Şimdi Ara

Dizel Araç Tuningi Nasıl Yapılır..? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.522
Cevap
4
Favori
150.758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cebbar

    ford connect 90ps araca uygulamak mümkünmü bilgi verirseniz sevinirim

    evet connectlere güzel oluyor..110 Hp yi bulur..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hitaf73

    Mrb chiptuning uzmanı bendede Ford connect 75 bg TDdi motorlu aracım var. Buna chip uygulamak mümkünmü daha fazla performans artışı için neler yapmalıyız. Kaç bg elde edebiliriz ve kaça mal olur. Bu arabaların 90 ve 115 bg'likleride mevcut. Benim motorla onların motorları arasında ne gibi farklar var. Şimdiden tşk.



    Aracınız 400€ luk bir modülle 90 Hp olabilir..Hatta dahada fazla güçlendirilebilir..senin araban Commonrail değil..O yüzden diğer motorlarla aranda çok fark var..
  • hesaplamaktan ziyade bujilerden tut pistonlara ve eksozlara kadar o basıncı kaldırabilecek değerleri saptamak gerekir

    1,küsür bar aşırı besleme yetmiyor motoru kucagınıza alırsınız yoksa
    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Turbo yaptıracağım zaman, intercooler'da almam gerek sanırım. Örneğin 400 hp almak için kaç bar basmalıyım?




    Intercooler sız turbo randıman vermez..

    Basınç hesaplarının özel formülleri var..kolay değil hesaplamak..
  • chiptunuzmanı arkadaşım bende 06 model 1.4 75hp 192nm tork üreten cordoba var bu araca sebring son susturucu k&n hava filtresi birde bow ile ne kadar ataklık ve hp elde ederiz birde dizel sesi ne kadar azalır yada azaltmak için ne gerekir...ses olayı çok önemli ama aman hocam chip fln deme 600avro fln grdm kalitelileri daha da pahalı şçle ucuz bir yöntemle nsl bu sesi azaltırız...
  • Usta kardeşlerim bende 206 Hdi var. Buna ne gibi ekstralar uygulayabiliriz gücünü ve torkunu arttırabilmek için. Yada düşük devirlerdeki hantallığı bile düzeltebilsem yetecek bana. Görüşlerinizi bekliyorum.
  • Chip Tuning Uzmanı kardeşim, öncelikle sizi tebrik ederim.. Bilginize ve yardım severliğinize..

    Acılan başlıkdan sonra, baya bi soruya cok acık ve net cevaplar verdiniz.
    Belki yazmışda olabilirsin,görmemiş olabilirim. Bu konudaki bilgilerinizi ve tecrübelerinizi faal durumda olan bi işyerindemi
    yapıyorsunuz,yoksa kişileri yönlendiriyormusunuz..

    Öyle bi durum varsa,PM den yada msnden koordine etmek umudu ile..

    Paylaşımlarınız için teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ***blood***

    chiptunuzmanı arkadaşım bende 06 model 1.4 75hp 192nm tork üreten cordoba var bu araca sebring son susturucu k&n hava filtresi birde bow ile ne kadar ataklık ve hp elde ederiz birde dizel sesi ne kadar azalır yada azaltmak için ne gerekir...ses olayı çok önemli ama aman hocam chip fln deme 600avro fln grdm kalitelileri daha da pahalı şçle ucuz bir yöntemle nsl bu sesi azaltırız...



    O yapacağın tuninglerle çok fazla bişi hissetmezsin..hele direk hava filtresi takarsan tubonun vınıltısı başının etini yer..Ama Blow off biraz hoş ses çıkartıyor..Blow off ara gazlamalarda tepki süreni kısaltır azcık..O takırtılı çalışmanın önüne geçemezsin, İzolasyon düşün çünkü o ses kesilmez..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malicas

    Usta kardeşlerim bende 206 Hdi var. Buna ne gibi ekstralar uygulayabiliriz gücünü ve torkunu arttırabilmek için. Yada düşük devirlerdeki hantallığı bile düzeltebilsem yetecek bana. Görüşlerinizi bekliyorum.


    Evet özellikle gelen şikayet alt devirlerdeki ölülük..Ve modülün en çok etkili olduğu nokta da orası..en az 400 devir erken canlanacak motorunuz..

    Aracınıza uyumlu olan modül..570-580€ +21 Hp ve %20 Tork artışı sağlıyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NitRoJeN

    Chip Tuning Uzmanı kardeşim, öncelikle sizi tebrik ederim.. Bilginize ve yardım severliğinize..

    Acılan başlıkdan sonra, baya bi soruya cok acık ve net cevaplar verdiniz.
    Belki yazmışda olabilirsin,görmemiş olabilirim. Bu konudaki bilgilerinizi ve tecrübelerinizi faal durumda olan bi işyerindemi
    yapıyorsunuz,yoksa kişileri yönlendiriyormusunuz..

    Öyle bi durum varsa,PM den yada msnden koordine etmek umudu ile..

    Paylaşımlarınız için teşekkürler


    Tebriğiniz için canı gönülden teşekkürlerimi iletirim..Evet çok kapsamlı bir uyuglama merkezinin sorumlusuyum..Ama mevcudiyetimin o konuyla herhangi bir alakası yok..Bende maaşlı bir çalışanıyım oranın..Forum kurallarını az çok biliyorum..Kendi servisimizden mümkün mertebe bahsetmemeye çalışıyorum. Ama gerçekten iyi ve kaliteli çalışan servisleri burda refere edebilirim sanırım..Herşey insanlara yardımcı olmak için..Bende birşeyler öğreniyorum insanların sorularını araştırıken..Kişilerin ihtiyaçlarına en iyi kim cevap verebilecekse mümkün mertebe PM olarak oraya yönlendiriyorum..Bu bizim servisimizde olabilir, bizim zayıf kaldığımız konularda başka servislerde olabilir..Sizin içiniz rahat olsun..

    Asıl ben ilginize Teşekkür ederim




  • Kutu ayarlarını değiştirmen için bana ihtiyacınvar sanırım.
    Fakat ayarı biraz daha arttırman duman ve yakıt sarfiyatını arttırır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: wicked

    selamlar,
    bende alpine performans kutusu var. acaba üzerindeki ayarları nasıl değiştirebiliriz?
  • Kutu ayarlarını değiştirmen için bana ihtiyacınvar sanırım.
    Fakat ayarı biraz daha arttırman duman ve yakıt sarfiyatını arttırır.




    quote:

    Orjinalden alıntı: wicked

    modülü satın alarak temin ettim tabiki aslında aldığım yerle görüşmeden direk foruma sordum yardım edebilecek birileri çıkar belki diye neyse sağlık olsun

    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Volcano022 Piyasada Temin Edebileceğin Kaliteli ve Motor Hasarlarına Kadar Garantili Modüller Var..Bunlar Kolay Monte ve Demonte Edilebildiğinden Garanti ile İlgili Sıkıntı Yaşanmıyor..C-Max 1.6 TDCI uygulanan modüller 138 beygiri motoru yormadan elde etmenize olanak tanır tork değeri ise en az %25 seviyelerinde yükselir dahada önemlisi max tork elde edilen motor devri düşer.Yani Turbo Devreye Girene Kadar ki O Ölü Devirleri Daha Canlı Hale Gelir.Buda şehir içinde Daha Zevkli Bir Kullanıma Sebebiyet Verir..

    Dgo Bosch FLA 203 Dyno var... 3.Ayda Modifiye Edilecek..Bahsettiğim Motor Benim Arabanın Motoru yani 1.7 Corsa Dti..Turbo Basıncını 2.5 Bara kadar yükselttim ki DumpValve Performansımdan Çalmasın..;)

    wicked Modülü Nasıl Temin Ettiğini Belirtmemişsin..Alpine Modülün Ustasınıda Pek Bulamazsın Söyliim..:)






  • Verdiginiz bilgiler cok yararli, benim gibi dizel aracine tuning yaptirmak isteyenlere buyuk bir yardimda bulunuyorsunuz.

    Benim de sormak istedigim birkac soru olucak. 1 senedir kullandigim 110HP HDI C4 aracim var. Acikcasi oldukca memnunum aracimdan, surusu keyifli, performansi da fena degil. Ama yine de arac +20-30HP ile cok daha spor bir kullanima sahip olabilir diye dusunuyordum.

    Ayrica bu senenin sonlarina dogru bakimdan once sehir ici yakit tuketimim 7.5-8lt/100km gibi inanilmaz degerlere cikmisti, bunun da en buyuk nedeni aracin dusuk devirlerde iyice silkelemeye baslamasindan solayi biraz daha yuksek deivrlerde kullanmamdi. Bakimdan sonra dusuk devirlerde gaz tepkisi duzeldi simdi ben de daha dusuk devirde, gaz pedalini daha uygun kullanarak 5.9lt/100km lere kadar dusurdum yakit tuketimimi.

    Simdi benim internette gordugum kadari ile shiptuning ile arabamin motorunda 139HP guc ve 310NM lik tork elde edilebiliyor. Ilginc olan ornek dynolarda artisin temiz dogrusal bir artis oldugunu gormustum maksimum torkun aciga ciktigi devir ayni kaliyor gibiydi siz ise maksimum tork devrinin dustugunu soylemistiniz, buyuk ihtimalle gordugum dyno pek guvenilir degildi. Eger maksimum tork dusuk devirlerde aciga cikiyorsa yuksek devirlerde bir azalma soz konusu oluyor mu?

    Tabi en kafami kurcaliyan soru bu islemin motorun omru uzerindeki olumsuz etkileri. Motor omrunde azalma, kolay arizalanma gibi sorunlar ortaya cikiyor mu? Cogu yerde gordugum bu degerler eger sorunsuz aciga cikiyorsa uretici firma neden araci daha performansli sekilde piyasaya surmuyor?

    Ve son olarak 1.6 HDI motoru daha fazla hangi degerlere cikarabilirim ve bu motoru ne kadar yipratir.

    Simdiden tesekkur ederim...




  • Uzman bugun gelmedi galiba. Sansima kusiyim ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RedLabel

    Uzman bugun gelmedi galiba. Sansima kusiyim ...


    :) 2 gündür iş bağlantısı sebebiyle balıkesir deydim kusura bakmayın..

    C4 1.6 HDI 110 Hp. Aracın rahat rahat motorunu hiç üzmeden 140 Hp olur..Alt devirdeki max tork oluşum devrinin gerilemesinin sebebi o devirlerdeki püskürtme miktarının artıp, çıkan eksoz gazı tubo pervanesini daha erken doyurmaya başlamasıdır..böylece turbo daha erken peak yapıcaktır..Bunu aracı kullanırken çok daha kolay hissedersiniz..Eski aracınız gitmiş yerine çok daha agresif..gaz pedalına çok daha sadık bir makina gelecektir..Denemesi bedava..PM den veya hotmail imden iletişim kurabilirsin..140 Hp ye kadar motora kaldıramıyacağı bir yük binmez..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RedLabel

    Verdiginiz bilgiler cok yararli, benim gibi dizel aracine tuning yaptirmak isteyenlere buyuk bir yardimda bulunuyorsunuz.

    Benim de sormak istedigim birkac soru olucak. 1 senedir kullandigim 110HP HDI C4 aracim var. Acikcasi oldukca memnunum aracimdan, surusu keyifli, performansi da fena degil. Ama yine de arac +20-30HP ile cok daha spor bir kullanima sahip olabilir diye dusunuyordum.

    Ayrica bu senenin sonlarina dogru bakimdan once sehir ici yakit tuketimim 7.5-8lt/100km gibi inanilmaz degerlere cikmisti, bunun da en buyuk nedeni aracin dusuk devirlerde iyice silkelemeye baslamasindan solayi biraz daha yuksek deivrlerde kullanmamdi. Bakimdan sonra dusuk devirlerde gaz tepkisi duzeldi simdi ben de daha dusuk devirde, gaz pedalini daha uygun kullanarak 5.9lt/100km lere kadar dusurdum yakit tuketimimi.

    Simdi benim internette gordugum kadari ile shiptuning ile arabamin motorunda 139HP guc ve 310NM lik tork elde edilebiliyor. Ilginc olan ornek dynolarda artisin temiz dogrusal bir artis oldugunu gormustum maksimum torkun aciga ciktigi devir ayni kaliyor gibiydi siz ise maksimum tork devrinin dustugunu soylemistiniz, buyuk ihtimalle gordugum dyno pek guvenilir degildi. Eger maksimum tork dusuk devirlerde aciga cikiyorsa yuksek devirlerde bir azalma soz konusu oluyor mu?

    Tabi en kafami kurcaliyan soru bu islemin motorun omru uzerindeki olumsuz etkileri. Motor omrunde azalma, kolay arizalanma gibi sorunlar ortaya cikiyor mu? Cogu yerde gordugum bu degerler eger sorunsuz aciga cikiyorsa uretici firma neden araci daha performansli sekilde piyasaya surmuyor?

    Ve son olarak 1.6 HDI motoru daha fazla hangi degerlere cikarabilirim ve bu motoru ne kadar yipratir.

    Simdiden tesekkur ederim...



    1.si Max.torkun elde edilmeye başlandığı devirin düşmesi bizim modülümüzün sisteme müdahale etmeye diğer birçok modülden daha erken başlamasından kaynaklanıyor..Daha öncede bahsettiğim gibi emisyon standartları ve sürüş konforu gereği motorlar dizginleniyor..O dizginleri bi nebze salıveriyoruz biz..140 Hp PSA 1.6 HDI için çok zararsız bir değer..1 senedir bu sistemle onbinlerce km yapan müşterilerimiz var..




  • Bundan önce VW grup 1.4 TDI ı ile ilgiligörüşlerinizialmıştım.
    Citroen C3 ün 1.4 HDI 16 V motoru hakkında görüşleriniz nelerdir?
  • Citroen C3 e box uygulaması ile ilgili görüşlerimi soruyorsanız 70Hp+15 olarak güç kazandırabilirsiniz..%25 tork yükseliyor..350€ civarında..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Citroen C3 e box uygulaması ile ilgili görüşlerimi soruyorsanız 70Hp+15 olarak güç kazandırabilirsiniz..%25 tork yükseliyor..350€ civarında..


    C3 16 V 90 hp ile ilgili sormuştum.Eliktronik bi işlemle haç hp olur?Bide sağlam bi motormu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Saraçoğlu -- 11 Şubat 2007; 17:42:15 >
  • Sayin Chip tuning uzmani
    focus II tdci aracim var ve chip taktirmak istyorum yanilmiyorsam 140 hp civari bisey oluyor
    ama motor omru konusunda endiselerim var bu guc artisindan dolayi motora herhangbir zarar olurmu yani omru filan kisalirmi bu guc artis olayi nasil oluyor detayli bir bicimde anlatabilirmisin tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zaom -- 11 Şubat 2007; 20:02:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Saraçoğlu

    C3 16 V 90 hp ile ilgili sormuştum.Eliktronik bi işlemle haç hp olur?Bide sağlam bi motormu ?



    Pardon...

    Çok fazla haşır neşir olduğum bir motor değil..Çok sık C3 90Hp enjektörleri gelir tamir ederiz...Yakıtına dikkat et..

    110 Hp olur makinan power box ile..%25 torkun yükselir..Aracın kullanımı çok eğlenceli oluyor..fiyat aynı..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.