Şimdi Ara

DirectX 10-11 Performans Karşılaştırmaları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
4.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hala konuyu yanlış anlıyorsunuz, burada belli segment, model veya marka kartların DirectX11 altında nasıl performans vereceğini değil, aynı model kartın DirectX10'da ve DirectX11 altında verdiği performanslar arasındaki farkı konuşuyoruz. Konuştuğumuz konu kartlar değil DirectX teknolojisi ve performansı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Hala konuyu yanlış anlıyorsunuz, burada belli segment, model veya marka kartların DirectX11 altında nasıl performans vereceğini değil, aynı model kartın DirectX10'da ve DirectX11 altında verdiği performanslar arasındaki farkı konuşuyoruz. Konuştuğumuz konu kartlar değil DirectX teknolojisi ve performansı.


    Biz de ondan bahsediyoruz zaten. Ben ati, nvidi, şu bu dedim mi? Dx11 düşük seviye kart alınmaz dedim. Testte dx10 grafik kalitesinde bir oyunun dx11 optimizasyonlarıyla çalışması sözkonusu. Ama yeni çıkacak dx11 oyunlar bu kadar hafif olmayacaktır. O ek performans erir gider sistem canavarı oyunların elinde. Her zaman olan şey bu, çok tuhaf birşey söylemiyorum ki. Bence siz testte kullanılan kartlar ati olduğu için buluttan nem kapar hale gelmişsiniz. Niye her durumda savunmaya geçiyorsunuz anlamak mümkün değil.




  • En başta okuduğum posttan aşagı doğru inerken ben ne için yazıcaktım diye düşünmeye başladım.İndikçe dahada kafam karışmaya başladı.Konu dx 10 11 performansıydı ordan fps, ordan ati burdanda nereye artık

    Dx 11 bence söz konusu yeni oyunlarda başarı getirceğe benziyor.Belki bazı kullanıcıları tatmin eder belki etmez.Zamanında benzer konular tartışıldı.O konulardan ayrıntı vermek istemem konu sağlığı içinEn azından adamlar çalışıyor birşeyler üretmek için boş dursalar hiç iyi olmazdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ULYSES


    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Hala konuyu yanlış anlıyorsunuz, burada belli segment, model veya marka kartların DirectX11 altında nasıl performans vereceğini değil, aynı model kartın DirectX10'da ve DirectX11 altında verdiği performanslar arasındaki farkı konuşuyoruz. Konuştuğumuz konu kartlar değil DirectX teknolojisi ve performansı.


    Biz de ondan bahsediyoruz zaten. Ben ati, nvidi, şu bu dedim mi? Dx11 düşük seviye kart alınmaz dedim. Testte dx10 grafik kalitesinde bir oyunun dx11 optimizasyonlarıyla çalışması sözkonusu. Ama yeni çıkacak dx11 oyunlar bu kadar hafif olmayacaktır. O ek performans erir gider sistem canavarı oyunların elinde. Her zaman olan şey bu, çok tuhaf birşey söylemiyorum ki. Bence siz testte kullanılan kartlar ati olduğu için buluttan nem kapar hale gelmişsiniz. Niye her durumda savunmaya geçiyorsunuz anlamak mümkün değil.


    Bakın ben de ne demişim "... burada belli segment, model veya marka kartların..." açık değil mi? Bir arkadaşımız olayı markaya çekti, siz de gelmiş olayı segmente çekiyorsunuz. Orta segment DirectX11'de dökülüyormuş falan konumuz değil, eğer onu tartışmak istiyorsanız o şekilde bir konu açın herkes fikrini söylesin ama şu anda konumuz DirectX11 gerçekten bir performans kazancı sağlayacak mı, eğer sağlıyorsa ne kadarlık bir kazanç söz konusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque


    quote:

    Orijinalden alıntı: ULYSES


    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Hala konuyu yanlış anlıyorsunuz, burada belli segment, model veya marka kartların DirectX11 altında nasıl performans vereceğini değil, aynı model kartın DirectX10'da ve DirectX11 altında verdiği performanslar arasındaki farkı konuşuyoruz. Konuştuğumuz konu kartlar değil DirectX teknolojisi ve performansı.


    Biz de ondan bahsediyoruz zaten. Ben ati, nvidi, şu bu dedim mi? Dx11 düşük seviye kart alınmaz dedim. Testte dx10 grafik kalitesinde bir oyunun dx11 optimizasyonlarıyla çalışması sözkonusu. Ama yeni çıkacak dx11 oyunlar bu kadar hafif olmayacaktır. O ek performans erir gider sistem canavarı oyunların elinde. Her zaman olan şey bu, çok tuhaf birşey söylemiyorum ki. Bence siz testte kullanılan kartlar ati olduğu için buluttan nem kapar hale gelmişsiniz. Niye her durumda savunmaya geçiyorsunuz anlamak mümkün değil.


    Bakın ben de ne demişim "... burada belli segment, model veya marka kartların..." açık değil mi? Bir arkadaşımız olayı markaya çekti, siz de gelmiş olayı segmente çekiyorsunuz. Orta segment DirectX11'de dökülüyormuş falan konumuz değil, eğer onu tartışmak istiyorsanız o şekilde bir konu açın herkes fikrini söylesin ama şu anda konumuz DirectX11 gerçekten bir performans kazancı sağlayacak mı, eğer sağlıyorsa ne kadarlık bir kazanç söz konusu.


    Ben de performans artışı sağlayamayacak diyorum. Bunda anlamayacak ne var? Düşük seviye kartlarda iyi çalışmayacak demek de performansla ilgili bir durum sonuçta. Ayrıca konuyu açınca altında atılacak her mesajın içeriğini belirleme hakkı diye birşey yok. İstersem markayı da eleştiririm ben burada. Her physix başlığına, her nvidia başlığına gelip ati savunuculuğuna soyunanları da bir kez olsun şöyle uyardığınızı görseydik tarafsızlığınıza inanabilirdik. Bu forumda gerçekten marka bağımlısı olmadan bu teknolojilere yaklaşan tartışan birkaç kişiden biriyim ben, bilen bilir. Bugün kart alacak olsam da 5850 alırdım. Ama 5770 almazdım. Çünkü dx11 oyunların hakkından gelebilecek bir kart değil. Demek istediğim budur. O tabloda giriş seviyesi bir nvidia kart olsa onun için de aynı şeyleri söylerdim. ATİ HİÇBİR ZAMAN NVIDIA KADAR İYİ BİR FİRMA OLAMAZ. (Böyle ifadeler ne kadar saçma ve sıkıcı oluyor değil mi, ama biz hergün bu ifadelerin ati için kullanıldığı mesajları okuyoruz. Sizin gıkınız çıkmıyor o mesajlara) Forumda bir seviye yakalanacak adam gibi birşeyler tartışılıp irdelenecekse önce şu takım tutar gibi marka tutma huyundan bir vazgeçelim. Ben nvidiayı eleştiren bir mesaj attığımda tek bir olumsuz cevap bile almazken neden ati ile ilgili birşeyler yazdığımda elli kafadan ses çıkıyor? Dh forumlarında ciddi bir ati fanlığı sendromu var ve bunun sebebi kullanıcıların birçoğunun kendi gelirlerini kazanmayan, bütçesi kısıtlı çocuklardan oluşması. Çünkü nvidia da fiyatlar dışında eleştirecek hiçbirşey olmadığını aslında siz de çok iyi biliyorsunuz. Ortada bir cuda, oyunları direk etkileyen bir physix teknolojisi varken, ati hala bir gpudan fizik sürücüsü sunamamışkan nvidia yenilik yapmıyor ati gibi diyen sizsiniz. Tarafsızca teknolojileri tartışacaksak önce bu yaklaşımdan vazgeçmemiz lazım.




  • Madem performans artışı sağlamayacak neden testlerde sağlamış o zaman, bunu ortaya koymuyorsunuz. Hala olayın özünü kaçırmış durumdasınız, oyun yapımcıları istedikleri kadar oyunu görsel olarak zorlasınlar, yukarıdaki testlere bakarak söylüyorum, DirectX11, DirectX10'a göre daha hızlı çalışacak. Sizin öne sürdüğünüz şu, normalde günümüz oyununda atıyorum 30fps alacak bir kart yeni oyunlarda 20 fps alacak ama ne konumuz bu, ne de bu görüşe karşı çıkan var zaten. Tartıştığımız konu, yeni çıkacak DiretcX11 oyunlarında DirectX10 modunda 20fps alacak olan bir kartın DirectX11 modunda 25 fps alıp alamayacağı ya da 20 fps'den ne kadar fazla alacağı.

    Şahsımla ilgili sözlerinize gelirsek başka konularda kime ne yapacağını söyleyecek değilim, ancak tartışmaya açtığım konunun inatla başka noktalara çekilmesi hiç de hoşuma gitmiyor. Bu konudaki memnuniyetsizliğimi ortaya koymak en doğal hakkım, yoksa isteyen istediği firmaya istediği lafı söyler, zerre kadar umrumda değil. Nvidia ile ilgili eleştirileri de zaten ya okumamışsınız ya da yine yanlış anlamışsınız, özellikle GT300 hakkındaki eleştirilerimi burada tekrar sayacak değilim, açın ayrı bir başlık orada sabaha kadar konuşalım ancak burası yeri değil.

    Bakın konu nereye gelmiş, yok kendi kazancı olmayan çocuklarmışız da, bilmemneymişiz, istediğiniz kadar laf sokmaya çalışın, ne yaptığım işi ne de kazandığım paradan burada bahsederim. Size ve arkadaşlarınıza tüm çabalarınızdan dolayı teşekkür ediyorum zira konu burada kapanmıştır, okumak isteyen son bir kez baştan sona gözatabilir sonra yöneticilerden biri konuyu silerse sevinirim.




  • ULYSES; tarafsızlıktan dem vururken taraflı olmayı nasıl beceriyorsunuz? Father Torque 'u irdelediğiniz noktada bizzat mevcutsunuz. İlginç değil mi? Tarafsız olmayı becermiyorsanız taraflı olanlara kızmaya hakkınız da olmamalı. Tabi konuyu istediğiniz yere sündürebilirsiniz bu konuda özgürsünüz, içinize sindiği sürece..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nevi şahsına münhasır -- 16 Ekim 2009; 14:27:12 >
  • Dx11 modu dx10 dan daha performanslı olmayacak. Daha fazla efekt koyup kastıracaklar. Yukarıdaki oyunda dx10 oyunu, dx11 komut setleri yamayla eklendi. Grafik seviyesi de dx10 dan yukarı çıkmadı. Kendiniz çalıp kendiniz oynamaya bayılıyorsunuz. Bir tek karşı fikre tahammülünüz yok. Adam gibi teknik veriyle cevap da veremiyorsunuz. Yaptığınız iş de kazandığınız para da beni ilgilendirmez. Genel kullanıcı profilinden bahsettim ben, üzerinize alınıyorsanız o kendi alınganlığınız. Kimse de 'ben açtım bu konuyu, değiştirdin şusun busun' demesin. Bana teknik bilgiyle cevap verin, veremiyorsanız da saygı duymayı öğrenin. Ben gayet seviyeli bir tartışma yürütüyorum. Kimseye hakaret etmedim, kırmadım. Doğru dürüst tartışmaya varsanız buradayım. Yoksa güle güle.

    @Hökela Taraflı olduğuma dair edindiğin izlenimle ilgili mesajları yada mesaj kısımlarını alıntı yaparak bir koyabilirmisin, gerçekten merak ettim. İlk x2 kartın rage2 yongasıyla tek pcb de ati tarafından yapıldığını, ilk dx8 kartın radeon olarak çıktığını, geforce3 den çok daha iyi olduğunu, nvidianın o kartları ancak gf4ti serisiyle yakalayabildiğini kaç kişi biliyor şu forumda. Daha adını sanını duyan yokken ben ati kartları takip ediyor, kullanıyordum. Tereciye tere satmayın artık!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ULYSES

    Dx11 modu dx10 dan daha performanslı olmayacak. Daha fazla efekt koyup kastıracaklar. Yukarıdaki oyunda dx10 oyunu, dx11 komut setleri yamayla eklendi. Grafik seviyesi de dx10 dan yukarı çıkmadı. Kendiniz çalıp kendiniz oynamaya bayılıyorsunuz. Bir tek karşı fikre tahammülünüz yok. Adam gibi teknik veriyle cevap da veremiyorsunuz. Yaptığınız iş de kazandığınız para da beni ilgilendirmez. Genel kullanıcı profilinden bahsettim ben, üzerinize alınıyorsanız o kendi alınganlığınız. Kimse de 'ben açtım bu konuyu, değiştirdin şusun busun' demesin. Bana teknik bilgiyle cevap verin, veremiyorsanız da saygı duymayı öğrenin. Ben gayet seviyeli bir tartışma yürütüyorum. Kimseye hakaret etmedim, kırmadım. Doğru dürüst tartışmaya varsanız buradayım. Yoksa güle güle.

    @Hökela Taraflı olduğuma dair edindiğin izlenimle ilgili mesajları yada mesaj kısımlarını alıntı yaparak bir koyabilirmisin, gerçekten merak ettim. İlk x2 kartın rage2 yongasıyla tek pcb de ati tarafından yapıldığını, ilk dx8 kartın radeon olarak çıktığını, geforce3 den çok daha iyi olduğunu, nvidianın o kartları ancak gf4ti serisiyle yakalayabildiğini kaç kişi biliyor şu forumda. Daha adını sanını duyan yokken ben ati kartları takip ediyor, kullanıyordum. Tereciye tere satmayın artık!

    olay bu kadar basit




  • Kartlar ve oyunlar yaygınlaşmadan tam anlamıyla birşeyler söylemek zor olucak... Ama yukarda ki tabloda bence oyunda ki detayların full açık olduğu ( AA ve AF ) bölümler dikkate alındığında çok da büyük bir fark oluşmuyor.. Abartılacak bir sıçrama yok alınan FPS oranlarına bakıldığında...

    Gelişen donanım bileşenleri (nerdeyse 2 kat artırılmış) ile daha kaliteli ve daha güzel görünen oyunlar ile buluşabilirsek ne mutlu bize... En azından DX9 ile DX10 arasında hiç fark yok gibiydi, bakalım DX11 le DX10 arasında nasıl bir fark oluşacak bekleyip görelim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ULYSES
    Bir tek karşı fikre tahammülünüz yok. Adam gibi teknik veriyle cevap da veremiyorsunuz.
    Bana teknik bilgiyle cevap verin, veremiyorsanız da saygı duymayı öğrenin.

    Konuyu açmışım ve teknik veri olarak da fps testlerini ortaya koymuşum, bu rakamlara karşı fikri olan sensin ama ne ortada bir döküman ne bir teknik bilgi hiçbirşey ortaya koyamadığın gibi bir de bizi belge sunamamakla itham ediyorsun. Tereciye tere satmak böyle olsa gerek. Önce ortadaki verilere karşı bir veri ortaya koy da sonra saygı bekle.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ULYSES
    Kimseye hakaret etmedim, kırmadım. Doğru dürüst tartışmaya varsanız buradayım. Yoksa güle güle.

    diyen de sensin,
    quote:

    Orijinalden alıntı: ULYSES
    Dh forumlarında ciddi bir ati fanlığı sendromu var ve bunun sebebi kullanıcıların birçoğunun kendi gelirlerini kazanmayan, bütçesi kısıtlı çocuklardan oluşması.

    diyen de. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? Ati'ciler para kazanmayan çocuklar diyeceksin ve kimseye hakaret etmedim deyip doğru dürüst tartışmadan bahsedeceksin. Bana onca laf saymışsın ama bir tane mesajımı ortaya koy ki bir NVidia kullanıcısına aynı şekilde laf etmiş olayım, ne bileyim NVidia'cılar çoluk çocuktur dediğim ya da bir başka laf söylediğim bir tane mesajımı göster bana ama bulamazsın, çünkü sizin gibi NVidia hayranlarıyla benim aramdaki asıl fark burada işte, ben firmaları, sizlerse forum kullanıcılarını eleştirmeyi seviyorsunuz. Sözde tarafsızsınız ama henüz piyasaya çıkmamış GT300'ü savunmaya gelince arslan kesiliyorsunuz, e hani nerde o zaman GT300'ün teknik bilgisi belgesi? Oyun performansı, ulaştığı fps değerleri ve fiyatı? Neye göre savunuyorsun ya da saygı duyuyorsun anlamadım? E hani "teknik bilgiyle cevap verin, veremiyorsanız da saygı duymayı öğrenin"di? Dün dündür bugün bugündür diyorsun yani.




  • Dx11 oyun varmı? Nereden hangi dökümandan getireyim koyayım buraya? Yukarıdaki oyunda dx11 değil. Yani senin belge koydum dediğin şey aslında belge değil. Ben daha önceki durumlardan yola çıkarak o performans artışını bize yedirmezler diyorum, sen hala üzerine alıyorsun. Dx11'i sen mi yaptın? 5xxx serisini sen mi yaptın? Ayrıca dx11 demek ati demekmidir? Bu nasıl bir yanlış anlama, anlamamada ısrar etme durumudur böyle. Kendince 'aticiler çocuk' diye bir genelleme yapmışım gibi sürekli cevap vermen de sırf laf olsun torba dolsun babında, allta kalmayayım son sözü ben edeyim çabalarından ibaret. Ne demek istediğim çok açık. Dh forumlarındaki (sadece ati kullananlar değil), kullanıcıların büyük çoğunluğu çocuk yaşlarda. Bu çocuklar harçlıklarıyla bu kartları aldıkları için daha ucuz ürünlerle ön plana çıkan atiye yöneliyorlar ve o ürünleri yüceltme çabasındalar. Sen çocuk yaşta olmayabilirsin, paran pulun olabilir, sırf kendi zevkin için atiyi tercih ediyor olabilirsin. Öyleyse açılımı bu kadar basit bir cümleyi neden hala şahsına yapılmış bir hakaret gibi alıyorsun anlamak mümkün değil. Ki ortada bir hakaret bile yok zaten. Çocuk olmak, kısıtlı bütçeye sahip olmak utanılacak birşeymidir ki hakaret olsun? Genelin peşinden gittiğine yönelen, aykırı olmayı göze alamayanların uzak durduğu bir markayken ati şu an tam tersi konumda. Bunu da ucuz fiyat politikasına borçlu. Dikkat çektiğim nokta bu dur. Bu arada ben gt300 süper olacak, silecek süpürecek gibi mesajlar asla yazmadım. Gt300 henüz ortada yokken edilen mesnetsiz laflara tepki gösterdiğim olmuştur. Haksız yargılamalara her zaman cevap veririm. Ati için de nvidia için de bunu yaparım. Gt300 için bahsedilen teknolojilerin önemsiz olmadığını, ekran kartında devrim yaratabilecek değişiklikler olduğunu düşünüyorum. Ama yapabilirler, ama yapamazlar onu bilemem. Bahsedilen olursa, süper olur. Ama bunu görmeden bir halta yaramayacak bu teknolojiler demek direk cehalettir. Zaten bir nvidia sever de değilim. G92 yi beğendiğim için 8800gt almıştım onu kullanıyorum. Yarın fiyatlar düşer 5850 alırım. Paramı severim ben, markayı değil. Kendi kulvarınızda ne yaparsanız yapın, ama bana olmadık şeyler yaftalamayın rica ederim.




  • DX11 oyunlarda daha fazla efekt koyularak yine performansın aynı seviyelerde tutulacağı doğrudur ama bu DX11 performansının daha iyi olduğu gerçeğini değiştirmez. Daha fazla efekti aynı FPS de gösterebiliyorsa buna daha hızlı denir...
  • Nedense bazi kisiler gercekleri idrak edemiyor. Belki de idrak etmek istemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leop -- 16 Ekim 2009; 16:54:10 >
  • Windows 7 : ATI DX10 V DX11

    16 Ekim 2009

    http://www.driverheaven.net/articles.php?articleid=140

    HD 5870 ve Windows 7 kullanarak ; DirectX 10.0 /10.1 ve DirectX 11 arasındaki performans ve imaj kaliteleri arasındaki farklılıklara
    bakacağız . S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat oyununu DirectX 11 modunda inceleyeceğiz ......

    BattleForge (DirectX 10.1 vs. DirectX 11)
    http://www.driverheaven.net/articles.php?articleid=140&pageid=4

    1920x1200 4xaa

    5870 DX 10.1 :
    En Az..........:27
    Ortalama.....:37
    En Fazla.......:52

    5870 DX 11 :
    En Az..........:30
    Ortalama.....:43
    En Fazla.......:62

    "Radeon 4000 serisi ekran kartları ile kullanıldığında DirectX 10.1 desteği verebilen birkaç oyundan biri de E.A. ın BattleForge oyunu .
    DirectX 11 desteği ile High Definition Screen Occlusion , Shader Model 5 ve Compute Shader gibi teknolojiler , oyuna 16 Eylül de
    eklendi . Varsayılan ayarlarda oyun 5000 serisi ekran kartları ile Shader Model 5/DX11 kullanıyor ; daha özel DirectX özellikleri
    "configuration" dosyası düzenlenerek kullanılabiliyor . Game menu üzerinde SSAO seçeneği very high a getirilerek , HDAO
    etkinleştirilebiliyor , ki bu ; aynı zamanda ComputeShader ı da etkinleştiriyor . ..."

    oyundan DirectX 10.1 ve DirectX 11 olmak üzere 4 resimde incelemede yer almış .

    S.T.A.L.K.E.R. – Call of Pripyat (DirectX 10 vs. DirectX 11)
    http://www.driverheaven.net/articles.php?articleid=140&pageid=5

    1920x1200

    5870 DX 10 :
    En Az..........:35
    Ortalama.....:57
    En Fazla.......:72

    5870 DX 11 :
    En Az..........:25
    Ortalama.....:43
    En Fazla.......:75

    oyundan DirectX 10 ve DirectX 11 olmak birkaç resimde incelemede yer almış .

    " ................... DirectX 11/Shader Model 5 kullanıldığında oyuncuları etkileyen 2 önemli unsur ortaya çıkıyor .

    ilki , ComputeShader gibi teknolojilerin uygulandığı alanlarda kazanılan performans artışları . BattleForge bunun için mükemmel bir

    örnek . Gördüğümüz üzere maksimum kare sonuçlarında 10 fps artış söz konusu .

    ikincisi , imaj kalitesi ....Tessellation , oyunlarda daha gerçekçi nesnelere , daha keskin gölgelere ve daha gerçekçi bir çevre hissine
    olanak sunuyor . "




  • @Ulyses
    Kusura bakma ama olmadık şeylerin yaftalandığı kişi asıl benim. GT300 hakkında şu forumda en ağır eleştirileri yapan benim ama iddia ediyorum forumda GT300 hakkında en fazla araştıran ve okuyan da benim, ama forumda öyle fanatikler var ki GT300 hakkında bir laf söyle bin söz işit. Ama bu konuda bizi provoke etmeye çalışan arkadaşa karşı gösterdiğimiz tavır GT300'cülerden yediğim laflardan çok farklıdır. Kendisini kaç kişi kaç defa kibarca uyardık, konuyu başka yerlere çekme, burada Ati'yi NVidia'yı tartışmıyoruz diye. Üzerine sen de gelmiş teknik bilgi belge diyorsun, e DirectX11 oyununa ait testleri koyuyoruz ortaya, çıkıyorsun o DirectX11 değil diyorsun, ne diyelim? Tüm dünya BattleForge'un (yamayla da olsa) DirectX11 olduğunu kabul etmiş, bir tek sen varsın akıntıya karşı kürek çekmeye çalışan. Üstelik yama konusunu da vurgulamışım ve bunu da yorumuma eklemişim, yamayla DirectX11 olan bir oyunda böyle bir performans artışı varsa, sıfırdan Dx11 için hazırlanan bir oyunda performans kimbilir nasıl artar diye? Daha önce bizi kandırdılar artık yediremezler diyorsun, evet Dx10 zamanında dedikodu şeklinde ortalarda bu tür duyurular vardı ama daha önce DirectX10'un DirectX9'dan daha hızlı çalışacağını gösteren bir tablo ya da FPS değeleri hiç görmedim, sen hatırlıyor musun? Ama DirectX11'de artık testler ve tablolar var, onları da sen kabul etmiyorsun, ne diyelim, o da senin problemin. Forumda Ati kullanan kesimin ekonomik kazancı olmayan çocuklar olduğu konusuna da katılmıyorum. Ati genellikle f/p olarak tanınmıştır ve tıpkı AMD gibi araştıran ve merak eden bir kitle tarafından daha çok tercih edilir, zira ülkemizde hele ki ekonomik gücü olmayan bir çocuk gittiği bilgisayarcılar tarafından eline bir Fx5200 tutuşturulup evine yollanır, acı ama gerçek budur. Donanım dünyasını takip edip de "bu daha ucuza yaklaşık aynı performansı veriyormuş" diye Ati alan bir çocuk olduğunu, bizim forumu geçtim, Türkiye'de olduğunu sanmıyorum. Hele gittiği bilgisayarcı tarafından kendisine aynı düşünceyle Ati satacak bir satıcı olduğunu da hiç sanmıyorum. Bahsettiğin koşullar tam tersine NVidia için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-994965FA4 -- 16 Ekim 2009; 17:01:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ULYSES

    Çıkacak ilk gerçek dx11 oyunla bu tablolar yalan olur. Oyunda grafiklere yüklenir bu performans kazanımını görsel kazanıma çevirirler. Dx10 da da aynı muhabbet olmuştu. Her dx sürümünde de oluyor bu. O yüzden alt seviye dx11 kartlardan uzak durmakta fayda var. Zaten o fiyatlarla alınmaz hiçbiri.


    Şu mesajımda anlaşılmayan, yada anlatamadığım nedir ki hala dx11 daha performanslı savunması yapıyorsunuz? Daha verimli çalışıyor olabilir, ama bunun düşük seviye kartlarda dx10 dan daha iyi sonuç alınacağı anlamı çıkmasın diyorum ben. O verimlilik fps olarak yansımayacak diyorum. Bakın sadece dx9-dx10 da değil bütün dx upgradelerinde gpu nun daha verimli kullanımını sağlayan optimizasyonlar vardı. Ama bu kartlarımızın daha hızlı çalışmasını sağlamadı. Grafikler gelişti, yeni ışık efektleri gördük ve performans yine aşağı düştü. Şimdi dx11'i yamayla sunan bir oyunda performans artışı yaşanmış olması aynı şartlar sözkonusuysa dx11-10 dan daha iyidir sonucunu doğurur. Ama bütün oyunlar dx11 de dx10 dan daha hızlı çalışacak demek fazla iyimser, hatta safça bir öngörü olur. Dx11 desteği yüzünden giriş seviyesi kartları eski kartlara tercih edip üzülmesin insanlar diye bir uyarıda bulunayım dedim ama burnumdan geldi. Tartışmaktan yoruldum. Artık siz teselli edersiniz o arkadaşları sürünen fps leriyle.




  • DX10 ilk çıktığı zamanlarda uygun fiyatla piyasaya sürülen 8600GT / 8600GTS (iyidir aslında ama) / 2600XT / 2600 Pro gibi kartlar tam anlamıyla DX10 keyfi vermiyordu. DX11 daha hızlı olacak diye söyleniyor olsa da tam destek veren oyunlar çıkmadan net bir şey söylemek yanlış olur (ki tahminden öteye gidemez). Belki HD 57xx serisi bekleneni veremeyecek, belki de fazlasıyla verecek. Sürücüler ve oyunlar tam oturmadan kesin vargılara sahip olmamak gerek.

    DX11 bir çok yenilikle (?) geliyor. Hatta şöyle bir metin de var; aşağıya ekleyeyim. DX11 ve getirilerine değiniliyor ve oyunlarda başarımı nasıl etkileyeceğine dair fikirler beyan edilmiş...

    quote:

    Game Developers Likely to Utilize Performance Boosting Features of DirectX 11 First – ATI.

    DirectX 11 Set to Help Game Developers to Boost Performance of New Titles

    As the release of DirectX 11 application programming interface (API) and supporting hardware and software approaches, more details regarding the benefits they both bring as well as certain peculiarities transpire. While no people involved into development of next-generation games would disclose which features next-generation titles utilize, educated guesses may shed some light onto some usage models of DX11 API.
    The First Three Things to Do with DirectX 11

    According to Richard Huddy, senior manager of software developer relations at ATI, graphics business unit of Advanced Micro Devices, game developers can easily boost performance of their next-generation titles by implementing certain DirectX 11 capabilities. In addition, by utilizing some of the features of the new API, they can tangibly improve visual appeal of their future games.

    “If I was making a decision about [which DirectX 11 features to implement first], I would go for three things fairly quickly,” said Mr. Huddy.

    Those things are, apparently, multi-threading support, compute shaders and tessellation.
    Multi-Threading: +20% Performance

    “As soon as I got hold of DirectX 11 API from Microsoft and Windows 7 beta, which they’ve had for a considerable amount of months now, I would add multi-threading support through the use of Display Lists because that can guarantee me a speed up in almost any application I can think of. Typical benefit is going to be around 20%, but I expect a large variation of that; the variation it can be north of 50%,” explained the developer relations specialist.

    What is even more important, software developed with DirectX 11 Display Lists in mind would work faster on every hardware that is compatible with Windows 7, provided that there are appropriate drivers for graphics cards.

    “That would be attractive to game developers since that would not require that I have DirectX 11 hardware at hand: the use of Display Lists will give a benefit on any Windows 7 hardware, which includes DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11 hardware, once AMD, Nvidia and others ship appropriate drivers that offer the acceleration,” said Richard Huddy.
    Post Processing: +25% Performance

    “Then I would go for compute shaders, for the low-hanging fruit: I would do things like post-processing, physics, AI, or maybe running particle systems. But the easiest thing to do is to take all the post-processing and bundle it all up into a compute shader, the way it handles [data] transactions is more efficient, said the developer relations chief.

    Presently post-processing effects, such as motion blur or depth of field, are done using pixel shader, which may not be very efficient in terms of performance since pixel shaders still depend on the graphics pipeline and require data transfer, usage of texture instructions loads of memory reads and so on. Since compute shaders are independent of the rendering pipeline and require far less of data transactions, texture reads, etc., implementation of post-effects using them may be substantially faster.

    “At the moment post-processing is done using pixel shaders and it can be quite hard to get the efficiency out of the hardware. So, we think compute shaders are going to give significant performance win in that specific area of code. Typically we see that post-processing costs from 10% to 25% of frame time (depends on post-processing),” explained Mr. Huddy.

    It should be noted that compute shaders 4.0 and 4.1 supported by existing ATI Radeon and Nvidia GeForce graphics cards, therefore, as they have many limitations, may not work as fine as compute shaders 5.0 when it comes to post-processing and similar usage. Therefore, Richard Huddy does not expect CS 4.x to become popular, especially keeping in mind that those, who buy leading-edge hardware, are more likely to acquire the latest game.

    ATI has already demonstrated DirectX 11-capable hardware, therefore, at least select game developers already have ATI Radeon HD 5000-series graphics cards at hands.
    Tessellation: When Performance Meets Quality

    Tessellation is not exactly a performance boosting feature, but it can generate highly-detailed objects using less resources than using traditional technology; therefore, either game developers will be able to offer better graphics, or they will be able to render existing graphics with higher speed.

    “After the post-processing work, I would probably switch to tessellation. I would use […] patch approximation to smooth out jagged objects, things like pipes, which are supposed to have smooth form, use N-patches there. Or I will be even more aggressive and take something like parallax occlusion mapping, which is a rather attractive kind of trick for improving the quality of pixels within an object. I would instead extrude the geometry and load a parallax occlusion height map and then would generate much improved silhouettes using the tessellator,” said Mr. Huddy.

    Obviously, to use tessellation, developers will have to rely on DirectX 11 or, at least, hardware with tessellation support. Still, tessellation is a yet another advantage of DX11.
    More to Come!

    There are a lot more things to implement, though, to boost performance of future games. One of them is HDR compression.

    “If I had a spare day and HDR, then I would conduct HDR effects into Microsoft’s new format because that be twice compact that way.

    Important notice: Richard Huddy is a specialist who recommends game developers to implement certain features and helps programmers to implement those technologies in the most efficient way. Nevertheless, by no mean should his answers be considered as opinion of game developers in general and should be treated as his own outlook.

    Umarım dedikleri gibi başarım artımı olur. Şimdiden HD 57xx serisine yönelmemek ve biraz daha beklemek bence daha mantıklı. Zira HD 48xx serisi ekran kartına ya da muadili nVidia ekran kartına sahip olanların bekleyip, neler olacağını görmeleri yerinde olacaktır. Ama yeni kart alacaklar için tercih edilebilir bir seri. Fiyatı da ülkemizde makul bir düzeye gelirse çok güzel olur...




  • Ulyses, iyi diyorsun da ben DirectX11 daha fazla performans getiriyor derken rakamları da koymuşum ortaya, kimi yerde 20fps kimi yerde 30fps'lerde, rakamlar ortada, kimseye kalkıp da DirectX10'da 20fps alan oyun DirectX11'de 60 fps alıyor demedik ki? Oyunlarda sürünen kartlar DirectX11'de oynanabilir hale geliyor iddiamız da olmadı. Ortaya atılan görüş DirectX11'in hız artışı getirip getirmeyeceği idi ve bak onca söz söyledin ama Serkan arkadaşımızın verdiği bir tane test sonucu kadar tartışmaya etkisi olmadı, şu sonuçlara bir bak:

    S.T.A.L.K.E.R. – Call of Pripyat (DirectX 10 vs. DirectX 11)
    http://www.driverheaven.net/articles.php?articleid=140&pageid=5

    1920x1200

    5870 DX 10 :
    En Az..........:35
    Ortalama.....:57
    En Fazla.......:72

    5870 DX 11 :
    En Az..........:25
    Ortalama.....:43
    En Fazla.......:75

    İşte açık bir şekilde DirectX11'in DirectX10'dan daha yavaş olduğu oyunlar da olabileceğini ispatlayan bir test sonucu. Ben sayıları tartışıyorum ve işte ilk mesajda verdiğimiz rakamlarla tamamen çelişen bir sonuç. Fikir ve düşünceden ziyade testleri, belgeleri ortaya koyarsak işte o zaman kullanıcıları yanıltmamış oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-994965FA4 -- 16 Ekim 2009; 18:13:12 >




  • DirectX 11 hem daha iyi görselliğe hemde daha iyi optimizasyona sahip olucaktır. Ancak önemli olan bunun ne kadar olucağıdır. Grafiklerden görüldüğü gibi BattleForge DirectX 11'in tüm nimetleri kullanan bir oyun değil buna rağmen AA'lı testlerde aradaki fark çok az. AA'sız zaten oyun oynanmaz çünkü görüntü kalitesine etkisi çok büyük. Daha gelişmiş yapıdaki DirectX 11 destekli oyunlarda bu fark dahada azalabilir bu yüzden ULYSES'e katılıyorum. Ortada ciddi bir fark olmuş denilecek birşey yok. Grafikler DirectX 11'de belirgin daha iyi olursa sadece tercih sebebi olabilir. Benim asıl merak ettiğim oyunlarda Tesselation tam anlamıyla kullanılırsa yüksek poligonlu modellemeler içeren oyunlarda performansın nasıl olucağı. Bunu görmek içinde 2010'un 2. veya 3. çeyreğini beklemek zorunda kalınabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 16 Ekim 2009; 18:32:56 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.