Şimdi Ara

Dizel araba gerçekten zorlamaya gelmez mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Usta-74

    Tam aksidir.Dizel araba zorlanarak kullanılmalı.Lakin araçlar az yaksın diye yeni nesil şanzumanlarda vites aralığı düşürülmüştür.90 da 7. viteste gidiyor benim araçta.

    Gerçi bundaki amaçta motorun yükünü şanzumana vermekten geçiyor.

    Netice düz vitesse yüksek devirlerde değiştirmekte sakınca yok otomatikse zaten yapıcak fazlada bişey yok.

    DSG'de 7. viteste 63 ile gittiğini biliyorum ben  Zaman zaman devirli kullanıyorum, dpf sıkıntısı yaşamadım.

  • https://www.youtube.com/watch?v=Yz3dFfZCN6k&feature=youtu.be

    Motori bağırtma

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lee-on!

    Yol ne gerektiriyorsa, şanzıman ne istiyorsa o kadar devir cevirirsin. Bu işin yazılı kuralı yok 1800de at, 2000de at maksimum torkta at falan, bunu takip edemezsiniz yani.. Ayağınızda dinamometre yoksa, aracın istediği kadar, yolun elverdiği kadar devir çevirin... Eşiğe geldiğinizi hissettiginizde vitesi büyültün. Neden bizim ülkemizde bu konular bu kadar abartılıyor anlamıyorum. Aracınızın bakımını düzenli ve kaliteli malzemeler ile yaptığınız sürece, aracınızı bilinçli kullandığınız sürece hiçbir şey olmaz. Araçlarım hep dizeldi. Turbo egzoz cooler büyüttüğüm de oldu yazılım yapıp gezdiğim de. Stock bindigim de... Hiçbirinde devir kaçmış, aman ne yaktım, ekran ne gosterdi demedim (devir ve yakit icin konuşuyorum). Aracınızı tanıyorsaniz ne zaman üst vitesi isterse o zaman atarsiniz. Cok kafaya takmayın hocam.

    İlk yorumda arkadas gerekli her şeyi söylemiş. Araci soğukken zorlamayacaksin, stop etmeden önce de kisa bir süre soğuyup yağlanmasına izin vereceksin. Yakıtı da kaliteli alıp arada bir de dpf tıkanmasın diye dip gaz yaparsan temiz sekilde binersiniz.

    Aynen . Ne gerekiyorsa o şekilde kullanılmalı. Çok güzel anlatmışsınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aa.aslan -- 12 Eylül 2021; 17:52:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel zorlamaya gelir ama dizel motorun üretim amacı zaten düşük devirde sürüş olduğu için ben 2700 2800 devir üstüne nadir çıkarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lee-on! kullanıcısına yanıt

    DPF dip gaz yapmakla temizlenmiyor yalnız. Çok basarsan da rejenerasyon yapmıyor araç. Rejenerasyonun da 2 çeşidi var, biri senin yaptıracağın diğeri motorun kendi kendine yaptığı. İkisi de belirli şartlar oluşmadan devreye girmeyen bir sistem.

  • Arkadaşın iyi sallamış, hatta tam tersi. Çünkü düşük devirde vites değişimi yaptığında güç için turboya daha çok yükleniyorsun turboyu zorluyorsun ve ömrünü kısaltmış oluyorsun.


    Vites değişimini düz yolda 2300-2500 civarı yapabilirsin, yokuş vs. varsa 3000 e kadar uzat. Böylece gücü vites dişlisinden alacaksın ve turboya yüklenmene gerek kalmayacak.


    Bir de haftada bir 15- 20 dakika düşük vites ve biraz yüksek devirde 2500-3000 devir çalıştırmak dpf tıkanmalarını arızaları önlemede etkili.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 12 Eylül 2021; 21:10:22 >
  • Gelmez...motoru zorlamış ve d-4d motoru elime almiş biri olarak söylüyorum devrinde kullanın arabayı bagirttirip zorlamayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O arabanın orjinali 115 HP, 95 HP yazılımla kısılmış hali. 115 HP yaptır gizli özellikçiler yapıyor. 3000 devir yerine aynı hızlanmayı 2000 devirde yaparsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim 1.5 dci motorlular yıllardır uçan halı... Yeri geliyor lastikler yere değmiyor. Daha motor, turbo vs bozmadı. 70 binde olan da var 250 bini devirmiş olan da var. Periyodik bakımları zamanında ve orijinal parçalarla yaptırıyoruz. 5 tane de 1.4 d-4d ne yaparsanız yapın işe yaramıyor ayrı bir kafası var. Gitmemeye programlanmışlar. 1.5 dci motorlularda sadece bir kaçında ön takım yenilendi.

  • Armin van Buuren* kullanıcısına yanıt

    300 lira istiyorlar. Nerden bileceğim hocam gerçekten 20 hp arttığını. Hisseder miyim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünküİnanırım. kullanıcısına yanıt
    Hahahaha bende buna inanıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • RoyWalsh kullanıcısına yanıt

    biz 450binde rektefiye ettik. O zamana kadar sadece egzantrik değişti  

  • arkadaşınla ve opetle ilişkini bitir..


    shelden yakıt al 2500 devirde vitesleri değiştir


    sonucu buraya yaz..

  • Dizel 1.4 Fiestamı yaklaşık 50 bin km dir zorlayarak vitesi 3000 ve üstü devirde atarak, ışıklarda kalkışlarda %90 dip gaz yaparak kullanıyorum motorda tık yok. Performansı 100 bin km iken aldığımdan daha iyi bile diyebilirim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünküİnanırım. kullanıcısına yanıt

    Hissedersin tabi ki. 2. viteste gaza yüklenince patinaja düşüyor araç. Son hız da 200'ü geçiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 11 Ekim 2021; 16:45:51 >
  • Dizel araçla sorun yaşayanların tamamı pimpirikli kullanıcılar. Aman basmayayım aman bağırmasın vs.


    Dizel araç devirli kullanılır. Soğukken yüklenme, ilk çalıştırmada 30 sn den fazla bekleme, kapatırken de 30 sn kadar bekle. Başka bir özen istemez. Dizel devirsiz kullanılırsa yakıt kalitesine de bağlı olarak sorunlar baş gösterir. DPF tıkanır, EGR arızalanır, enjektörler tıkanır. Dizel arabayla basmaktan korkmayın. Bilinenin aksine şehiriçi trafiklerine uygun değildir bu yüzden.

  • tekkral34 kullanıcısına yanıt

    Valla hocam bu yaşıma kadar hep bu dizel zorlanmaz tayfasının fikirleriyle kullandım aracı. Motor tepki vermiyordu artık , sağırlaşmıştı. bugün çıktım otobana arabanın verdiği Max güç devri (3700 Rpm) kadar çevirdim bütün vitesleri doldurdum. Allah'ım bu güne kadar eziyet çekmişim. Araba ne güzel ivmelendi anlatamam! Motor bağırması dışında sıkıntım yok. Performansınında arttığını söyleyebilirim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt

    En güzeli hocam. Ben bu güne kadar hep düşük devir kullandım bugün otobana çıktım 3500-3700 arası devir çevirdim çok rahat ivme kazandım. Gaz pedalı tepki vermiyordu 120 çıkana kadar saçlarım beyazlıyordu. Atak oldu araç arada böyle kullanmak lazım. Yakıtının Allah belasını versin öldürdük motoru düşük devir kullana kullana.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lee-on! kullanıcısına yanıt

    Geç gördüm özür dilerim. Su serptiniz! Bu yaşıma kadar hep yazılanlara kulak astım 2 bin devirde at turbo yersin 2.5 geçme zorlamaya gelmez diye diye sağırlaşmıştı motorum. Araba ısındı , çıktım otobana 3600-3700 çevirdim sonrası boş zaten hissettiriyor. İstediğim gücü aldım motor tatmin etti beni. Gaz pedalı isyan ediyordu isyan.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.