nasıl basarsanız basın motora giren havanın miktarından tutunda motorun her noktasındaki sensörlerden bilgi alarak topladığı bilgileri beyine aktarıp beyinin enjektörlere nekadar basınçla yakıt göndereceği subapların ne derecede açılıp kapanacağı hep kodlanmışır ancak öle bir püf noktası varki sürekli dur kalkta yada 3 dakka çalışıp stop ettirmekte bu yanmamış yakıtın tekrar yanmayarak siboplara kurum yapması motor üst kapağını tıkaması aracın temiz havayıalamaması turbonun aşırı yağlanması aracın bu sebeple yağ yakması bi sürü problemide beraberinde getirmektedir....
    birincisi bana göre mükemmel bir mühendislik ürünü olan bu araçlar şehir içi trafiğinde ve bilinçziz kullanımda artı kalitesiz yakıtında içinde bulundurduğu yüksek miktarda kükürtle çalışmasından dolayı kısa zamanda arıza vermekte vede biz kullanıcıları mağdur etmektedir....
    öncelikle aracımızın yağını suyunu sürekli kontrol edelim...=motor ömrü için

    hava filitresinin temiz olmasına özen gösterelim....= turbo ömrü ve hava sensörlerinin ömrü için

    kaliteli yakıt kullanalım...=enjektör ve pompa elemanları için ve sübap kurumlamasını önlemek için

    aşırı yüksek devirle kullanmıyalım....=sekmanların ve yatakların ömrünü uzatmak için

    aşırı düşük devirlerde kullanmayalım(stop edecek kadar) ...= yanmamaış yakıtın artacağından turbonun veriminin düşeceğinden kurumlamaya yol açacağından dolayı

    aracı hemen stop etmeyin yada çalışır çalışmaz gaza yüklenip yola çıkmyın...=gene turbo ve sekman yataklar sübaplar için çok önemli...

    elinizden geliyorsa şehir içi trafiğinde kullanmayın kullanıyosanızda mutlaka kükürt oranı endüşük yakıtı kullanın ....=tüm bu yukardakilerin en başlıca sebebi şehir içi trafiğinde dengeziz devir aralığında ani stop etmenin 10 adımlık yere arabayla gidip daha motor ısınmadan yıla çıkmanın yada ısınmadan stop etmenin tozlu yolda kullanmanın yağını zamanında değişmemenin vede kalitesiz yakıt kullanmanın sonucunda ortaya çıktığı için

    bir yanlışım varsa düzeltirsiniz belki kaçırdığım bir iki nokta vardır diye bildiklerim en kısacası bukadar teşekkür ederim:)




  • arkadaşlar merhaba,bi arkadaşım dün istasyondan mazot aldıktan sonra markete gitmiş,o sırada küçük oğlu elindeki yarım litrelik pet şişedeki suyu depoya boşlatmış gelince farkına varmış.üstüne mazot koyacak parasıda yokmuş.bana sormuştu bende size sormak istedim.

    şimdi 15 lt mazot olan depoya yarım litre su atılırsa ne olur?hemen arıza verirmi?
  • suyun özkütlesi motorinden daha ağırdır dolayısıyla yakıt deposundaki su deponun tabanına çökecektir birbiriyle karışsa bile bir gün kadar bekletilirse tekrardan ayrışır....
    arkadaşına tavsiyem arac çalıştırmadan birgün bekletip depodaki yakıtı boşaltması en güzeli olurdu ....
    eğer aracı kullanmaya mecbursa deponun bitmesini beklememeli sürekli dolu tutmalı ve en kısa zamanda yakıt filitresini değiştirmeli....
    tekrardan geçmiş olsun
  • SEVGİLİ ARKADAŞLAR,
    CITROEN DİZEL HDI MOTORLARIN ÖMÜRLERİ İLE İLGİLİ BİRBİRİMİZE DENEYİMLERİMİZİ AKTARALIM. MOTOR ARIZASI YAŞAMIŞ ARKADAŞLAR SEBEPLERİ İLE BİRLİKTE YAŞADIKLARINI ANLATIRLARSA BİZLERE DENEYİM OLACAKTIR. CITROEN DİZEL MOTORLAR SORUNSUZ OLARAK KAÇ KİLOMETRE KULLANILABİLİR. NELER YAPILMALIDIR.
  • Genel olarak bu zamlardan sonra dizel araçlarımızı hiç kullanamayacağız ve böylece daha uzun km.'ler kullanabileceğiz
  • HAKKATEN ZAMLAR İYİCE BUNALTMIŞ DURUMDA , DİZELİNDE BİR AVANTAJI KALMAYACAK BU GİDİŞLE , HAA BİRDE BU ZAMMI YAPAN KİM MERAK EDİYORUM
  • Dizeli uzun süre kullanmak için zorlamayacaksın zorlamayacaksın zorlamayacaksın :)
  • Forever Diesel...

    Usta yetişmiyor usta .. Tek dert bu dizelde..
  • Buda doğru

    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Forever Diesel...

    Usta yetişmiyor usta .. Tek dert bu dizelde..
  • 1991 model golf 2 sahibiyim.aracım 295000 de.8 yıl oldu alalı motorunda hala bi sorun yok.Hep normal dizel aldım euro dizel hiç kullanmadım.
  • o golfün motoru commonrail değil o yüzden normal dizel yada eurodizel almanızda bi fark olmaz
  • Eski arabalar bam başka canım şimdikiler tam çıt kırıldım... Eskilerinde beyinde yokmuş ama tıkır tıkır çalışıyormuş şimdikilerinde beyin var ama... :)
  • Yanmış Motor yağı koyuyoruz biz kamyonlara gerisini siz düşünün
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.