Şimdi Ara

DİZEL MOTORU UZUN SÜRE KULLANMA YOLLARI (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
402
Cevap
8
Favori
132.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orjinalden alıntı: mendel50

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    PEKİ YÜKSEK KÜKÜRTLÜ YAKITIN ZARARLARI NELERDİR ?

    - GÜCÜNÜ EGSOZ gazINDAN ALAN TURBOYU MAHVEDER PANERLLERDE KURUM OLUŞTURUR ÖMRÜ KISALIR
    - KATALİZÖR VEDE ÜZERİNDEKİ SENSÖRLERİ AŞIRI KURUMLA KAPLAR
    - COMMON RAİL DİZELLERDEKİ ENJEKTÖRLER DİREK SİLİNDİR İÇİNDE OLDUĞUNDAN DİREK ETKİLENİR
    - SİLİNDİR İÇİ YANMA ODASI KISA SÜREDE TAHRİP OLUR
    - POMPANIN KISA SÜREDE ARIZALANMASINA VEDE YAKIT FİLTRELERİNİN TAHRİP OLMASINA NEDEN OLUR

    -turbonun içine yakıt girmez, filtreden geçen hava turbo sayesinde basıncı artırılır, oradan intercooler a girer soğutulur, ardından yanma odasına gider sıkıştırılır, içine mazot püskürtülür ve patlama gerçekleşir.

    TURBONUN İÇİNE YAKIT GİRMEZ EKSOZ MANİFOLTUNDAN ÇIKAN ATIK GAZLAR GİRER ZATEN BENDE ONU İZAH ETMİŞTİM , BU ATIK GAZLAR KALİTESİZ OLURSA DAKİKADA BİNLERCE DEVİRLE DÖNEN TURBONUN ÖMRÜNÜ KISALTIR
    TURBO GÜCÜNÜ EKSOZDAN ALIR YANLIŞ BİLGİLENDİRME YAPMAYIN TURBODA İKİ AYRI BÖLÜM VARDIR BİRİSİ TEMİZ HAVAYI YÜKSEK GÜÇLE EMME MANİFOLTUNA GÖNDERİR DİĞER KISIM İSE EKSOZDAKİ ÇIKAN ATIK GAZIN BASINCIYLA TURBO YU HAREKETE GEÇİRİR




    ek olarak turbocharger devri yüksek olan bir sistemdir.tam olarak egzoz gazının manifolddan cıkıp türbin kanatlarına carpma kuvvetini değiştirrseniz turbochargerin devrini değiştirmiş olursunuz.kısacası turbonun arabanın devrine göre çalışması böyledir buda bilinir zaten ancak motorun devrinin ani yükselmesi durmunda yada ani düşmesi durumunda silindire gidecek olan hava optimum şekilde sağlanamaz yeterli hava olmaz yada fazla hava olur.turbo motor devrine gecikmeli cevap verir(bunu yardımcı ekipmanları olmayan motorlar için kabul ediyoruz)motor ömrünü aslı bitiren budur çünkü motorun ana parçalarını harcayan faktör budur




  • selamlar,

    üstadlar size birşey soracağım, yine bu başlıkta okumuştum sanıyorum, şimdi bulamadım o yüzden alıntı yapamayacağım, "gaza hafif tipleme(dokunma)larla gidilmesi zararlıdır" anlamında bir cümleydi sanıyorum,

    benim de 1,3 MJ dizel arabam var ve ben dikkat ettim kendime tam anlamıyla bu şekilde kullanıyorum... hatta bütün arabaları bu şekilde kullanıyorum, bunun da sebebini şu şekilde izah ediyorum, istanbul trafiğinde sürekli hızlanarak akan veya sabit hızda gidebileceğin bir trafik olmadığı için ben de tempoyu fren yapıp gaza basmaktan ziyade gaz ile ayarlamaya çalışıyorum,

    şimdi gaz ile ayarlamaya çalışma neden zararlı olabilir, turbonun devreye giriş çıkışı veya bu konuda kararsız hareketleri nedeni ile mi zararlı, öyle ise turbonun devreye girdiği sabit bir alt devir varsa ve bu devirin üzerinde gaza dokunmalarla yapılacak ayarlamaların bir sakıncası olayacağı kanaatindeyim doğru mudur,

    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engingulcan -- 29 Kasım 2008; 12:42:37 >




  • engingulcan dizel motorlarda yakıtı ateşleyen bir buji sistemi yoktur bilirsin.bu sebeptendir ki yanmayı kontrol edici bişey yok.yanmanın timingini ayarlayan tamamen püskürtme krank derecesi, içerdeki basınca sıcaklığa göre değişen bir yanma gecikmesi süresi(ignition delay denilen sey) ve yakıtın pulvarizasyonu.
    bunu şuraya bağlayabiliriz dizeller sabit devirde çalışmak isterler.gazı tık tıklayarak gitmek sürekli devir değiştirmek anlamına gelir anladığım kadarıyla iyi davranış sayılmaz sürekli yapılırsa ama istanbul trafiğinede ayak uydurulmuoki arkadas yapacak bişey yok.tık tık
    yanlısım varsa affola saygılar
  • Bak yeni bir şey daha öğrendim,teşekkürler arkadaşlar.Bu aralar artık forumda eskisi gibi bilgi paylaşımından çok,çok afedersiniz ..idik yarışı var maalesef.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Bak yeni bir şey daha öğrendim,teşekkürler arkadaşlar.Bu aralar artık forumda eskisi gibi bilgi paylaşımından çok,çok afedersiniz ..idik yarışı var maalesef.


    hangi söylediğimle yarış içine girmişim acaba anlayamadım da?ya da üstüme almamalımıyım?
  • Kangom hatırı sayılır derecede YAg Kacırıyor sebebi nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: armgn08


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Bak yeni bir şey daha öğrendim,teşekkürler arkadaşlar.Bu aralar artık forumda eskisi gibi bilgi paylaşımından çok,çok afedersiniz ..idik yarışı var maalesef.


    hangi söylediğimle yarış içine girmişim acaba anlayamadım da?ya da üstüme almamalımıyım?


    Aman üstadım benim lafım sana değildi yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.Son dönemde forumdaki konuları genelleyen bir yazıydı.İstemeden kırdıysam tekrar özür dilerim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: armgn08


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Bak yeni bir şey daha öğrendim,teşekkürler arkadaşlar.Bu aralar artık forumda eskisi gibi bilgi paylaşımından çok,çok afedersiniz ..idik yarışı var maalesef.


    hangi söylediğimle yarış içine girmişim acaba anlayamadım da?ya da üstüme almamalımıyım?


    Aman üstadım benim lafım sana değildi yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.Son dönemde forumdaki konuları genelleyen bir yazıydı.İstemeden kırdıysam tekrar özür dilerim.



    estafrullah bi üstad varsa 2500 msjla o da sensin.yazılı kuralların haricinde sözlü kuralları ihlal ettiğsek kusura bakmayın




  • Bu başlıktan Çok şey öğrendim. bildiklerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.bir kaç sorum var:

    1- Peki yakıttan, devirden, kısa mesafeden, durur durmaz stop etmeden vs. sadece turbo özelliği olan motorlar mı etkilenir?
    2- Bu tehlikeler turbosuz motorlar için de geçerli mi acaba?
    3- Ve bildiğiniz turbosuz küçük dizeller hangileri?
    4- Bugün yaklaşık 3 km uzaklıktaki bir mağazaya gittim.aracı stop edip durdum. inip bakınca mağazanın kapalı olduğunu gördüm.eve dönmek üzere araca geri dönüp çalıştırdım. 100-200 mt ileride başka bir mağazanın açık olduğunu görünce tekrar durdum. mağazaya girip alışverişimi tamamlayınca 5-8 dk sonra araca binip eve geldim.
    Bu olayı dizel bir arabada aynı şekilde yapabilir miyim?

    ek:bu başlığı okuyunca dizel motor pamuktan yapılmış hissi oluştu. az önce arabayı dizel kullanıyormuşçasına dikkat ederek kullanayım dedim.şehir içinde dizel kullanmak zormuş bayağı. gözüm korktu dizelden desem yeridir. yada ben abarttım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Lupara_ -- 13 Aralık 2008; 13:09:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TIMERIDER

    dizelin ömrünün kısa olduğunu kim söylüyor??otobüsler kamyonmlar 2.000.000 km gidebilirken otomobiller 500.000-1.000.000 km arası yapabiliyor.dizel motorlar yuksek basınç altında çalıştığı için daha dayanıklı alaşımdan ve kalın materyalden yapılır benzinlinin 2 katı yol yapar.


    Eğer benzinli motorlar daha saglam olsaydı ,butun gun hiç durmadan kullanılan halk otobusu ,tır vb araclar dızel olmazdı.Birde lpg takarlardı ,tam olurdu.Düzgün kullanıldıgı taktırde yenı dızellerın hepsi rahat 300.000 km yapar.
  • Vezir üstadım.
    Subaru'nun yeni boxer dizel motoru ile ilgili genel dizel kullanım kuralları dışında bir tavsiyeniz olurmu? Bu konulardaki engin bilgileriniz ve Subaru kullanıcısı olmanız nedeniyle, yeni Aldığım dizel Foresterı önerileriniz doğrultusunda kullanacağım. Saygılarımla.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Vezir üstadım.
    Subaru'nun yeni boxer dizel motoru ile ilgili genel dizel kullanım kuralları dışında bir tavsiyeniz olurmu? Bu konulardaki engin bilgileriniz ve Subaru kullanıcısı olmanız nedeniyle, yeni Aldığım dizel Foresterı önerileriniz doğrultusunda kullanacağım. Saygılarımla.


    güle güle kullanınız. Subaru motorları gerçekten çok özel motor ve şanzımana sahiptirler. Ben memur subarumu sattım üzülerek. Bu devirde 2 araba fala oluyor diyerek. Şu an dizel focus kullnıyorum ve çok memnunum.

    İlk önce dizel araç kullınımına benzinden geçmek gerçekten aracı yeniden öğrenmeye ve yeni ehliyet almışa benziyor. Aracı tanımak bence en önemlisi. Bubaruya güvenim tam ama sadece güvenle peynir tekkesi yürümüyor. Doğru kullım ve kışın bakımlarını yaptırmak şart.

    Artık subaru dizel boxer motorun inceliklerini de sizden öreniriz.Merak etmiyor da değilim. İleride belki ben de elime para geçerse alabilirim. Aklım hep subaruda kaldı.Yol tutuş olarak o araçta sonra hepsi boş geliyor.

    kış aylarında dizelkullnan olarak tavsiyelerin tersine ben aracı druduğu yerde 2-3 dakika ısıtmanızı öneririm. Zaten dizel ucuz iki kuruşun hesabı yapılmamalı hele bir de sıfırsa hiç yapılmamalı.Ben arabayı bir emanet olrak görürüm. Bu yüzden emanete hiyanet olmaz. Başkası anlamasada ben zarar görecek en ufak şeyden kaçınırım. Yakıt konusuna dikkat ediniz gerçketen her aracın beğendiği bir yakıt oluyor hem ses açısından hem de performasn açısından bunu bulunca değiştirmeyin derim.

    Herhalde subarunun ilk kalkıştaki çekiş problemi dizel ile bitmiştir aracı biraz da siz anlatın ki herkes bilsin.




  • Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Bundan önceki aracım da 2007 benzinli Forester idi. Belki otomatik oluşu nedeniyle akselerasyonu 158 hp motora rağmen iyi değildi ve sarfiyatı da hiçbir zaman 11lit/100 km nin altına inmedi. Ama yol tutuşu mükemmeldi.Dizel Forester aynı yol tutuş özelliklerine sahip, benzinli aracımdan daha sessiz . Fakat en büyük özellik motor ve çekişte. 2000 cc motordan beklenilmeyen İnanılmaz bir çekiş özelliği var. Hizlanması benzinliden çok daha üstün. Araç yüksek viteslerde örneğin 6. viteste 120-130 km hızlarda gaza basıldığınd hissedilir bir hızlanma sağlıyor. En güzel yanı da karma kullanımda 7 lit/100 km sarfiyatı aşmadı. Subaru gerçekten çok iyi iş çıkarmış.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Vezir üstadım.
    Subaru'nun yeni boxer dizel motoru ile ilgili genel dizel kullanım kuralları dışında bir tavsiyeniz olurmu? Bu konulardaki engin bilgileriniz ve Subaru kullanıcısı olmanız nedeniyle, yeni Aldığım dizel Foresterı önerileriniz doğrultusunda kullanacağım. Saygılarımla.


    güle güle kullanınız. Subaru motorları gerçekten çok özel motor ve şanzımana sahiptirler. Ben memur subarumu sattım üzülerek. Bu devirde 2 araba fala oluyor diyerek. Şu an dizel focus kullnıyorum ve çok memnunum.

    İlk önce dizel araç kullınımına benzinden geçmek gerçekten aracı yeniden öğrenmeye ve yeni ehliyet almışa benziyor. Aracı tanımak bence en önemlisi. Bubaruya güvenim tam ama sadece güvenle peynir tekkesi yürümüyor. Doğru kullım ve kışın bakımlarını yaptırmak şart.

    Artık subaru dizel boxer motorun inceliklerini de sizden öreniriz.Merak etmiyor da değilim. İleride belki ben de elime para geçerse alabilirim. Aklım hep subaruda kaldı.Yol tutuş olarak o araçta sonra hepsi boş geliyor.

    kış aylarında dizelkullnan olarak tavsiyelerin tersine ben aracı druduğu yerde 2-3 dakika ısıtmanızı öneririm. Zaten dizel ucuz iki kuruşun hesabı yapılmamalı hele bir de sıfırsa hiç yapılmamalı.Ben arabayı bir emanet olrak görürüm. Bu yüzden emanete hiyanet olmaz. Başkası anlamasada ben zarar görecek en ufak şeyden kaçınırım. Yakıt konusuna dikkat ediniz gerçketen her aracın beğendiği bir yakıt oluyor hem ses açısından hem de performasn açısından bunu bulunca değiştirmeyin derim.

    Herhalde subarunun ilk kalkıştaki çekiş problemi dizel ile bitmiştir aracı biraz da siz anlatın ki herkes bilsin.




  • 7 litre mi dur daha düşecek hele bir 10000km olsun .%10-15 daa düşer.Motor oturdukça düşüş artacaktır. tabii bir yere kadar ..

    katalogta uzun yolda tüketime ne yazıyor acaba ,


    kışın ısınmada ani ivmelenme denemelerinden kaçınınız araç motoru zarar görebilir. İlk yağ değişimine kadar yüksek devir çevirmemeye dikkat ediniz.
  • Şehir dışı kullanımda 5.9 lt/100 km yazıyor. Benim için son derecede değerli önerilerinizi dikkate alacağım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    7 litre mi dur daha düşecek hele bir 10000km olsun .%10-15 daa düşer.Motor oturdukça düşüş artacaktır. tabii bir yere kadar ..

    katalogta uzun yolda tüketime ne yazıyor acaba ,


    kışın ısınmada ani ivmelenme denemelerinden kaçınınız araç motoru zarar görebilir. İlk yağ değişimine kadar yüksek devir çevirmemeye dikkat ediniz.

  • demek ki şehir dışı kullanım derken maksimum tork devrinde en yüksek viteste sabit hızla gitmakten bahsedilmektedir.Bu hızda şu an deneme yaparak kaç litre tükettiğini kaydedin ve ilk yağ değişimi sonrası aynı denemeyi yapın, görecekseniz ki aynı kullanım tarzına karşın tüketim düşecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Şehir dışı kullanımda 5.9 lt/100 km yazıyor. Benim için son derecede değerli önerilerinizi dikkate alacağım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    7 litre mi dur daha düşecek hele bir 10000km olsun .%10-15 daa düşer.Motor oturdukça düşüş artacaktır. tabii bir yere kadar ..

    katalogta uzun yolda tüketime ne yazıyor acaba ,


    kışın ısınmada ani ivmelenme denemelerinden kaçınınız araç motoru zarar görebilir. İlk yağ değişimine kadar yüksek devir çevirmemeye dikkat ediniz.







  • Benim aracım 1998 model skoda combi 1.9 sdi dizel vw caddy dizel motorlardan, aracımdaki sorun:

    sabahları motor aşırı derecede duman atıyor,

    aşırı derecede titreme yapıyor, öyle sallantı varki araç tabiri caizse dans ediyor,

    marş motoru dişlisi sıyırıyor, yaptırım olmadı, yeni marşmotor aldım, yine bozuldu yaptırdım yine bozuldu, debriyaj ve motor geçen yaz yapıldı. '2500 ytl

    aracım aşırı derece mazot yakmaya başladı,
    Mazot pompasında dediler baktırdım birşey yoktu, hatta pompa temizlemye 500 ytl istiyorlar...yurt dışından yenisini alırım daha iyi.

    Enjektörleri temizlettim bana enjektörler zaten yeniymiş dediler 30 ytl.

    Bir usta ısıtma bujilerin çalışmıyor ondan sartsıntı ve duman atıyor dedi. Ustaya sök yap dedim, burun kıvırdı ? elektrikçi işi dedi

    Başka bir usta avans ayarın bozulduğu için duman atıyor ve titreme yapıyor dedi. arabanın avans ayarı durduk yere niye bozulsun ki?

    Araba bir ay önceye kadar motor ısınınca sarsıntı ve duman kesiyordu kış geldiğinden mi sürekli araba duman atıyor.

    Servise götürdüm aracın 1 tane sipob yada pistonda sorun olduğu söyledi.

    Başka bir usta aracın mazotun kaliteisden dedi, dizel katkı kullandım yine aynı.


    Bundan sonra dizel arba kesinlikle almam. Dizel motor sistemlerinden anlayan iyi bir usta bulamadım.

    Arkdaşlar bana tavsiyede bulunurmusunuz ne yapim?




  • atayahya ,

    dur bakalım hemen pes etme. Arıza bulma işi sabır işidir aynı zamanda uzamanlık işi. Doğrusuta bulman şart.

    benim uzaktan aklıma ilk gelen bu sarsıntıyı ölçen ve gerekli değerlendirmeleri yapan sarsını veya titreşim sensorünün bozulmuş olmasıdır. Çünküsarsıntı sensörü gerekli ayarlamaları yapması gerekiyor
  • HERKESE MERHABA 2006 MEGAN 2 DİESEL VAR 50 BİN KM DE İLK SAHİBİYİM
    ARAÇ SOĞUKKEN ÇALIŞTIRDIĞIMIZDA MARŞ TAKILI KALIYOR BİRAZ SONRA ÇALIŞIYOR VE ENJEKSİYONSORUN VAR DİYOR BUNUN SEBEBİ NE OLABİLİR FİKRİ OLAN VARMI BAŞINA GELEN VARMI TEŞEKKÜRLER
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sanırım düşük devirde gaza basmanın silindire zengin karışım verildiği için zararlı olduğunu düşünüyorlar.Bana göre de doğru bir tespit.Sonuçta eksozdan siyah duman çıkıyorsa yanmamış mazot ve zararlı hidrokarbonlar çıkmaktadır, çevre bir yana bu gazların hepsi silindir içinden başlayarak tüm sistemden geçip çıkmakta.En başta silindir içi kurumlaşma yapar ,turboya gicekcek olan bu yanmış gazın içindeki partikül miktarı artacağı için kanatlarına zarar verebilir vb.
    Peki doğru hareket nedir denirse , eğer 2000 badından uzakta iseniz bir alt viteste deviri artırıp gaza öyle basılması bana göre daha uygun geliyor.Mesela bazen tasarruf amacıyla 3.veya 4.viteste araç 1500 bandında bulunurken gaza basmak yerine hemen 2ye atarak (bir alt vitesten başlayarak) sonra gaza yüklenmek daha uygun bir sürüş davranışı olacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: lotus1

    düşük devirde gaza basınca neden zararı olur açıklayabilirmisiniz. Çünkü ben bazen devir 1500 deyken bir üst viteste gaza basıyorum ve araba zor da olsa toparlayıp kendini 2000 devrin üzerine atıyor. (trafik çok sıkışıksa fazla vites değiştirmemek için).



    Boşta gitmenin zararını (araç rölantide çalışıyor bu durumda nasıl bir zararı olabilir) ve bazen düşük devirde kullanmanın zararını açıklayabilirmisiniz.
    Boşta kullanmıyorum fakat dediğim gibi yol düz ise düşük devirde kullandığım oluyor ama genelde max torku verdiği 2000 devirde kullanıyorum aracımı.
    (Örnek : Megane DCI max tork 2000-4000 devir arası)






    vites türev ve diferansiyel.amacım matematik dersi vermek değil ama vitesin temelinde matematik vardır.2 den 3 e gecerken 2nin türevini alıyoruz. ozaman bir sonraki vitesi turboyu devreye sokarak başlamak istiyorsak biraz daha yüksk devirde vites atmalıyız.




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.