Şimdi Ara

DİSK TORNA MI DİSK DEĞİŞİM Mİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
109
Cevap
2
Favori
80.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler
    disk tornalama bir kereye mahsus yapılabilir ama 2. kez yapıldığında tehlike arz eder.


    Katılıyorum, disk kalınlıkları bir yere kadar tornalamaya izin veriyor.
    Hatta bazı disklerde bunun için işaret bile olduğu söyleniyor, "buraya kadar tornalanabilir" anlamında...

    Mesela 10.000km'de balata değiştirirken bakıyorsunuz ki diskin alt kısmında 1-2mm'lik bir bölüm, balata oraya basmadığı için aşınmamış.
    Diskin de durumu çok iyi, bu durumda balatayı değiştirdiğinizde diski de tornalayabilirsiniz, hemen değiştirmeye gerek yok. Bir sonraki balata değişimine kadar idare eder.

    Tornalamanın fazla yapılmaması diskin performansı açısından önemli.
    Çok incelirse adam gibi soğumayabilir, daha çabuk yamulabilir, fren performansınızı olumsuz ve tehlikeli yönde etkileyebilir.


    Bahsettiğin işaretin anlamı 'Disk buraya kadar tornalanabilir' değil, 'Disk buraya kadar aşındığına değiştirin'dir. Yani siz bir rotoru, varsa işarete kadar tornaladığınızda diski tamamen bitirmişsiniz demektir. Balatanın basmadığı yer varsa ya balatanın takılması ya da balata hatalıdır. Sağlıklı takılmış, düzgün parçalarda dengesiz bozulma olmaz. Siz rotorları tornayla düzelttiğinizde fazla fazla incelterek diski zayıflatıyorsunuz. Soğumanın kalınlıkltan çok rotorun yapısı ve jantlar ilgisi vardır. İnce disk çabuk ısınır, çabuk soğur ama ince olduğu için de ısındığında yamulma ihtimali artar, hatta Allah korusun kırılabilir, parçalnabilir. Diskin üzerindeki mikroçatlaklar bile çok tehlikelidir. Zaten disk sağlıklı olsaydı yamulmazdı, dengesiz aşınmazdı.

    Seksendört'ün de söylediği gibi, tükenen malzemelerde düzeltme, onarma, ekleme, değiştirme, tamir etme gibi eylemler çok tehlikeli ve kısa vadeli çözümlerdir.




  • benim ön balatalar daha bitmedigi halde usta degiştirmişti, degistirmisken de diskin yuzeyi cizildigi icin pürüzsüzleştirmek icin disk tornalandi. boylece yeni balatalarin diske tam oturacagini söylemişti burada okuduğum kadariyla bana yanlis bilgi mi verilmiş?o
  • değişimden yanayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    benim ön balatalar daha bitmedigi halde usta degiştirmişti, degistirmisken de diskin yuzeyi cizildigi icin pürüzsüzleştirmek icin disk tornalandi. boylece yeni balatalarin diske tam oturacagini söylemişti burada okuduğum kadariyla bana yanlis bilgi mi verilmiş?o

    ustanız iyibir ustaymış ve doğru olanı yapmış....yeni diskler bir hayli pahallıdır.çok talaş kaldırılmadığı sürece yapılan işlem doğrudur...
    birde tuzu kuru değiştirin diyenlere :şöyle parçacıya gidip şu disklerin fiyatını öğrenirmisiniz...önerilen değerler dışına çıkmadan hertürlü onarım rahatlıkla yapılır...ve hiçbir mahzuru yoktur....




  • Diskin fiyati pahali ucuz tartismasi baska konu.

    Aşinan ve aslinda degistirilmesi gereken bir parcanin daha da asindirilarak kullanilmasi baska.

    Siz insanlara eskimis disklerinizi degistirmeyin, tornalatip kullanin diyerek vicdani sorumlulugu nasil alirsiniz?

    Simdi birileri gidip bu lafiniz uzerine diski tornalatsa, islevini tam olarak yerine getiremese ve kaza olsa, insanlar olse, ne yapacaksiniz?

    Guvenlik isi sakaya gelmez, bizler tuzumuz kuru oldugu icin degil, olmasi gerekenin degisim oldugu icin o oneriyi yaptik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lada samaranın diskleri tanesi 18 tl. Arabada frene basınca titreme oluyordu disklerde hafif eğrilmişti. tornaya tanesine 10 tl istedi tornacı .diskler orjinal olduğu için ve yeni disklerin kalitesine güvenmediğim için değiştirmedim tornaya verdim.4 aydır kullanıyorum problem yok.diski tornalattıktan sonra balatalarında değişmesi gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fulsac -- 10 Mayıs 2011; 22:31:36 >
  • Arkadaşlar yazmışlar.
    Balata değişiminde diskler kontrol edilir. Diskler daha önce tornaya girmemişse ve aşınma aşırı değilse tornalatmakta bir sakınca yoktur...
    Daha önce tornaya giren ya da tornalatılınca kalınlığı yetersiz kalacak kadar aşınmışsa yenisi ile değişim en doğrusu olacaktır...

    Disklerle ilgili sıkça yapılan yanlış ise sıcak soğuk olayından dolayı eğilen diski torna yaparak kullanmaktır. Kalınken eğilen disk tornalama işlemi sonucunda daha da inceleceği için daha kolay eğilecektir. Frenleme sırasında direksiyonda titreme hissedildiğinde değişim şarttır...
  • fren gibi önemli bir elemanın yaratacağı soru işareti ile araba kullanmaktansa, 3 kuruş fazla veririm orjinali ile değiştiririm .

    böyle bir konuda paradan tasarruf etmek istiyorsam aracımı ona göre sürerim sert fren yapmam cebimden çıkan miktar aynı kalır .
  • Torna çözüm değil.
    Usta torna yaptı ama 3 ay sonra yine ötmeye başladı.
  • Fren yaptığımız zaman fren balataları diskleri sıkıştırır ve aracın kinetik enerjisi disk-balata ikilisi arasındaki sürtünmeye, dolayısı ile ısıya çevrilir. Bu ısı fren disklerinin ısınmasına yol açar. Örneğin dört tekerinde disk-ABS frene sahip günümüz araçları kuru asfaltta 100km/s hızda topuk fren yapıldığında ortalama 40metrede dururlar. Durdukları anda ön fren disklerinin sıcaklıkları yaklaşık olarak 450-600 santigrad derecedir.

    Fren diskleri daha yüksek sıcaklıklarda yamulmadan görevlerini yerine getirebilirler, peki o zaman (bir darbe söz konusu değil ise) nasıl yamuluyorlar? Yukarıdaki gibi sert bir frenaj esnasında veya sonrasında diskler su ile temas ederse, örneğin bir su birikintisiden geçerseniz (suyun sıcaklığı bir ölçü değildir, en düşük 0 derece olabilir, veya en yüksek 100 derece olabilir, iki durumda da o anki disk için fazlasıyla soğuktur), diskleriniz bir anda birkaç yüz derece soğumuş olur. Bu ani soğuma şekil değişikliğine (eğrilme, yamulma) sebep olabilir.

    Disklerde gerçekleşen şekil değişikliği fren esnasında titremelere sebep olur, aşırı durumlarda, fren yapmazken bile balatalara sürtebilir diskler. Mümkün olduğu durumlarda diskler sökülüp tornalatılır, değilse değiştirilir.

    Disk yamulması hava sıcaklığına bağlı değildir.
    Disk yamulması girilen suyun sıcaklığına bağlı değildir.
    Bir "vahiy" alıp 80-120km/s ile giderken topuk frenle durup aracınızı yıkatmaya karar vermediyseniz aracınızı yıkamanız hatta disklere tazikli su tutmanız disk yamulmasına sebep olmaz.

    Disk yamulmasının tek sebebi sert fren esnasında veya sonrasında disklerin yavaş soğumaya fırsat bulamadan suyla temas etmeleridir (darbe yoksa). Diskleriniz orjinal ise daha fazla sıcaklık farkına daha çok sefer dayanabilirler, yan sanayii veya ucuzundan bişiyler kullanıyorsanız daha az sıcaklık farkı ile daha az seferde yamulacaklardır.

    yansanayi disk kullanmaktansa usta kontrol ettikten sonra incelmemişse eğer orjinalını tonalatıp kullanmak daha iyidir.Benim arabamda tornalatma fiyatı yeni disk fiyatına yakın olduğu halde orjinal kaliteli parça oldukları için eski disklerimden vazgeçmedim

    Fren sisteminden gelen ötme sesi kalitesiz balatadan kaynaklanır.Disk değişmişse yada tornalatılmışsa balata değişmelidir zımparalanıp yerine takmak yeterli olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fulsac -- 11 Mayıs 2011; 0:34:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    Diskin fiyati pahali ucuz tartismasi baska konu.

    Aşinan ve aslinda degistirilmesi gereken bir parcanin daha da asindirilarak kullanilmasi baska.

    Siz insanlara eskimis disklerinizi degistirmeyin, tornalatip kullanin diyerek vicdani sorumlulugu nasil alirsiniz?

    Simdi birileri gidip bu lafiniz uzerine diski tornalatsa, islevini tam olarak yerine getiremese ve kaza olsa, insanlar olse, ne yapacaksiniz?

    Guvenlik isi sakaya gelmez, bizler tuzumuz kuru oldugu icin degil, olmasi gerekenin degisim oldugu icin o oneriyi yaptik.



    quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    hocam 2006 dan beri yoldayım diyorsun dikatini mutlaka cekmiştir veya haberlerde uzun yoldaki kazları duymussundur görmüşsündür. tüm kazlarda tır,kamyon,kamyonet vardır.
    hepsi şerefsizin önde gideni, bile bile kazaya sebebiyet verenler onlar.
    sende bir suç yok, senin yaptıgnı hepimiz yapıyoruz yapıyoruz, tabi ilerde virajı görüp senin arkadaki tırı sollaman yanlış olmuş tamamen hem kendine hemde karsındakini riske atmışsın. misal otobüs olsaydı otobüs söförleri son derece anlayışlı bu konuda.

    sollamalarda kendinden cok arabana güvenceksin, ara hızlanmaları cok iyi olması lazım ki sen rahatca 2 tırı veya 2 tır arasındaki mesafe kapanmadan araya gire bilesin. bu bu devreye tork giriyor, dizel araclarda düsük devirde yüksek tork üretirken benzinli araclarda 3000 deverin yukarısına cıkman icin ya gaza asıl caksın yada vites kücültüp 3000 devir yukarısında kullancaksın.

    gecen sene buna benzer olayda basıma geldi önümde 3 kamyon var, 300mere uzaklıkta viraj var, ben kamyonları görünce yavasladım 50,60km hızla gitmeye basladım arkam bostu arkama bir araba geldi bana sözde artistik taslıcak 3 kamyonu basıp gececekti. viraja 200km kala beni tam solladı önümdeki kamyonuda sollayacaktı aracın burnu gecmeden karsıdan araba geldi.

    riski farkettim frene asıldım önüme gecmesine izin verdim. şerefsiz birisi olsaydım bana yolda artistik yapana yol vermez kazaya sürükler ne halin varsa gör derdim...

    yani trafik başkasının kusurunu kapatmak, anlayış ve sabır gerektiren birseydir..

    özetlersek başkası seni düşün medigni göz ardı ederek ,kendi sorumlulugun altında ,sollamalarda yolun hal ve hareketine tedbirli davranmak ve aracın performansına bir okadar güvenmek gerekir.

    bunlar benim düsüncem ve gecirdiğim olayı anlattım, başkası nasıl acıklar sollama ile ilgi bilgileri bilemem.
    **********************************
    şikayet ettim ve hala mesaj duruyor...o insanların şerefsizliğini TASVİP EDİYORSUNUZ DEMEKKİ...
    göreviniz butür davranışlara gerekeni yapmaktır.yoksa birsürü MANTIKSIZ CEVAP vermek deyil....
    diskin pahallı ucuz oluşu nasıl başka konu oluyor..insanlar o pahallılık için torna yaptırıyor.
    aşınan ve aslında değişmesi gereken diski KİM DEĞİŞTİRMEYİN TORNALATIN DEMİŞ?
    ESKİ DİSKLERİ TORNALATIN SÖZÜ HİÇ GEÇMEDİ:SADECE GEREKİYORSA TORNALATIN dendi....
    konu vicdan DEYİL CÜZDAN meselesidir.
    ben KARGAYI GÖLDE ÖRDEĞİ DALDA GÖREN deyilim...bu işleri yıllarca yapan biriyim...
    sırf DEDİĞİM DEDİK,ÇALDIĞIM DÜDÜK mantığı ile yazı yazmıyorum.....
    belkide diski kaliperi ömrünüzde yakından dahi görmediniz amma hüküm verebiliyorsunuz...hemde suçlayarak...hemde AĞIR SUÇLAYARAK...
    dh yöneticisi olmak bilmediğiniz konuda fikir yürüteceğiniz anlamına gelmez..buda böyle biline.
    BEN ELİMDEN GELEN BİRİKİM VE BİLGİLERİ SUNMAYA ÇALIŞIYORUM..DUYGUSAL HİKAYE ANLATMAYA DEYİL......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 11 Mayıs 2011; 4:12:14 >




  • Tanimdaiginiz insanlar hakkinda hukum vererek komik duruma dusmeyin.

    Otomotivde kural yipranmis parcanin degistirilmesidir bu bir.

    Otomotiv ile ne kadar ilgili oldugumu bilseniz o mesaji hic yazmamis olurdunuz bu iki.

    Cuzdani vicdandan onde tutmak, bazi degerleri para ile olcutugunuz anlamina gelir, bana bir tane resmi kaynak gosterin disk tornalatma ile ilgili. Usta kavrami bbiteli yillar oluyor. Artik muhendis kavrami hakim otomotivde. O diskler uretilirken metalinden kalinligina, capina, hizina bin tane degiskene dikkat ediyor adamlar.

    Neyse siz devam edin, ama tekrar ediyorum tanimadiginiz insanlar hakkinda atip tutmayin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    Tanimdaiginiz insanlar hakkinda hukum vererek komik duruma dusmeyin.

    Otomotivde kural yipranmis parcanin degistirilmesidir bu bir.

    Otomotiv ile ne kadar ilgili oldugumu bilseniz o mesaji hic yazmamis olurdunuz bu iki.

    Cuzdani vicdandan onde tutmak, bazi degerleri para ile olcutugunuz anlamina gelir, bana bir tane resmi kaynak gosterin disk tornalatma ile ilgili. Usta kavrami bbiteli yillar oluyor. Artik muhendis kavrami hakim otomotivde. O diskler uretilirken metalinden kalinligina, capina, hizina bin tane degiskene dikkat ediyor adamlar.

    Neyse siz devam edin, ama tekrar ediyorum tanimadiginiz insanlar hakkinda atip tutmayin.

    efendim "DERVİŞİN FİKRİ ZİKRİNDEN BELLİ OLUR".demiş atalarımız..ifadeleriniz bana herşeyi açıklıyor..
    amma ben bilipte anlatmak istediklerinizi herzaman dinlemeye hazırım...heleki disk -kampana tornalama hakkında biraz eğitici bilgiler sunarmısınız..bende eğitilmek istiyorum..hemde bu yaşta..
    usta kavramı biteli yıllar oldu amma çıraklardan ders alıp hala birşey öğrenememişlerin devri başladığı bir gerçektir...
    bugünün eğitim sistemininde orda boşa zaman geçirenlere ne verdikleri ortada....ATIP TUTMAYI MESLEK EDİNMEDİM-MEKANİKERİM-
    siz eğitiminizle amma DİSK ve KALİPER hakkında bilgi yetersizliğinizle kalın sağlıcakla....
    benim ricam:yukarda alıntı yaptığım mesajı silmenizdir...ekmeği için canını ve malını ortaya koyanlar ŞEREFSİZ deyildirler...onlar KUTSALDIR...




  • Kullandiginiz atasozu ile ironiyi uygulamada gormemize yardimci oldunuz. Tesekkurler.

    Ben size sormustum disk tornalamanin uygulamada gecerli ve guvenli bir yontem oldugu ile ilgili kaynak ama siz enteresan bir sekilde bundan kaciyorsunuz.

    Mekaniker olmaniz sizi o otomobili tasarlayan muhendisten ustun kilmaz. Hatta bu yasta ogrenmeye aciksiniz madem sizi mercedes benz de tasarim bolumunde calisan bir muhendis dostum ile tanistirayim. Birseyler ogrenirsiniz ondan. Eger japon otomobllerine merakli iseniz toyota da calisan bir muhendis arkadasim daha var ama o su an japonyada gorevli.

    Belki siz engin bilginizle ve bilimsel yaklasiminizla bu iki bilgisiz muhendisi aydinlatirsiniz belli mi olur?

    Yasinizi da merak ettim, gerci ben bedensel yastan ziyade akil yasina onem veririm.

    Siz sormadan soyleyeyim bendeniz 1979 dogumluyum.

    Otomobil modifikasyonu ile de hayli ilgiliyim.

    Bir fikriniz olabilir, bunu savunabilirsiniz ama cumlenin basina 'bence' yazmazsaniz bazi insanlar bunu genel gecer dogru olarak gorup uygulayabilir.

    Bu arada ilgili mesaji otomobil bolumu yetkilisi olan arkadasim inceleyecektir.




  • Kullandiginiz atasozu ile ironiyi uygulamada gormemize yardimci oldunuz. Tesekkurler.

    Ben size sormustum disk tornalamanin uygulamada gecerli ve guvenli bir yontem oldugu ile ilgili kaynak ama siz enteresan bir sekilde bundan kaciyorsunuz.

    Mekaniker olmaniz sizi o otomobili tasarlayan muhendisten ustun kilmaz. Hatta bu yasta ogrenmeye aciksiniz madem sizi mercedes benz de tasarim bolumunde calisan bir muhendis dostum ile tanistirayim. Birseyler ogrenirsiniz ondan. Eger japon otomobllerine merakli iseniz toyota da calisan bir muhendis arkadasim daha var ama o su an japonyada gorevli.

    Belki siz engin bilginizle ve bilimsel yaklasiminizla bu iki bilgisiz muhendisi aydinlatirsiniz belli mi olur?

    Yasinizi da merak ettim, gerci ben bedensel yastan ziyade akil yasina onem veririm.

    Siz sormadan soyleyeyim bendeniz 1979 dogumluyum.

    Otomobil modifikasyonu ile de hayli ilgiliyim.

    Bir fikriniz olabilir, bunu savunabilirsiniz ama cumlenin basina 'bence' yazmazsaniz bazi insanlar bunu genel gecer dogru olarak gorup uygulayabilir.

    Bu arada ilgili mesaji otomobil bolumu yetkilisi olan arkadasim inceleyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    Kullandiginiz atasozu ile ironiyi uygulamada gormemize yardimci oldunuz. Tesekkurler.

    Ben size sormustum disk tornalamanin uygulamada gecerli ve guvenli bir yontem oldugu ile ilgili kaynak ama siz enteresan bir sekilde bundan kaciyorsunuz.

    Mekaniker olmaniz sizi o otomobili tasarlayan muhendisten ustun kilmaz. Hatta bu yasta ogrenmeye aciksiniz madem sizi mercedes benz de tasarim bolumunde calisan bir muhendis dostum ile tanistirayim. Birseyler ogrenirsiniz ondan. Eger japon otomobllerine merakli iseniz toyota da calisan bir muhendis arkadasim daha var ama o su an japonyada gorevli.

    Belki siz engin bilginizle ve bilimsel yaklasiminizla bu iki bilgisiz muhendisi aydinlatirsiniz belli mi olur?

    Yasinizi da merak ettim, gerci ben bedensel yastan ziyade akil yasina onem veririm.

    Siz sormadan soyleyeyim bendeniz 1979 dogumluyum.

    Otomobil modifikasyonu ile de hayli ilgiliyim.

    Bir fikriniz olabilir, bunu savunabilirsiniz ama cumlenin basina 'bence' yazmazsaniz bazi insanlar bunu genel gecer dogru olarak gorup uygulayabilir.

    Bu arada ilgili mesaji otomobil bolumu yetkilisi olan arkadasim inceleyecektir.

    üşenmeyip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim..konu edebi fukaralığa doğru gitmeden toparlanmalı bence.....
    şimdi:20-30-40 bin km.gibi balata değişir.herbalata değişiminde disk değişimi gerekmez..onun için yüzeyin çizikleri parlaklığı giderilir ki:FRENLERİMİZ İYİ TUTSUN....amma bu işlemi başka kalıplara sokup bir şekilde inatlaşmak hiçbir değer ifade etmez...
    yönetici gurubunun daha hassas davranması gerektiğini düşünüyorum...en azından şikayetleri değerlendirme konusunda..yinede bilgili kalın..
    *****
    bu ara en küçük çocuğumla yaşıtsınız...üzdüysem özür dilerim amacım kimseyi kırmak deyil...buda anlatımın farklı boyutu deyip geçiştirin.sağlıklı kalın




  • demekki yöneticilerde "FUKSUN TUZAĞINA "düşüyor bazen son günlerde aynı problemi bende yaşıyorum(AYNI MESAJI İKİ KERE GÖNDERMEK)
  • konu biraz alevlenmiş ama herkes doğruları kendince yorumlayınca herkes haklı görünüyor.

    Teoride diskin aşınma yüzeyleri belirli bir kalınlık bırakılarak değişeceği öngörülür. Seçilen balatanın aşınması ve diskin aşınması konusunda bir teorik veya önceden kullnılan bir model varsa pratik kullnımlar göz önüne alınarak yapılmaktadır.

    Son zamanlarda kendimin de aracında başına gelen balata bitmeden tam aşınmadan diskin zarargörmesi veya aşınması olayları aslında mahkemelik konulardır. Seçilen balatanın sert karşısındaki malzeminin yumuşak olması aslında bir tasarım hatasıdır. Tüm tasarımlarda aşınan parça yumuşak aşınmaması gereken parça sert seçilmelidir. Bu bir civata somun olsa idi somun aşınmalı civata daha sert (ısıl işlemle ayarlanabiliyor) seçilmesi gerekir idi.

    Bugunki yeni nesil araçlarda benim de duyduğum kadarıyla daha bir balata bitip ikinci si konmadan veya ikincisi ömrünün baharaında iken disk problemleri yaşanmaya başlamaktadır. Tabiik bizim sanayi buna geleneksel bir çözüm bularak aslında olmaması gereken tamir işlevini üstlenmektedir. yani tasarım hatalarını ve kullanım ve yukarıda bir arkadaşımıızn güzelce özetlediği ani ısı düşüşü ve yamulma (aslında bu da bir tasarım hatasıdır yani maliyetten kaçmak için ısıl işlemleri ve malzemeyi bilerek standartlarını gevşetmektir, özetle güvenlik katsayısını düşük almaktır) ile başımızıa gelen disk eğrilmesidir. Teknik olarak paralel yüzeylerin paralelliğini kaybetmesidir.

    şimdi bu koşullar altında altımızda araç olduğuna ve kullandığımıza göre ne yapmamız gerekir. Araç yeni nesil ise balatalar değişirken YAN SANAYİ bile olsa daha yuöuşak balata seçilmesini sağlamaktrır. Bu önleyici bakım konusuyla açıklanmaktadır. Aslında Tasarımcı bunu yapmalıydı ama erken aşınan balataların riski ve sorunlarıyla uğraşmamak için daha uzun süre giden ama aslında uzun giderken karşısındaki parçayı yiyen bir durumla karşı karşıya kalmaktasınız.

    Olaya diğer açıdan bakınca orjinal balatalara dünya para verip güvenle araca takıyoruz(büyük ihtimalle orta sert veya sert malzeme seçilmiş) ama balata bitmmemiş denince seviniyoruz. Peki bizim araçlar nasıl duruyor acep sorusunu aklımıza hiç getirmiyoruz. Yani A aracı 30000 kmde balata yerken B nesil aynı fabrikanın bir sonraki model aracı 60000 kmde balata bitirmesini kalite olarak göstermek isteyenler amaçlarına ulaşıyorlar . Ama disskler aşınınca suçu suya buza kullnıma attırtarak akıllarınca mühendislik oyunu oynuyorlar. Tereciye tere satmak diye buna denir . İşte ben de bu tereleri yiyenlerdenim.


    Yaptığımız diskin taşlanması işi pratikte kullnım açsından doğru ama risk analizi ve işin es geçilen güvenlik katsayısının maliyetler göz önüne alınarak gevşetilmesi hatalıdır. Bir mahkemelik durum olsa ''ne yapalım diski tornalatmışlar suç kullanıcıda '' diyecekler ve haklı çıkacaklardır. Diski değiştirriseniz de masraftan kaçtıkları orjinalinde yaptıkları seçim hatalarını size ödeteceklerdir. Knedi güvenliğimiz söz konusu olduğu için bizim yapmmaız gereken titreyen ve aşınan diskin değiştirilmesi ama değiştirilirken balatanın yumuşak diskin sert olmasına özen göstermemizdir. her disk aşınır ama en azından 2-3 set balta bitirmesi gerekir ki doğru bir bakım ve kullanım yapılmış olsun.

    Diski tornalatmış olanların ise aracı druduran şeyin diskin ısınması olduğu , diskin ısınması içinde kalın olmasının , bir kapasite olduğu akılda tutulmalıdır. Yani disk ne kadar incelirse fren sayısı ve şiddeti düşecektir. Durma mesafesi uzayacaktır .Diskler kritik ısıyı korurlarsa frenleme için sürtünme katsayısı düşer ve daha az ttumaya başlar .Disk soğukken en iyi performası gösterir. Disklerin soğutulması için zaman gerekir ya set fren yaptıktan sonra , aracınıza zaman tanıyacaksınız yada arka arkaya set fren yapmayacaksınız . Çünkü gerçekten ihtiyaç duyduğunuzda sizin ihtiyacınız olacak 1 metre , ağır hasar ile sıfır hasar arasındaki farkı belirleyebilecektir.
    1,5 -2 mtre fark ise ölümle yaşam arasındaki farkı belirleyecektir.isterseniz aracınızın tamponundan koltuğa kadar olan mesafesini bir ölçün ondan sonra diskleri tornalatmayı veya değiştirmeyi bir daha düşününüz.




  • vezir hocam olaya son noktayı koymus, aslında bu aralar benim arabada da disklerinin değişim yada tornalatma işine girmem lazım çünkü yüksek hızda frene bastıgımda sallıyor ön diskler yamulmus biraz sanırım, tornalatma işine pek mecbur kalmadıkca girmemek lazım, verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim
  • Vezir üstad da her zaman olduğu gibi olaya noktayı koymuş.

    Ancak ben torna konusunda şöyle düşünüyorum:

    Yukarıda bir mesajım vardı, bazı disklerin üzerinde işaret oluyor, onun yorumunu "buraya kadar tornalanabilir" diye yaptım, başka bir arkadaş da "öyle değil, buraya geldiğinde değiştirin" demek dedi.
    Çok doğru, ben yukarıda yanlış ifade ettim.
    Ancak şunu demek istedim, düz mantıkla şöyle bir durum ortaya çıkıyor, disk henüz o noktaya kadar aşınmamışsa ve tornalama sonucunda da o noktaya hala ulaşmamışsak, diski değiştirmeye de gerek yok... Çünkü zaten değişim tavsiye edilen noktaya ulaşmamışız. Anca bu aşamada tornalama kabul edilebilir. Aksi bir durumda zaten kesinlikle olmaz, o işareti geçmişsek diski de çöpe atmak gerekir elbette.

    Dediğim gibi, zaten "usta" olan kişi, diskin durumuna göre maksimum 1-2 sefer tornalatmayı tavsiye edebilir. O da "emniyet noktası"nın üzerinde payı kalmak kaydıyla tabi...
    İkinci balata değişiminde disklerin çok büyük ihtimalle değişmesi gerekir, o noktada kesinlikle hemfikirim.

    Yoksa alın haldır huldur disk kağıt gibi olana kadar tornada takılın diye birşey kesinlikle söylemiyorum.

    Otomobilde "tamir" olayı her zaman vardır.
    "İlla ki değişim" olayını biraz da servisler uydurmuştur. Çünkü ellerinde tamir yapacak "usta"ları yoktur. Basit problemleri bile "yo olmaz, yenisi ile değişecek" diye gidermeye çalışırlar. Tabi aynı zamanda işlerine de gelir, 20TL'lik işçilikle halledebileceği şeyi, 200TL'lik parça satıp, üzerine de 100TL işçilik ekleyerek yapmaya çalışır.

    Emniyetli limitler halinde kalındığı sürece, "ne yaptığını bilen"ler tarafından yapıldığı sürece, bu tip "idareten" işlere karşı değilim.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.