Şimdi Ara

# DirectX ve Ekran Kartları # DirectX Nedir ? Ne işe Yarar ? Dx11# (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
3
Favori
75.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bunun sebebi directX değil, oyun firmasının oyunda kullandığı oyun motorunun ekran kartı ve sistemler ile uyumu. Her oyun farklı bir temada çıktığı için optimizasyonlar da değişir buna göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chris Brown

    Bunun sebebi directX değil, oyun firmasının oyunda kullandığı oyun motorunun ekran kartı ve sistemler ile uyumu. Her oyun farklı bir temada çıktığı için optimizasyonlar da değişir buna göre.

    Rİca etsem birde Dx 11 ile DX11.1 e acıklık getirirmisiniz...

    Şimdi bakıyorum Ekran kartlarına sitelerinde özelliklerinde Dx 11 diyor . Örneğin vatana bakıyorum işte xxxxx dx11.1 ekran kartı diyor.... dx 11 olan her kart dx11.1 i de desteklermi yada bunun ayrımı farkı nedir nerde yazan doğru bi anlam veremedim.
  • Size kısaca şöyle söyleyeyim DX11 ile DX11.1 kartlar arasında hiç bir fark yok şimdilik.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404562(v=vs.85).aspx
  • DirectX 9 destekleyen bir ana karta DirectX 11 destekleyen bir ekran kartı directX 9 da takılıp kullanılabilir mi?
  • Destekledikleri DirectX seviyesinin bir önemi yok ekran kartını anakarta taktığınızda anakarttaki onboard görüntü yongası devreden çıkar zaten ve ekran kartı devreye girer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chris Brown

    Size kısaca şöyle söyleyeyim DX11 ile DX11.1 kartlar arasında hiç bir fark yok şimdilik.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404562(v=vs.85).aspx

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404562%28v=vs.85%29.aspx#use_uavs_at_every_pipeline_stage
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404562%28v=vs.85%29.aspx#bind_a_subrange_of_a_constant_buffer_to_a_shader
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404562%28v=vs.85%29.aspx#support_a_larger_number_of_uavs

    Bunlar önemli ve oyunlarda kullanılabilecek şeyler. Donanım üstünden olmasa bile sw / driver seviyesinde etrafından dolaşıp implemente edilebilir belki. Oyunlarda Kullanılıp, hedef donanım tarafından desteklenmemesi durumunda bi alt versiyona düşülüüp farklı bi özellik setinin kullanılmasına tam imkan tanımıyor. Ordan sonrası da programcının nasıl geliştrireceğine implemente edeceğine kalmış. UAV'nin her türlü kullanıma imkan vermesi önemli, shaderların const. buffer'ın küçük kısımlarını kullanabilmesi de.

    Pratikte işe yarar fark görülür mü, Win8 ve dx11.1 olmadan yani büyük bi kesimi yok sayarak ve 11.1'in kullanılamadığı durumda bi alt özellik setinin (d3d 11) kullanılması ile aynı iş yapılır mı, dolaylı olarak yapılır onu da kodlarken ayrıca yapmaları lazım. 11.1 'de getirilip adamların önceden elle yaptıkları işler var, 11.1 ile otomatikleştrilmiş gibi oluyor bazı açılardan. olması iyi ama bunu kullanamayacaklar için yine elle daha uzun kodu yazmak zorunda kalacaklar.

    getiri olarak UAV'nin kullanımıya, Compute Shader kullanımınındaki zorunluluğu azaltma imkanı var mesela. İnce hesaplama ve kurgu gerektirse de UAV'nin bütün render altbiriminin her parçasına erişebilmesi ve üstünde atomic operation yapabilmesi (yerine göre riskli de olsa), pratik olarak aynı işi daha çabuk yapabilme gibi bi sonuç getirebiliyor.

    Daha çabuk derken frame için compute shader ile hesaplama süren 10ms ise, compute shader yerine UAV atomics ile mesela 7ms'ye indirme gibi imkan olabiliyor.

    Bu, belli bi işi yapmak için, mesela HDR ve Bloom için Pixel Shader kullanmak yerine Compute Shader kullanıp %13-15 lerde perf artışı elde etmeye benziyor.




  • Genel kullanıcı performansına etkisi olmadığı ve gelişme kaydedilemediği için kullanıcının da ancak aklı karışır. Bizim kullanıcımız açar oyun oynar, herhangi bir getiride olmadığına göre DX11 e göre DX11.1 de, DX11 destekleyen kartlarını gönül rahatlığı ile kullanmaya devam edebilir arkadaşlar.
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Oyun yapımcıları tamamen anlaşmalı Dx11 destekli yazıyolar çünkü yeni ekran kartlarının satılması gerek dx9 dx10 destekli yapılsa kimse gidipte yeni nesil ekrankartlarına göz dikmez tamamen Alın Verin Ekonomiye Can Verin hareketi
  • Yakında directX12 de geliyor windows 10 ile.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.