Şimdi Ara

direksiyon hidrolik yağına su karışdı...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
20.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba bikaç saat önce kardeşim arabamın cam silecek suyunu doldurmak niyetiyle cahilce direksiyon hidrolik yağ deposuna su koymuş allahdan 200 metre ilerledikden sonra benzinlikde durduğumuzda bana durumu anlattı.herneyse orada sağ olsun arkadaşlar suyu pompayla eski hidrolik yağı ile birlikde boşaltılar ve yenisini koydular.şimdi benim içimi kemiren nokda benzincidei tamirci fazla yol yapmadıysan sorun çıkartmaz dedi.ama benim içimi kemirip duruyor bu şekilde hidroliğe su gitmesi sorun çıkarırmı işin aksi yanı direksiyon hidrolik pompası yeni değişdi tekaradan masraf çıkarırmı sizce bilgili arkadaşlardan yardım istiyorum.



  • Geçmiş olsun. Kafanıza takmayın okadar birşey olmaz ama koyduğu suyun miktarıda önemli.
  • Yağ alttan boşaltılabiliyor mu ve alttan mı boşaltıldı? Hidrolik yağın yoğunluğu sudan az olduğu için su dibe çöker ve hazne boşaltıldığında dibine bir şeyler kalmışsa bu büyük ihtimalle sudur. Su, hidrolik sisteme bir zarar vermez. Pompa veya diğer parçalar için de endişelenmeye gerek yok. Küçük bir ihtimal direksiyonu çevirirken güç kaybı olur, onu da hissetmezsiniz.
  • teşekkr ederim ilginizden dolayı koyduğu su ufak ped şişenin 3 de 1 i kadarmış bu konuda çok üstüne gitdim doğruyu söylemesi için çünkü önemli bir konu ileride açıcağı masraf ayrı bir konu allah korusun kazaya sebebiyet verebilecek birşey.
  • altan boşaltılamadığını söyledi tamirci pompayla çektiler depodan.paylaştığınız bilgiler içimi bir nebze rahatlattı çok teşekkrler.
  • Her araçta farklıdır ama genel hidrolik sistemlerde yağ hazneleri zaten fazla yağ almazlar. Bazı endüstriyel cihazlar ve otomobillerde bu hazneler olası yağ eksilmelerine karşı biraz büyük yapılıyor. Koyduğu su 150-200 ml'ye tekabül eder ve su, yağ pompayla çekilince çok büyük oranda boşalmıştır. Benzinliğe gidene kadar direksiyonu tam tur çevirmediyseniz su hazneden çıkmamış dahi olabilir. Bence sorun edilecek bir durum yok. Geçmiş olsun.
  • Önümüzdeki 1 hafta kontrol edin su kalmışsa eğer buharlaşacaktır yağı tamamlayıp devam edebilirsiniz.Hiçbir sorun çıkarmaz.
  • Az miktarda suyu sistem kompanse eder. Sabaha karşı soğuk metal cidarla yoğunlaşan su oluyor zaten. Ancak 100ml biraz marjinal. Bnece hidrolik yağını tamamen değiştirin. Eninde sonunda buharlaşacaktır ama pompada kavitasyona sebebiyet verebilir. Yük altında pompa basıncı 300psi ın üzerine çıkabiliyor. O banınçta pürüssüz olması gereken pompa yüzeyinde su zararlı olabilir. Kremayere inerse daha kötü. En iyisi yağı tamamen değiştirmek. Toplamda aşağı yukarı 1lt kapasiteleri var zaten.

    Pompadan çıkan alçak basınç (geri dönüş) hortumu kremayer veya pompa tarafından sökülerek yağ boşaltılabilir. Yağın büyük kısmını alabilmek için bu sırada direksiyon tam sağ ve tam sol yapılmalı.

    Hortum yerine takıldıktan sonra hazne doldurulur. Bir yardımcı motoru rolantide çalıştırırken pompa da yağsız kalmayacak şekilde beslenerek hazneden doldurulur. Liftten inmeden tekerlekler yüksüz halde 15-20 defa tam sağ ve tam sol yapılarak sistemin havası alınmış olur.

    Piyasada farklı sistemler de vardır (mesela Citroen). Onların ayrı prosedürleri olabilir ama yukarıdaki değişim prosedürü pek çok otomobil için uygundur.




  • bende aynı durum oldu sanırım içinde ki su yüzünden donuyor ve direksiyon çok sert oluyor döndürmesi içinde ki suyu tamamen nası boşaltırım [Honda Civic 1.4is HB]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alucard:.

    bende aynı durum oldu sanırım içinde ki su yüzünden donuyor ve direksiyon çok sert oluyor döndürmesi içinde ki suyu tamamen nası boşaltırım [Honda Civic 1.4is HB]









  • Direksiyon kutusu sorunu çekmiş biri olarak istemeden çok ugrastım ve bılgı edındım..

    Direksiyon kutusu bır aracta bulunucak en hassas ve değişimi oldukça pahalı parçalardan biri

    hassaslığı kendınden degıl kullanımından geliyor , içerisinde 250ml veya yarım litre kadar yağ barındırıyor ,

    yağ boşalır yada özelliğini kaybederse direksiyon kutusunun ıcerısınde bıcaklar mevcut tekerlerı saga sola ıtmeye yarayan bu bıcaklar zarar gorup dıreksıyonu kullanılamaz hale getirebiliyor tamiri yok - çok zor

    ve yağsız kalırsa dıreksıyon pompası da kendını mahvedıyor daha yuksek külfet çıkıyor ortaya

    direksiyon sistemi kapalı kutu bir sistem o kutu denen parçada ,, sadece yağ girişi var alttan felan çıkışı yok bir kere koydummu o yağ kalır, keçelerden yağ kaçırır o ayrı mesele

    o yüzden en önemlisi 30-40 lira verip en kaliteli yağ hangisiyse bir kere onu kullanmak gerek 1 lt yağ kalıtelı o cıvarlarda ben mobil kullanıırım.

    diğeri araçı çukurlara düşürmemek gerek direksiyon kutusu sabit parça oldugu ıcın cukura dusup parca hareket edıp esnemek zorunda kaldıkca keçeleri aşınıyor ve yagı oradan kacııyor tamiri 300-500 arası yapan yer cok az ustası yok , ama işlem basit bir işlem ,

    diğeri direksiyonu park halınde hıc bır zaman tam saga donuk yada sola donuk bırakılmamalı asla yada biri kaldırımda yukarda biri asagıda,,, direksiyonu tam tur cevırdıgınızde keçe, körük denen parçalar sonuna kadar dayandıgı için zamanla yırtılma sıyrılma yapıp yıne yag kacıyıor yıne buyuk bır masraf ,

    dönüşlerde mumkun oldugunca sola saga dıreksıyonu tam vurdurmamak gereek,


    Bu dıreksıyon kutu konusnda reno laguna en saglam araca sahıp bılmıyorum nereye ait kutu hangı fırmalar yapıyor ama reno o konuda saglam kullanıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unbelievable7

    Direksiyon kutusu sorunu çekmiş biri olarak istemeden çok ugrastım ve bılgı edındım..

    Direksiyon kutusu bır aracta bulunucak en hassas ve değişimi oldukça pahalı parçalardan biri

    hassaslığı kendınden degıl kullanımından geliyor , içerisinde 250ml veya yarım litre kadar yağ barındırıyor ,

    yağ boşalır yada özelliğini kaybederse direksiyon kutusunun ıcerısınde bıcaklar mevcut tekerlerı saga sola ıtmeye yarayan bu bıcaklar zarar gorup dıreksıyonu kullanılamaz hale getirebiliyor tamiri yok - çok zor

    ve yağsız kalırsa dıreksıyon pompası da kendını mahvedıyor daha yuksek külfet çıkıyor ortaya

    direksiyon sistemi kapalı kutu bir sistem o kutu denen parçada ,, sadece yağ girişi var alttan felan çıkışı yok bir kere koydummu o yağ kalır, keçelerden yağ kaçırır o ayrı mesele

    o yüzden en önemlisi 30-40 lira verip en kaliteli yağ hangisiyse bir kere onu kullanmak gerek 1 lt yağ kalıtelı o cıvarlarda ben mobil kullanıırım.

    diğeri araçı çukurlara düşürmemek gerek direksiyon kutusu sabit parça oldugu ıcın cukura dusup parca hareket edıp esnemek zorunda kaldıkca keçeleri aşınıyor ve yagı oradan kacııyor tamiri 300-500 arası yapan yer cok az ustası yok , ama işlem basit bir işlem ,

    diğeri direksiyonu park halınde hıc bır zaman tam saga donuk yada sola donuk bırakılmamalı asla yada biri kaldırımda yukarda biri asagıda,,, direksiyonu tam tur cevırdıgınızde keçe, körük denen parçalar sonuna kadar dayandıgı için zamanla yırtılma sıyrılma yapıp yıne yag kacıyıor yıne buyuk bır masraf ,

    dönüşlerde mumkun oldugunca sola saga dıreksıyonu tam vurdurmamak gereek,


    Bu dıreksıyon kutu konusnda reno laguna en saglam araca sahıp bılmıyorum nereye ait kutu hangı fırmalar yapıyor ama reno o konuda saglam kullanıyor

    aracı sürerken direksiyonu tam sağa veya tam sola dönük şekilde 10 sn den fazla tutmamak gerekiyormuş öyle yazıyor l300 ün kullanım kılavuzunda. galiba bunun nedeni tam sağ ve tam solda direksiyonun pompası yağ pompalamayı kesiyormuş.




  • bu hatayı bende yaptım fren yağ hidrolik yerine az birsey antifriz koydum .
    Tehikeli bir işlemmiş aracın tüm im mekanızmasına yayılırsa sıkıntı buyuk.sonra tamirciye gidip tekrar boşaltılar Allahtan yayılmamış
    200 tl sıkışmış bu arada
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.