Bazı elektriksel farklar olmasına rağmen Dizel araçların LPG dönüşümü benzinli araçların LPG dönüşümüne benzer. Dizel dönüşümünde Benzin valfi veya Emilatör kullanılmaz.(+) Kırmızı kablo karterdeki yağ basınç sensörüne bağlıdır. Bu sensörün asıl amacı motor çalışmıyorken gaz sistemini kesmektir. Bu güvenlik amaçlı olup tüm dizel motorlarda bulunur. Basit anahtar yolu ile gelen 12 Volt,LPG Valfi üzerindeki elektrovalfi açar ve LPG gazının regülatöre ulaşmasını sağlar. Regülatör üzerindeki elektrovalf araç LPG ile çalışmadığı her durumda kapalıdır. Pedal altı anahtarını kullanarak elektrovalf pozisyon alır ve regülatördeki gaz miksere ulaşır. Burada hava ile karışarak silindire ulaşır. Silindir içerisinde gaz ve hava karışımı enjekte edilmiş dizel yakıtı ile karışır.
Dizel'e gereken bu karışımlar az olduğundan,yakıt tasarrufu sağlanır. Bu hem ekonomi sağlar,hemde atmosfere daha az miktarda kirli hava bırakır. Dizel motorlarda buji olmadığından dizel yakıtına daima ihtiyaç duyulacağı unutulmamalıdır.
Gaz ayarı yapmak için ,gaz pedalına yavaşça dokunularak (%20 oranında) ve LPG devreye sokulur,gaz ayar vanasını motor devir sayısı maksimuma ulaşıncaya kadar açılır.
alıntı.
güzel paylaşım dizellerede dönüşüm yapılabiliyormuş demekki enteresan
İlginç ilk defa duyuyorum.Bilgi için teşekkürler,peki bu işlem Türkiye'de uygulanıyor mu acaba?
evet uygulanıyor. istanbul şişlide mesela.
yalnız yazıdanda okuduğumuz gibi dizellerde buji olmadığı için mutlaka araçda mozotta olmalı. gaz hava ve dizel yakıt karışımı olmalı.
Peki bu sistemi kullanan bir tanıdığınız var mı?Daha sağlıklı bilgi alma açısından soruyorum.
megane2 lerin gösterge paneline dikkatli bakınca aktif olmayan gas ışığı var,belki bunun içindir. ama gerçekten az yakan iyi bir dizel arabaya lpg taktırmak ne ölçüde kar sağlar o tartışılır...
bu siteden irtibada geçebilirsiniz. telefon açarsanız mutlaka yardımcı olucaklarını düşünüyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: stuka
megane2 lerin gösterge paneline dikkatli bakınca aktif olmayan gas ışığı var,belki bunun içindir. ama gerçekten az yakan iyi bir dizel arabaya lpg taktırmak ne ölçüde kar sağlar o tartışılır...
tutupta palio multijet e bağlamayız. o araç zaten az yakıyor. ama bu sistemi kullanabilecek kadar fazla yakan muhtelif dizel araçlarda mevcut sanırım.
dizel tüketimi ve dizele bağlanmış lpg tüketimi istatistiklerini görmek lazım. mesela megane2 dci da 50 ytl lik yakıt beni 350-400km civarında götürüyor, chevrolet lacetti brc sıralı sistem de 50 ytl lik gaz 350km civarı,birbirine yakın.
quote:
Orjinalden alıntı: brainiac_x
quote:
Orjinalden alıntı: stuka
megane2 lerin gösterge paneline dikkatli bakınca aktif olmayan gas ışığı var,belki bunun içindir. ama gerçekten az yakan iyi bir dizel arabaya lpg taktırmak ne ölçüde kar sağlar o tartışılır...
tutupta palio multijet e bağlamayız. o araç zaten az yakıyor. ama bu sistemi kullanabilecek kadar fazla yakan muhtelif dizel araçlarda mevcut sanırım.
bu siteden irtibada geçebilirsiniz. telefon açarsanız mutlaka yardımcı olucaklarını düşünüyorum
Teşekkürler.
önemli değil
1 sene içinde türkiyede de dizel araçlara lpg dönüşümü yapılmaya başlanabilir. bu yönde çalişmalar var ayrıca diğer ülkelerde cng (doğalgaz) sistemleri gelişiyor gereklı yatırım bizdede olursa (özellikle gaz istasyonu ve pompa kompresör vs )2 yıl içindede cng başlayacaktır
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme