Şimdi Ara

Dizel için LPG noldu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malum dizel motorları için lpg destek sistemi piyasada mevcut - fiyatından dolayı olması gerek (veya teknik yapıdan) şu an türkiyede kamyonlara ve otobüslere uygulanıyor. Avustralyada minibus ve arazi araçlarınada uygulanıyor. Son durum nedir? Önemli olan fiyat (ve teknik) makul duruma gelebilmesi ki kullanıcı kitlesi çoğalabilsin. Zamanla daha detaylı bilgi toplayıp (gerekirse türkçeye çevirip) buraya eklemek niyetindeyim. Başlığı bu konu hakkında bilgi toplamak amacıyla açtım ve umarım sizlerinde faydalı katkılarınız bulunur.



  • nette biraz araştırmıştım..
    diğer ülkelerde bu uygulama yaygın sanırım.. Ama otobüslerde uygulandığı hakkında fazla bilgi yok genelde kamyonet vb. araçlara yönelik bir uygulama sanırım..

    http://www.diesellpg.co.uk/
    http://www.just4x4sales.com.au/lpg_for_diesel_engines.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetuEs

    nette biraz araştırmıştım..
    diğer ülkelerde bu uygulama yaygın sanırım.. Ama otobüslerde uygulandığı hakkında fazla bilgi yok genelde kamyonet vb. araçlara yönelik bir uygulama sanırım..

    http://www.diesellpg.co.uk/
    http://www.just4x4sales.com.au/lpg_for_diesel_engines.htm
    istanbulda bazı firmalar getirip montaja başlıyacaklardı ki şu an yapılmış olması lazım. genelde ağır vasıtalara uygulanmasının sebebi en iyi verimi büyük hacimde almaları ki %30 civarı ekonomi; %20 civarında da performans tan bahsediyorlardı. ingiltere de uzun zamandır kullanılan bir sistem. fakat ufak dizellere de uygulanıyor tabii ki. yeni bir sistem olduğundan fiyatları yüksek olacaktır. uygulayan firma, marka-model ve uygulama sayısı arttıkça fiyatları daha da aşağı çekecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter87

    istanbulda bazı firmalar getirip montaja başlıyacaklardı ki şu an yapılmış olması lazım. genelde ağır vasıtalara uygulanmasının sebebi en iyi verimi büyük hacimde almaları ki %30 civarı ekonomi; %20 civarında da performans tan bahsediyorlardı. ingiltere de uzun zamandır kullanılan bir sistem. fakat ufak dizellere de uygulanıyor tabii ki. yeni bir sistem olduğundan fiyatları yüksek olacaktır. uygulayan firma, marka-model ve uygulama sayısı arttıkça fiyatları daha da aşağı çekecektir.

    Alıntıları Göster
    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.

    Alıntıları Göster
    Sıstem uygulanmaya baslandı. Fakat yakıt olarak %10 lar sevıyesınde olan tasarruf ve ılk montaj fıyatları yuzunden su anda pek revacta oldugu soylenemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Sıstem uygulanmaya baslandı. Fakat yakıt olarak %10 lar sevıyesınde olan tasarruf ve ılk montaj fıyatları yuzunden su anda pek revacta oldugu soylenemez.

    Alıntıları Göster
    Dünk zaman gazetesinden alıntı:

    Dizel araçlara da LPG takılıyor

    Akaryakıt fiyatlarının rekor seviyelere çıkmasıyla benzinli araçların kurtarıcısı haline gelen LPG sistemi, artık dizel araçlara da takılıyor.

    Kocaeli'nde bir firma, Avustralya'dan getirdiği özel LPG sistemlerini dizel araçlara monte etmeye başladı. Yeni sistemde, mutfak tüplerinde kullanılan likit petrol gazı (LPG), mazot içine karıştırılarak yakılıyor. Normalde ya benzin ya da LPG'nin yakılması gerekirken, dizel araçlara takılan sistemde gaz ile mazot birlikte kullanılıyor. Bu sayede yakıtta yüzde 30 tasarruf sağlanırken, aracın performansı yüzde 25 artıyor. Özellikle, uzun yol otobüsleri, kamyonlar, TIR'lar ve şehir içi minibüsler yeni sisteme büyük ilgi gösteriyor. Sistem, araçların büyüklüğüne göre 5 ila 11 bin yeni liraya mâl oluyor. Şimdiye kadar 40 civarında TIR, otobüs ve kamyona bu cihazlardan takıldı. Yeni sistemi Türkiye'ye getiren şirketin sahibi Alaattin Çiçek, "Dizel motorlar günümüzde ortalama yüzde 70-80 etkili olarak çalışmaktadır. Geri kalan yüzde 20 ve yüzde 30 oranında yanmamış yakıt, hem egzozdan hem de motor yağına karıştırılarak dışarı atılıyor. Eklenen LPG sistemi, yanmamış yakıtı yanma odasında temiz, çabuk ve tam anlamıyla karışım sağlayarak yakıyor." dedi. Çiçek, bu yolla dizel motorlarda zaten düşük olan yakıt maliyetinin daha da azaldığını aktardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mukeya

    Dünk zaman gazetesinden alıntı:

    Dizel araçlara da LPG takılıyor

    Akaryakıt fiyatlarının rekor seviyelere çıkmasıyla benzinli araçların kurtarıcısı haline gelen LPG sistemi, artık dizel araçlara da takılıyor.

    Kocaeli'nde bir firma, Avustralya'dan getirdiği özel LPG sistemlerini dizel araçlara monte etmeye başladı. Yeni sistemde, mutfak tüplerinde kullanılan likit petrol gazı (LPG), mazot içine karıştırılarak yakılıyor. Normalde ya benzin ya da LPG'nin yakılması gerekirken, dizel araçlara takılan sistemde gaz ile mazot birlikte kullanılıyor. Bu sayede yakıtta yüzde 30 tasarruf sağlanırken, aracın performansı yüzde 25 artıyor. Özellikle, uzun yol otobüsleri, kamyonlar, TIR'lar ve şehir içi minibüsler yeni sisteme büyük ilgi gösteriyor. Sistem, araçların büyüklüğüne göre 5 ila 11 bin yeni liraya mâl oluyor. Şimdiye kadar 40 civarında TIR, otobüs ve kamyona bu cihazlardan takıldı. Yeni sistemi Türkiye'ye getiren şirketin sahibi Alaattin Çiçek, "Dizel motorlar günümüzde ortalama yüzde 70-80 etkili olarak çalışmaktadır. Geri kalan yüzde 20 ve yüzde 30 oranında yanmamış yakıt, hem egzozdan hem de motor yağına karıştırılarak dışarı atılıyor. Eklenen LPG sistemi, yanmamış yakıtı yanma odasında temiz, çabuk ve tam anlamıyla karışım sağlayarak yakıyor." dedi. Çiçek, bu yolla dizel motorlarda zaten düşük olan yakıt maliyetinin daha da azaldığını aktardı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mukeya

    Dünk zaman gazetesinden alıntı:

    Dizel araçlara da LPG takılıyor

    Akaryakıt fiyatlarının rekor seviyelere çıkmasıyla benzinli araçların kurtarıcısı haline gelen LPG sistemi, artık dizel araçlara da takılıyor.

    Kocaeli'nde bir firma, Avustralya'dan getirdiği özel LPG sistemlerini dizel araçlara monte etmeye başladı. Yeni sistemde, mutfak tüplerinde kullanılan likit petrol gazı (LPG), mazot içine karıştırılarak yakılıyor. Normalde ya benzin ya da LPG'nin yakılması gerekirken, dizel araçlara takılan sistemde gaz ile mazot birlikte kullanılıyor. Bu sayede yakıtta yüzde 30 tasarruf sağlanırken, aracın performansı yüzde 25 artıyor. Özellikle, uzun yol otobüsleri, kamyonlar, TIR'lar ve şehir içi minibüsler yeni sisteme büyük ilgi gösteriyor. Sistem, araçların büyüklüğüne göre 5 ila 11 bin yeni liraya mâl oluyor. Şimdiye kadar 40 civarında TIR, otobüs ve kamyona bu cihazlardan takıldı. Yeni sistemi Türkiye'ye getiren şirketin sahibi Alaattin Çiçek, "Dizel motorlar günümüzde ortalama yüzde 70-80 etkili olarak çalışmaktadır. Geri kalan yüzde 20 ve yüzde 30 oranında yanmamış yakıt, hem egzozdan hem de motor yağına karıştırılarak dışarı atılıyor. Eklenen LPG sistemi, yanmamış yakıtı yanma odasında temiz, çabuk ve tam anlamıyla karışım sağlayarak yakıyor." dedi. Çiçek, bu yolla dizel motorlarda zaten düşük olan yakıt maliyetinin daha da azaldığını aktardı.




    sağ ol mukeya, böyle giderse yakında fiyatıda düşer inş. aslında artısı çok olan bir şey, hem tasarruf hem güç artırımı, hem de çevreye verdiğimiz zarar azalıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.


    otobüs firmalarını ve hergün yaptıkları binlerce km yi düşünürsek bence hiç yüksek değil. hani artık normal bi otobüs 500 bin ytl gibi fiyatlardan başlıyor üstelik..

    tasarruf yüzde 10 sa bile bence büyük rakam. 2 günde 1 milyar mazot tüketen bi otobüs düşünsek. 100 ytl ideal bence.. hele ki yaz aylarında kaç otobüs kaç km yapıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.


    otobüs firmalarını ve hergün yaptıkları binlerce km yi düşünürsek bence hiç yüksek değil. hani artık normal bi otobüs 500 bin ytl gibi fiyatlardan başlıyor üstelik..

    tasarruf yüzde 10 sa bile bence büyük rakam. 2 günde 1 milyar mazot tüketen bi otobüs düşünsek. 100 ytl ideal bence.. hele ki yaz aylarında kaç otobüs kaç km yapıyor...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.


    otobüs firmalarını ve hergün yaptıkları binlerce km yi düşünürsek bence hiç yüksek değil. hani artık normal bi otobüs 500 bin ytl gibi fiyatlardan başlıyor üstelik..

    tasarruf yüzde 10 sa bile bence büyük rakam. 2 günde 1 milyar mazot tüketen bi otobüs düşünsek. 100 ytl ideal bence.. hele ki yaz aylarında kaç otobüs kaç km yapıyor...

    Ama bir firmada sadece 1 tane otobüs yok. Tek otobüs olarak düşünürsek evet düşük olur maliyet ama bunu en az 10 otobüse yaptırdığını düşünürsek baya maliyetli oluyor.

    Ki Kamil Koç gibi bir firmayı düşünürsek eğer bünyesinde en az 100 aracın olduğunu varsayarsak maliyetini de ortalama 7.000 desek 700.000 YTL çıkar. Ki bu maliyet bazı araçlarda yükselecektir de takdir edersiniz ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 9 Eylül 2008; 2:22:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.


    otobüs firmalarını ve hergün yaptıkları binlerce km yi düşünürsek bence hiç yüksek değil. hani artık normal bi otobüs 500 bin ytl gibi fiyatlardan başlıyor üstelik..

    tasarruf yüzde 10 sa bile bence büyük rakam. 2 günde 1 milyar mazot tüketen bi otobüs düşünsek. 100 ytl ideal bence.. hele ki yaz aylarında kaç otobüs kaç km yapıyor...

    Ama bir firmada sadece 1 tane otobüs yok. Tek otobüs olarak düşünürsek evet düşük olur maliyet ama bunu en az 10 otobüse yaptırdığını düşünürsek baya maliyetli oluyor.

    Ki Kamil Koç gibi bir firmayı düşünürsek eğer bünyesinde en az 100 aracın olduğunu varsayarsak maliyetini de ortalama 7.000 desek 700.000 YTL çıkar. Ki bu maliyet bazı araçlarda yükselecektir de takdir edersiniz ki.

    Alıntıları Göster
    kamil koç vb. firmalar bünyesindeki bütün arabalara sahip değil bildiğiniz gibi her aracın kendi sahibi yaptırır. ayrıca tüketilen yakıtın yanında geri dönüşümü daha fazla olacağı için yapılabilir. ayrıca toplu uygulamada da fiyat acayip derecede aşağı iner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Binek araçlarda kullanılmayacağı için kimsenin ilgisini çekmedi.

    Kamyonculara otobüsçülere de sanırım maliyeti yüksek geldi.

    4000 ile 12000 YTL arasında montaj masrafı var falan diyorlardı.


    otobüs firmalarını ve hergün yaptıkları binlerce km yi düşünürsek bence hiç yüksek değil. hani artık normal bi otobüs 500 bin ytl gibi fiyatlardan başlıyor üstelik..

    tasarruf yüzde 10 sa bile bence büyük rakam. 2 günde 1 milyar mazot tüketen bi otobüs düşünsek. 100 ytl ideal bence.. hele ki yaz aylarında kaç otobüs kaç km yapıyor...

    Ama bir firmada sadece 1 tane otobüs yok. Tek otobüs olarak düşünürsek evet düşük olur maliyet ama bunu en az 10 otobüse yaptırdığını düşünürsek baya maliyetli oluyor.

    Ki Kamil Koç gibi bir firmayı düşünürsek eğer bünyesinde en az 100 aracın olduğunu varsayarsak maliyetini de ortalama 7.000 desek 700.000 YTL çıkar. Ki bu maliyet bazı araçlarda yükselecektir de takdir edersiniz ki.

    Alıntıları Göster
    para parayı çeker işte 10 otobüsü olan atıyorum ayda 1 er milyardan 10 milyarlık mazot yaksa 1 milyar tasarruf edebilir..

    koçta 100 otobüs varsa ayda 1 erden 100 milyar mazot yaksalar 10 milyar karı olur.

    haklısın yüksek bi maliyet ama önce en çok çalışan 30 otobüsü yaparsın. maliyeti çıakrıp kara geçtiğinde diğerlerinide yaaprsın. kısa zamanda büyük tasarruf olur. işte o 30 otobüsüde ancak koç gibi büyük firmalar yapabilir. o da onların marifeti. parayı çöpe atmıycak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter87

    kamil koç vb. firmalar bünyesindeki bütün arabalara sahip değil bildiğiniz gibi her aracın kendi sahibi yaptırır. ayrıca tüketilen yakıtın yanında geri dönüşümü daha fazla olacağı için yapılabilir. ayrıca toplu uygulamada da fiyat acayip derecede aşağı iner.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hunter87

    kamil koç vb. firmalar bünyesindeki bütün arabalara sahip değil bildiğiniz gibi her aracın kendi sahibi yaptırır. ayrıca tüketilen yakıtın yanında geri dönüşümü daha fazla olacağı için yapılabilir. ayrıca toplu uygulamada da fiyat acayip derecede aşağı iner.


    fiyatları aşağı çekeceklerini hiç sanmam. neden dersen engelli vatandaşlarımızın indirim hakkı var biliyosunuz. 30 ytl bilet diyelim adam engelliyim diyo raporunu gösteriyo. o zaman diyolar bu zaten indirimli fiyattı normalde 40 ytl 40 ytl üzerinde indirim yapıyolar artık işte 25-30 a denk getiriyolar yine. koca otobüste 1-2 yolcuyu taşımaktan kaçıyolar. tabi konuyu saptırmayalım bu ayrı konu..

    lpg ancak karlılığı artırmak için yapılabilir bana göre.. şoförün parasını çıkartsa fena mı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    quote:

    Orjinalden alıntı: hunter87

    kamil koç vb. firmalar bünyesindeki bütün arabalara sahip değil bildiğiniz gibi her aracın kendi sahibi yaptırır. ayrıca tüketilen yakıtın yanında geri dönüşümü daha fazla olacağı için yapılabilir. ayrıca toplu uygulamada da fiyat acayip derecede aşağı iner.


    fiyatları aşağı çekeceklerini hiç sanmam. neden dersen engelli vatandaşlarımızın indirim hakkı var biliyosunuz. 30 ytl bilet diyelim adam engelliyim diyo raporunu gösteriyo. o zaman diyolar bu zaten indirimli fiyattı normalde 40 ytl 40 ytl üzerinde indirim yapıyolar artık işte 25-30 a denk getiriyolar yine. koca otobüste 1-2 yolcuyu taşımaktan kaçıyolar. tabi konuyu saptırmayalım bu ayrı konu..

    lpg ancak karlılığı artırmak için yapılabilir bana göre.. şoförün parasını çıkartsa fena mı

    Alıntıları Göster
    fiyatrlar iner derken otobüs fiyatlarından bahsetmedim. lpg sisteminin uygulama fiyatlarıydı kastım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter87

    fiyatrlar iner derken otobüs fiyatlarından bahsetmedim. lpg sisteminin uygulama fiyatlarıydı kastım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hunter87

    fiyatrlar iner derken otobüs fiyatlarından bahsetmedim. lpg sisteminin uygulama fiyatlarıydı kastım.

    ok.. yanlış idrak etmişim. kesinlikle iner o konuda şüphe yok. zaten köklü firmalar taktırsa yeter bunun için. arz yetişmez valla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    para parayı çeker işte 10 otobüsü olan atıyorum ayda 1 er milyardan 10 milyarlık mazot yaksa 1 milyar tasarruf edebilir..

    koçta 100 otobüs varsa ayda 1 erden 100 milyar mazot yaksalar 10 milyar karı olur.

    haklısın yüksek bi maliyet ama önce en çok çalışan 30 otobüsü yaparsın. maliyeti çıakrıp kara geçtiğinde diğerlerinide yaaprsın. kısa zamanda büyük tasarruf olur. işte o 30 otobüsüde ancak koç gibi büyük firmalar yapabilir. o da onların marifeti. parayı çöpe atmıycak

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hunter87

    kamil koç vb. firmalar bünyesindeki bütün arabalara sahip değil bildiğiniz gibi her aracın kendi sahibi yaptırır. ayrıca tüketilen yakıtın yanında geri dönüşümü daha fazla olacağı için yapılabilir. ayrıca toplu uygulamada da fiyat acayip derecede aşağı iner.

    Doğru diyosun her araç Koç'a bağlı değil. Ama mazot parası da Koç'tan çıkıyor. Merkez takıalcak dedikten sonra kimsenin itiraz edeceğini sanmıyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    para parayı çeker işte 10 otobüsü olan atıyorum ayda 1 er milyardan 10 milyarlık mazot yaksa 1 milyar tasarruf edebilir..

    koçta 100 otobüs varsa ayda 1 erden 100 milyar mazot yaksalar 10 milyar karı olur.

    haklısın yüksek bi maliyet ama önce en çok çalışan 30 otobüsü yaparsın. maliyeti çıakrıp kara geçtiğinde diğerlerinide yaaprsın. kısa zamanda büyük tasarruf olur. işte o 30 otobüsüde ancak koç gibi büyük firmalar yapabilir. o da onların marifeti. parayı çöpe atmıycak


    E tabi kârâ geçtiği anda diğerlerine uygularsa uygun olur.

    Marifet yapabilmekte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: hunter87

    kamil koç vb. firmalar bünyesindeki bütün arabalara sahip değil bildiğiniz gibi her aracın kendi sahibi yaptırır. ayrıca tüketilen yakıtın yanında geri dönüşümü daha fazla olacağı için yapılabilir. ayrıca toplu uygulamada da fiyat acayip derecede aşağı iner.

    Doğru diyosun her araç Koç'a bağlı değil. Ama mazot parası da Koç'tan çıkıyor. Merkez takıalcak dedikten sonra kimsenin itiraz edeceğini sanmıyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    para parayı çeker işte 10 otobüsü olan atıyorum ayda 1 er milyardan 10 milyarlık mazot yaksa 1 milyar tasarruf edebilir..

    koçta 100 otobüs varsa ayda 1 erden 100 milyar mazot yaksalar 10 milyar karı olur.

    haklısın yüksek bi maliyet ama önce en çok çalışan 30 otobüsü yaparsın. maliyeti çıakrıp kara geçtiğinde diğerlerinide yaaprsın. kısa zamanda büyük tasarruf olur. işte o 30 otobüsüde ancak koç gibi büyük firmalar yapabilir. o da onların marifeti. parayı çöpe atmıycak


    E tabi kârâ geçtiği anda diğerlerine uygularsa uygun olur.

    Marifet yapabilmekte.

    Alıntıları Göster
    işin uygulamasını bi tarafa bırakalım, bunlar da motora zararlı diye gene takılmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter87

    işin uygulamasını bi tarafa bırakalım, bunlar da motora zararlı diye gene takılmaz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hunter87

    işin uygulamasını bi tarafa bırakalım, bunlar da motora zararlı diye gene takılmaz

    Kesin zararı vardır abi diyerek kötüleme karalama çabalarını başlatıyım.

    Bunun haberi çıktığında benzinlikteki pompacı adam dizele gaz vermiyoruz demişti. Gaz tankını görünce diye kaldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: hunter87

    işin uygulamasını bi tarafa bırakalım, bunlar da motora zararlı diye gene takılmaz

    Kesin zararı vardır abi diyerek kötüleme karalama çabalarını başlatıyım.

    Bunun haberi çıktığında benzinlikteki pompacı adam dizele gaz vermiyoruz demişti. Gaz tankını görünce diye kaldı.

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter87



    Alıntıları Göster
    4-5 milyar fark ver dizel araç al ,sonrada 5 milyara lpg taktır baya maliyetli binek araçlar için.En iyisimi benzinliyi alır keyfime bakarım.Tuvaletede yürüyerek yada toplu taşıma araçlarıyla giderim olur biter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    4-5 milyar fark ver dizel araç al ,sonrada 5 milyara lpg taktır baya maliyetli binek araçlar için.En iyisimi benzinliyi alır keyfime bakarım.Tuvaletede yürüyerek yada toplu taşıma araçlarıyla giderim olur biter.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fottili

    4-5 milyar fark ver dizel araç al ,sonrada 5 milyara lpg taktır baya maliyetli binek araçlar için.En iyisimi benzinliyi alır keyfime bakarım.Tuvaletede yürüyerek yada toplu taşıma araçlarıyla giderim olur biter.


    artık bazı firmalarda benzinli ile dizel farkı kalmadı, (örneğin opel) bu yüzden performans, yakıt tasarrufu ve daha çevreci olması açısından bugün için uygun olmasa da uzun vadede gayet uygulanabilir bir hale gelecektir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.