Şimdi Ara

dizel araç bomba gibi patladı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
8.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    "lpgli arabam olmadı onun hakkında bilgim yok demişsin.her dizel arabanın her benzinli arbanın dreksyonuna geçen combustion engineer oluyorsa yandık!

    işte bizim milletin en büyük zaafı işi ehlinden öğrenmemek.e bu ülkeyi 20 yıl önce amatör kümede top koşturan yönetir , yıllarca oy karşılığı atatürk satan muhalefet yapar üstüne oy veren de çoban olursa olacağı bu.aynı şekilde sanayideki usta oktan sayısını "yanam gücü" , lpgyi "kuru yakıt" olarak haddine düşmediği şekilde açıklamaya kalkarsa gene olacağı işte bu.kimse burda ben oktandan bile bahsetmedim demesin yalnızca örnek vermek amaçlı yazdım bunları".
    **************
    iki deyil oniki fakülte bitirmen hiç bir şeyi değiştireceğini sanmıyorum.
    birde insanlara nasıl hitabedilir fakültesini bitirsen.ben bitiremeden bıraktım.sırf araba sevdası yüzünden tarih 60 lı yılların sonları.
    ben yazışmanın böyle laubali senli benli hale gelmesini hiç arzu etmezdim amma iki fakülte bitirmiş birinin hitap şekli benide bozdu.
    konuna misafir olanlara daha kibar ve aldığın eğitim seviyesinde davranabilirdin.yukarıda alıntı yaptığım bölüm ancak çok kötü politik dergilerin konusu olabilir.bir teknik foruma yakışmaz bence.....



    bu forumda 2000den fazla yorumda bulunmuşum.hiçbirinde de kimsenin kalbini kırmak istememişimdir.tek amacım bildiğimi paylaşmak yanlış bilinenin doğrusunu söylemek.her soru sorana da bilgim yettiği kadarınca yardımcı olmaya çalıştım.kimseyi belirtmeden söylüyorum kimse üzerine alınmasın ama sanayide duyulan hurafeleri burda sanki akademik tezmiş gibi sunmak en yanlış olanı.eğer ters gittiğim kişiler varsa onlar da işte bu bahsettiğim türden kişilerdir.yazıyı okumadan "lpg patlar tamam bu kadar" gibi hiçbir biilimsel yanı olmayan referansı kaynağı bulunmayan canı istediği gibi konuşanlara.şu konuda her açıdan değerlendirmesini yaptığımız ,teknik verilerini sunduğum yakıtlar hakkında daha hala "mazot asla alev almaz,lpg tüpü bagajda durduğu yerde bile patlar" diyebilenler var.dediğim gibi öğrenme amaçlı soru soranlara her türlü yardımcı olmaya çalışıyorum.bi konuda bilgi sahibi olup o bilgiyi insanları ezmek için kullanan kişide kişilik sorunları oldu anlamına gelir.herzaman bundan kaçındım.ama bilimsel olarak kanıtlarıyla sunduğum konuda daha hala kendi istediği söylenmedi diye ısrar edip bi de dalga geçmeye kalkarsa yerin dibine sokmasını da bilirim.

    politik olarak aynı düşünmeyebiliriz.gene sorsalar gene aynı yanıtı verir satırı satırına aynısını yazardım.çünkü bu türkiyenin gerçeği.aksini iddia etmek ne kadar doğru olur bilmem.

    eğer haksız yere kalbini kırdığım saygısızlık yaptığım kişiler varsa da büyük ya da küçük olsun hepsinden özür dilerim.




  • Opel Corsa Heralde araç
  • Bu opel corsalarda yanma olayıda çok oldu. Bundan öncede şöyle bir olay yaşanmıştı:

    OLAYIN GELİŞİMİ

    Cem Erdoğrul, kardeşine ait 34 UA 8313 plakalı Opel Corsa marka otomobille evine giderken, saat 20.00 sıralarında Haliç Köprüsü Mecidiyeköy çıkışında aracın motorundan duman çıkmaya başladı. Motoru yanmaya başlayan otomobilbenzindeposunun da tutuşması ile tamamen alevler içinde kaldı. Yolların akşam trafiği nedeniyle yoğun olması sonucu, köprünün her iki tarafından ilerlenebilmesi için Fatih ve Şişli itfaiyelerinden araç çıkarıldı. Alev alev yananotomobilkısa süre sonra olay yerine gelen itfaiyenin müdahalesine rağmen hurdaya döndü.
  • Başlığa koptum yanlız.

    Daturkishulan bir gün gülmekten öldürcen beni hee




  • Görende günde 100 kişi lpg den ölüyor sanacak.

    Evinde doğalgaz olduğu halde daha ucuz olduğu için soba yakıp zehirlenen bizde

    Her yıl sigaradan kanser olup ölen binlerce insan bizde

    Freni patlayıp 4. katın balkonuna çarpan ve balkonda oturan adamın ölmesine yol açan insanlar bizde

    Belediye otobüsünü tıka basa doldurup hız yapanlar bizde

    ''Ne bakıyon lan diyip'' cinayet işleyen bizde

    Düğünde havaya silah atıp eğlenicem diye gelinle damadı vuran bizde


    Hayat bu herkes bi şekilde ölüyor.2 kişi lpg den öldü diye kullanmayacaksak vay halimize.Hayat bu belki yarın bende bu sebepten ölebilirim ama öyle ince ayrıntısına kadar düşünürsek hiçbir şey yapmamamız gerekir.

    Havuza girmeyelim boğuluruz, trafiğede çıkmayalım kaza yapabiliriz, uçağa binmeyelim düşebiliriz, otobüse binmeyelim belki freni patlar....




  • lpg ile çok bir bilgim yok ama benzin ile dizelin tutuşmasını karşılaştırmak bile mantıksız , 2 yıl önce benzinin 10 metre öteden nasıl alev aldığını gördüğümden beri benzin istasyonlarında çok korkuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Başlığa koptum yanlız.

    Daturkishulan bir gün gülmekten öldürcen beni hee

    Bomba gibi bir durum varsa o da başlık gerisi zaman kaybından öteye gitmiyor kişisel polemik halleri.




  • herkez mühendis kesilmiş forumda.sadece dizel araba sürmek dizel in formülünü (C12,226H23,29S0,0575) tutuşma noktasını ( 1atm- 55C) alevlenme noktasını (125C) ve setan sayısını (tutuşma katsayısı) (49-55) bilmeye yetiyor. biz zaten boşuna gidiyoruz üniversiteye.

    dizelin çakmakla tutuşmaması yanıcı olmadigi anlamına gelmez sıcak bir demir plakaya döktügünüzde benzinden çok daha kolay yanmaya başlar.bu işler cakmak tutup yanıyormu diye bakmak kadar kolay olsaydi üniversitelere gerek kalmazdi. tüp kaçırıyormu diye tüpe çakmak tutan tüpçüye dönmeye gerek yok. ısıtmaya başladıgımızda ilk yanan yakıtın dizel olması onu güvensiz yapmadigi gibi kalitesiz işcilik ve tanklarda bulunan lpg nin aşırı basınç altında patlamasıda lpg nin güvensiz oldugu anlamına gelmez. ideal koşullarda herşekilde kendinizi havaya uçurabilirsiniz aracın dizel yada lpg li olması birşey farketmez ancak bu şartlara nekadar kolay gelinebildigi aracın güvenligini belirleyen faktördür.tabiki kalitesiz ekipmanla uygulanmış bir lpg sistemi dizele göre çokdaha güvensizken normal şartlarda kaliteli işçilikle yapilan bir lpg li araçta havaya uçma şansınızla dizel ile yanma şansınız(risk mi desek ) hemen hemen aynıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Görende günde 100 kişi lpg den ölüyor sanacak.

    Evinde doğalgaz olduğu halde daha ucuz olduğu için soba yakıp zehirlenen bizde

    Her yıl sigaradan kanser olup ölen binlerce insan bizde

    Freni patlayıp 4. katın balkonuna çarpan ve balkonda oturan adamın ölmesine yol açan insanlar bizde

    Belediye otobüsünü tıka basa doldurup hız yapanlar bizde

    ''Ne bakıyon lan diyip'' cinayet işleyen bizde

    Düğünde havaya silah atıp eğlenicem diye gelinle damadı vuran bizde


    Hayat bu herkes bi şekilde ölüyor.2 kişi lpg den öldü diye kullanmayacaksak vay halimize.Hayat bu belki yarın bende bu sebepten ölebilirim ama öyle ince ayrıntısına kadar düşünürsek hiçbir şey yapmamamız gerekir.

    Havuza girmeyelim boğuluruz, trafiğede çıkmayalım kaza yapabiliriz, uçağa binmeyelim düşebiliriz, otobüse binmeyelim belki freni patlar....




    Fena isyanlara gelmişsin.
    Tüplü ve öfkeli diye buna derim işte




  • quote:


    Fena isyanlara gelmişsin.
    Tüplü ve öfkeli diye buna derim işte


    Tüp değil. DÜP.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    demem şu:araçlarda yanma olayı ısınmayla deyil açık alevle olur.bujinin ateşlemesi(şeraresi)benzini tutuşturmaya yetiyor amma o şerrare dieseli asla tutuşturmaz.bunca yıl gördüğüm alev alma yangın gibi olaylar çoğunlukla hemde büyük çoğunlukla benzinle ilgilidir.lpg li araç kullanmadım.onlar hakkında hiçbir şey diyemem.
    birde araçların tehlikesi yakıta göre deyil sürücüye göre tasnif edilmeli bence...



    lpgli arabam olmadı onun hakkında bilgim yok demişsin.her dizel arabanın her benzinli arbanın dreksyonuna geçen combustion engineer oluyorsa yandık!

    işte bizim milletin en büyük zaafı işi ehlinden öğrenmemek.e bu ülkeyi 20 yıl önce amatör kümede top koşturan yönetir , yıllarca oy karşılığı atatürk satan muhalefet yapar üstüne oy veren de çoban olursa olacağı bu.aynı şekilde sanayideki usta oktan sayısını "yanam gücü" , lpgyi "kuru yakıt" olarak haddine düşmediği şekilde açıklamaya kalkarsa gene olacağı işte bu.kimse burda ben oktandan bile bahsetmedim demesin yalnızca örnek vermek amaçlı yazdım bunları.

    konuya dönersek her yakıt-hava karışımını bujiyle ateşlemek mümkündür.en kolaydan en zora sıralamaya sokarsak dizel-benzin-lpg ve son olarak doğalgaz.çünkü yukarda da açıkladığım gibi dizel yakıt bu yakıtlar içinde aktivasyon enerji eşiği en düşük olan yakıttır.aksine doğal gaz da ateşlenmek için en yüksek enerjiye ihtiyaç duyandır.bu nedenledir ki lpgli araçlarda buji tırnak aralıkları düzeltilir.bilip bilmeden burda benim dizel arabam var bujiyle dizel ateşlenmez gibi asılsız bilgileri sallamayın.hayır benim merak ettiğim bunu labaratuarda denemiş kadar emin olarak yazabiliyorsun.bu ne özgüven?

    arkadaşım ne kadar boş konuşuyorsun sen öyle? kalkıp çobanları falan ezmeye çalışmışsın.
    Allah bilir sen benim oyum çobanla aynı değildir diye falan düşünüp bir yandan ülkeyi kurtarıyorsundur.
    boş boş yorum yapmayın.
    parlama patlama mevzunda en güvenli olan yakıt her zaman mazottur. lpg uçucu gaz olduğu için kaza esnasında yangın çıkartma riski en yüksek yakıttır. mazot sağa sola savrulsa, motorun üzerine dökülse bile ki çoğu zaman kazadan sonra ya da kaza esnasında olur bu olay herhangibi birşey olmaz.
    elinize 100 ml mazot ile benzin alın. sıcak motorun üzerine dökün hangisi parlayacak bakın. daha fazlada kasmayın. burada parlama noktasını konuşmuyoruz, bir kaza anında hangisinin daha güvenli olduğunu konuşmaya çalışıyoruz. kaza anındaki koşullar nelerdir kafanızdan geçirip öyle yorum yapın.
    yoksa kazadan sonra gelip birisi şalama ile ateş tutumuyor yakıtların üzerine. olacağı en fazla motorun üzerine yakıt gelmesidir. bunda da hangisinin güvenli olup olamayacağı açık.
    arabanın sürtünmesinden olacak kıvılcımdan dolayıda zaten her yakıt alev alır mevcut durumlar oluşursa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 22 Kasım 2010; 16:20:59 >




  • Arabam dizel ama lpg hakkında yapılan yorumlarda biraz haksızlık olduğunu düşünüyorum. Babamın ve abimin arabaları lpg sistemli. Gayet uygun koşullarda ve düzgün bir imalat yapıldı. Yaklaşık 4 sene falan oluyor ve şimdiye kadar güzenlik anlamında en ufak bir sorun çıkarmadı bize. Ne koku ne de buna benzer birşey olmadı. Kaldıki LPG li bir arabanın yandığında (Farklı bir nedenden) deponun patlamadığına birebir şahidim. Arabadaki yangın LPG tankına yaklaştığında patlayacak diye korkarken birden pof diye LPG tankının gazı dışarı bıraktığını ve hiçbir patlama olmadan (Malesef itfaiye yetişemedi.) yangının tanka ulaştığını ve sonuçta patlama beklentisinde olan bizlerin öyle kala kaldığımızı iyi hatırlıyorum. Kendim dizel bir araba almış olmama rağmen açıkçası iyi imalat olduktan sonra en az benzinli araba kadar güvenli olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekorender -- 22 Kasım 2010; 16:55:51 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.