Şimdi Ara

direksiyonu tam kırdığımda kendi kendine gaz veriyordu...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
5.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım 93 mazda 323

    durduğum yerde ve hiç gaza dokunmaksızın direksiyonu tam sağa veya sola kırdığımda kendi kendine gaz veriyordu araç ve devrini artırıyordu

    motora bakım için götürdüğüm esnada ustaya bu durumu söyledim ve o da bi fiş gibi bişeyi söktü

    şimdi gerçekten gaz filan vermiyor ancak tam kırıp dönmem gereken durumlarda araçta devirden düşermiş gibi titreme oluyor ve şimdide benim extra gaz vermem gerekiyor

    ne dersiniz sizce o fişi yeniden taktırayım mı yoksa bu durumun kontrolünün bende olması daha mı iyi?



  • Direksiyonu tam sağa yada tam sola kırdığınızda hafif rolanti devri düşmesi gerek zaten. Eğer düşmüyorsa yada artıyorsa sorun var demektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    Direksiyonu tam sağa yada tam sola kırdığınızda hafif rolanti devri düşmesi gerek zaten. Eğer düşmüyorsa yada artıyorsa sorun var demektir.


    ben en sona çeviridğimde ciyak ciyak ses geliyordu bide farlar açıksa farlar sönüyor gibi oluyordu. arabanınd eviri aşırı derecede düşüyordu

    Gittim servise dedim böyle böyle. Kayışları sıktılar direksiyon kayışı , şarj dinomosunun kayışı falan o sorun gitti.

    Başına gelipde bi anlam veremeyenler için anlattım öcel bi amacım yoktu Belki bi yardımım dokunur.

    Ama normalde yani nromal bi araçda aTTra nın da dediği gibi devirin çok az düşmesi normaldir. kullandığım her arabada böyleydi yani




  • daha dururken tam dondurme kuvvetine erisemedim o yuzden bilmiyorum nasil birsey oldugunu

    bence o fisi taktir bi daha yerine onu oraya koyan muhendislerin elbet bir bildigi vardir


    edit:ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 30 Nisan 2007; 2:38:24 >
  • Selamlar,

    Vites boştayken bazen ben de yapıyorum onu.Direksiyonu sağa ya da sola çevirince devirde hafif bir artış oluyor,belli belirsiz denecek seviyede.Sebebini de hala öğrenebilmiş değilim.

    Edit:Sonuç olarak normal bir durum bu(ana fikri yazmayı unutmuşum )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5CD1888D5 -- 30 Nisan 2007; 2:45:48 >
  • mazdanın özelliğidir o .. eğerki otomotik vites ise direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde araba gaz alır direksiyonda sağa sola çevirme ile gaz pedalına basma arasında fark yok mazdada ..
    sebebide parketmede kolaylık sağlaması için

    89 model otomotik vites bir mazda 626 vardı otomotik vites ..hani şu manda kasa diye tabir edilen .. benimde önce dikkatimi çekti baktım parkederken (ve sollama yaparken) büyük kolaylık ..sonradanda öğrendim gerçektende direksiyondan araba gaz alıyormuş ..ilginç vede güzel bir özellik aslında

    dipnotoloji: otomatik vitesti ama benimki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 30 Nisan 2007; 8:58:49 >
  • benimkindede aynı özellik var.otomatik vites
    acaba mantık park ederken kolaylık mı yoksa başka mı ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • park ederken sadece frene basarak parketmek için .. öyle aman aman ahımşahım bir gazlanma değil zaten
  • hidrolik viteslerin hepsinde yok mu o?

    benim arabada en sonlardayken zorlanıyor biraz daha çevirirsem devir düşer gibi olup artıyor, motorun sesi değişiyor ve son 2cm ini direksiyon kendi çeviriyor.


    hatta miniler vızz lıyor bu olay yüzünden onu farkettim geçen
  • pek çok arabada vardır bu özellik,

    kendi kendine gelişen bir durum, hidrolik veya elektrik destekli sistemlerde dreksiyonu çevirdiğinizde tekerlerin dönebilmesi için güç gerekir. bu güç hidrolik pompasından veya elektrik motorundan sağlanır, bu güç sağlanması sırasında arabanın motoruna dolaylı bir yük bindiğinden devir düşer. devir kontrolünü elektronik yapan araçlarda, devir düşünce otomatik gaz devreye girer, devir yükselir. otomatik devir kontrolü olmayan araçlarda devir düşmüş olur.
  • bu gaz verme olayı normaldir. bende 90 model daihatsu var onda da var bu özellik. hidrolik pompası gücü motordan aldığı için özellikle araç durduğu yerde direksiyon döndürülürken arabanın zorlanmaması için çeşitli hava aktarım organları yardımıyla motora gaz verilerek devrin artması sağlanır. ben aracı ilk aldığında
    eski sahibi bunları iptal etmiş ben yeniden bağladım. ayrıca hidrolik pompasının sağlığı için direksiyonu sona dayamayın hidrolik yağının gidecek yeri olmadığı için pompayı zorlayabilir sona dayandığında ses çıkması
    bundandır.
  • evet bu her araçta vardır aynen onurserdarın dediği gibi.

    o usta nereye ne soktuysa çıkarın onu
    quote:

    Orjinalden alıntı: onurserdar
    pek çok arabada vardır bu özellik,

    kendi kendine gelişen bir durum, hidrolik veya elektrik destekli sistemlerde dreksiyonu çevirdiğinizde tekerlerin dönebilmesi için güç gerekir. bu güç hidrolik pompasından veya elektrik motorundan sağlanır, bu güç sağlanması sırasında arabanın motoruna dolaylı bir yük bindiğinden devir düşer. devir kontrolünü elektronik yapan araçlarda, devir düşünce otomatik gaz devreye girer, devir yükselir. otomatik devir kontrolü olmayan araçlarda devir düşmüş olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onurserdar

    pek çok arabada vardır bu özellik,

    kendi kendine gelişen bir durum, hidrolik veya elektrik destekli sistemlerde dreksiyonu çevirdiğinizde tekerlerin dönebilmesi için güç gerekir. bu güç hidrolik pompasından veya elektrik motorundan sağlanır, bu güç sağlanması sırasında arabanın motoruna dolaylı bir yük bindiğinden devir düşer. devir kontrolünü elektronik yapan araçlarda, devir düşünce otomatik gaz devreye girer, devir yükselir. otomatik devir kontrolü olmayan araçlarda devir düşmüş olur.


    tam onikiden
  • yani okuyarak aşağı doğru iniyordum senin yazını gördümde rahatladım çünkü bu kadar kişi arabaya biniyor ama bu gibi ufak şeyleri bilmiyor neyse bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp özellikle manda kasa mazdası olan arkadaş hani park etmeyi sağlar diyen varya sen işte bu ralarda biraz daha dolaş bir şeyler öğren bence beni çok güldürdünüz Alllah da sizi güldürsün


    quote:

    Orjinalden alıntı: onurserdar

    pek çok arabada vardır bu özellik,

    kendi kendine gelişen bir durum, hidrolik veya elektrik destekli sistemlerde dreksiyonu çevirdiğinizde tekerlerin dönebilmesi için güç gerekir. bu güç hidrolik pompasından veya elektrik motorundan sağlanır, bu güç sağlanması sırasında arabanın motoruna dolaylı bir yük bindiğinden devir düşer. devir kontrolünü elektronik yapan araçlarda, devir düşünce otomatik gaz devreye girer, devir yükselir. otomatik devir kontrolü olmayan araçlarda devir düşmüş olur.




  • ne yaptın özgür , hemen taktır o fişi .Mühendisler boşa koymöadı bu koruyucu sistemi arabanıza.Gerekli olan bir şeyi söktürmşsün.Bizdeki ustalar da ne akıl var ama , yakında o gereksiz bu gereksiz diye bütün güvnlik korumalarını da sökerler.

    teknik açıklamalarını arkadaşlar yapmış, detaya girmeyeceğim.Aynen klimada devir düşmesini engellemek için gaz verilmesi gibi hidrolik direksiyon için de merkezi kontrol sistemi tarafından biraz zengin karışım yapılır devirin belli bir sayının altına düşmemesi için.

    Son söz ,hemen fişi taktır eski yerine.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.