Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yüksek sıcaklık terimini yüksek basınç ile değiştirirsek herhalde daha doğru bir ifade olacaktır.




    sevgili arkadasım bana biraz yardımcı olman mümkümkünmüdür? isminin yanında otomobil uzmanı yazdıgında dayanarak bu konularda bilgi sahibisindir diye dusunuyorum :S bu msj ın 2 yada 3 ustunde gondermıs oldugum msj a bakarak bana biraz yardımcı olabilirmisin rica etsem.. çunku zaman daraldı artık Allah nasip ederse bu cuma araba geliyo fabrikadan lutfen acil yarım kardeşim..
  • Orjinalden alıntı: emirhalil



    yüksek sıcaklık terimini yüksek basınç ile değiştirirsek herhalde daha doğru bir ifade olacaktır.




    sevgili arkadasım bana biraz yardımcı olman mümkümkünmüdür? isminin yanında otomobil uzmanı yazdıgında dayanarak bu konularda bilgi sahibisindir diye dusunuyorum :S bu msj ın 2 yada 3 ustunde gondermıs oldugum msj a bakarak bana biraz yardımcı olabilirmisin rica etsem.. çunku zaman daraldı artık Allah nasip ederse bu cuma araba geliyo fabrikadan lutfen acil yarım kardeşim..




    Arkadaşım sana bu konuda tam anlamıyla yardımcı olabilecek iki kişi vardır,vezir ve O.B.K. arkadaşlarımız onlara pm atarakta ulaşabilirsin.
  • Orjinalden alıntı: ottoman24


    Orjinalden alıntı: emirhalil



    yüksek sıcaklık terimini yüksek basınç ile değiştirirsek herhalde daha doğru bir ifade olacaktır.




    sevgili arkadasım bana biraz yardımcı olman mümkümkünmüdür? isminin yanında otomobil uzmanı yazdıgında dayanarak bu konularda bilgi sahibisindir diye dusunuyorum :S bu msj ın 2 yada 3 ustunde gondermıs oldugum msj a bakarak bana biraz yardımcı olabilirmisin rica etsem.. çunku zaman daraldı artık Allah nasip ederse bu cuma araba geliyo fabrikadan lutfen acil yarım kardeşim..




    Arkadaşım sana bu konuda tam anlamıyla yardımcı olabilecek iki kişi vardır,vezir ve O.B.K. arkadaşlarımız onlara pm atarakta ulaşabilirsin.




    Allah razı olsun kardeş cok tesekkur ederım.. kusura bakma ben pek anlamıyorumda bu bilgisayar işinden hele hele forum işinden :S




  • sayın emirhalil ,

    pm atarak temel noktaları vurguladım, ancak yine kısa mesafe kullnımı için dizel motor ömrünü kısalacağını öngörmek yanlış olmaz. Motor ömründne kast sadece piston gömlek değildir.Burada olayı etkileyen turbo ve alt ekipmanların da kısa mesafe ve soğukta kullanılması kurumlaşma ve motor sıcaklığının ideal noktadan uzak çalışması negatif etkli yapacakıtr. herkezin zevkine amacına karşı saygı duymak lazım ama şahsi fikrime göre bir dizel aracı bir km gibi küçük mesafelerde kullanmak özellikle ısınmamışsa hiç de iyi bir şey değildir.Yürümek en akıllıca yoldur ama konyanın soğugunda bu nokta ayrı bir konu dur.

    Eğer kaç lira yaktığını göz ardı edecek olursanız özellkle Konya kışlarında aracın olduğu yerde en azından 2-3 dakika ısınmadan hareket edilmemesi en doğru davranış olacağı kanaatindeyim.En azından yağlama fonksiyonları için ideal olmasa da bir nebze artı etkisi olacaktır. Ayrıoca asla yüksek viteaslere çıkılmamalı bir iki en fazla üçüncü viteste yol almanız devir yüksek olacağı için ısınma süresini kısaltacaktır. Devir yüksek derken de dip not olarak 2500 geçmemek kapsamında diyorum. bütün bu açıklamalar çok kısa mesafe için geçerlidir 1-2 km demişsiniz o noktadan bakıyorum.Araç ısındıktan sonra istediğiniz gibi kullanabilirsiniz performasn da değişeceği için problem olmaz.

    araç stop ederken 1 dakikaya yakın minimum süre ise beklemek gerekir.Ama performaslı kullanılmış ve uzun yol yapmış araç için bu süre biraz daha uzun tutulabilir kesin süreler olarak düşünmeyin ama illaki bir sayı olacak ise 2- 2,5 dakika benim size önerimdir.

    benim bu konudaki tavsiyem araç alınacak ve kısa mesafe kullnılacak ise tüm forum üyeleri gibi benzinli araç düşünülmesini öneririm. Ama herkezin zevkine ve bakış açısına göre yorum farkı olabiliyor.

    sorunuz varsa yanıtlamak dilegiyle




  • Eyvallah vezir kardeşim.. şunu soylemek istiyorum ilk msjımda da soylemıstım babamla oturup anlastıktan sonra dızel almaya karar verdık yani tamam bu araç konyada kışın en soguklarda 1km mesafede kullanılacak fakat yazın okul bittikten sonra bu araba pek yerınde durmayacak memleket,tatil, gezme tozma derker yani 4 ay boyunca en az 6bin 7 bin km yapacak buna dayanaraktan babamla dizel diye karar kıldık kardeşim yani araç yılda 15-20 bin km yapacak diye düşünüyoruz...sana ozeldede soyledıgım gıbı kardeşim bu pazar arabayı teslım alıyorum herşey ayarlandı bitti yani.arabama kız gıbı bakacagımdan şuphem yok yani ne gerekiyorsa yapılacaktır aklıma sadece bu konu takılıyor işte... aracımın bi zarar gormesını ıstemıyorum ama kısın o 1km mesafeyıde ya araba il gidecegim yada türümek zorunda kalacağım kafayı yıcem gerçekten uykularım kaçtı cok ciddi soyluyorum.... benim senden ozeldede dedigim gibi şartları soyledim bu şartlar altında aracımı ne kadar guvenlı sekılde kullanabilirsem benim için o kadar iyi yani en basitinden içim daha rahat olmuş olacak!!! yardımların için saol kardeşim herşey gönlünce olsun..




  • eğer kısa mesafe kullanacaksanız ve bu sizi rahatsız ediyorsa yapmanız gereken aracı olduğu yerde çalıştırıp bir müddet ısıtmaktır.Asla tam ısınmayacaktır ama en azından kısa mesafede artı derecelere çıkmış bir motor sıcaklığı gereklidir ki araç uzun vadede zarar görmesin.yerinde ısıtmayı bir alışkanlık olarak yaparsanız bir sorun olmayacaktır hava ne kdar soğuksa ısıtma süresini bu şekilde arttırınız.Eksozdan çıkan beyaz duman size yön verecektir.Dumanı az gördüğünüzde veya hiç görmediğinizde bir sorun olacağını sanmıyorum.Ama eğer bir nemze olsun zarar sizin için önemli ise 1 km için en iyi yöntem yürümek veya bisiklettir.200-250 liraya bisikletler var hem park sorununuz da olmaz.Ciddi olarak söylüyorum
  • çok saol be kardeşim vallahi Allah razı olsun senden belki farkında değilsin belki sana cok sıradan gelıyodur ama benım ıcın soyledıgın herşey cok onemlı gerçekten.. sevgili kardeşim bisiklet biraz uygun kaçmaz kanaatındeyim ama dedgın gıbı mantıklı yani :)) birde sorcagım şey dizel araç çalıstırılırken hafif hafif gaz pompalanırmı ayrıca bu soguk havalarda aracı ısıtacagız ya hani gaza dokunmadan mı ısatacagız yanı araç rolantıdemı çalısacak hep!!
  • kesinlikle gaza dokunmadan rölantede yapacaksınız.Yeni nesil bir dizel araç alıyorsunuz deviri kendisi gerektiği kadar artıracaktır.Motor ısıtılmadan devir yükseltilmesi aşındırmayı hızlandırır. Zaten sakınmanız gereken konu da budur.

    Kısacası soukta sıfır ve altını kasdediyorum eğer kısa mesafe gidecekseniz aracı rölantide olduğu yerde birkaç dakika ısıtıp öyle hareket ediniz.Bu yeterlidir.Isınmadan kışın hareket edecek araçların yağlarını da mümkün olduğunca tam sentretik kullnmak daha doğru bir davranıştır yani 0w ile başlayan yağlar.

    yaz için ise bir problem olmaz aracınızı güle güle kullanınız.Hayırlı olsun.


    quote:

    Orjinalden alıntı: emirhalil

    çok saol be kardeşim vallahi Allah razı olsun senden belki farkında değilsin belki sana cok sıradan gelıyodur ama benım ıcın soyledıgın herşey cok onemlı gerçekten.. sevgili kardeşim bisiklet biraz uygun kaçmaz kanaatındeyim ama dedgın gıbı mantıklı yani :)) birde sorcagım şey dizel araç çalıstırılırken hafif hafif gaz pompalanırmı ayrıca bu soguk havalarda aracı ısıtacagız ya hani gaza dokunmadan mı ısatacagız yanı araç rolantıdemı çalısacak hep!!




  • Orjinalden alıntı: emirhalil


    Orjinalden alıntı: ottoman24


    Orjinalden alıntı: emirhalil



    yüksek sıcaklık terimini yüksek basınç ile değiştirirsek herhalde daha doğru bir ifade olacaktır.




    sevgili arkadasım bana biraz yardımcı olman mümkümkünmüdür? isminin yanında otomobil uzmanı yazdıgında dayanarak bu konularda bilgi sahibisindir diye dusunuyorum :S bu msj ın 2 yada 3 ustunde gondermıs oldugum msj a bakarak bana biraz yardımcı olabilirmisin rica etsem.. çunku zaman daraldı artık Allah nasip ederse bu cuma araba geliyo fabrikadan lutfen acil yarım kardeşim..




    Arkadaşım sana bu konuda tam anlamıyla yardımcı olabilecek iki kişi vardır,vezir ve O.B.K. arkadaşlarımız onlara pm atarakta ulaşabilirsin.




    Allah razı olsun kardeş cok tesekkur ederım.. kusura bakma ben pek anlamıyorumda bu bilgisayar işinden hele hele forum işinden :S




    Ne demek arkadaşım burada olmamaızın amacı bir şeyler paylaşmak ve birbirimize yardımcı olmak.Gördüğüm kadarıylada üstada ulaşmışsın.
    Bu arada aracınız hayırlı uğurlu olsun,Allah iyi günlerde kullanmanızı nasip etsin.




  • Orjinalden alıntı: vezir

    kesinlikle gaza dokunmadan rölantede yapacaksınız.Yeni nesil bir dizel araç alıyorsunuz deviri kendisi gerektiği kadar artıracaktır.Motor ısıtılmadan devir yükseltilmesi aşındırmayı hızlandırır. Zaten sakınmanız gereken konu da budur.

    Kısacası soukta sıfır ve altını kasdediyorum eğer kısa mesafe gidecekseniz aracı rölantide olduğu yerde birkaç dakika ısıtıp öyle hareket ediniz.Bu yeterlidir.Isınmadan kışın hareket edecek araçların yağlarını da mümkün olduğunca tam sentretik kullnmak daha doğru bir davranıştır yani 0w ile başlayan yağlar.

    yaz için ise bir problem olmaz aracınızı güle güle kullanınız.Hayırlı olsun.


    Saolasın kardeşim birşey daha sormuştum ama onu görmedin sanırım araç kış olsun yada yaz olsun fark etmez çalıştırılırken gaza basılırmı? yani sadece kontağı çevirmemizle araç çalışacakmıdır yoksa hafifçe biraz gaza basılmalımıdır?




  • Orjinalden alıntı: ottoman24


    Orjinalden alıntı: emirhalil


    Orjinalden alıntı: ottoman24


    Orjinalden alıntı: emirhalil



    yüksek sıcaklık terimini yüksek basınç ile değiştirirsek herhalde daha doğru bir ifade olacaktır.




    sevgili arkadasım bana biraz yardımcı olman mümkümkünmüdür? isminin yanında otomobil uzmanı yazdıgında dayanarak bu konularda bilgi sahibisindir diye dusunuyorum :S bu msj ın 2 yada 3 ustunde gondermıs oldugum msj a bakarak bana biraz yardımcı olabilirmisin rica etsem.. çunku zaman daraldı artık Allah nasip ederse bu cuma araba geliyo fabrikadan lutfen acil yarım kardeşim..




    Arkadaşım sana bu konuda tam anlamıyla yardımcı olabilecek iki kişi vardır,vezir ve O.B.K. arkadaşlarımız onlara pm atarakta ulaşabilirsin.




    Allah razı olsun kardeş cok tesekkur ederım.. kusura bakma ben pek anlamıyorumda bu bilgisayar işinden hele hele forum işinden :S




    Ne demek arkadaşım burada olmamaızın amacı bir şeyler paylaşmak ve birbirimize yardımcı olmak.Gördüğüm kadarıylada üstada ulaşmışsın.
    Bu arada aracınız hayırlı uğurlu olsun,Allah iyi günlerde kullanmanızı nasip etsin.




    Allah razı olsun kardeş daha iyisi senin olur işallah saolasın.. vallahi gerçekten sizin gibi arkadaşlar bu işten büyük dualar alıyordur eminim. dediğin gibi ben ve benim gibiler sizlere çok şey borçlu olacaklardır..




  • quote:

    Saolasın kardeşim birşey daha sormuştum ama onu görmedin sanırım araç kış olsun yada yaz olsun fark etmez çalıştırılırken gaza basılırmı? yani sadece kontağı çevirmemizle araç çalışacakmıdır yoksa hafifçe biraz gaza basılmalımıdır?


    evet dikkatimden kaçmış.

    Dizel araçta kış olsun yaz olsun gaza basmadan çalıştırmanız gererklidir.

    Bu konuda prosedüre göre araç soğukken ilk önce kontağı belirli bir seviye çevirerek tüm ön gösterge panelinin lambalarını yakacaksınız.Bu göstergelerde bir resistans işareti gibi bir şey olması lazım, her araçta gösterim biraz değişebilir ama katalogta mutlaka yazar.Bu durumda lamba sönene kadar beklemek gerekiyor bundan sonra marşa ilk basıçınızda araç anında çalışacaktır.Gaza basmanıza gerek yok zaten hatalı bir davranıştır.Bu konu kataloglarda vurgulanarak anlatılmaktadır, bu nedenle araç kitapçığını hatmetmenizi öneririm.




  • evet dikkatimden kaçmış.

    Dizel araçta kış olsun yaz olsun gaza basmadan çalıştırmanız gererklidir.

    Bu konuda prosedüre göre araç soğukken ilk önce kontağı belirli bir seviye çevirerek tüm ön gösterge panelinin lambalarını yakacaksınız.Bu göstergelerde bir resistans işareti gibi bir şey olması lazım, her araçta gösterim biraz değişebilir ama katalogta mutlaka yazar.Bu durumda lamba sönene kadar beklemek gerekiyor bundan sonra marşa ilk basıçınızda araç anında çalışacaktır.Gaza basmanıza gerek yok zaten hatalı bir davranıştır.Bu konu kataloglarda vurgulanarak anlatılmaktadır, bu nedenle araç kitapçığını hatmetmenizi öneririm.





    Çok teşekkür ederim kardeşim saolasın haklısın vallahi kitapçığı hatmemmem gerek :)) Allah nasip ederse cumartesi alıyorum aracı pazara kadar ben 3-5 defa okurum heralde :))
  • maalesef bizde genel olarak ne ucuzsa ona koşarız aracımıza uygun dizeli kullanmazsak başımıza gelebilecek sorunlara katlanmak gerekir şuan benim başımda böyle birşey var ben başından bferi araca eurodizel alınmasından yanayım ama babam bir türlü bildiğinden çeviremedim şimdi babamda arabaya euro dizel alıyor ama boşa alıyor arabamıza büyük arıza geldikten sonra euro kullanmaya başladı motor alcağı darbeyi aldı babam şimdi ayılıyor onun için aracımıza ilk günden itibaren en uygun mazotu kullanmalıyız inş bizim aracın arızası yapılırsa rahata kavuşacağım herkeze iyi forumlar aracımıza iyi bakalım arızasız kullanmanız dileği ile...
  • Bu konuları daha önce uzun uzun konuşmuş idik.Eurodizel de şaşmayın , aradaki fiyat faklı gerçekten bu riske girmeye değmez. 10 kuruş kadar bir fark var yanılmıyorsam. bir depoda 50 litre yakıt alsa 5 ytl fark eder.
    100 depoda 500 ytl fark olur ama aracınız 100 depo ile 100000 km kada ryol yapar. Bir turbo arızasında 2-3 milyar bir seferde gider.Damlaya damlaya birikecek bir parayı tek seferde vermek gibi bir risk varken bu normal dizel hiç kullnılması mantıklı değil.Karlı da olduğunu sanmıyorum. Ama traktörünüz varsa o zaman tamam.Zaten eurodizele gerek de olmaz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bykemo27

    maalesef bizde genel olarak ne ucuzsa ona koşarız aracımıza uygun dizeli kullanmazsak başımıza gelebilecek sorunlara katlanmak gerekir şuan benim başımda böyle birşey var ben başından bferi araca eurodizel alınmasından yanayım ama babam bir türlü bildiğinden çeviremedim şimdi babamda arabaya euro dizel alıyor ama boşa alıyor arabamıza büyük arıza geldikten sonra euro kullanmaya başladı motor alcağı darbeyi aldı babam şimdi ayılıyor onun için aracımıza ilk günden itibaren en uygun mazotu kullanmalıyız inş bizim aracın arızası yapılırsa rahata kavuşacağım herkeze iyi forumlar aracımıza iyi bakalım arızasız kullanmanız dileği ile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Eylül 2008; 13:10:56 >




  • Merhabalar efendim nasılsınız.


    100km/5 lt yakan bir araç için yıllık 15000 km gittiğini farzedelim. Yıllık 750 lt yakıt harcar. Bu euro dizel için (2.92)2190ytl normal dizelle(2.80) 2100 ytl yapar. Aradaki fark 10 yılda 21900-21000=900 ytl yapar ortalama. Bence riske girmeye deymez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz1 -- 22 Eylül 2008; 10:33:14 >
  • Gerçekten çok güzel bilgiler varr aydınlatıcı yazılar yazmış arkadaslar emeği geçen herkese teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Merhabalar efendim nasılsınız.


    100km/5 lt yakan bir araç için yıllık 15000 km gittiğini farzedelim. Yıllık 750 lt yakıt harcar. Bu euro dizel için (2.92)2190ytl normal dizelle(2.80) 2100 ytl yapar. Aradaki fark 10 yılda 21900-21000=900 ytl yapar ortalama. Bence riske girmeye deymez.




    Hala normal dizelin daha tasarruflu olduğunu iddaa eden arkadaşlara güzel bir örnek verilmiş,teşekkürler.
  • selam arkadaşlar bende aranıza katılıyım dedim bende yaklaşık 4 senedir 2003 model 1.9 d kangoo var arabayı ikinci el almıştım az kullanılmış olarak şuanda 45binde ama arabamda sorun var marş yaptıgım zaman araba tek seferde çalışmıyor çok zorlanarak çalışıyor bu olay önceden yoktu nasıl böyle oldu bilmiyorum sorun aküde dediler daha yeni degiştim ama sorun yine aynı bütün ışıklar söndükten sonra bekliyorum araba yaklaşık 3çalıştırmadan sonra çalışıyor eger bi bilginiz varsa bana yardımcı olursanız sevinirim bu arada motoru servise götürdüm onlarda motor üfleme yapıyor dediler bende güldüm 45bindeki arabanın nesi üfliyecek diye sizin aracınızdada böyle bi sorun varmı? yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler
  • çalıştırırken bekleyin (Benim aracımda ısıtmabuji lambası sönünce tık sesi geliyo o sesten sonra çalıştırıyorum) Sanırım diğer tüm tdci fordlarda böyledir.
    arabanızı soğuk havalarda rolantide 1-2 dak ısıtın
    araç soğukken 2600 deviri aşmayın
    vites düşmek için aracın bayılmasını beklemeyin 2000 in altına inince bi alt vitese düşün
    3000 devir üzeri kullanmayın.

    stop ederken aracın ısısına gelinen yolun durumuna ve mesafesine turbonun devrede oluş süresine göre 1dak ile 5 dak bekleyerek stop edin
    Yağ yağ filtresi ve yakıt filtresini temiz tutun.
    ani hızlanmalar yapmayın ve bas gaza şarkısını dinlemeyin.
    Ukalalık olarak algılanmasın ben bunları myapıyorum şükür bi sorun yaşamadım inşallah da kimse yaşamaz.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.