Şimdi Ara

Dizel mi benzin mi kavgasını bitirecek motor geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobiller bir bir piyasa sürülüyor da olsa çoğu kişi hala benzinle çalışan araçları kullanıyor. Büyük bir kısım insan ise hala dizel yakıt kullanan araçları kullanıyor; fakat gelecekte belki de RCCI motorlu araçlar sayesinde hem benzin hem de dizel kullanan araçları kullanabileceğiz. Gelecekte RCCI motor teknolojisi birçok şeyi değiştirebilir.

    RCCI motoru; Wisconsin-Madison Üniversitesi tarafından geliştirilen bir teknoloji ve şu an için sadece laboratuvarda kullanılıyor. Bu yeni motor hem benzin, hem de dizel yakıt kullanabilen öncü bir buluş olarak karşımıza çıktı.

    RCCI motoru yüzde 60’a kadar termal verim sağlayabiliyor; bu da motorun, yakıtının yüzde 60’ını güce dönüştürebileceği anlamına geliyor.

    RCCI motoru, ortalama bir otomobile kıyasla termal verimlilikte büyük avantajlara sahip bir teknoloji. Ortalama bir dizel motordan ise yüzde 10-15 oranında daha verimli çalışabiliyor. Mevcut benzinli motorlara gelecek olursak; Toyota Prius’un motoru yüzde 42 gibi yüksek bir verimliliğe sahipken, Mercedes-AMG F1’in motoru bu alanda yüzde 50’ye ulaşıyor. Diğer benzinli motorların çoğu ise, yüzde 30-40 aralığında verimliliğe sahip.

    RCCI motorunun çalışma prensibinde iki tip yakıt da kullanıyor. Reaktivite yakıtın motordaki yanma isteğidir. Bu motor çalışmak için hem benzin gibi düşük reaktiviteli bir yakıta, hem de dizel gibi yüksek reaktiviteye sahip bir yakıta ihtiyaç duyuyor. RCCI motorlarda diğer yakıtları kullanmak da mümkün, ancak dizel ve benzin en yaygın kullanılan yakıtlar olduğu için bu yakıtlar tercih edilmiş. RCCI motorların çalışma şeklinde, yanma işlemi büyük önem taşıyor.

    Sonuç olarak RCCI motorlar; gelecekte bize daha verimli bir yakıt performansı ve daha düşük emisyon oranıyla temiz bir çevre sunacak gibi gözüküyor.

    Tüm bu avantajlara rağmen bu yeni sistemin bazı dezavantajları da yok değil. RCCI motorlar çalışmak için iki ayrı yakıta ihtiyaç duyduklarından, bu sistemi kullanan araçlarda iki ayrı depo bulunması gerekiyor. Yani sürücülerin bir benzin istasyonunda iki farklı yakıttan da satın alması gerekiyor.

    RCCI motorlar şimdilik ilgi çekici bir kavram olarak karşımıza çıksa da bu benzersiz ve oldukça yeni motor konseptini günlük hayatımızda kullanmamız için hala biraz zaman var.

    http://www.otostil.com/rcci-motor-teknolojisi/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Benzin+LPG gibi benzin+mazot ilk bakışta normal gibi ama çok zor kabul edilebilir realitede bence...
  • Bize farketmez. Benzin + Mazotta olsa biri 6 lira biri 5 lira karımız ne kadar 5,5 liradan 50 kuruş mu


    Elektrikli araçlar gelsin elektrik fiyatlarıda artacak . Türkiyede ucuz diye bişey hiç olmadı olmayacak.
  • Harfler değişiyor yıllardır ama sonuç aynı kısacası Tıraş geçiniz
  • skyactive-x geliyor bekleyiniz.
  • Heyecan ile 1.0 210 Bg RCCI motorları bekliyor olacağız.Ama inşallah Amerika'da falan üretilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.