Şimdi Ara

Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.047
Cevap
12
Favori
62.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
72 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakıtın ismi mazotmuş Benzinmiş gram umrumda değil. Takıntı yapılacak konu hiç değil.

    Günün şartında ucuz yakan araç en karlısıdır. Herkes cebine göre alır o aracı.

  • Meticulous kullanıcısına yanıt

    Euro 5 dizele bin. Euro 6 almayiverDizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor. 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin bitme şansı yok. Sonucta 1 varil petrolden dizel çıkacak. Benzin çıkarsa dizel de çıkacak. Hatta dizel araç üretilmedigi için dizel araçlar azaldıkça yakıt arz fazlası oluşacağı için dizel iyice ucuzlar. Ha parça maliyeti vs ne olur bilemem. Şu an en ucuzu LPG. Ama 6 ay sonra ne olur kimse bilmiyor. Tek bildiğim togg hatrina elektrikli araçları cogaltirlar. Ama bu sefer de Çin den ucuz araç yigilmasi olabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sevozgur kullanıcısına yanıt
    Üretilen dizelin çok azı otomobillerde kullanılıyor. Dizelin en çok harcayanlar iş makinaları, kamyonlar, gemiler falan.

    Özetle mazotun arz fazlası olup ucuzlamasını falan beklemeyin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt

    peugeout motoru gibi scr si narin araçlara binmek riskli bir eylem. eski aracım 1.5 dizel otm glx idi.

  • Arabasını alırken dizele ya bütçesi yetmemiş ya da bayide sadece benzinli kaldığı için almış, şimdi bu vatandaşın kendini rahatlatması lazım. Dizel bitti kardeş diyor, he hacım bitti. Çok yakacak diye gaza basamıyor, basınca 10 litre yakıyor, üzerine trafikte tokatlanıyor, dizel bitti kardeş diyor he aga bitti yeni gömdük.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Meticulous kullanıcısına yanıt

    Kime göre riskli?

    nereden biliyorsunuz?

    şu an 3. Peugeot aracımı kullanıyorum acaba tecrübem sizden fazlamıdır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Dizel motor ile ilgisi var. Hepsi enerji cihazları. İnsanlar niye dizel alıyor??? Enerjiye daha az para ödemek için. Ana konu enerji ve enerjiye ödenilen para ise rüzgar türbininin da konuyla ilgisi var. Dizelden elektrikli arabaya geçeceksin diyelim, elektrik faturası öderken bunun rüzgar türbiniyle ilgisi olur.

    Rüzgar türbinleri, güneş panelleri, termik ve doğazgaz santralleri, barajlar, petrol rafineri tesisleri (benzin mazot LPG) hepsi enerji ve ödediğimiz kazık enerji faturalarıyla ilgili.

    Rüzgar türbini içinde jet motoru sesi geliyor. Bunu sen duymak istemiyorsan yapacak birşey yok. Dinlettiğim tüm arkadaşlar istisnalar haric uçak motoru dedi. Elektrikli süpürge ve sanayi makinası diyen de oldu ancak azınlıkta. Coğunluk uçak motoru dedi. Bir arkadaş uçak kalkışa hazırlanıyor dedi. Uçak jet motoru 50bin rpm'e cıkabiliyor. Videoda 50bin değilse de kulak kararı ile bir 30bin rpm vardır. O videodan konu açıp bu ne sesidir diye sormalı. Ancak sadece sesi mp3 yapıp koyacaksın. Videoya bakmadan ses ile tahmin edecek insanlar. Büyük cogunluk jet motoru sesi der.

    Rüzgar olmadan dönüyor bu türbinler. Bir başka video:

    https://www.youtube.com/watch?v=EyfeQxzmdwA

    ağaçların yaprakları kımıldamıyor, dev türbin dönüyor siz buna hava koridoru oluşmuştur diyorsunuz. Hocam siz iyi misiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Asıl sen iyi misin?


    Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor.

    Arkadaşların uçak motoru dedi?

    Kalkışa hazırlanıyor dedi?

    Kulak kararı (!) 30 bin RPM vardır? Kulak kararı (!)


    İstersen sesi plağa kaydet. Dijital yapacaksan kayıpsız ses formatları var onları dene.


    Bir daha düşündüm de, evet sen haklısın. Aynen jet motoru...

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Yerde çalı ağacta yaprak oynamıyorken 30 metre yüksekte rüzgar türbinini 7x24 döndüren hava koridorudur demek bilim mi oluyor ?

    Kulak kararı ile 30bin rpm isterse 10bin rpm olsun bir şey değişmez cunku 10bin rpm jeneratör olmaz. Sonucu değiştirmeyecek ayrıntılarda yürüyorsunuz.

    Hocam rüzgar türbinlerinin özellikle mega-size olanlarının içinde jet motoru var. Videolarda kabin içinden duyulan o ses başka şekilde açıklanamaz. Uçakların arkasında APU (auxiliary power unit) vardır, onlar ana jet motorlarını pnömatik güç ile başlangıç deviri ve bağlı jeneratörle uçagın kabin içi elektrik üretimini sağlar, ancak APU'nun ilk başlatılması uçaktaki aküyü kullanan elektrik motorla olur. Rüzgar türbini içindeki jet motoru işte bir APU gibi o tipte olmalı. Rüzgar türbini ilk başlatıldığında kabin içindeki aküyü kullanna elektrik motorla o jet motoru dönmeye başlıyor. İlk attığım videoda jet motoru 30. saniyelere kadar elektrikli motor tahriği ile hızlanıp, break-even hızına (kendi gücünü kendi üretebilecek devire) ulaştığında jet ses iyice net duyulur oluyor.

    Bu, rüzgar çiftliklerinde görülen çeşitli tutarsızlıkları da açıklıyor.

    1- Rüzgar olmadıgı halde rüzgar türbinlerinin dönmesi (dahili jet motoru)
    2- (Muhtemel açıklamadır) Rüzgar çiftliklerinde cok küçük rüzgar türbinleri elektriğini, büyük türbinlerde üretilen elektrikten alarak dönüyor olmalı.
    3- Bir çiftlikte örneğin 100 türbinin yarısı bozuk, çalışmıyor. Amerika 'da bile böyle çook çiftlik var. Ancak 50 türbin çalışmasa bile şehirlere yine aynı elektrik kesintisiz gidiyor, cunku rüzgar çiftlikleri sehirlerin hiçbir elektriğini üretmiyor, sadece 7x24 dönerek elektrik üretiyormuş izlenimi veriyor.
    4- Rüzgar türbinler bazen normal devri olan 30-35rpm'in kat kat üstünde dönüyor,ancak rüzgar normalin kat kat üstünde esmiyor. Bu tahminen jet motorundan pervaneye aktarım / redüktörün bozulmasından kaynaklı olmalı. Normalin 2-3 katında dönmesi normalin 2-3 katından fazla enerji gerektirir ve o enerji esen (ya da esmeyen!!!) rüzgarla sağlanamaz. Büyük olasılılkla bu ancak kabin içindeki jet motoru ile sağlanabilir.
    5- Jeneratörler bazen alev alıp yanmaya başlar. Bu jeneratörün cok ısınıp alev almasından ziyade tipik bir jet motoru bozulma biçimidir. Jet motorunun 7x24 çalıştıgını düşündüğümüzde bu olasılık artmaktadır.

    6- (Tahmini açıklamadır) Rüzgar pervanesinin 3 hatta 2 adet ince kanatlı bir pervane ile 30-35prmde dönmesi, o pervane gerçekten rüzgarla dönüyor olsaydı bile aerodinamik verimlilik açısından soru işaretleri doğurmaktadır. 2-3 ince kanatlı pervane, doğrusal kinetik enerjiyi (rüzgar) dönme enerjisine (jeneratör giriş) 30-35rpm'in ancak 100'lerce katı hızda verimli dönüştürebilir diye düşünüyorum, bunu araştırmadım, yalnızca common sense üzerinden bir tahmin.

    7- (Üstteki tahmini açıklama ile baglantılı olası açıklamadır) Okyanus açıklarına da rüzgar türbinleri kuruyorlar. Suyun üstünde 30-60 metrelik bir direk üstünde rüzgarın oluşturacağı moment kuvveti direği geriye dogru yatırmalı ancak hiç yatırmıyor. Bunun mantıklı izahatı, rüzgar türbinde moment oluşturacak kadar güç ile türbin pervanesini itlemiyor olmasıdır. İncecik pervaneleri rüzgar ne kadar itleyebilirdi ki? O direkler ancak içerden jet motoru ile 30-35 rpm de döndürülürse rüzgarın oluşturabileceği güçü sıfırlayarak suyun üstünde dik durabilir.

    düzeltme: yazım hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 23 Mayıs 2022; 21:40:4 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam alternatör devresini jet motoruna benzetmeniz ilginç tabi. Bir stator vardır gerilimin indüklendiği, birde bunun ortasında dönen rotor. Jet motoruna yapı olarak benzer diycem ama, mantık çok farklı. 40-50 MT deki hava akımı ile aşağıda sizin bulunduğunuz yerdeki hava akımını da aynı tutmanız daha da ilginç olmuş. YouTube da videolar bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SoNSuZ.MaVi -- 25 Mayıs 2022; 12:5:7 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • SoNSuZ.MaVi S kullanıcısına yanıt
    Hocam 50metrelik gökdelenler var, yerde yaprak oynamıyorken gökdelen üstünde 2 Megawatt elektrik üretebilecek güçte rüzgar 7x24 esiyor mu diyorsunuz?

    Siemens SWT 2.3 rüzgar türbinindeki ses, jet motoru sesine oldukça benziyor. Türbinden gelen sesin frekansı Audacity programında 14.8 kH görünüyor. Bu tipik bir jet motoru frekansı.

    Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor.


    Jet motoru 15bin rpm devirlere sorunsuz cıkar cunku içinde bütünleşik bir metalyapı dönmektedir fakat alternatör motordaki sargı kablolar o devirlerde dönerse centrifugal güç ile zorlanır.

    Siemens SWT 2.3'ün altındaki hava ızgarası, arkasında üçgen biçimindeki hava boşlugu dikkat ettiyseniz son derece büyük. Alternatörü soğutmak için mi yoksa muhtemel bir jet nmotorunun hava emiş ve çıkış yolu için mi o kadar büyük ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Aslında çokta dediğiniz gibi değil. Elektriksel yük ne kadar fazla olursa dönme hızı da bu oranda düşecektir. Yani ters kuvvetle karşılacaktır. Rüzgar enerjisi sürekliliği olmayan, bir hidroelektrik santrali kadar da optimum yararlanabileceğini bir sistem değil. Rüzgar az olduğunda çevrimden çıkar. Yük olmadığı içinde boşta aheste aheste döner. Gelelim 3 kol muhabbetine . Bu tamamiyle aerodinami ve sesle alakalı. Bununla ilgili geçenlerde bir video izledim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • SoNSuZ.MaVi S kullanıcısına yanıt
    Normalin 4-5 katı hızda dönen rüzgar türbinleri için ne diyorsunuz?

    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Daf9Mm5nkNAQ&q=EgQuLZpEGNO5uJQGIhAUCRzhLO_gmJUcYR5OEnJzMgFy

    Arkadaki tüm türbinler normal hızında dönerken çılgın bir türbin 4-5 kat hızlı dönüyor ta ki parçalanana kadar.

    Bazı türbinlerin 1-2 kanadı kopup tek kanat dönüyor. Bununla ilgili bircok değişik video var.

    Bu durumlara karşı mantıklı açıklama bu türbinleri içerden ceviren bir motorun oldugudur.

    O motor da büyük türbinler için jet motorudur. Küçük türbinler için elektrikli motordur.

    Bir arkadaş jet motoru varsa karosen nerden geliyor dedi. Jet motorları havayı sıkıştırarak açıga cıkan enerji ile çalışıyor. Karosen işin hikaye kısmı.Jet uçaklarının kanatlarında karosen yakıt var jet uçagı o yakıtla uçuyor deniliyor, kanatlar yakıt taşımaya uygun değil riskli bir kere ayrıca kanada sıgacak yakıtla 20bin km uçmak da zor. Bunlar tahminlerim. Ancak gerçekler de var. Yukarda bahsettiğim Airbus A330'un kanatlarında yakıt tahliye valfi (fuel damping, fuel jettison) yok. Uçak kalkarken motora kuş girdi motor durdu acil iniş yapacak, kanatlar 100 ton yakıtla dolu, nasıl iniş yapacak? Bunun en mantıklı açıklaması kanatlarda 100 ton yakıt olmadığıdır. 2019'da Moskovada Airbus A321 kalktıktan 40 saniye sonra tarlaya acil iniş yaptı, kanatlarda 100 ton yakıttan 1 gramı akmadı, velev ki patlamadı. Kupkuru. Bu yakıt işinin içinde bir iş var hocam. Mantıklı açıklamanız varsa beklerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam boşta dönüyordum. Rüzgar gülü ile alternatör arasında mutlaka şanzıman devresi gibi devre vardır. Arabayı boşa aldığınız düşünün.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • SoNSuZ.MaVi S kullanıcısına yanıt
    Arabayı boşa alır gibi rüzgar türbinini boşa alabiliyor muyduk? Hiç bilmiyordum.
    Boşta dönüyorsa neden türbinin arkasında alev tutuşuyor, arkada dönüp yanacak kadar ısınan parça mı var?

    Hocam başka bir soru
    https://www.youtube.com/watch?v=bgwg1-83Bpk

    Burada da türbin aşırı hızlı dönüyor fakat türbinin arkasındaki parçalar türbine doğru sürüklenip çarpıyor. O parçalar rüzgarın aksi istikamette nasıl sürüklenir? Bunun açıklamasını merak ediyorum. Benim muhtemel açıklamam: Türbin jet motoru ile içerden dönüyor ve aynen bir vantilator gibi dışarı doğru hava üflüyor dolayısıyla türbinin arkasındaki parçalar türbine cekildiği için o parçalar türbine cekiliyor. Siz ne diyorsunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    arka tarafta alternator var. Alternator bobin ve ya diyod patlattiginda havai fisek gibi sacar. 3 ay once jenerator alternator bobinlerinden birini patlatti. Gozumle gormesem cok mantikli gelmezdi. Gonderdigin videoda ciddi ruzgar oldugunu ve bu ruzgar gulunun fren sistemi (asiri ruzgarda koruma amacli) hasar gordugu goruluyor. Zaten dikkatli baktiginda koruma kapagi yok alternatorun uzerinde.

  • SoNSuZ.MaVi S kullanıcısına yanıt
    videoda havai fişek gibi bir patlama görülmüyor yalnızca titreşimden dolayı yerinden kopan destek demirleri görülüyor.

    resimle anlatmak gerekirse


    Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor.

    rüzgar gülünün deviri 300rpm olsa o devirde arkaya doğru esen ciddi bir rüzgar olur ve çıkan parça her ne ise destek demiri, alternatör bobini fark etmez arkaya doğru sürüklenirdi ancak tam aksi yönde türbin kanadına dogru sürükleniyor. burada jenerator alternator bobinlerinden birini patlatti fişek gibi saçıldı açıklaması yetersiz cunku patlayan saçılan birşey yok. Olsa zaten biz de görürdük :)

    Rüzgar türbinlerinin özellikle büyük boyutlu olanlarının içinde jet motoru olabilir mi? Siemens SWT 2.3 iç ve dış analizi:
    Dizel Araba İşi Bitmiş Millet Halen Kabullenemiyor.
    SWT 2.3 'ün test amaçlı çalıştırma videosunda jet moturu sesine cok benzeyen ses duyuluyor. Siemens rüzgar türbini ile Airbus A330 'ün jet motorunun sesin frekans analizinde her ikisinin de 14.5khz - 15kHz bandındaki grafigin aynı karakteristikte olması, kulakla duyulan benzerliği destekliyor. Bu konuda ne diyorsunuz., büyük boy rüzgar türbini içinde jet motoru var mıdır? Jet motoru yoksa o 14.5kHz bandında keskin şekilde duyulan jet motoruna cok benzeyen sesi jeneratör mü çıkarıyordur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Sal o arkadaşı. Çok youtube seyretmiş. Dünya düzdür dese şaşırmam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.